خواص روغن کرچک + ۴۷ خاصیت روغن کرچک بصورت علمی

.خواص روغن کرچک + 47 خاصیت روغن کرچک بصورت علمی

 

  روغن کرچک چیست + خواص

 


 
سایت فتوکده : سایتی برای همه
 
 

خواص روغن کرچک + ۴۷ خاصیت روغن کرچک

روغن کرچک از دانه های گیاهی به بنام کرچک به دست می آید، این روغن به علت داشتن ترکیبات بی نظیر، خاصیت دارویی و درمانی در علم پزشکی دارد

این روغن مانند اغلب روغن ها به دو روش قابل استعمال است، می توان به صورت داخلی (مصرف درونی) و استفاده خارجی (مصرف بیرونی) استفاده کرد

از قدیم الایام این روغن را به عنوان یک روغن درمانی شناخته اند، اگر شما هم از فواید روغن کرچک شناختی نداشتید این مقاله را تا انتها بخوانید

خاصیت روغن کرچک برای سلامتی بدن

خاصیت روغن کرچک چیست

فواید روغن کرچک برای سلامتی بدن

درمان کمردرد

روغن قرچک یک تسکین کننده قوی برای کاهش درد می باشد، اگر کمر درد دارید ۳ بار در طول روز با استفاده از روغن قرچک و ماساژ آن بر کمر تاثیر آن بر کاهش درد را ببینید

بهبود خواب شبانه

روغن کرچک خاصیت آرام بخشی خوبی دارد که پیش از خواب مقداری از آن را بر پلک هایتان بمالید تا خوابی دلچسب و آرام را تجربه کنید.  

افزایش توان دفاعی بدن

این روغن نقش موثری در افزایش تولید گلبول سفید که وظیفه اصلی آنها ایمنی بدن است داشته از این رو مقاومت و دفاع بدن را در مقابله با عفونت ها افزایش می دهد.

ضد آلرژی

ترکیبات خاص ضد التهابی موجود در روغن کرچک موجب بهبود روند حساسیت های فصلی در چشم، بینی و تنفس می شود.

بهبود و رفع اختلالات گوارشی

مقادیر بالای خواص ضد باکتریایی، ضد قارچی و آنتی‌ اکسیدانی موجود در روغن کرچک با افزایش گردش خون در روده و بهبود تحرکات روده ای موجب تسکین مشکلات گوارشی می شود.

رفع میخچه

روغن کرچک دارای خواص مرطوب کنندگی و اسیدهای چرب است که با نرم و مرطوب کردن میخچه، موجب بهبود آن می شوند.

کمک به زایمان سریع

ریسینلیدیک اسید موجود در روغن کرچک باعث اثر گذاری بر انقباظات ماهیچه های رحمی می تواند در زایمان سریعتر و آسانتر کمک شایانی داشته باشد.

ضدخارش + گزش

از آنجا که روغن کرچک خاصیت ضد التهابی دارد می تواند خارش و حتی گزش پوستی را رفع کند لذا مقداری از آن را با پنبه روی محل مورد نظر بمالید تا هم خارش و هم سوزش آن متوقف شود.

تسکین دردهای مفاصلی

ترکیبات آنتی اکسیدانی غنی و خواص ضد التهابی باعث بهبود درد و جریان گردش خونی می شود بنابراین می توان با ترکیب نعنا فلفلی بسیار مناسب و تاثیر گذار باشد.

یا پارچه را به روغن کرچک آغشته کرده و روی مفاصل و نقاط متورم قرار دهید

درمان آرترز + آتریت

روغن کرچک با خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی غنی باعث بهبود بیماری های مزمنی مانند: آرتریت، نقرس و آرترز می شود

لذا می توانید مقداری زنجبیل را با آب جوش مخلط کرده و سپس اجازه بدهید خنک شود سپس ۲ قاشق غذاخوری روغن کرچک به این محلول اضافه کنید و صبح زود یا آخر شب میل کنید

کمک به تشخیص پزشکی

روغن کرچک را به عنوان یک روان کننده قوی که قبل از انجام رادیوگرافی یا سونوگرافی و قبل از عمل جراحی مورد استفاده قرار می گیرد.

بهبود خلط سینه

روغن کرچک با طعمی و عطر نامطبوعی که دارد می تواند اثر خلط آوری داشته از این رو برای التیام سینه و دردهای ناشی از آن بسیار مفید است.

خواص روغن کرچک برای مو

اسیدهای غیر اشباعی چون امگا ۶ و امگا ۹ موجود در روغن کرچک علاوه بر افزایش رشد مو موجب سلامت و طراوت پوست سر و موی آن می شود.

ضدشوره + درخشان کننده مو

خواص ضد باکتری و ضد التهابی روغن کرچک باعث رفع شوره سر شده و وجود اسیدهای چرب اشباع نشده این روغن به درخشانی و حالت دهندگی موی سر کمک می کند.

خواص روغن کرچک برای پوست

روغن کرچک با مقادیر بالای مرطوب کنندگی و ضد التهابی از آسیب دیدگی کلاژن پوست صورت می کاهد و صورتی لطیف و نرم را در پی دارد.

کاهش درد و تورم غدد

از ویژگی های بارز در روغن کرچک خاصیت ضدباکتریایی، ضد ویروسی و ضدقارچی آن است که با اثر روی غده تیموس و بافت های لنفاوی باعث کاهش تورم غدد لنفاوی می شود.

فواید روغن کرچک برای رفع یبوست

خواص مرطوب کنندگی و روان کنندگی روغن کرچک موجب می شود که با اثر تحریک کنندگی عضلات لوله گوارش و جمع شدن آب در فضای درونی روده، باعث تشکیل مدفوع آبکی شده و دفع را آسان می کند.

کمک به درمان پارکینسون

براساس پژوهش های انجام شده روغن کرچک دارای آنتی‌ اکسیدان‌ها و اسیدهای چرب غیر اشباعی است که در درمان سفت شدن ماهیچه ها بخصوص در دوران پیری موثر بوده و به نوعی بیماری پارکینسون را تحت تاثیر قرار دهد.

بهبود درمانی ام اس

روغن کرچک با دارابودن زنجیره اسیدهای چرب و خواص ضد التهابی موجب می شود روند درمانی بیماران MS سریعتر و کامل تر انجام گیرد.

بهبود روند فلج مغزی

روغن کرچک از یک طرف با خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی خود علائم فلج مغزی را کاهش و از طرف دیگر با داشتن اسیدهای چرب غیر اشباع برای بافت مغزی ضروری می باشد.

درمان عفونت های قارچی

خواص ضد قارچی روغن کرچک علاوه بر اثر گذاری بالا در روند درمانی قارچی و خاصیت قارچ کشی می تواند با کمترین عوارض بهبودی سریع را داشته باشد.

خواص روغن کرچک برای لاغری

اگر می خواهید به لاغری سریع در طی ۲ هفته الی ۴ هفته برسید؛ بهترین پیشنهاد ما مصرف روغن کرچک است که در این شیوه هرروز صبح ناشتا ۲ قاشق روغن کرچک را میل نمایید.

درمان سردرد + میگرن

از ویژگی های مهم دیگر روغن کرچک این است با خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی خود جریان خون را بهبود داده و با اثر مثبت بر سیستم عصبی، از درد میگرن و سردرها می کاهد.

مانع از اختلالات عادات ماهانه

روغن کرچک با کاهش التهاب و اثر گذاری بر هورمون استروژن باعث رفع اختلالات و مشکلات قاعدگی نظیر دردهای قاعدگی و خونریزی زیاد می شود.

آنتی اکسیدان غنی

طبق مطالعات دانشمندان در این روغن، آنتی اکسیدان غنی موجود است که با مصرف روزانه یک قاشق از این روغن، می توان از اثرات ارزشمند آن بهره مند شد.

بهبود گل مژه

اسید ریسینلیدیک موجود در روغن کرچک تورم ناشی از گل مژه را بهبود داده و خاصیت ضد باکتری آن، درد و التهاب گل مژه را می خواباند.

کاهش دهنده کولیک نوزادان

از اثرات مهم دیگر روغن کرچک این است که با خواص بی نظیر ضد التهابی و آرام بخشی می تواند کولیک یا قولنج نوزادان را رفع نماید.

پرپشت کردن مژه ها

کاربرد دیگر روغن کرچک این است که میتوان به عنوان یک ریمل پر پشت کننده  برای مژه ها محسوب شود؛ لذا در کنار وسایل آرایشی خود ریملی آغشته به این روغن داشته باشید و از آن لذت ببرید.

فواید روغن قرچک برای ابروها

برای داشتن ابروهایی ضخیم هرشب با ماساژ این روغن روی ابروها می توانید علاوه بر رشد افزون آن موجب ضخیم شدن موی ابرو شود.

درمان ترک های پوست شکم

روغن کرچک با چربی امگا ۳ و امگا ۹ می تواند ترک های ناشی از بارداری یا چاقی را که بر پوست شکم ایجاد شده را بهبود بخشد.

درمان خشکی و ترک لب

ترکیبات روغن کرچک باچند قطره گلیسیرین و لیموترش می تواند سبب رفع خشکی لب شده به این منظورسه مرتبه در روز ترکیب مورد نظر را به پنبه آغشته نمایید و بر لب بمالید.

خاصیت ضد موخوره روغن کرچک

برای کاهش موخوره موهایتان روغن کرچک را با ۱ قاشق غذاخوری لیمو و روغن زیتون ترکیب کرده و نوک مویتان را به آن اغشته نمایید تا علاوه برنرم کردن موهایتان، موخوره آن هم ازبین برود.

بهبود زخمهای سطحی

روغن کرچک با خواص ضد عفونی کنندگی و ضد التهابی باعث التیام خراشیدگی و ساییدگی پوستی می شود.

ضد پیری زودرس

روغن کرچک با اثر مثب و تحریک کنندگی آلاستین وکلاژن پوست نشانه های پیری نظیر چین و چروک، لک ها و خطوط غیر عادی روی پوست را رفع می کند.

تقویت ناخن

خواص ضد التهاب از پوسته پوسته شدت پوست اطراف ناخن می کاهد واثر مرطوب کنندگی هم از شکنندگی و لب پر شدن ناخن جلوگیری می کند.

 

روغن مناسب دور چشم

روغن کرچک از مناسب ترین روغن هاست که علاوه بر خستگی چشم حلقه های تیره اطراف چشم را هم بهبود می بخشد.

ضد لک + درخشان کننده پوست

ترکیبات خاص وخاصیت بالای ضد باکتری و ضد ویروسی روغن کرچک علاوه بر رفع تیرگی پوست آن را نرم ،لطیف و درخشان می کند.

درمان جوش

شفا بخشی دیگر روغن کرچک این است که با خاصیت ضد باکتریایی و ضد التهابی در درمان جوش و آکنه پوست موثر است.

بهبود جای زخم

روغن کرچک به دلیل داشتن اسید ریسینلیدیک، به عنوان یکی از درمان‌های خانگی جهت التیام جای زخم و خراشیدگی مناسب است.

بهبود ترک پاشنه پا

ذوب شده و حرارت دیده روغن کرچک را هر شب منظم کف پایتان بخصوص قسمت های ترک خورده چرب کرده و بایک نایلون آن را ببندید و تا صبح با جوراب بخوابید.

چربی سوز شکم

روغن کرچک حاوی ۹۰ درصد اسید ریسینولئیک است که باعث انقباضات روده ای شده که علاوه بر بهبود هضم نوعی چربی سوز قوی است که می تواند سبب لاغری دور شکم و پهلو شود.

استحکام ناخن

ابتدا ۲ قاشق چایخوری نمک + ۱ قاشق چایخوری روغن مغز گندم و ۲ قاشق روغن کرچک را مخلوط کنید و سپس مواد را داخل بطری ریخته و حسابی مخلوط کنید

مقداری پنبه را به مواد آغشته کرده و بر روی ناخن های بمالید، بعد از ۵ دقیقه با پنبه تمیز ناخن ها را پاک کنید

کاهش درد کلیه

اگر در هنگام بروز درد کلیه، درد شدیدی تحمل می کنید و دسترسی به دکتر در مدت کوتاهی میسر نیست با استفاده از روغن کرچک به ماساژ کلیه ها اقدام کنید

این روش بطور موقت درد را آرام می کند تا بیمار به اورژانس برسد

فراری دادن پشه

از دیگر خواص کرچک می توان به دفع نیش پشه اشاره کرد، ۱۰ تا ۲۵ قطره از این روغن را درون ۲ قاشق غذاخوری حلال، مخلوط کرده و به بدن بپاشید

خواص روغن کرچک برای دور چشم

هر شب قبل از خوابیدن، چند قطره روغن کرچک را دور چشمتان زده و به مدت ۲ دقیقه به آرامی ماساژ دهید، در مدت کوتاهی خواهید دید تیرگی های دور چشم کاهی پیدا می کند

خواص روغن کرچک برای کودکان

● به هضم گوارشی کودکان کمک می کند

● از جمله روغن های ضد آلرژی برای کودکان و حتی نوزان است

● رفع درد شکمی و قولنجی در نوزادان

خاصیت روغن کرچک در بارداری

● خواص ضد التهاب آن برای جلوگیری از بیماری مزمن بارداری مناسب است

● خواص روان کنندگی بالای روغن کرچک از یبوست بارداری می کاهد

● روغن کرچک مناسب برای رفع لک های پوستی و ترک های شکمی ناشی از باردار یست

موارد منع مصرف روغن قرچک

● مصرف زیاد آن بدلیل ایجاد انقباظات رحمی برای زنان باردار توصیه نمی شود.

● زیاده روی در مصرف باعث اسهال شدید و استفراغ می شود.

● افراد با مشکلات گوارشی، آپاندیسیت یا درد شکمی از مصرف آن پرهیز نمایند.

● ناپرهیزی در مصرف زیاد باعث مسمومیت می شود.

خوردن دانه روغن کرچک باعث عوارض زیاد می شود و اگر کودک آن را بخورد باعث مرگ می شود

خاصیت روغن کرچک چیست | سایت فتوکده

مطلب مفید بود ؟ ۲۴ ۲

شما هم بخوانید