خواص شیر شتر + ۲۱ خاصیت شیر شتر برای سلامتی

 .خواص شیر شتر + 21 خاصیت شیر شتر برای سلامتی

 

  همه فواید شیر شتر که نمی دانید

 


 
سایت فتوکده : سایتی برای همه
 
 

خواص شیر شتر + ۲۱ خاصیت شیر شتر برای سلامتی

مصرف شيرشتر می تواند ۷۰ – ۸۰ درصد ازويتامين‌ ها وپروتئين‌ های مورد نياز بدن را تامين نماید نکته جالب در مورد شیر شتر این است که این شیر می تواند در دمای معمولی اتاق تا ۱۲ روز کاملا سالم بماند

اثرات شگفت انگيز و خواص درمانی شير شتر آنچنان آشکار و برجسته است که در برخی کشورها انواع کلينيک‌ های تخصصی برای درمان انواع بيماري ها با شير شتر تاسيس کرده اند

خاصیت شیر شتر برای سلامتی

درمان بیماری دندان و لثه

شیر شتر حاوی مقادير زیاد ويتامين C و D می‌باشد که در پيشگيری و درمان بيماريی‌ های دهان و دندان و همچنين محافظت از لثه‌ ها و تقويت دندان بسيار مفيد می‌ باشد.

تامین کننده پروتئین بدن

این شیر بدلیل اینکه سرشار از اسيدهای مهمی بنام اسيد آمينه است  مانند والين، متيونين، ليزين، آرژنين و فنيل آلانين میتواند پروتئین مورد نیاز روزانه بدن را تامین نماید.

درمان نارسایی حاد کبد

همچنين شير شتر دارای مقادير نسبتا بالای آلبومين است که در درمان نارسایی کبد با تنظیم فشار پلاسمای خون کمک می کند.

بهبود جریان خون

گروهی از پروتئین های حلقوی محلول در آب که در جریان گردش خونی نقش بسزایی دارند، گلوبولین ها هستند که به مقدار زیادی در شیر شتر موجود است.

درمان کم خونی

شیر شتر مملو از آهن و پروتئن ها است و ۱۰ برابر بیشتر از سایر شیرها ست که می تواند در خونسازی و در تولید گلوبول های خونی و افزایش حجم پلاسما موثر بوده و کم خونی را کاهش دهد.

استحکام دندان و استخوان

شير شتر ۱۰ برابر شير گاو؛ عنصر آهن و کلسیم دارد که ترکیب این دو عنصر در استحکام و سلامت دندان و استخوانها حائز اهمیت است.

سم زدای قوی

شير شتر به دلیل وجود برخی مواد ازجمله انواع پروتئين ها مانند پروتئين کازئين در برابر سموم، باکتری ها، قارچ ها و بسياری از خطرات احتمالی و سمی بدن را مقاوم و مصون می دارد.

رفع تشنگی

در محيط های گرم و خشک نیاز انسان به آب بیشتر است لذا نوشیدن شیر شتر بدلیل مقادیر بسیار پروتئين، آب و کم کالری بودنش بسیار مناسب و ارزشمند می باشد.

درمان دیابت

وجود پروتئين های اسید آمینه در شير شتر مشابه با عملکرد انسولين می باشد که در درمان بیماری ديابت بسيار مفيد و کارساز است.

بهبود هپاتیت

بيماران دارای هپاتيت نيز بعد از خوردن شير شتر که حاوی کبالت و ویتامین A، D، D، E بوده به نسبت عملکرد بدنشان در برابر این بیماری بهبود می یابد.

درمان مشکلات قلبی عروقی

پروتئین اسید آمینه موجود در شیر شتر باعث کاهش کلسترول خون و از گرفتگی عروق قلب پیشگیری می‌کند و مانع از مشکلات و بیماری قلبی می شود.

هضم آسان

شیر شتر نسبت به شیر های دیگر لاکتوز تر بوده یعنی هضم آسان و سریع تری دارد و بسیار مغذی است لذا برای کسانی که ناراحتی معده و روده دارند می تواند مناسب باشد.

کاهش وزن

شیر شتر کم کالری و کم چربی است لذا مصرف ۱۵ – ۱۰ روز در رژیم غذایی می تواند یک چربی سوز مناسب در کاهش وزن باشد.

رفع عفونت

وجود ایمونوگلوبولین‌ موجود در شیر نقش یک آنتی بیوتیک را ایفا می کند که در رفع عفونت های بدن و مبارزه با باکتری ها نقش مهمی خواهد داشت.

درمان التهاب روده بزرگ

شیر شتر سرشار از ویتامین ها بوده و بسیار سبک می باشد که به راحتی جذب دیواره روده و معده می شود و در درمان التهاب روده مناسب می باشد

ضد پیری

وجود ویتامین C موجود در شیر شتر خاصیت ارتجاعی را به پوست می بخشد که سبب رفع چین و چروک و پیری زودرس می گردد.

درمان آرتروز

شیر شتر مملو از ویتامین هایی چون فسفر، آهن، پتاسیم و منگنز است که در درمان آرتروز موثر بوده و دردهای مفاصلی را کاهش می دهد.

درمان آلرژی

از دیگر خواص شیر شتر : این شیر به دلیل سطح پایین لاکتوزی، افرادی که دارای حساسیت هستند میتوانند از آن مصرف کنند و دیگر نگران آلرژی خود نباشند.

کاهش فشار خون

شیر شتر و محصولات لبنی تهیه شده از آن با کاهش آنزیمی به نام آس ACE فشار خون بالا را کاهش داده و آن را تنظیم کنند.

خواص شیر شتر برای کودکان

● شیر شتر فاقد بتا لاکتوگلوبولین است که سبب رفع آلرژی بخصوص در نوزادان می شود

● در تهیه شیر خشک نوزادان اخیرا از شیر شتر استفاده می کنند که سرشار از ویتامین است

● به دلیل کلسیم و آهن بالا مانع از نرمی استخوان نوزادان می شود

● یک آنتی اکسیدان قوی برای نوزادان و کودکان محسوب می شود

خواص شیر شتر در بارداری

● به دلیل زود هضمی و سبک بودن به مادران در باردار توصیه می شود

● می تواند به رشد و سلامت جنین کمک کند.

● باعث استحکام استخوان در جنین می شود.

● سرشار از ویتامین و پروتئین های لازم برای مادران باردار می باشد

منع مصرفی برای شیر شتر

منع مصرف برای شیر شترنمی توان یافت ؛ مگر اینکه خطر بیماری عفونی تب مالت باشد که شما اگر شیر شتر را نجوشانید امکان ابتلا به آن افزایش و سبب مشکلات گوارشی، مجاری ادراری، مفصل و یا تنفسی می شود، بنابراین قبل از مصرف آن را بجوشانید.

فواید شیر شتر برای سلامتی چیست | سایت فتوکده

مطلب مفید بود ؟ ۶۸ ۷

شما هم بخوانید