فواید زالو درمانی + ۱۷ خواص زالو درمانی برای سلامتی

 .

 

  خواص زالو درمانی چیست

 


 
سایت فتوکده : سایتی برای همه
 
 

فواید زالو درمانی + ۱۷ خواص زالو درمانی برای سلامتی

زالو درمانی یک روش طب سنتی برای پاکسازی خون می باشد

زالوها انواع سمی و غیر سمی دارند و تاکنون ۶۵۰ نوع آن شناسایی شده است، در اروپا از زالو به عنوان جراح کوچک در پیوند اعضا هم استفاده می کنند

خاصیت زالو درمانی چیست

آیا زالو درمانی مفید است ؟

زالو درمانی در بسیار از کشورهای پیشرفته جهان مورد استفاده و تایید پزشکی است توجه به بهداشت محیط های درمانی و احتیاط های لازم در این روش باید مورد توجه قرار گیرد

در زیر نمونه ای از انواع خاصیت زالو درمانی را می خوانید

 

خواص ضد التهابی + ضد لخته ای

ترکیب های هیرودین و هیستامین در بزاق زالو موجب انبساط رگ ها، افزایش جریان خونی، کاهش درد و بی حسی شده و التهاب های موضعی و مزمن را درمان و مانع از لخته شدن خون می شود.

سلامت چشم

با انداختن دو عدد زالو در اطراف چشم ها و مکیدن خون مویرگی چشم و ترشح هیرودین می توان هم کبودی دور چشم را برطرف و هم عوارض قند بر چشم ها را کاهش داد.

خاصیت آنتی بیوتیکی

وجود آنزیم های هیستامین و هیالورونیداز در بزاق زالو، خاصیت آنتی بیوتیکی را ایجاد کرده که در درمان عفونت ،اسهال خونی و دیفتری و میکروب موثر می باشد.

سلامت قلب

خواص مواد موثر در بزاق زالو از جمله خاصیت ضد انعقادی و ضد التهابی است که موجب رقیق شدن خون، باز شدن عروق، افزایش خونرسانی و اکسیژن رسانی می شود که سلامت قلب را تضمین می کند.

طراوت پوست + درمان جوش

زالو با مکیدن خون و افزایش جریان خونرسانی در سطح پوست می تواند لک و تیرگی ها و جوش های پوست را برطرف کرده و با ترشح بزاق خود شفافت و شادابی پوست را دوچندان می کند.

 

ضد انعقاد کنندگی

ازترشحات بزاق زالو که هنگام مکیدن خون خارج می شود آنزیم هیالورونیداز است که این آنزیم خاصیت ضد انعقاد کنندگی بالا را داراست و مانع از خونریزی می شود.

بهبود دیسک + سیاتیک

در درمان دیسک و سیاتیک با ترشح آنزیم از بزاق زالو که به منظور تقویت عملکرد عصب بوده، سبب پاکسازی کانال های عصبی، بهبود خونرسانی به عصب سیاتیک و کاهش فشار نخاعی دیسک گردد.

خاصیت گشادگی عروق

در بزاق زالو به دلیل وجود هیستامین، باعث گشادگی و انبساط های ماهیچه ای رگ ها و عروق خون شده و جریان خون رسانی را بهبود می بخشد.

درمان آرتروز

آرتروز زمانی رخ میدهد که مفاصل سفت شده و جریان خونی کم است

زالو با شروع مکیدن خون آن ناحیه و همزمان با ترشح هیرودین بی حسی ایجاد کرده و درد را کم می کند و با ترشح هیستامین سرعت جریان خون را افزایش می دهد.

خاصیت بی حس کنندگی + کاهش درد

از معروف ترین ماده بزاقی زالو هیرودین است که دردرمان درد های مفصلی و مو ضعی موثر ونقش یک بی حس کننده قوی را داراست.

جایگزین حجامت

امروزه زالو درمانی می‌تواند جایگزینی مناسبی برای حجامت باشد چرا که می‌تواند به صورت عمیق تر خون فاسدرا از بدن بیرون بکشد و تاثیری به مراتب بهتری را داشته باشد.

 

درمان زخم دیابتی

 

زالو با کمک آنزیم های براقی خود از جمله : هیرودی ، دستابیلاز و هیالورونیداز؛ خونرسانی محل گزش را افزایش و جریان خون آن ناحیه را روان تر کرده و باعث ترمیم سریع محل گزش و زخم دیابتی می شود

درمان بواسیر یا هموروئید

زالو با آنزیم های ضد باکنری خود که ا حتمال الوده شدن خون به مدفوع خشک و یبوست حاد را کاهش و با خاصیت ضد انعقادی با ازبین بردن لخته های موجود در درمان هموروئید نقش بسزایی دارد.

درمان ریزش مو

زالو با ترشح هیستامین موجود در بزاق خود جریان خون رسانی را افزایش و پوست سر را تقویت کرده و مانع از ریزش مو و درمان کچلی می شود.

درمان نعوظ

سه دلیل عمده نعوظ در مردان اختلالات عصبی (ام اس)، روانی(افسردگی) یا عضوی (دیابت) است که در روغن زالو ماده ای به نام MPS با ایجاد سلول های جدید و تولید کلاژن به درمان نعوظ کمک می کند .

درمان میگرن

زالو با ترشح آنزیم هیرودین باعث با اثر بی حس کنندگی و ضد انعقادی خون موجب تسکین سردرد یا میگرن می شود.

درمان واریکوسل

درمان واریکوسل که در حال حاضر با عمل جراحی انجام می شود می تواند با زالو درمانی در ۳ الی ۴ نوبت با انداخت زالو و مکش خون وریدی واریکوسل را درمان کرد

موارد منع زالو درمانی

● زالو درمانی در کودکان یا نوزادان توصیه نمی شود

● در زنان باردار توصیه نمی شود

● در زنان در دوره عادت ماهیانه توصیه نمی شود

توجه

موارد استفاده از زالو محدود است و شرایط خاصی را می طلبد، در هر مکانی نباید انجام شود و بدلیل باز بودن منافذ خونی باید محیط کاملا پاکیزه و بهداشتی باشد –

فواید زالو درمانی چیست با عکس | سایت فتوکده

مطلب مفید بود ؟ ۱۲۱ ۲۰

شما هم بخوانید