خواص سنگ فیروزه + ۲۸ خاصیت سنگ فیروزه در زندگی

.خواص سنگ فیروزه + 28 خاصیت سنگ فیروزه در زندگی

 

  خواص و کاربرد سنگ فیروزه

 


 
سایت فتوکده : سایتی برای همه
 
 

خواص سنگ فیروزه + ۲۸ خاصیت سنگ فیروزه در زندگی

سنگ فیروزه از سنگ های دارای قدمت و ارزش درمانی و معنوی فراوان نزد ایرانیان و دیگر ملت ها و تمدن های قدیمی و ریشه دار می باشد

سابقه استفاده از سنگ فیروزه به ایران پیش از اسلام بر می گردد و در دروران ایران پس از اسلام نیز همچنان ارزش و تقدس خویش را حفظ کرده است.

سنگ فیروزه در برابر روغن،کرم و ادکلن از خود عکس العمل نشان می دهد، این سنگ بیشتر بصورت انگشتر یا چشم زخم مورد اقبال عموم می باشد

خاصیت سنگ فیروزه چیست ؟

خاصیت سنگ فیروزه در زندگی چیست

خاصیت سنگ فیروزه

در زیر به خواص خارق العاده این سنگ پرداخته شده است

گرچه خیلی از آنها به صورت علمی ثابت نشده و یا اصلا امکان اثبات ندارد، اما وجود انرژی هایی در این سنگ حاکی از ارزش بالای معنوی و اعتقادی می باشد

تقویت اعتماد به نفس

وجود نیروهای منحصر به فرد و مغناطیسی در سنگ فیروزه منجر به بیدار شدن و فعال شدن نیروهای درونی شده و حس اعتماد به نفس را در انسان تقویت می کند.

کاربرد سنگ فیروزه : درمان افسردگی

سنگ فیروزه سبب انتقال نیروهای خاصی به بدن فرد شده و آن را از حالت یکنواختی و کرختی خارج کرده و شادی بخش و نشاط آور می باشد

از این رو آن را در کاهش افسردگی افراد مؤثر می دانند.

تقویت نیروهای مثبت

خواص فیروزه افراد را در برابر خواب های آشفته و کابوس های خسته کننده مراقبت میکند، امواج منفی و مضر را از ما دور می کند و حتی می تواند سبب جذاب شدن افراد گردد.

درمان مشکلات مفاصل

استفاده از سنگ فیروزه در آسیب هایی مانند پارگی رباط ها و تاندون ها و درد مفاصل، جریان خونی را در بافت های عضلانی زیاد تر کرده و فرآیند بهبود آنها را تسریع می نماید.

کاهش استرس

از خواص منحصر به فرد سنگ فیروزه خاصیت درخشش آن می باشد، این خاصیت سبب شده تا در دور نمودن و کاهش استرس و فشارهای روحی در انسانها مؤثر باشد.

ضد ویروس و باکتری

سنگ فیروزه در درمان نواحی از بدن که تحت هجوم ویروس ها و باکتری ها می باشند و یا نواحی آلوده ای که در سایر بخش های بدن وجود دارد، مؤثر است.

کاربرد سنگ فیروزه : پادزهر

هنگام گزیدگی توسط حیواناتی نظیر مار و غیره، استفاده از یک گرم آرد شده سنگ فیروزه به همراه شهد، نقش پادزهری قوی را ایفا می نماید.

درمان بیماریهای مربوط به گلو

قرار دادن سنگ فیروزه بر روی گلو و بخشهای مختلف آن،به سبب خواص منحصر به فرد و شفا بخشی که دارد در درمان امراض مربوط به آن بسیار مفید می باشد.

سلامت قلب

از خواص جادویی سنگ فیروزه تأثیر آن در بهبود کارایی و سلامت قلب می باشد، اگر سنگ فیروزه در اختیار دارید آن را بر روی قلب خود قرار دهید تا اثرات خارق العاده آن را به عینه احساس نمایید.

حافظ و مراقب

عده ای اعتقاد دارند که سنگ فیروزه دارای خواص معنوی فراوان از جمله مراقبت از انسانها در انجام برخی از فعالیت های ریسک دار و خطرناک می باشد.

آرامبخش + افزایش سعه صدر

خاصیت آرامبخشی که در سنگ فیروزه وجود دارد سبب تقویت امواج مثبت درونی افراد شده و علاوه بر سلامت روح و روان منجر به افزایش صبر و سعه صدر نیز می شود.

ضد شوری چشم

از قدیم الایام در فلات ایران این اعتقاد وجود داشته که سنگ فیروزه افراد را در مقابل شور چشمی افراد دیگر مراقبت می نماید به همین سبب معمولا در سر در منازل، مغازه ها و … آن را آویزان می کردند.

خاصیت سنگ فیروزه در تقویت چشم

نگاه به فیروزه سبب تقویت بینایی و سلامت چشم می شود و استفاده از سرمه آن و همچنین گذاشتن آن بر روی چشم ها برای تقویت چشم و درمان بیماری های چشمی بسیار مؤثر است.

 

درمان کبد

هر چند از نظر پزشکی اثبات نشده است اما عده ای معتقدند امواج مغناطیسی ساطع شونده از سنگ فیروزه برخی از نارسایی های کبد را درمان می نماید.

درمان غدد داخلی

فعالیت برخی از غده های داخلی بدن مانند غده تیرویید ممکن است دچار اختلال گردند استفاده از سنگ فیروزه و قرار دادن آن بر روی غده در ناحیه گلو در بهبود فرآیند فعالیت این غدد مفید می باشد.

اصلاح گردش خون

وجود خواص منحصر به فردی مانند درخشش، آرامبخش بودن و ساطع شدن امواج مثبتی که از سنگ فیروزه ساطع می شود بهبود فرآیند جریان خون را در بدن در پی دارد.

درمان آناروکسی

آناروکسی نوعی بیماری است که در نتیجه گرسنگی و کمبود غذا در افراد ایجاد می شود سنگ فیروزه در درمان بیماری هایی از این دست مفید و مؤثر می باشد.

درمان بیماری های عصبی

امواج خارج شده و خواص معنوی که در سنگ فیروزه وجود دارد آن را جزو درمان درد های عصبی مانند سردرد های طولانی، سینوزیت، میگرن و … قرار داده است.

خاصیت سنگ فیروزه برای افزایش تمرکز

قرار دادن سنگ فیروزه برروی چاکرای چشم سوم (منطقه وسط پیشانی) باعث بالا رفتن سطح ادراک، هوش و افزایش قدرت تمرکز در افراد می گردد.

برکت زندگی

عده ای معتقدند در هنگامی که ماه نو می باشد با نگاه کردن به ماه و سپس نگاه کردن به سنگ فیروزه، در زندگی برکت و رونق اتفاق می افتد.

دفع سنگ کلیه

اگر کشته (آرد شده) سنگ فیروزه با شهد مخلوط شده و سپس مصرف گردد در دفع بسیاری از امراض داخلی از جمله دفع سنگ کلیه بسیار مؤثر و مفید است.

دفع بلایا

عده ای به شدت به این مسأله اعتقاد دارند که وجود سنگ فیروزه بسیاری از بلایا را دفع می نماید، بلایایی از قبیل گزندگی حیوانات و …

رفع مسمویت ها

اگر دچار هر نوع مسمویتی اعم از غذایی و غیره شدید یک گرم از پودر سنگ فیروزه را با شهد مخلوط و مصرف نماید، این عمل سبب رفع مسمویت می شود.

هماهنگی زندگی زناشویی

سنگ فیروزه سبب نزدیک شدن قلب ها و بهبود روابط عاطفی و روحی بین زن و شوهر می گردد و حس وفاداری را در طرفین تقویت می نماید.

سمبل بخشندگی و گذشت

از خواص معنوی دیگر سنگ فیروزه این است که سمبل بخشندگی، خلوص و مهر و عطوفت است، دوستی را حفظ و در گذر زمان، دشمنی را به دوستی مبدل می سازد.

پاک سازی ذهن

عده ای اعتقاد دارند که فیروزه سنگ قدرت و ایمان است و از آن به عنوان ابزاری در پاکسازی ذهن و روح مؤثر و مفید می دانند.

خواص سنگ فیروزه در زنان بادار

● استفاده از سنگ فیروزه بر بالین زنان باردار سبب حفاظت و آرامبخشی آن می شود.

خواص سنگ فیروزه برای کودکان

●از قدیم الایام اعتقاد بر این بوده که آویزان نمودن سنگ فیروزه بر لباس و یا بالین کودکان آنها را در برابر چشم زخم، بلایا و … محافظت می نماید.

خواص سنگ فیروزه در اسلام | سایت فتوکده

مطلب مفید بود ؟ ۲۳ ۲

1 نظر برای این مطلب ثبت شده است:

جلال باغبانی

۰۵ مرداد ۱۳۹۷


این مطلب خیلی جالب بود.ممنونم که مرتب به روز می کنید مطالبتون رو

شما هم بخوانید