بوی بد کفش + ۲۲ روش از بین بردن بوی بد کفش و پا

برای از بین بردن بوی بد کفش چه کنیم

بوی بد کفش و روش از بین بردن بوی بد کفش و پاها درمان قطعی بوی بد کفش چرم برای از بین بردن بوی بد کفش چه کنیم رفع سریع را در سایت فتوکده می خوانید

از بین بردن بوی بد کفش و پا

بوی بد کفش یک مسأله آزار دهنده است که علاوه بر خود شخص اطرافیان وی را نیز می آزارد و نشانه تعریق زیاد پا ها، رشد شدید میکروب و باکتری در کفش ها و به خطر افتادن سلامت پا ها نیز می باشد.

آشنایی با ۲۲ روش از بین بردن بوی کفش در سایت فتوکده ضمن حفظ سلامت پا های افراد به بعضی از آنها کمک می کند تا از در آوردن کفش های خود در حضور دیگران خجالت نکشند.

درمان قطعی بوی بد کفش

اسانس های گیاهی در کفش

قرار دادن یکی از اسانس های گیاهی مانند عصاره اسطوخودوس، گل میخک، برگ چای و اوکالیپتوس درون کفش، گذاشتن کاغذ روی کفش و ماندن آن به مدت یک شب بوی بد کفش را به طور کامل برطرف می کند.

برای جلوگیری از بو گرفتن کفش ها این کار باید هر شب تکرار شود. این اسانس ها در سوپرمارکت ها و عطاری ها یافت می شوند.

ریختن جوش شیرین در کف کفش

ریختن مقداری جوش شیرین در کف کفش و باقی ماندن این ماده در کفش هر شب تا صبح بوی بد کفش را برطرف می کند.

جوش شیرین موجب جلوگیری از رشد باکتری ها و قارچ ها و جذب رطوبت انباشته شده در کفش می شود.

ریختن مخلوط جوش شیرین و روغن اسانس لیمو در داخل کفش نیز میزان این تأثیرات را افزایش می دهد.

تأثیر تکه های لیمو

پوست لیمو دارای عطر و بوی قوی سیتریکی و مواد ضد باکتری و ضد قارچی است.

به همین خاطر تقسیم پوست لیمو به قطعات کوچک و قرار دادن این قطعات به مدت ۱۲ ساعت در کفش موجب خنثی شدن بوی بد کفش و نابودی میکرو ارگانیسم های مربوط به آن می شود.

این کار باید تا از بین رفتن کامل بوی کفش تکرار شود.

ضد عفونی کردن داخل کفش

ریختن مقداری الکل در یک ظرف کوچک و قرار دادن ظرف در کف کفش باعث نابودی باکتری های موجود در کفش، ضدعفونی شدن فضای داخل کفش و رفع بوی بد آن از طریق خروج تدریجی الکل از ظرف می شود.

انجام این روش به صورت مستمر و هر شب علاوه بر این تأثیرات از سلامت پا های افراد نیز محافظت می کند.

کفش ها را داخل فریزر بگذارید

قرار دادن کفش ها در یک پاکت یا کیسه در بسته و گذاشتن آن ها در فریزر و دمای بسیار پایین قوی ترین باکتری ها را نیز از بین می برد.

به همین خاطر فریزری کردن کفش ها بوی ناخوشایند آنها را برطرف می سازد.

البته توصیه می شود در صورت عدم موفقیت روش های دیگر رفع بوی بد کفش از این روش استفاده کنید. این روش باید هر شب تکرار شود. بعد از رفع بو و آب شدن یخ کفش می توان آن را دوباره پوشید.

تأثیر چای سیاه 

تانین موجود در چای سیاه موجب سم زدایی و نابودی باکتری ها می شود. قرار دادن ظرف حاوی مایع چای درون کفش به مدت یک ساعت یا بیشتر به رفع بوی بد درون کفش کمک می کند.

چای مورد استفاده نیز از طریق قرار دادن چای کیسه ای در آب در حال جوش به مدت چند دقیقه تهیه می شود. بعد از آماده شدن چای باید چای کیسه ای را از آن خارج کنید.

استفاده از پودر بچه

جهت رفع بوی بد و نامطبوع کفش باید قبل از پوشیدن کفش ها مقداری پودر بچه روی پا ها بریزید.

در صورت تعریق زیاد پا ها جهت جلوگیری از بو گرفتن پا ها گهگاهی پا ها را از کفش بیرون بیاورید و بعد از ریختن پودر روی پا ها مجدداً کفش های خود رابپوشید.

این روش باید هر روز تکرار شود. پودر بچه از داروخانه ها و فروشگاه ها نیز قابل تهیه می باشد.

برای از بین بردن بوی بد کفش چه کنیم

راه های رفع بوی بد کفش و پا در منزل چیست

کفش بدون جوراب ممنوع

جوراب بوی ناخوشایند کفش را کاهش می دهد. به همین خاطر توصیه می شود به دلایلی مانند احساس گرما و یا ناراحتی پا ها در کفش از پوشیدن جوراب خودداری نکنید.

رعایت مواردی مانند پوشیدن جوراب های تمیز، شستشوی جوراب ها پس از هر بار استفاده و عدم استفاده از یک جفت جوراب به صورت مداوم نیز به رفع بوی بد کفش کمک می کند.

شستشوی مرتب پا ها

شستشوی مرتب پا ها با آب و صابون بعد از هر بار استفاده از کفش سبب کاهش سرعت روند رشد و تکثیر باکتری ها و رفع بوی نامطبوع کفش ها می شود.

جهت جلوگیری از رشد سریع باکتری ها هرگز پا های خیس خود را در کفش نکنید و بعد از خشک کردن کامل پا ها با دستمال، حوله و یا حرارت ناشی از وسایل گرمایشی کفشهایتان را بپوشید.

استفاده از ورقه های ضد رطوبت

قرار دادن ورقه ضد رطوبت یا لایه خشک کننده در کف کفش ها بوی بد کفش را رفع می کند. این ورقه ها بسیار سبک و به راحتی قابل استفاده می باشند.

پس از هر بار استفاده از لایه خشک کننده باید جهت جلوگیری از ایجاد بوی بد در کفش آن را تعویض کنید. ورقه های ضد رطوبت از فروشگاه ها و کفاشی ها قابل تهیه می باشند.

رفع بوی بد کفش با سرکه سفید

سرکه خاصیت قارچ کشی ضد عفونی کنندگی بالایی دارد. در این روش باید مقداری سرکه سفید در داخل کفش هایتان بریزید و اجازه دهید تا خشک شود.

این ماده بوی غیر قابل تحمل کفش را رفع می کند. با توجه به اینکه سرکه موجب از بین رفتن چرم می شود. خودداری از به کار گیری این روش برای ر فع بوی کفش های چرم ضرورت دارد.

اسپری آب پیاز درون کفش

ریختن پیاز خرد شده درون کفش ها و ماندن آن به مدت یک شب با جذب بو های نامطبوع بوی کفش هارا به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

ماندن اسپری محلول آب پیاز درون کفش ها به مدت یک شبانه روز هم تأثیراتی مشابه را به دنبال دارد. محلول آب پیاز از ترکیب آب پیاز و چندین قطره ازروغن های معطر تهیه می شود.

سایر درمان قطعی بوی بد کفش

● تعویض کفش های قدیمی با کفش های جدید

● خشک کردن کفش ها با قرار دادن آنها نزدیک بخاری یا زیر نور آفتاب

● جذب رطوبت کفش ها با گذاشتن روزنامه مچاله شده درون آنها

● قرار دادن مواد بوگیر مانند زغال چوب، گل بابونه و نشاسته ذرت درون کفش

● قرار دادن کفش ها در جای خشک و با تهویه

● استفاده از رطوبت گیر در محل نگهداری کفش ها

● پاک کردن کفش ها برای جلوگیری از تجمع خاک در کفش و تغذیه کپک

● اسپری روغن درخت چای درون کفش

● استفاده از کفی های از بین برنده بو و مواد ضد عرق پا

● پوشیدن جوراب های عرق گیر و ضد بو

و …

روش های رفع بوی بد دهان

درمان قطعی برای از بین بردن بوی بد کفش | سایت فتوکده

مطلب مفید بود ؟ ۶ ۱

شما هم بخوانید