از بین بردن خط خنده + ۲۸ درمان قطعی رفع خط لبخند

درمان قطعی خط خنده

روش های از بین بردن خط خنده با طب سنتی راهکار خانگی درمان قطعی رفع خط لبخند در منزل و درمان قطعی خط خنده را  در سایت فتوکده می خوانید

از بین بردن خط خنده

خط خنده رد پای زیبای زمان بر اثر خندیدن و لبخند شما طی گذر سال های عمر است

بعضی از افراد معتقدند این خط جزئی از صورت است و ایرادی در چهره به حساب نمی آید. اما بسیاری از افراد صورت های صاف و بدون چروک را بیشتر می پسندند 

اگر دغدغه شما هم محو خط خنده می باشد این مقاله را کامل بخوانید

درمان قطعی رفع خط خنده خانگی

درمان خانگی خط خنده با طب سنتی و علوم جدید

۲۸ راهکار برای درمان قطعی رفع خط خنده

 

روغن کرچک و روغن نارگیل

ماساژ روغن نارگیل روی قسمت های آسیب دیده پوست باعث محافظت پوست از رادیکال های آزاد، تأمین رطوبت پوست و تأخیر در ایجاد چین و چروک پوست می شود.

ماساژ ترکیب روغن نارگیل و روغن کرچک روی خط لبخند و اطراف دهان هر روز قبل از خواب نیز ساده ترین روش رفع خط لبخند و چین و چروک های اطراف دهان است.

استرس و رفع خط خنده

ترشح هورمون کورتیزول، شکستن پیوند های سلولی، افزایش تولید رادیکال های آزاد، ممانعت از تولید کلاژن، تسریع پیری پوست و ایجاد چین و چروک روی صورت ازجمله پیامد های منفی ایجاد استرس و تنش های روانی در افراد به حساب می آیند.

به کار گیری روش هایی مانند استحمام با آب گرم، پیاده روی، گوش دادن به موسیقی، رفتن به طبیعت، تفریح با دوستان و … با کاهش استرس از اثرات سوء آن بر روی پوست جلوگیری می کنند.

ماسک آووکادو و پاپایا

وجود ویتامین E در آووکادو موجب مرطوب شدن پوست و تقویت پوست افراد می شود. مالیدن ترکیب جو و آووکادو به مدت ۲۵ دقیقه روی پوست دو بار در هفته خطوط خنده را به سرعت از بین می برد.

مالیدن خمیر پاپایا به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست و اطراف دهان هم علاوه بر تأثیراتی مشابه با آووکادو موجب روشنی پوست تیره اطراف دهان می شود.

سفیده تخم مرغ

استفاده از سفیده تخم مرغ از طریق سفت کردن پوست و به تعویق انداختن پیری سلول های پوست خط خنده را از بین می برد.

مالیدن ترکیب سفیده تخم مرغ، روغن نارگیل و توت فرنگی روی صورت و باقی ماندن این ترکیب در صورت تا زمان خشک شدن پوست اطراف دهان و لب ها را انعطاف پذیر، صاف، شاداب و جوان می کند.

ماسک صورت آرد ذرت

استفاده از ماسک صورت آرد ذرت دو بار در هفته هربار به مدت نیم ساعت خط خنده، چین و چروک های صورت و لب فوقانی و خطوط صورت افراد سیگاری را بر طرف می کند.

این ماسک از طریق ترکیب مقداری آرد ذرت و یک قاشق سوپ خوری عسل، هم زدن این مواد و تبدیل آن به یک ماده خمیری شکل تهیه می شود.

رفع خط لبخند با ترک سیگار

استعمال سیگار به صورت دائمی منجر به کمبود اکسیژن و مواد غذایی مورد نیاز پوست، نابودی کلاژن، آسیب پوست و ایجاد چین و چروک در اطراف دهان، چشم و گردن در طول زمان می شود.

بنابراین ترک سیگار و دخانیات موجبات تغذیه، تقویت، احیا، ترمیم و شادابی سلول های پوست را به تدریج و به صورت طبیعی فراهم می سازد.

میوه ها و سبزی ها

کاهش چین و چروک اطراف لب ها و خطوط خنده، شفافیت و روشنی پوست و جلوگیری از پیری زودرس سلول های پوست مهمترین پیامد های تغذیه مناسب و مصرف میوه ها و سبزی های دارای آنتی اکسیدان های ضد چروک قلمداد می شوند.

از جمله مواد غذایی سرشار از این نوع آنتی اکسیدان ها می توان به انواع توت، پاپایا، انبه، هویج، گوجه فرنگی، خیار و … اشاره کرد.

روغن آرگان

مصرف خوراکی و یا استعمال موضعی روغن آرگان به صورت روزانه می تواند باعث مقابله با آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد و رفع افتادگی پوست شود

همچینن باعث نابودی لکه های ناشی از افزایش سن، تأمین رطوبت پوست، افزایش قابلیت ارتجاعی پوست، جوانسازی پوست و از بین بردن چروک و خطوط صورت را در پی دارد.

این روغن حاوی ویتامین های A و E و مقدار زیادی اسید های چرب است.

کرم ضد آفتاب

کرم های ضد آفتاب به ویژه کرم های دارای اس پی اف ۱۵ و بیشتر از پوست در برابر آسیب های شدید اشعه خورشید محافظت می کنند.

جهت حفظ سلامت پوست و کاهش چین و چروک های پوستی از جمله چین و چروک های اطراف دهان استفاده منظم و روزمره از ضد آفتاب های مرغوب حتی در روز های ابری و بارانی و در زمان ماندن در منزل ضرورت دارد.

خواب شبانه کافی

کمبود خواب موجب ترشح هورمون کورتیزول و در نتیجه افتادگی پوست و ایجاد خط لبخند در صورت افراد می شود.

اما خواب عمیق و راحت به مدت ۷ تا ۸ ساعت هر شب از طریق تحریک هورمون رشد و تقویت پیوند های سلولی، پوست صورت و بدن را سفت و جوان می کند.

بهترین وضعیت خوابیدن برای جلوگیری از ایجاد خط خنده در صورت خوابیدن به پشت است.

طب فشاری

طب فشاری از طریق ماساژ نقاط خاصی از صورت به عنوان نقاط فشار و تحریک این نقاط به تأمین مجدد رطوبت پوست و کاهش خط خنده کمک می کند.

افزایش انرژی و جریان خون و استراحت و تقویت عضلات صورت از دیگر فواید مؤثر این تکنیک چینی هستند. توجه داشته باشید طب فشاری حتماً باید توسط یک فرد کارشناس و متخصص انجام شود.

مصرف منظم آب در طول روز

کم آبی و عدم تأمین آب مورد نیاز بدن باعث خشکی و بی حالی پوست و در نهایت ایجاد خطوط نظیر خط خنده در پوست می شود.

نوشیدن ۸ تا ۱۰ لیوان آب به صورت روزانه با آبرسانی پوست، هیدراته و مرطوب شدن آن، ضمن جلوگیری از ایجاد خطوط پوستی سلامتی و شادابی پوست را افزایش می دهد.

نوشیدن آب میوه ها و سبزی ها ی تازه و آبدار هم جهت افزایش آبرسانی به پوست توصیه می شود.

رفع خط لبخند با روغن ماهی

روغن ماهی منبع غنی از اسید های چرب امگا۳ است.

مصرف این روغن به صورت خوراکی و یا مالیدن آن در اطراف ناحیه دهان علاوه بر جلوگیری از آسیب پوست وایجاد چین و چروک های جدید، خط خنده را را از بین می برد.

مصرف ماهی های چرب مانند سالمون هم به تقویت سلول های پوست و صافی پوست صورت کمک می کند.

نوشیدن روزانه چای سبز

چای سبز مقدار زیادی آنتی اکسیدان دارد.

نوشیدن چای سبز به صورت روزانه و مالیدن و قرار دادن کیسه چای سبز روی چین و چروک اطراف دهان به مدت ۲۰ دقیقه موجبات ترمیم سلول های آسیب دیده این ناحیه و رفع طبیعی خطوط لبخند را فراهم می کند.

البته کیسه چای سبز را باید در یک فنجان آب داغ به مدت چند دقیقه نگهدارید و بعد از خنک شدن روی خط لبخند قرار دهید.

روش های درمان و رفع قطعی خط خنده خانگی

جدیدترین روش های رفع خط لبخند

استعمال کرم اسید گلیکولیک

اسید گلیکولیک به شکل ترکیبی از اسیدهای طبیعی موجود در میوه ها است.

استفاده از کرم ها، مرطوب کننده ها و لوسیون های اسید گلیکولیک به منظور احیا و ترمیم سلول های پوستی، آبرسانی و جوان سازی پوست، از بین بردن چین و چروک های پوستی و خط خنده و درمان جوش های پوستی راهکار مناسبی به حساب می آید.

ماسک لیمو

قرار دادن لیموی خالی یا ترکیب کرم شیر و عصاره لیمو در اطراف چانه، دهان، لب ها و خط خنده رفع چین و چروک دور دهان و چانه، سفتی و روشنی پوست این نواحی را در پی دارد.

جهت درمان جوش های سر سیاه هم از لیمو استفاده می شود. برای جلوگیری از خشکی پوست بر اثر خاصیت اسیدی لیمو بعد از اعمال این روش روی صورت روغن گیاهی بمالید.

ورزش صورت

سفتی عضلات صورت، محو شدن چین و چروک های پوستی، افزایش ترشح اندورفین، سلامت، شادابی و طراوت پوست مهمترین فواید ورزش صورت هستند.

از جمله تمرینات ورزشی صورت می توان به جفت شدن دندان ها، لبخند زدن پهن و بزرگ به مدت ۱۰ ثانیه و آزاد کردن عضلات و یا فاصله دادن لب ها از یکدیگر، کشیدن گوشه های دهان به عقب صورت با استفاده از انگشتان به مدت ۱۰ ثانیه و ریلکس ماهیچه های صورت اشاره کرد.

کلیه این تمرینات باید حداقل ۱۰ نوبت در روز و در هر نوبت چندین بار تکرار شود.

میکرودرم

میکرودرم سبب پاکسازی سطح پوست از سلول های مرده، ترمیم پوست و کاهش چین و چروک های پوستی به ویژه خط خنده و اخم می شود.

این روش از طریق قرار دادن کل پوست صورت در معرض یک ماده معدنی بی ضرر مانند پودر اکسید آلومینیوم انجام می پذیرد. جهت حفظ سلامت پوست میکرودرم باید توسط افراد متخصص انجام شود.

رفع خط لبخند با ویتامین E

مالیدن ژل درون کپسول ویتامین E روی خط خنده و اطراف دهان به آرامی و ماندن آن به مدت ۱۵ دقیقه روی این قسمت های صورت سلول های پوست را تغذیه، تقویت و ترمیم می کند.

مطابق با صلاحدید پزشک مصرف قرص ویتامین E هم در صورت کمبود این ویتامین در بدن به سلامت پوست و رفع ضایعات پوستی کمک می کند.

تأثیر جادویی زردچوبه

زدن ترکیب زردچوبه و روغن نارگیل روی صورت موجب شادابی و جوانی سلول های پوست، پاکسازی پوست، نرمی و انعطاف پذیری آن، رفع خال های تیره اطراف دهان، کاهش خطوط خنده، اخم و … می شود.

البته باقی ماندن خمیر ترکیبی زردچوبه و روغن های گیاهی روی صورت پوست را به صورت موقت زرد می کند.

جویدن آدامس ممنوع

جویدن مکرر آدامس نقش اساسی در ایجاد چین و چروک صورت دارد

از جمله این عوارض می توان به : ایجاد چین و چروک های عمیق اطراف دهان، بالا بردن ماهیچه های صورت، تحلیل بافت صورت، چروک زودرس پوست

تسریع رشد لایه های عمیق در اطراف دهان و لب ها. پرهیز از جویدن آدامس ضمن حفظ صافی پوست به برطرف شدن خط خنده و خطوط نازک لب ها اشاره کرد

لیفت با نخ

لیفت با استفاده از نخ های نامرئی جایگزین مناسبی برای عمل های جراحی زیبایی پوست به سبک کلاسیک است.

این روش علاوه بر از بین بردن خط خنده و چین و چروک های بدن برای به تعویق انداختن فرآیند پیری پوست، افزایش زیبایی صورت و اندام ها، کاهش افتادگی فک و لیفت ابرو، گردن، واژن و بازو ها به کار می رود.

روغن دانه کدو تنبل

روغن دانه کدو تنبل دارای هیالورونات سدیم و اسید های چرب است.

مالیدن روغن دانه کدو تنبل و یا مخلوط دانه های کدو تنبل با روغن زیتون روی نواحی اطراف دهان از طریق تأمین رطوبت سلول های پوست، نرمی و انعطاف پذیری پوست و کند کردن روند پیری سلول ها، چین و چروک های صورت و خط خنده را از بین می برد.

رفع خط لبخند با عصاره آناناس

مالیدن پنبه آغشته به محلول آب آناناس و عصاره سیب در اطراف دهان با محافظت از سلول های مرده چین و چروک های عمیق پوستی و خط لبخند را از بین می برد.

قرار دادن ماسک تمشک روی صورت هم موجب کاهش خطوط اطراف دهان و سفتی پوست این ناحیه می شود. این ماسک از طریق ترکیب تمشک و آب لیمو تهیه می شود

هایفوتراپی

هایفوتراپی از طریق دستگاهی مشابه با دستگاه سونوگرافی معمولی با استفاده از امواج صوتی و تمرکز گرما در زیر سطح پوست اطراف دهان و تحریک رشد کلاژن خط خنده سطحی را در کمتر از یک ساعت بدون درد و به صورت ماندگار کاهش می دهد.

به کار گیری این روش پیامد هایی از قبیل بالا کشیدن و سفت کردن ناحیه پایین صورت، کاهش برجستگی نواحی پایین فک و شادابی و جوانی پوست را به دنبال دارد.

رفع خط لبخند با تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس از طریق فلج کردن ماهیچه های زیر چین و چروک صورت خط خنده را بر طرف می کند. البته این صافی پوست موقتی است و بعد از شش ماه خطوط لبخند دوباره ظاهر می شوند.

در این صورت برای تداوم صافی پوست تزریق بوتاکس باید مجدداً انجام گیرد. البته استفاده طولانی مدت از بوتاکس سلامتی افراد را به خطر می اندازد.

از بین بردن خط خنده با لیزر

لایه روبی پوست اطراف دهان و لب ها با استفاده از اشعه لیزر بدن را به ساخت و تولید یک لایه پوست جدید در این نواحی صورت مجبور می کند.

ایجاد لایه پوستی جدید هم صافی پوست، برطرف شدن چین و چروک های اطراف دهان و لب ها و خط خنده، رفع ضایعات پوستی نظیر لکه های پوستی و جای جوش ها را به دنبال دارد.

جراحی

روش جراحی در اکثر مواقع برای از بین بردن جای زخم و آکنه انجام می شود. اما کاهش شستگی های نازوبیال و رفع خطوط صورت و خط خنده از طریق جراحی هم امکان پذیر است.

در این روش پزشک به دو صورت شکستن بافت ها از طریق سوزن در حین عمل سابسیژن و حذف پوست قسمت چروک شده با چاقوی جراحی و تغییر شکل ناحیه اطراف آن به حذف چروک های صورت و خط خنده و جوانسازی پوست کمک می کند.

روش های رفع تیرگی پوست

درمان و رفع قطعی خط خنده خانگی | سایت فتوکده

مطلب مفید بود ؟ ۹ ۲

شما هم بخوانید