حقایق جدید از اکتشافات مرموز در مریخ + عکس و توضیحات

حقایق جدید از مریخ

اسرار کشف شده از اکتشافات جدید مریخ حقایق جدید از مریخ اسرار جدید مریخ عکس های جنجالی مریخ از موجود زنده را در سایت فتوکده می خوانید

حقایق جدید از اکتشافات مریخ

از دوران باستان سیاره‌ سرخ چشم بشر را به‌ خود خیره کرده بود و امروز بشر در حال تسخیر این سیاره است. سیاره‌ ای که کوچک‌ تر از زمین است ولی بیشترین شباهت را دارد

قطب‌ های مریخ همچون زمین پوشیده از یخ است و بستر رودخانه‌ های کهن آن هنوز مشهود است؛ لیکن امروز چشم بشر در جست‌ و جوی حیات، سطح مریخ را می‌ کاود.

علیرغم جنجال‌ هایی که درباره شهاب‌‌‌ سنگ‌ های مریخی به‌ راه افتاد و بعضی از دانشمندان گمان می‌ کردند که این شهاب‌ سنگ‌ ها حاوی فسیل‌ هایی از زندگی باکتری‌ های مریخی هستند، هیچ سند و مدرک قطعی از زندگی و حیات در گذشته یا حتی هم‌ اکنون در سیاره سرخ وجود نداشت.

البته با پیشرفت بشر و تصاویری دریافتی از مریخ که توسط نقشه‌ بردار سراسری مریخ (MGS) و دیگر کاوشگران مریخی به زمین مخابره شد بسیار بحث بر انگیز شده است

این عکس های جنجالی مریخ سؤال‌ های شگفت‌ انگیزی مطرح  می کند که دانشمندان را به‌ چالش می کشد اما آنها حاضر به بیان حقایق هستند یا نه !؟

درختان و بوته‌ های مریخی

اکتشافات جدید و مرموز از مریخ با عکس

یکی از اکتشافات جدید مریخ تصاویری است که توسط دوربین MGS به دست دانشمندان رسیده، منطقه‌ ای در نیمکره جنوبی مریخ است که همچون یک عکس هوایی از بیابانی مملو از درختچه است

یک تیم از پژوهشگران مجارستانی با بررسی تصاویر این منطقه در طول زمان اعلام کردند این نقاط سیاه در تصویر ارگانیسم‌ های زنده هستند.

در آغاز هر بهار لکه‌ های خاکستری رنگ به‌ تدریج از زیر یخ‌ ها ظاهر شده و در میانه بهار لکه‌ ها تیره‌ تر و بزرگ‌ تر می‌ شوند. هنگامی‌که تابستان فرا می‌ رسد و یخ‌ ها ذوب می‌ شوند خاک تیره نیز دیده می‌ شود.

این چرخه در طول زمان دوباره تکرار می‌ شود و این نظم به تقویت نظریه درختچه و بو‌ته‌ ها کمک می‌ کند.

از سوی دیگر ناسا و تیم پژوهشگران آن با این نتیجه‌ گیری موافق نیستند و نظریه دیگری را مطرح می‌ کنند. آنها معتقدند نقاط تاریک نتیجه فرایند یخ‌ زدایی در فصل بهار مریخ است، نه علائمی از زندگی و حیات در سیاره سرخ.

دانشمندان می‌ گویند هنوز زود است که با این سطح اطلاعات این نوع تحولات را مربوط‌ به فرایند های زیستی بدانیم و تا رسیدن داده‌ های بیشتر باید فرایندهای ساده‌ تری را مدنظر قرار دهیم.

از دیگر تصاویر اکتشفات شده و بحث‌ برانگیز جدید می‌ توان به‌ تصویری اشاره کرد که شباهت بسیاری به‌ نمایی از بالای یک بیشه دارد که حتی می‌ توان در آن شاخ و برگ درختان را تشخیص داد.

اکتشافات جدید و مرموز از مریخ با عکس

با بررسی این تصویر نیز در طول زمان تغییراتی متناسب با فصل گرما و سرما در آنها دیده می‌ شود

ناسا باز هم بر نظریه خود پافشاری کرده و درک اندک بشر از پدیده‌ های زمین‌ شناسی عجیب‌ و‌ غریب مریخ را عامل گسترش این نظریه‌ ها معرفی می‌ کند.

تونل های شیشه ای در مریخ

از جذاب‌ ترین تصاویر ارسالی از مریخ همین تیوب‌ ها یا ساختارهای تونل مانند است که شائبه وجود موجود زنده و یا مریخی را قوت می بخشد

این ساختارهای عجیب که توسط تیم اینترپرایز میسون در سال ۲۰۰۰ شناسایی شد تا حدی توسط زمین پوشیده شده‌اند و مشابه بعضی از فرایندهای زمین‌ شناسی هستند.

این عوارض به گلس ورم یا کرم شیشه‌ ای که در حقیقت لارو یک نوع حشره است، نیز شباهت زیادی دارند و البته تا حدی شفاف یا حتی نیمه‌ شفاف به‌ نظر می‌ رسند.

نظریه رسمی ناسا درباره‌ٔ تیوپ‌ های شیش ه‌ای این است که آن‌ ها مطلقاً نتیجه فرایند طبیعی هستند و در حقیقت ن‌ها همانند قطاری از تپه‌ ها یا ردیفی از تپه‌ های شنی هستند.

قطر این لوله‌ ها ۶۰۰ فوت تخمین زده شده و در بعضی از تصاویر می‌ توان بازتابش نور خورشید را روی آن‌ ها دید. نکته قابل‌ توجه فواصل منظم میان شیارها است که در تقابل با نظریه ناسا است.

بعضی از پژوهشگران معتقدند این لوله‌ ها می‌ تواند لوله‌ های آب یا سیستم حمل‌ و نقل سریع زیرزمینی در مریخ باشد.

اکتشافات جدید و مرموز از مریخ با عکس

در این بین نگاهی به یک نظریه جالب از ارنست رومن مهندس برق آمریکایی که تجربیات جالبی در برون‌ افکنی روح دارد و در سال ۱۹۹۵ مطرح شد خالی از لطف نیست.

ارنست که در تجربیات روحی خود به سیارات مختلف از جمله مریخ سفر کرده بود، در وصف سیاره سرخ اظهار می‌ کند که در مریخ شهرهای زیرزمینی وجود دارد و خانه‌ ها از قالب‌ های پیش‌ ساخته‌ ای مشابه جنس پلاستیک ساخته می‌شوند.

او در کتاب خود می‌ نویسد که شهرهای مریخ از طریق یک تونل زیر زمینی و بیضی شکل به‌ هم مرتبط هستند.

عکس های جنجالی از پایگاه مریخ

اکتشافات جدید و مرموز از مریخ با عکس

تصویر شگفت‌ انگیز بعدی یک ساختار هندسی را در میان یک صخره مریخ به نمایش می‌ گذارد.

این سازه عجیب همچون یک ساختمان دو طبقه به‌ نظر می‌ رسد که گویی توسط موجودات هوشمند ساخته شده است، هرچند هنوز برای ساخت آن دلیلی مطرح نشده است.

شما نیز با کمی دقت می‌ توانید دیواره یا طبقه اول را که رو به دوربین و سایه هستند ببینید.

طبقه دوم که با شیب ۴۵ درجه‌ای به پشت بام می‌ رسد و در روی خود یک سکوی دایره شکل مشخص و برجسته دارد، آیا این سکوی برجسته محلی برای فرود وسایل نقلیه هوایی بوده است؟ 

دره‌ ای از تخته سنگ‌ ها

عکس حقایق جدید کشف شده از سیاره مریخ

در فوریه ۲۰۰۱ یک گروه بین‌ المللی از پسران و دختران ۹ تا ۱۵ ساله از طرف ناسا دعوت شدند تا شیوه کار دوربین MGS را از نزدیک تجربه کنند؛

اما این تجربه به چالش بزرگی برای ناسا تبدیل شد !!

این گروه از نوجوانان‌ ها با هدایت دوربین به‌ سمت یکی از مناطق مریخ تصویر شگفت‌ آوری را ثبت کردند که اکتشاف جدید به یافته های مرموز قبلی افزود

در میان یک دشت نسبتاً مسطح گروهی از سنگ‌ های پراکنده و مجتمع که با محیط اطراف خود رنگی متفاوت دارند، دیده می‌شود.

گره کوه ماجرا در اینجا است که در نزدیک این سنگ‌ ها هیچ کوه یا تپه‌ ای وجود ندارد که از طرف ناسا به‌ عنوان منشاء سنگ‌ ها معرفی شود.

این سنگ‌ ها با قطری بین ۵۰ تا ۸۰ فوت واقعا بزرگ هستند. به‌ سرعت نظریه‌ ای‌ مطرح شد که این سنگ‌ها باقی‌ مانده شها ب‌‌سنگی است و در اثر تصادم با سطح مریخ شکسته شده است؛ ولی هیچ اثری از شهاب‌سنگ و دهانه برخورد آن دیده نمی‌ شود.

پژوهشگران سیاره‌ شناس هنوز نتوانستند توضیح مناسبی برای این معمای مریخی ارائه دهند.

اهرام مریخی و جیزه

عکس حقایق جدید کشف شده از سیاره مریخ

در واقع می‌ توان گفت منطقه سیدونیای مریخ به یک چالش جدی برای ناسا بعد از اکتشافات جدید تبدیل شده که هنوز توضیحی بر آن یافت نشده است

عوارض و ساختارها غیرمتعارف زیادی در این ناحیه وجود دارد. شاید جذا ب‌ترین آن‌ها در سمت جنوب‌ غربی صورت مریخی است که به نام اهرام معروف شده است.

این ساختارهای هرمی شکل شباهتی عجیبی به اهرام مصری دارند.

شهر ستاره‌ ای مریخ

عکس حقایق جدید کشف شده از سیاره مریخ

این اکتشاف جنجال‌ برانگیز جدید در مریخ به نام شهر ستاره‌ ای مشهور شده است، ساختاری پیچیده و قابل‌ توجه که از نظر بعضی پژوهشگران می‌ تواند ساخته دستان موجودات هوشمند باشد.

با تحلیل تصاویر به‌ نظر می‌ رسد این سازه‌ ها که در منطقه فلاتهٔ سیرت بزرگ قرار دارند بخش از یک مجموعه بزرگ از سازه‌ ها و الگوهای هندسی عجیب هستند که با تونل‌ های زیر زمین به هم متصل شده‌ اند.

رودخانه‌ ها از اسرار جدید مریخ

عکس های جنجالی از وجود آب در سیاره مریخ

پژوهشگران مریخی به این نتیجه رسیدند که کشف آب جاری در مریخ ممکن نیست‌؛ ولی هنگامی‌که با این تصویر روبه‌ رو می‌ شویم موج سؤال‌ های بی‌ پاسخ را تجربه می‌ کنیم.

در تصویری که مدار‌گرد مارس اکسپرس ارسال کرده گویی سطح قابل‌ توجهی از روبانی به رنگ سبز و آبی خاک سرخ مریخ را پوشانده است.

اگر این تصویری از سطح زمین بود، آیا نظر بی‌ درنگ شما وجود آب در بستر یک رودخانه نبود؟

اما سؤال‌ ها به این‌جا ختم نمی‌ شود. آیا این رنگ‌ ها واقعی هستند، در این صورت آن‌ها نشانه وجود چه‌ چیزی هستند. آیا نشانه وجود آب هستند یا نوعی جلبک آبی‌ و سبز رنگ مریخی یا حتی گل‌سنگ‌ها ؟

عکس های جنجالی از برج مریخ

عکس های جنجالی از وجود برج مسکونی در سیاره مریخ

دیدن این تصویر و بررسی تخمین‌ های که درباره آن زده می‌ شود می‌ تواند مو را بر تن شما راست کند.

آنچه‌که به‌ نظر می‌ آید یک برج مریخی با نوکی به رنگ روشن است که در صورت صحت این موضوع ارتفاع آن ۱۲ بار بلندتر از بلند‌ترین آسمان‌خراش‌ های سیاره زمین است

اینکه این تصویر نتیجه بازی سایه و نور است یا در واقع مدرک بزرگی از توانایی موجودات هوشمند هنوز دچار ابهام است و بهترین راه برای کشف آن صرف بررسی بیشتر و عمیق‌ تر از سمت ناسا است.

در اینصورت علاوه بر رفع ابهاماتی همچون ماجرای صورت مریخی، چهره مقبول‌ تری از ناسا در نزد عامه و پژوهشگران مستقل شکل می‌ گیرد.

دهانه توپ گلف در مریخ

عکس های جنجالی از وجود سازه های انسانی در سیاره مریخ

از میان دهانه‌‌ های مریخ این تصویر از شگفت‌ آورترین‌ها به‌ شمار می‌ رود.

این تصویر که محصول تلاش دوربین‌ های MGS است، ساختاری گنبدی شکل را درون دهانه مریخ به‌ نمایش می‌ گذارد. علاوه‌ بر شکل ظاهری تقریباً کروی، بافتی مشابه بافت توپ گلف نیز به‌ راحتی روی آن قابل مشاهده است.

این ساختار ما را به‌ سرعت به‌ یاد گنبد ژئودزیک با پوسته مشبک ساخته معمار آمریکایی ‌ریچارد باکمینستر فولر می‌ اندازد. گنبدهای ژئودزیک برای مقاومت در برابر نیروهای خارجی از امواج خروشان آب گرفته تا بادهای قوی بهترین انتخاب هستند.

آیا این سازه مهندسی شده توسط موجودات هوشمند است؟

شاید هم این بخشی از شبکه تونل زیرزمینی در مریخ باشد که محل تقاطع چندین مسیر است و تونل‌ های کوچک را به تونل‌ های بزرگ متصل می‌ کند.

مونولیت در مریخ

موجود زنده در مریخ صحت دارد

با دیدن این تصویر که یک بلوک هندسی را در سطح سیاره مریخ از فاصله ۱۶۵ مایلی نشان می‌دهد، یاد و خاطره فیلم ۲۰۰۱ ادیسه فضایی زنده می‌ شود

این تصویر توسط مدارگرد شناسایی مریخ ارسال شده و در نظر بعضی از دانشمندان این سازه بخشی از یک قطعه بزرگ‌ تر بوده و برای اهداف خاصی از بخش اصلی و مادر جدا شده است.

در اینجا نیز خبری از قطعه مادر وجود ندارد و در میان پهنه دشت مریخی، بلوک هندسی به‌ تنهایی ایستاده است و اگر نگوییم که این سازه نیز به صورت مصنوعی ایجاد شده، باز هم باید آن را در لیست اسرار مریخی جای داد.

از سوی دیگر تک سنگ قمر فوبس نیز می‌ تواند دیگر بخش تکمیل کننده از این پازل عجیب باشد.

مونولیت فوبس روی نزدیک‌ ترین قمر مریخ قرار دارد. شاید روزی سفر به فوبس هدف اهالی مریخ بوده است و این مونولیت یادگاری این سفر موفقیت‌ آمیز باشد.

جونده‌ ای در مریخ

کشف موجود زنده در مریخ با عکس و توضیحات کامل

این بار نوبت مریخ‌ نورد کنجکاوی است که با ثبت تصویری باور‌نکردنی، بشر را از این اکتشافات جدید مریخ شگفت‌ زده کند. تصویری از حیوانی همانند خوکچه هندی که روی سطح سیاره سرخ می‌ خزد.

هرچند تصور آن مشکل است که چگونه حیوانی در این سیاره بی‌ آب‌ و‌ علف غذا می‌ خورد؛ ولی تصاویر نشان می‌ دهد که وی سالم و سرحال است.

در نهایت اختیار با شماست که این تصویر را نتیجه بازی نور و سایه در سنگ‌های مریخ تصو‌ر کنید یا جونده‌ ای از مریخ.

صورت مریخی

کشف صورت مریخی

از دیگر تصاویری از صخره‌ ها و محیط بیابانی مریخ که در دسترس عموم قرار می‌ توان به صورت مریخی اشاره کرد که شباهتی غریبی با چهره انسان دارد.

البته ناسا این تصویر را نتیجه پدیده‌ های روانشناختی پاریدولیا یا بازی نور و سایه اعلام می‌ کند.

قاشق معلق

قاشق معلق در مریخ

از نظر پژوهشگران ناسا در مواردی همچون قاشق معلق که به هاوربورد مریخ نیز مشهور است، مواردی همچون باد و فرسایش و حتی تاثیر اندک جاذبه مریخ عوامل سازنده اینگونه سازه‌ ها به‌ شمار می‌ روند.

دلایلی که گاهی مورد قبول واقع می شود و گاهی از خود تصاویر عجیب‌ تر به‌ نظر می‌ رسد.

ناسا می‌ تواند با نگاهی دقیق‌ تر به این موارد توضیحات مبسوط‌ تری ارائه کند؛ ولی تجربه نشان داده که ناسا نسبت‌ به این ناهنجاری‌ ها هیچ علاقه‌ ای ندارد.

اسلحه مریخی

جقایق کمتر گفته یا گفته نشده از سیاره مریخ

از دیگر اکتشافات مرموز و جدید مریخ می توان به این سازه سلاح ماننده اشاره کرد

این تصویر ساده می‌ تواند مفهوم عمیقی را در خود داشته باشد. یک بدنه به شکل بدنه تانک و لوله‌ ای که از آن بیرون آمده، بی‌ شباهت به ضدهوایی‌ های ساخته دست بشر نیست.

البته برای تشخیص حقیقت نیاز به تصویر دقیق‌ تری از این سازه داریم؛ اما تنها و تنها اگر حدس ما درست باشد، اهالی مریخ برای محافظت در برابر چه چیزی ازاین اسلحه استفا‌ده می‌ کردند؟

رازهای مریخ همچنان سر‌ به‌ مهر است و بشر کنجکاو، تشنه کشف حقایق سیاره سرخ است تا شاید بتواند جواب بزرگ‌ترین سؤال تاریخ بشریت را در آنجا بیابد،

آیا حیات در مریخ ممکن است ؟

حقایق جدید از اکتشافات مرموز در مریخ | سایت فتوکده

مطلب مفید بود ؟ ۳۰ ۱

شما هم بخوانید