چگونه از پوست خود مراقبت کنیم + توصیه های علمی

برای مراقبت از پوست چه کنیم

برای مراقبت از پوست چه کنیم؟ از پوست خود چگونه محافظت کنیم؟ چگونه از پوست صورت خود مراقبت کنیم را در سایت فتوکده می خوانید

چگونه از پوست خود مراقبت کنیم

از هر چند زن حداقل یکی از آن‌ ها پوست فوق‌ العاده دارد و هرگاه که سر راه شما قرار م ی‌گیرد، شما را به این فکر می‌ اندازد که چه کارها و عاداتی باعث شده او چنین پوست درخشان و زیبایی داشته باشد ؟

راز جادویی او چیست و از کدام کرم گران قیمت استفاده می‌ کند؟ ما در این مقاله قصد داریم به برخی عادات خانم‌هایی که دارای پوست زیبا هستند، بپردازیم.

نکته : فیشیال به معنای پاک سازی و لایه برداری عمیق پوست می باشد

از پوست خود چگونه محافظت کنیم؟

استفاده از پاک کننده های مناسب

دکتر آوا شامبان، پزشک متخصص پوست در سانتا مونیکا می‌گوید:

محصولات حاوی سالسیلیک اسید و بنزوئیل پروکساید برای پوست‌ های چرب و آکنه دار مناسب هستند. و اگر پوست خشک دارید، از پاک کننده‌ های شیری و یا حاوی گلیکولیک استفاده نمائید.

در صورتی که پوست شما دارای لکه‌ های قهوه‌ ای و یا ملاسما است، از یک شستشو دهنده روشن کننده نظیر آلفا هیدروکسی اسید استفاده کنید.

نوشیدنی های سالم

اگر چه بیشتر افراد به محض بیدار شدن از خواب نوشیدنی قهوه را در صبح‌ ترجیح می‌ دهند. با این حال، جوانا وارگاس فیشیالیست مراقبت از پوست در نیویورک می‌ گوید:

انتخاب نوشیدنی‌ های سالم ممکن است روند بازی را تغییر بدهند. مصرف هر روزه یک نوشیدنی حاوی کلروفیل باعث روشن سازی، اکسیژنه و هیدراته کردن پوست می‌شود علاوه بر این، کلورفیل با تحریک سیستم لنفاوی باعث کاهش پف کردگی شده و برای سلولیت مناسب است.

اگر تمایل دارید تا از مواد شیمیایی استفاده کنید، مکمل‌ های کلورفیل مصرف کنید. این مکمل‌ ها در اکثر فروشگاه‌ ها و داروخانه‌ ها یافت می‌ شوند.

خانم جوانا وارگاس در این باره توصیه می‌ کند که از نوشیدنی‌ های سبز رنگ با مقدار زیادی سبزیجات در آنها استفاده کنید. او می‌ گوید: این عادت باعث شده تا در عرض چند روز پوست شما کاملا تغییر کند،  پوستتان نفس کشیده و پف آن از بین می‌ رود

پیروی از یک رژیم سالم

جوانا وارگاس توصیه می‌ کند: پوست شما به عنوان یک مانع طبیعی در برابر حفظ رطوبت عمل می‌ کند. از این رو، مصرف اسید چرب امگا ۳ ضروری است.

اگر دانه‌ های کتان را بر روی سالاد بریزید و یا گردو مصرف کنید، به روند حفظ و نگهداری رطوبت پوستتان کمک کرده‌اید، یکی از بهترین رژیم‌های غذایی پوست، رژیم غذایی کم گلیسمی (کم کربوهیدرات) است.

مرطوب کردن پوست در روز و شب

دکتر جانت پریستوفسکی، متخصص پوست نیویورک می‌ گوید : بهترین زمان مرطوب کردن پوست، پس از خارج شدن از حمام و درست قبل از رفتن به رختخواب است،

از استعمال لوسیون‌های دارای رایحه بیش از حد اجتناب کنید و از استعمال یک مرطوب کننده روزانه نرمال با صفر درصد سوزش اطمینان حاصل کنید.

صورت را مدال لمس نکنید

دکتر جولیا سو، متخصص پوست نیویورک می‌ گوید:

لمس صورت با انگشتان بسیار مهم است. این موضوع تنها به گسترش باکتری‌ ها منجر نشده و به بروز زخم، آنفولانزا و چین و چروک ختم می‌ شود

عدم استفاده از محصولات زیاد

دکتر سو می‌ گوید:

استفاده بیش از یک یا دو محصول برای پوست قدغن است، استفاده بیش از حد محصولات بهداشتی برای پوست مضر بوده و به بدتر شدن و بسته‌ تر شدن منافذ پوستی منجر می‌ گردد.

هر ۳۶۵ روز سال ضد آفتاب بزنید

دکتر دبی پالمر، متخصص پوست نیویورک می‌ گوید:

بسیاری از افراد بر این باورند که تنها باید در روزهای آفتابی و یا لب دریا کرم ضدآفتاب بزنند. اما حقیقت این است که ما باید حین رانندگی، سوار شدن هواپیما و یا حتی هنگام دویدن کرم ضدآفتاب بزنیم. تابش پرتوی فرابنفش باعث گردیده تا چین و چروک پوست بیشتر شود.

از کرم ضدآفتاب دارای SPF 30 و یا بالاتر استفاده کنید و فراموش نکنید هر ۲ ساعت یکبار آن را تجدید کنید.

پوست را هیدراته کنید

همه متخصصان پوست از اهمیت هیدراته کردن پوست صحبت کرده و بر روی آن تاکید می‌کنند، دکتر مونا گوهارا، متخصص پوست کانکتیکات می‌ گوید:

کمبود آب به معنای رنگ و روی رفته و شل شدن پوست است،

این متخصص پوست به استعمال برخی محصولات بهداشتی اعم از پاک کننده، مرطوب کننده و ضد پیری توصیه کرده است. زیرا این محصولات دارای فرمولاسیون آب رسانی هستند.

علاوه بر این، نوشیدن ۸ لیوان آب در روز به شدت توصیه می‌شود.

نزدیک حرارت قرار نگیرید

فقط نباید مراقب خورشید باشید. برای مراقبت از پوست بیش از حد نزدیک بخاری‌ و شومینه نشوید؛ دکتر پالمر می‌ گوید: این موضوع باعث التهاب و از بین رفتن کلاژن‌ ها می‌ شود. حداقل ۳ متر عقب‌ تر بروید

در هر هفته چندبار لایه برداری کنید

دکتر گوهارا می‌ گوید:

ما هر روز ۵۰ میلیون سلول از دست می‌ دهیم، این روند، بدون مراقبت ممکن است پوست را خشن نشان بدهند. برای کمک به چنین روندی بهتر است از محصول لایه بردار با PH خنثی استفاده کنید

فقط ویتامین نخورید

رژیم غذایی متعادل یکی از راه‌ های رساندن ویتامین لازم به پوست است برخی از آنتی اکسیدان‌ های موضعی که در سرم و یا کرم‌ ها وجود دارند، برای پوست مفید هستند.

دکتر پالمر می‌ گوید: این آنتی اکسیدان‌ها دارای خواص ضدآفتاب طبیعی بوده و از پوست در برابر آسیب حاصل از نور خورشید محافظت می‌ کند.”

بهترین زمان استعمال این محصولات پس از پاک سازی بوده و یا می‌توان از آن‌ها زیر کرم ضدآفتاب بهره برد.

تنها به کرم ضد آفتاب اکتفا نکنید

حرف ما فقط استعمال کرم ضدآفتاب نیست. ما از عینک آفتابی و کلاه‌ های بزرگ حرف می‌ زنیم! دکتر پریستوفسکی می‌گوید:  جلوگیری از آسیب‌ های نور خورشید بهتر از درمان آن است

استفاده از محصولات روز

محصولات آرایشی باب روز و گاها فانتری نسبت به محصولات سنتی و قدیمی از عملکرد بهتری برخوردارند. زیرا محصولات مدرن بسته به نوع تولیدشان به راحتی قابل دسترس هستند

بهتر است از محصولاتی استفاده کنید که روند مراقبت از پوستتان را ساده‌ تر کند

خواب کافی دارند

این مورد فقط به ۸ ساعت خواب کامل منتهی نمی‌ شود. برای مراقبت از پوستتان باید از بالش‌ های نرم و ابریشمی استفاده کنید.

دکتر جسلین الوالیا، متخصص پوست نیویورک می‌ گوید: استفاده از ابریشم باعث کمتر شدن چین و چروک شده و حتی از موهایتان محافظت می‌ کند

برای مراقبت از پوست چه باید کرد | سایت فتوکده

مطلب مفید بود ؟ ۷ ۴

شما هم بخوانید