تقویت مژه + ۱۷ روش برای تقویت و پرپشت شدن مژه ها

پرپشت شدن مژه و رشد سریع در خانه

تقویت مژه و پرپشت شدن مژه با طب سنتی و علمی در منزل روش های تقویت و بلند کردن مژه ها با طب اسلامی رشد سریع مژه هت را در سایت فتوکده می خوانید

تقویت و پرپشت شدن مژه ها

مژه ها موجب افزایش زیبایی صورت و محافظت از چشم ها در مقابل گرد و غبار و آلودگی ها می شوند. این موهای کوچک روی پلک ها هم احتیاج به مراقبت دارند.

مژه های بسیاری از افراد در طول زندگی به دلایل مختلف می ریزند. برای توقف ریزش مژه ها و افزایش رشد وضخامت آنها روش های متنوعی وجود دارد.

روش های طب سنتی و اسلامی برای پرپشت شدن مژه ها

۱۷ بهترین روش های تقویت مژه ها در منزل

استفاده از قطره های تقویت مژه

مصرف منظم قطره های تقویت مژه علاوه بر افزایش رشد مژه، کم پشتی، ریزش و کوتاهی آن را درمان می کند.

از مهمترین دارو های تقویت مژه می توان به لاتیس (Latisse)، ماوالا (Mavala) و سریتا (Cerita) اشاره کرد. این قطره ها تقریباً بدون عوارض می باشند.

البته امکان برگشت مژه ها به حالت اولیه پس از قطع مصرف بعضی از قطره های تقویت مژه وجود دارد.

ماساژ پلک ها

ماساژ درمانی موجب بهبود گردش خون، افزایش دریافت مواد مغذی توسط پلک، بهبود کیفیت رشد فولیکول ها، تحریک رشد مژه، ممانعت از شکستگی و نازکی آن و تقویت مژه می شود.

توصیه می شود جهت اثر بخشی بیشتر ماساژ پلک با انگشت حلقه و با استفاده از روغن های گیاهی مفید به صورت حرکات دایره ای آرام هر نوبت ۵ دقیقه دو بار در روز و به مدت حداقل یک ماه انجام شود.

اکسیر چای سبز

فلاونوئید های چای سبز موجب تقویت مژه و افزایش ضخامت آن می شود.

برای استفاده از چای سبز به عنوان یک نوع داروی تقویتی باید پس از تهیه و خنک شدن یک فنجان چای سبز شیرین با یک تکه پنیه این چای را به آرامی به ریشه مژه تا انتهای آن بزنید و پس از ماندن چای روی مژه ها به مدت ۱۵ دقیقه، آنها را با آب بشویید.

این کار باید ۲ بار در هفته و به مدت ۳ ماه تکرار شود.

رشد سریع مژه با آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا دارای مواد مغذی و ویتامین های B12، A، E و C است. به همین خاطر مالیدن ژل آلوئه ورا روی مژه ها موجب ضخامت، بلندی، تأمین رطوبت و حفظ سلامتی آنها می شود.

زدن ژل آلوئه ورا روی مژه ها با یک اپلیکاتورو برس ریمل تمیز امکان پذیر است. این ژل باید کل شب روی مژه ها بماند و صبح با آب گرم شسته شود.

ترکیب گلیسیرین و تخم مرغ

تخم مرغ پروتئین، ویتامین های گروه B و بیوتین دارد. این مواد مفید بافت مژه و ضخامت و بلندی آن را افزایش می دهند.

مالیدن ترکیب کرم رنگ و سفت گلیسیرین و تخم مرغ کامل هم زده شده بر روی مژه ها و ماندن آن به مدت ۱۵ دقیقه آنها را تقویت می کند.

برای رسیدن به نتیجه مطلوب این کار باید ۳ بار در هفته و به مدت چند ماه تکرار شود.

روش رشد و  پرپشت شدن سریع مژه ها

روش های تقویت و رشد سریع مژه ها در منزل

استحکام مژه با کراتین

روش استفاده از کراتین یکی از بهترین روش های مرسوم و نوین تقویت مژه است.

اما کسب بازدهی و نتیجه مطلوب از به کار گیری این روش در صورت انجام آن در مراکز تخصصی و توسط افراد متخصص با مواد اولیه مرغوب و با کیفیت بالا امکان پذیر است.

استفاده از مواد طبیعی و مکمل مانند کراتین سبب تقویت، پر شدن، بلندی، خوش حالتی و افزایش رشد مژه ها می شود. در این روش مواد معدنی بدون استفاده از ابزار شیمیایی و مصنوعی توسط مژه ها جذب می شوند.

رشد سریع مژه با روغن بادام

روغن بادام تلخ یا شیرین مقدار قابل توجهی ویتامین E، منیزیم، کلسیم و چربی دارد. این روغن ضمن تغذیه مژه ها، پرپشتی و بلندی آنها را افزایش می دهد.

با مالیدن روغن بادام بر روی پلک و مژه ها، ماندن آن روی این نواحی به مدت یک شب و تکرار این کار در یک ماه حتماً تغییرات مذکور را مشاهده خواهید کرد.

روغن بادام پوست و موها را هم تقویت می کند.

مخلوط پوست لیمو و روغن گیاهی

پوست لیمو اسید فولیک و ویتامین های B و C دارد؛ به همین خاطر برای ضخامت و بلندی مژه ها مورد استفاده قرار می گیرد.

برای به دست آوردن بهترین نتیجه پوست لیمو را در یک روغن گیاهی مانند روغن زیتون درون یک کاسه خیس کنید و ۲ هفته صبر کنید تا این ترکیب آماده شود.

بعد از این مدت مخلوط پوست لیمو را با پنبه روی مژه های خود قبل از خواب بمالید و اجازه دهید یک شب بماند. این کار باید حداقل یک ماه به صورت منظم انجام شود.

شانه کردن مژه ها

از بین بردن گرد و غبار، جلوگیری از ریزش مژه ها، تسریع در گردش خون نقاط رویش آنها، تأمین مواد مغذی فولیکول های مژه ها و افزایش ضخامت آنها مهمترین فواید شانه کردن مژه ها به حساب می آیند.

برس کشیدن مژه ها باید از ریشه تا انتهای آنها روزی دو بار و به مدت ۵ دقیقه تکرار شود. تأثیرات این روش مشابه با ماساژ پلک ها می باشد.

روغن دارویی رزماری

استفاده از روغن رزماری یا اکلیل کوهی گردش خون و اعصاب مرکزی را تحت تأثیر قرار می دهد و در نتیجه در بلند مدت ریزش مژه ها را درمان می کند.

این گیاه دارویی معطر با بوی نافذ علاوه بر تقویت مژه ها، رشد مو ها و ابرو ها را هم افزایش می دهد. استفاده از این دارو رنگ مژه ها، ابرو ها و مو ها را به مقدار کمی روشن می کند.

کره گیاهی شیا

کره شیا ویتامین های A و E دارد. به همین دلیل تغذیه پوست، مو و ناخن، تقویت فولیکول های مو و افزایش رشد مژه مهمترین فواید استفاده از این کره قلمداد می شوند.

برای بهره مندی از اثرات کره شیا باید یک تکه پنبه را در مقدار کمی کره شیا قرار دهید و به ریشه مژه ها بزنید بعد از ماندن آن روی مژه ها به مدت یک شب شستن آن با آب گرم ضروری است.

این روش باید حداقل یک ماه تکرار شود.

رژیم غذایی حاوی آهن و بیوتین

مصرف رژیم غذایی دارای پروتئین، آهن و بیوتین و استفاده از چربی های سالم و مفید سرعت رشد مژه ها را افزایش می دهد.

این مواد مغذی از طریق خوردن مواد غذایی از جمله سیب، توت فرنگی، گوجه فرنگی، تخم مرغ، ماهی، روغن زیتون و سبزی های برگ سبز و یا از طریق مصرف مکمل های خوراکی به صورت قرص و کپسول وارد بدن می شوند.

روش های تقویت و رشد سریع مژه ها

تقویت و رشد سریع مژه ها با طب سنتی اسلامی

زیبایی مصنوعی مژه ممنوع

قرار گرفتن ریمل و مواد آرایشی بیش از ۱۰ ساعت روی مژه ها مانع رسیدن اکسیژن، رطوبت و گرما به مژه و در نتیجه ریزش و شکستگی آن می شود.

کاشت مژه آسیب تار های مژه را در پی دارد. استفاده نادرست از فرمژه یا دستگاه های حالت دهنده دیگر هم موجبات آسیب دیدگی و ریزش مژه ها را فراهم می سازد.

چسب مژه مصنوعی نیز عوارضی از قبیل آسیب پلک ها، کنده شدن مژه های طبیعی از ریشه و توقف رشد طبیعی مژه ها را به دنبال دارد.

روغن جوجوبا

روغن جوجوبا دارای مقدار چشمگیری ویتامین های A، B، E و ماده معدنی سلنیوم است. این روغن میزان رطوبت، پرپشتی، ضخامت و شفافیت مژه را افزایش می دهد.

روغن جوجوبا از دانه هایی شبیه به بادام زمینی تهیه می شود. این روغن غلیظ و با سرعت جذب بالا، در ساخت محصولات آرایشی و کرم های مرطوب کننده کاربرد زیادی دارد.

پرپشت شدن مژه با ماسک شیر

ویتامین ها و مواد مغذی موجود در شیر مژه ها را بلند و پرپشت می کند. ماسک مژه این مایع به سادگی با جوشاندن مقداری شیر پس از سرد شدن آن آماده می شود.

توصیه می شود شب قبل از خواب با یک پنبه مقداری از شیر را بر روی مژه ها بمالید. بعد از ماندن آن روی مژه ها به مدت یک شب صبح روز بعد ماسک را با آب بشویید.

پس از حداقل ۲ ماه شاهد نتایج مطلوبی خواهید بود.

روغن خالص هسته انگور

ماساژ دادن روغن هسته انگور با انگشت تمیز به آرامی روی پلک و ریشه مژه ها تا انتهای آن سبب احیای مجدد پیاز مو و رفع ریزش آن می شود.

خاصیت آنتی اکسیدانی این روغن از ویتامین E و C هم بیشتر است. روغن هسته انگور سدیم و کلسترول ندارد. ۹۰ درصد این روغن گیاهی را اسید های چرب غیر اشباع تشکیل می دهند.

زیبایی مژه با وازلین

وازلین تأثیری روی رشد مژه ها ندارد و صرفاً موجب ترتیب، صافی و حالت پذیری خوشایند مژه ها می شود. اما این ماده از طریق تأمین رطوبت و جلوگیری از شکسته شدن مژه از ضعف و ریزش آن پیشگیری می کند.

وازلین جهت افزایش رطوبت و نرمی پوست، رفع ترک های پوستی دست و پا و … نیز کاربرد زیادی دارد.

مواد غذایی برای رشد مژه

روش های تقویت و پرپشت سریع مژه ها | سایت فتوکده

مطلب مفید بود ؟ ۱۷ ۱

شما هم بخوانید