خواص آب پیاز + ۲۰ فواید و مضرات آب پیاز برای سلامتی

فواید آب پیاز

خواص آب پیاز برای مو و پوست صورت فواید آب پیاز برای درمان عفونت و قارچ خاصیت آب پیاز برای دیابت و اسپرم او را در سایت فتوکده می خوانید

خواص آب پیاز + مضرات

آب پیاز ماده ای طبیعی و عالی برای تقویت مو می باشد و استفاده از آن هیچ عارضه ای در بدن ایجاد نمی کند و به رشد سریع موها نیز سرعت می بخشد.

برای برخی از افراد تحمل بوی تند پیاز سخت است و بنابراین می توانند مقداری آبلیمو یا گلاب به آن بیافزایند. آب پیاز طبع گرم و خشک دارد و خاصیت ضدعفونی کننده مجاری ادرار، رفع چین و چروک پوست، درمان موخوره، درمان سوختگی دارد.

مصرف آب پیاز برای بیماران دیابتی، ورم پروستات و رماتیسم مفید بوده و از بروز بیماری های ورم مثانه، کمردرد، واریس، مسمومیت جلوگیری می کند.

پیاز حاوی بسیاری از مواد معدنی بوده و کسانی که به آن حساسیت دارند نباید از آب پیاز برای موی خود نیز استفاده نمایند.

خاصیت آب پیاز برای پوست و مو

خواص آب پیاز برای سلامتی چیست؟

تقویت سیستم ایمنی بدن

پیاز دارای سلنیوم بوده و به همین دلیل می تواند سیستم ایمنی بدن را افزایش دهد.

سلنیوم پاسخ ایمنی ایجاد کرده و پاسخ های ایمنی زیاد را کاهش می دهد و این سلول ها همچنین پروتئین و کلسیم زیادی تولید می کنند.

درمان عفونت گوش

آب پیاز دارای ترکیبات مفیدی بوده که توانایی درمان عفونت گوش و نیز سایر مشکلات گوش را دارد. قبل از استفاده از این درمان خانگی برای عفونت گوش حتما با پزشک مشورت کنید.

کاهش التهاب

در آب پیاز فلاونوئیدهایی وجود دارد که منجر به کاهش التهاب در داخل و خارج از بدن می شود. مصرف آب پیاز از اختلالات استخوانی مربوط به التهاب جلوگیری می کند.

درمان سرطان

در آّب پیاز ترکیبات ضدسرطانی نظیر آنتوسیانین، کورستین و سدیم ارگانیسم وجود دارد و این ترکیبات از بروز برخی از سرطان ها در بدن جلوگیری می کند.

فیبر موجود در پیاز خطر ابتلا به سرطان روده را کاهش می دهد.

خواص آب پیاز برای دیابت

عصاره پیاز در کاهش میزان قند خون بسیار موثر بوده و استفاده از آن برای بیماران دیابتی توصیه شده است. مصرف آب پیاز میزان متابولیسم را افزایش داده و علائم دیابت را کنترل می کند.

مبارزه با عفونت

در آب پیاز فلاونوئیدهایی وجود دارد که در مبارزه با انواع عفونت ها موثر می باشد. مصرف آب پیاز التهاب ناشی از بیماری های مختلف را در درون و بیرون بدن کاهش می دهد.

درمان قارچ ناخن

آب پیاز حاوی خاصیت ضدقارچی بوده و می تواند با کاندیداآلبیکنس که عامل بروز عفونت های قارچی در بدن است، مبارزه کند. استفاده از آب پیاز در درمان قارچ های ناخن بسیار موثر می باشد.

افزایش بینایی

آب پیاز دارای خاصیت ضدمیکروبی بوده و می تواند عفونت های چشمی ناشی از ملتحمه و بلفاریت را درمان کند. آب پیاز حاوی مواد معدنی بوده و در تقویت بینایی موثر می باشد.

بهبود روحیه

در آب تهیه شده از پیاز انواع مواد معدنی وجود دارد و فولات موجود در آن میتواند خلق و خوی را بهبود بخشیده از بروز افسردگی در بدن جلوگیری نماید و باعث بهبود روحیه شود.

خواص آب پیاز برای اسپرم و باروری

آب پیاز باعث افزایش سطح تستوسترون شده و این عملکرد را می توان به فعالیت آنتی اکسیدانی آب پیاز که باعث افزایش سلاتی اسپرم می شود، نسبت داد.

استفاده از آب پیاز باروری را تقویت می کند.

مبارزه با آکنه

آب پیاز دارای خاصیت ضد میکروبی و ضد قارچی بوده و عصاره تهیه شده از آن با کاهش التهاب، ظاهر زخم را بهبود می بخشد.

بدین منظور آب پیاز را به مدت ۱۵ دقیقه روی پوسن خود بگذارید و سپس با آب ولرم آب ولرم بشویید.

ضد پیری

در آب پیاز فلاونوئید و ترکیبات آنتی اکسیدانی مختلفی وجود دارد که از بروز نشانه های پیری زود رس جلوگیری می کند.

گوگرد موجود در پیاز تولید کلاژن را افزایش داده و با علائم پیری زود رس مبارزه می کند.

فواید آب پیاز برای مو

گوگردی که در آب پیاز وجود دارد تولید کلاژن را افزایش داده و در نتیجه باعث افزایش رشد موها می شود. آب پیاز رشد علاوه بر افزایش رشد موها در مواردی ریزش ناگهانی مو را نیز درمان می نماید.

پیشگیری از آب مروارید

آب پیاز دارای مواد معدنی متعددی بوده که اغلب مورد نیاز بدن می باشند. آب پیاز اثر مهار کننده ای بر رشد فلئور داشته و می تواند از بروز آب مروارید نیز پیشگیری نماید.

خاصیت آب پیاز برای کبد

آب پیاز دارای ترکیبات مفید بسیاری بوده و استفاده از مخلوط آب پیاز و شیر و یا جوشانده پیاز در شیر برای تقویت کبد بسیار مفید می باشد و در تقویت ریه نیز تاثیر بسزایی دارد.

مضرات آب پیاز برای سلامتی

● افرادی که از داروهای دیابتی استفاده می کنند، مصرف آب پیاز باعث کاهش قند خون آنان شده و قند خون را بسیار پایین می آورد و باید قبل از مصرف با پزشک خود مشورت نمایند.

● افرادی که از سوء هاضمه رنج می برند از نوشیدن آب پیاز پرهیز نمایند؛ زیرا ممکن است باعث تشدید این عارضه گردد.

● استفاده از آب پیاز ممکن است برای پوست های حساس، حساسیت و آلرژی ایجاد کند و قبل از استفاده از آب پیاز بر روی پوست، یک آزمایش پچ انجام دهید.

● آب پیاز لخته شدن خون را کاهش داده و میتواند خطر خونریزی را افزایش دهد. افرادی که اختلال خونریزی دارند باید از مصرف آب پیاز پرهیز نمایند.

● استفاده از آب پیاز در زنان باردار و مادران شیرده ممکن است اختلالاتی را ایجاد نماید. توصیه می شود این افراد از مصرف آب پیاز اجتناب کنند یا قبل از مصرف پزشک خود را مطلع سازند.

فواید آب پیاز برای اسپرم و مضرات | سایت فتوکده

مطلب مفید بود ؟ ۲۳ ۱

شما هم بخوانید