خواص آب گازدار + ۱۲ خاصیت آب گازدار (سودا) با مضرات

خواص آب سودا برای بدن چیست

خواص آب گازدار برای پوست صورت و استخوان با خاصیت آب سودا برای سلامتی بدن و دیابتی ها و خواص آب سودا را در سایت فتوکده می خوانید

خواص آب گازدار (سودا)

آب گازدار یا آب کربناته یا سودا به آبی اطلاق می شود که در آن کربن دی اکسید، تحت فشار حل شده باشد. این آب بی رنگ، بی مزه و بی بو می باشد

آب سودا یا گازدار بعد از ترکیب با دی اکسید کربن باعث ایجاد حباب در آن می شود و حباب سطح آب بطور کاملا طبیعی نیز رُخ می دهد.

آب معدنی طبیعی ترین شکل آب گازدار بوده و این مایع بطور مستقیم از منبع طبیعی آب های زیرزمینی بدست می آید و حباب آن می تواند از گازهایی باشد که بطور طبیعی در آب وجود دارد.

PH آب گازدار بین ۳ و ۴ بوده که بیانگر اسیدی بودن اندک آن می باشد و با این وجود مصرف آن اسیدیته بدن را تغییر نمی دهد.

کلیه‌ ها و ریه‌ های افراد دی اکسیدکربن اضافی را دفع می‌ کنند که این کار باعث می‌ شود PH الکالین خون بین ۷.۳۵ تا ۷.۴۵ ثابت باقی بماند.

آب گازدار نوشیدنی انرژی زا بوده و جایگزینی فوق العاده برای نوشیدنی های حاوی قند مانند نوشابه می باشد.

خاصیت آب گازدار سودا برای بدن چیست

خواص آب گازدار

رفع یبوست با آب گازدار

افرادی که مدت زمان معینی از آب گازدار استفاده می کنند علائم ناشی از یبوست در آن ها به میزان ۵۸% کاهش می یابد. نوشیدن آب گازدار برای رفع یبوست، التهاب روده و کاهش فشار بسیار موثر می باشد.

حفظ سلامتی استخوان ها

اغلب افراد بر این باورند که نوشیدن آب گازدار به دلیل اسیدی بودنش برای استخوان ها مضر است ولی در اصل اینطور نیست. نوشیدن آب گازدار برای سلامتی استخوان ها ضرری نداشته و نوشیدن آب کولا برای استخوان ها مضر است.

خاصیت آب گازدار برای دیابتی ها

گازدار بودن آب باعث می‌ شود که فرد هنگام نوشیدن آن احساسی مشابه خوردن نوشابه داشته باشد، با این تفاوت که آب گازدار فاقد قند است

افراد مبتلا به دیابت می‌ توانند این آب را جایگزین نوشیدنی ‌های مضر سرشار از قند نمایند.

افزایش قدرت بلع

آب‌ های گازدار قدرت بلعیدن برای افراد در رده های سنی مختلف را بهبود می بخشد.

آب گازدار بیشترین قدرت را در تحریک عصب‌ های درگیر عمل بلع دارد و این قدرت در دمای پایین، یعنی وقتی نوشیدنی سرد باشد، افزایش پیدا می‌ کند.

حفظ سلامت قلب

افرادی که آب‌ های گازدار غنی از سدیم مصرف می کنند، با کاهش سطح LDL (کلسترول مضر) و قند خون مواجه می شوند.

همچنین میزان HDL (کلسترول مفید) خون آنها افزایش پیدا می کند و خطر ابتلا به بیماری قلبی در افرادی که آب کربن‌ دار می‌ نوشند ۳۵% کمتر از افرادی است که آب معمولی مصرف می کنند.

تاثیر آب گازدار بر سوء هاضمه

آب گازدار یا سودا می‌ تواند معده را تصفیه کرده و برای درمان نفخ شکم بکار رود. همچنین افرادی که علائم رفلاکس معده را دارند، با نوشیدن آب گازدار می توانند به سلامتی خود دست یابند.

حس سیری با آب گازدار

آب گازدار باعث احساس سیری طولانی مدت در مصرف کننده شده به این دلیل که احتمالاً آب گازدار در ماندگاری بیشتر غذا در معده موثر بوده و در نهایت مانع از چاقی می شود.

خاصیت آب گازدار برای سلامتی

خواص آب گازدار برای پوست صورت + مضرات

خواص آب گازدار برای پوست

آب گازدار در تهیه بیشتر محصولات آرایشی و ماسک ها استفاده می شود

این آب کمک می کند تا پوست شما  براحتی تمیز شود و کثیفی را از منافذ پوست از بین می برد همچنین چربی های اضافی را می تواند از روی سطح پوست بردارد

می توانید برای زیبایی، هر روز صورتتان را با آب گازدار بشویید، قبل از استفاده مطمئن شوید این آب حساسیتی روی پوست شما ایجاد نمی کند

حفظ سلامتی دندان ها

آب معدنی گازدار صد برابر کمتر از نوشیدنی‌ های قندی گازدار ضرر دارد.

در حقیقت نوشیدنی ‌های گازدار در حالتی به مینای دندان صدمه می‌زنند که دارای قند باشند و مصرف این نوشیدنی در حفظ سلامتی دندان ها موثر می باشد.

جلوگیری از بیماری حرکت

بسیاری از مردم بر این باورند که نوشیدن آب گازدار یا سودا می‌ تواند به کاهش احساس حالت تهوع بیماری ‌های حرکت کمک کند.

بنابراین در سفرهای طولانی می توان تهوع ناشی از بیماری حرکت را با مصرف آّب گازدار کاهش داد.

کاهش مسمومیت

مصرف آب معمولی به شرطی که از تصفیه کامل و عاری از هرگونه سمیت آن مطمئن شدید، مناسب است. امّا با انتخاب آب گازدار، می‌ توانید از عدم سمیت آن مطمئن باشید

آب گازدار یا سودا خطر مسمومیت ناشی از آب شیر را کاهش می‌دهد.

آبرسانی به بدن

آب گازدار علاوه بر تمامی خواص مفیدی که برای سلامتی بدن دارد، آب‌ رسان مناسبی برای بدن‌ محسوب می‌ شود. آب گازدار مقداری از نیاز بدن به آب را در طول روز رفع می کند.

کاهش وزن

نوشیدن آب گازدار با گذشت زمان منجر به کاهش کالری مصرفی و کاهش وزن خواهد شد. افرادی که از رژیم غذایی برای لاغری استفاده می کنند، حتما مصرف آب گازدار را در آن بگنجانند.

مضرات آب گازدار چیست

در صورتی که در مصرف آب گازدار زیاده روی کنید، دی اکسیدکربن موجود در این آب باعث احساس نفخ موقت شده و منجر به آروغ زدن می گردد.

همچنین بدلیل نفخاحساس سیری کرده و آب کمتری می نوشید و در نهایت بدن با کم آب مواجه می شود.

برخی از کارشناسان بر این باورند که کربنات موجود در آب گازدار با گذشت زمان می تواند روی مینای دندان تاثیر گذاشته و موجب پوسیدگی آن شود.

خواص آب گازدار برای پوست صورت | سایت فتوکده

مطلب مفید بود ؟ ۱۰ ۰

شما هم بخوانید