خواص آلوئه ورا + ۳۲ خاصیت آلوئه ورا برای پوست، لاغری

.خواص آلوئه ورا + 32 خاصیت آلوئه ورا برای پوست، لاغری

 

  خاصیت آلوئه ورا برای سلامتی

 


 
سایت فتوکده : سایتی برای همه
 
 

خواص آلوئه ورا + ۳۲ خاصیت آلوئه ورا برای پوست، لاغری

آلوئه ورا یک گیاه قدیمی دارد است که قدمت استفاده از آن به ۱۷۵۰ سال قبل از میلاد مسیح بر می گردد، این گیاه با برگ هایی ضخیم و تیغه دار می باشد

متون یافت شده از تمدن های قدیمی نشان می دهد آلوئه ورا خواص شگفت انگیزی در درمان انواع بیماری ها دارد که امروزه پژوهشگران بصورت علمی آنها را اثبات کرده اند

آلوئه ورا نام های دیگری هم دارد : شاخ بزی، شب یار، چادروار و …

خاصیت آلوئه ورا برای پوست و سلامتی

خاصیت آلوئه ورا برای پوست، لاغری

درمان یبوست

گیاه آلوئه ورا دارای خاصیت انطباق پذیری است

این ویژگی سبب جذب بهتر مواد مغذی و دفع عناصر مضر از طریق دفع صاف می شود و به دفع بهتر مواد از بدن کمک می کند.

درمان زخم معده

ترکیباتی از قبیل پلی ساکارید در ژله گیاه آلوئه ورا وجود دارد که در درمان بسیاری از اختلالات گوارشی و زخم های معده و دستگاه گوارش مؤثر می باشند.

کاهش مضرات سیگار + نور خورشید

از خواص عالی و منحصر به فرد آلوئه ورا خاصیت آنتی‌ اکسیدانی آن می باشد این خاصیت در کاهش مضرات دود سیگار و پرتوهای فرابنفش نور خورشید بسیار مؤثر است.   

خاصیت آلوئه ورا برای مهار کننده تومور

یکی از ترکیبات کمیاب موجود در گیاه آلوئه، ماکروفاژها می باشند، ماکروفاژها به سبب تولید اکسید نیتریک در درمان و مهار رشد تومورهای مغزی بسیار سازنده است.

جلوگیری از طاسی

ژله آلوئه ورا دارای خواص ضد التهابی می باشد. داشتن این خواص به طور موثر در درمان آلوپسی آندروژنیک یا طاسی مردانه مؤثر می باشد.

کاهش اضطراب

ژل آلوئه ورا غنی از ویتامین هایی مانند ویتامین B12، B1، B2، B6 و ویتامین A، E، C، نیاسین و اسید فولیک است. از اینرو در کاهش استرس، اضطراب و تپش قلب بسیار مناسب می باشد.

ضد تب خال

وجود مواد مغذی و ترکیباتی از قبیل اسیدهای آمینه، ویتامین B6 ،B2 ،B1 و ویتامین C موجود در آلوئه ورا برای درمان تب خال ها بسیار مؤثر می باشد.

ضد قارچی باکتری

آلوئه‌ورا به سبب دارا بودن درصد بالای قند و ماده آنتروکینون که خاصیت ضد قارچی باکتری دارد در درمان ترک بین انگشتان که یک بیماری قارچی است بسیار مفید می‌باشد.

تنظیم فشار خون

یافته های جدید پزشکی نشان می دهد که مصرف آلوئه‌ ورا می‌ تواند با الیاف سلولزی همراه و مخلوط شده و پالایش و تصفیه خون را به دنبال داشته باشد و بتدریج منجر به تنظیم فشار خون گردد.

تقویت دستگاه ایمنی

وجود آنزیم‌ های موجود در آلوئه ورا باعث شکسته شدن ساختار پروتئین های به هم چسبیده شده و به اسیدهای آمینه ها مفید برای بدن تبدیل می کنئ که می تواند در نابودی عفونت های بدن موثر باشد

خاصیت آلوئه ورا برای درمان مری

یکی از بیماری های رایج در افراد برگشت محتویات اسیدی معده به مری می باشد، مصرف ژل آلوئه ورا از ایجاد علایمی مانند زخم مری، سوزش سر دل و غیره جلوگیری می کند.

خاصیت آنتی اکسیدانی

التهابات ریشه‌ بسیاری از بیماری‌ ها می باشد. آلوئه ورا با داشتن ویتامین‌ هایی مانند (C، A و E) و مواد معدنی متنوع به کاهش التهاب و مبارزه با آسیب‌ های ناشی از رادیکال‌ های آزاد یاری می رساند

فواید آلوئه ورا برای درمان دیابت

نتایج پژوهش ها نشان می دهد که آلوئه ورا می‌ تواند بیماری هایپرگلیسمی مزمن و مشکلات ناشی از چربی بالا را که در بیماران مبتلا به دیابت کنترل و درمان نماید.

سلامت بینایی

ژله گیاه آلوئه ورا حاوی انواع مختلف ویتامین ها و مواد مغذی لازم برای بافت ها و اجزای مختلف بدن است وجود ویتامین A در آلوئه ورا در سلامت بینایی مصرف کنندگان مؤثر است.

کمک به ترک اعتیاد

یکی از عللی که منجر به عدم ترک اعتیاد از سوی معتادان می شود دردهای ناشی از عدم مصرف مواد است آلوئه ورا به سبب داشتن اسید سالیسیلیک مسکن قوی این دردها می باشد.

درمان سوختگی ها

مالیدن ژله حاصل از گیاه آلوئه ورا در محل سوختگی با سرکوب تحریکات پرتو فرابنفش، سرعت بهبود سوختگی را بالا برده و در درمان آنها مؤثر است.

درمان آسم و سینوزیت

استنشاق بخور گیاه آلوئه ورا در صورتی که برگهای آلوئه ورا در آب ریخته شود، تسکین دهنده و آرام کننده آسم و سینوزیت می باشد.

شادابی و طراوت پوست

ژله آلوئه ورا از پرطرفدارترین مواد دارویی برای شادابی و طراوت پوست به شمار می رودt ویتامین B6 ،B2 ،B1 و همچنین A ،E و C سبب طراوت، جوانی و شادابی پوست می شوند.

ساخت ماسک نرم کننده با آلوئه ورا

برای اینکه پوست صورت خود را نرم کنید یک قاشق ژل آلوئه ورا با یک قاشق چای خوری از عسل مخلوط کنید و سپس ۲ قاشق آرد جو دو سر به آن اضافه کنید

سپس بصورت دایره ای روی صورت بمالید و بعد از ۱۵ دقیقه ماسازا، صورتتان را با آب گرم بشوئید

ضد آرتروز

از ترکیبات بسیار مفید در آلوئه ورا اسید سالیسیلیک می باشد که با مهار تولید پروستاگلاندین به عنوان یک مسکن قوی عمل می‌کند و برای درد های ماهیچه‌ ای، واریس و آرتریت بسیار آرامبخش و اثر گذار است.

خواص آلوئه ورا برای لاغری

ژله گیاه آلوئه ورا با تحریک متابولسیم موجب می شود که بدن کالری بیشتری سوزانده و به این ترتیب در لاغری و کاهش وزن مؤثر است.  

خاصیت سم زدایی

با استفاده و مصرف شیره آلوئه ورا تولید سلول هایی که با عفونت ها می جنگند در بدن افزایش یافته و در نتیجه سموم زائد در بدن دفع می شوند.

تنظیم چربی خون  

ژله آلوئه‌ ورا حاوی آنزیم‌ هایی از قبیل آمیلاز، اکسیداز، کاتالاز و لیپاز، فولیک اسید و نیاسین می باشد که برای کاهش چربی و قند خون بسیار مناسب هستند.

ضد ویروس عفونی ایدز

از ترکیبات کمیاب موجود در آلوئه ورا، مانوز استیله می باشد

این ترکیب به عنوان یک ترکیب ضد ویروسی، دارای خواص درمانی ضد ویروس ایدز می باشد. این ترکیب خود ویروس را مورد حمله قرار می دهد.

خاصیت نگهداری سایر میوه ها

پژوهشگران اسپانیایی جدیداً با استفاده از ژله آلوئه ورا نوعی ژل و پوشش ساخته اند که می توان با استفاده از آن سایر میوه ها را پوشاند و مدت زمان ماندگاری آنها را چند برابر نمود.

بهداشت دهان و دندان

وجود ترکیباتی از قبیل اسید سالیسیلیک، فنل، سولفور، اسید سینامونیک، نیتروژن و … که ضد باکتری و میکروب می‌ باشند به عنوان خمیر دندان عمل کرده و ضد میکرب های بیماری زای دهان می باشند.

فواید آلوئه ورا برای ضد درد و تورم

از ترکیبات بسیار مفید در آلوئه ورا اسید سالیسیلیک می باشد که با مهار تولید پروستاگلاندین به عنوان یک مسکن قوی عمل می‌کند و اثرات ضد التهابی، ضد کوفتگی، ضد کشیدگی و …دارد.

از بین بردن لک های صورت

اگر می خواهید تا لک های صورتتان از بین برورد کمی گلاب را با آلوئه ورا مخلوط کنید و روزانه ۱۰ دقیقه روی پوست صورتتان قرار دهید

تنطیم عادت ماهانه بانوان

مصرف خوراکی آلوئه‌ ورا سبب هدایت خون به قسمت انتهائی بدن و لگن خانم ها می‌شود از این رو در باز کردن قاعدگی‌ هایی که مدت طولانی متوقف مانده بسیار اثر بخش می باشد.

ژل ام اس ام آلوئه ورا (Aloe MSM Gel)

یک نوع داروی مؤثر پزشکی است که با استفاده از خواص آلوئه ورا تهیه شده و در درمان سلامتی استخوان ها، درمان بيماری های مفصلی از قبيل آرتروز، روماتيسم، ديسک کمر و گردن و … تجویز می شود.

خواص آلوئه ورا برای کودکان

● ژله آلوئه ورا با کمترین حساسیت پوستی برای التیام بریدگی ها و کبودی ها در کودکان توصیه می شود

● عصاره آلوئه ورا با خواص ضد باکتری و ضد قارچی برای درمان اگزما در کودکان مفید است

● استفاده از ژل آلوئه ورا برای بهبود حساسیت و خشکی ناشی از استفاده بیش از حد از پوشک کردن نوزادان بسیار کاربرد دارد

خواص آلوئه ورا در بارداری

● مصرف خارجی این ژله برای زنان باردار بلامانع است

● نوشیدنی ها، کپسول و داروی آلوئه ورا به دلیل ایجاد انقباضات رحمی و افزایش سقط جنین به زنان باردار توصیه نمی شود

موارد منع مصرف آلوئه ورا

● این ژله هیچ گونه عوارض جانبی ندارد در مورد زنان باردار در مقدار کم و با احتیاط باشد

● مصرف طولانی مدت آلوئه ورای ناخالص آن موجب گرفتگی عضله یا عروق، اسهال و سرطان کولون می شود

خاصیت آلوئه ورا برای پوست و لک صورت | سایت فتوکده

مطلب مفید بود ؟ ۳۴ ۵

شما هم بخوانید