۳۰ خواص بادام هندی برای معده، مردان و زنان حامله

.خواص بادام هندی برای معده، مردان و زنان حامله

 

  خاصیت بادام هندی خام

 


 
سایت فتوکده : سایتی برای همه
 
 

۳۰ خواص بادام هندی برای معده، مردان و زنان حامله

بادام هندی جزو خانواده آجیل ها محسوب می گردد، این محصول طبعی گرم و خشک دارد و در هندوستان به شدت خاصیت درمانی در طب سنتی دارد

بادام زمینی خواص متعدد و متنوعی دارد، دارای کالری بسیار بالا بوده و از نظر برخی ترکیبات مانند مس بسیار غنی می باشد که برای سلامتی بسیار مفید است

در ادامه با خواص بادام زمینی آشنا می شود

خاصیت بادام هندی خام چیست ؟

خاصیت بادام هندی خام چیست ؟

برای مو

بادام هندی به علت دارا بودن ترکیبات غنی و ارزشمند همچون مس؛ می تواند در افزایش رشد، تقویت و جلوگیری از ریزش و سفیدی مو مؤثر باشد

خواص بادام هندی برای مردان

از خواص بادام هندی برای مردان غافل نشوید

مردانی که به دنبال افزایش و تقویت قدرت باروری، افزایش تولید اسپرم و بالا بردن کیفیت اسپرم هستند بادام هندی مصرف کنند زیرا برای مردان بسیار مفید می باشد.

مانع از سکته قلبی

از ترکیبات مفید موجود در بادام هندی چربی های اولئیک و اسیدهای چرب هستند.این ترکیبات برای سیستم فعالیت قلب و عروق مفید بوده و مانع از گرفتگی رگ ها می شود.

ضد یبوست

اصولاً هر ماده غذایی و یا آجیلی که دارای فیبر باشد برای سیستم گوارش مفید است، بادام هندی نیز دارای فیبر بوده و از این رو در رفع یبوست مؤثر و مفید می باشد.

خواص بادام هندی برای پوست

اگر به دنبال یک محصول طبیعی ضد چروک و ضد پیری زودرس هستید از آب میوه بادام هندی استفاده نمایید زیرا سرشار از ویتامین C می باشد.

خواص بادام هندی برای لاغری

علیرغم کالری بالای بادام هندی،اگر مصرف آن بی رویه نباشد می تواند منجر به لاغری گردد زیرا مصرف چند عدد از آن قبل از وعده های غذایی می تواند سبب کاهش اشتها گردد.

از بین بردن آثار جوش در صورت

افرادی که دارای صورتی جوشی بوده و یا آثار جوش های گذشته در صورت آن باقی ماده است بادام هندی مصرف کنند؛ زیرا سلنیوم موجود در بادام هندی در صافی صورت و رفع جوش ها و جای آنها مفید می باشد.

ضد زخم

استفاده از روغن بادام هندی به سبب ترکیبات شیمیایی و شکل فیزیکی در بهبود انواع زخم ها مفید می باشد.برای این منظور روزانه یکی دو بار روغن را بر روی زخم ها بمالید.

خواص بادام هندی برای چاقی صورت

بادام هندی از محصولاتی می باشد که دارای کالری بسیار زیادی می باشد از این رو مصرف زیاد آن سبب چاقی می شود اگر از لاغری مفرط رنج می برید و یا به دنبال صورتی چاق هستید بادام هندی مصرف کنید.

ضد افزایش قند خون

ترکیت و عصاره منحصر به فرد هیدرواتانولی موجود در بادام هندی سبب می شود تا مصرف این محصول و آجیل مانع از افزایش قند موجود در خون گردد.

به در کردن خستگی

اگر در فعالیت های روزانه زیاد خسته می شوید و یا دچار خستگی زودرس هستید بادام هندی مصرف کنید زیرا ترکیبات مس و آهن آن در رفع خستگی مؤثر هستند.

شادابی و جوانی پوست

وجود انواع ویتامین ها بویژه ویتامین های C و B و همچنین ترکیبات آهن و مس در بادام هندی می تواند پوستی سالم و شاداب را برای شما به ارمغان آورد.

ضد تشکیل سنگهای صفراوی

نتایج پژوهشهای دانشمندان علوم تغذیه نشان می دهد که مصرف منظم و روزانه مقداری بادام هندی مانع از شکل گیری سنگهای صفراوی می شود.

تنظیم فعالیت کبد

افرادی که از ناراحتی های کبدی بویژه کبد چرب رنج می برند با مصرف بادام زمینی می توانند تا حدودی این مشکلات را رفع نمایند؛ زیرا خاصیت سم زدایی قوی بادام زمینی به این روند کمک می کند.

بهداشت دهان و دندان

از ترکیبات ارزشمند دیگر موجود در بادام هندی فسفر می باشد، این ترکیب در حفظ و سلامت و بهداشت دهان و دندان مفید و اثر بخش می باشد.

درمان ترک دست و پا

اگر به هر دلیلی ترکهایی در دست و پای شما ظاهر می شود از روغن بادام هندی استفاده نمایید زیرا علاوه بر خاصیت نرم کنندگی در درمان آنها نیز مفید می باشد.

بادام هندی برای فشار خون بالا

از دیگر ترکیبات ارزشمند موجود در بادام هندی منیزیم و پتاسیم می باشد؛ از این رو مصرف منظم و روزانه چند عدد از این محصول، سبب کاهش فشار خون و تنظیم آن می گردد.

دفع چربی بالای خون

اگر از چربی بالای خون رنج می برید و یا در معرض افزایش آن هستید بادام هندی مصرف نمایید؛ زیرا ترکیبات مفید منیزیم، پتاسیم، فیبررژیمی و … سبب دفع چربی بالا از خون و بدن می گردند.

خواص بادام هندی برای معده

خاصیت مفید آنتی اکسیدانی بادام هندی می تواند منجر به هضم سریعتر و آسانتر غذا در معده شده و بهبود فعالیت سیستم گوارشی را در پی داشته باشد.

مفید برای دیابتی ها

ترکیبات قند و کلسترول موجود در بادام هندی بسیار پایین هستند، از این رو می تواند به عنوان یک ماده غذایی برای افراد دیابتی مورد استفاده قرار گیرد.

رفع کم خونی

حضور مس غنی در بادام هندی در تشکیل گلبول های قرمز خون مشارکت دارد زیرا در متابولیسم آهن کمک می کند، به همین سبب مصرف بادام زمینی سبب رفع کم خونی می گردد.

بر طرف کننده اسهال خونی

بومیان جنگلهای آمازون در آمریکای جنوبی و جنوب آسیا برای بهبود و رفع اسهال خونی و مزمن با پوست میوه بادام هندی چای و دم کرده درست کرده و به فرد مبتلا می دهند.

تحکیم استخوان بندی بدن

وجود منیزیم غنی در بادام هندی می تواند این محصول گرمسیری را در گروه محصولات تقویت کننده عضلات، بافت ها و استخوان بندی قرار دهد.

درمان روماتیسم

خواص ویژه ای که در آب میوه بادام هندی وجود دارد سبب شده تا از آن برای درمان و کاهش دردهای روماتیسم استفاده نمایند.

تقویت سیستم ایمنی بدن

از دیگر خواص بادام هندی خاصیت آنتی اکسیدانی، ضد التهابی، ضد عفونی، ضد باکتریایی و همچنین سم زدایی آن است که می تواند منجر به تقویت سیستم ایمنی بدن گردد.

درمان زخم های سیستم گوارشی

خاصیت ضد ویروسی، ضد عفونی و ضد باکتریایی آب میوه بادام زمینی سبب می شود تا در درمان و رفع زخم های معده و روده اثربخش باشد.

ضد سرطان

محصولات و مواد غذایی که خواص آنتی اکسیدانی دارند از بروز انواع سرطان ها در بدن جلوگیری می کنند، این خاصیت مفید در بادام هندی نیز وجود دارد.

خنثی کننده نیش مار

بومیان جنگلهای آمازون در آمریکای جنوبی، آفریقا و جنوب آسیا به منظور خنثی نمودن اثرات نیش مار از روغن بادام هندی استفاده می کردند.

خواص بادام هندی برای کودکان

● بادام هندی دارای کالری زیادی می باشد و انرژی لازم را برای فعالیت زیاد بچه ها بویژه در مدرسه فراهم می کند.از این رو می تواند به عنوان یک تغذیه مناسب برای مدرسه آنها باشد

● کودکان در سنین پایین ممکن است دچار کم خونی گردند، بادام هندی می تواند این مشکل را در آنها حل نماید

● ترکیبات غنی و متنوع و متعدد بادام هندی بسیاری از نیازهای دوران رشد کودکان را فراهم می نماید

● در مصرف زیاد آن برای کودکان، بویژه کودکان کم تحرک خودداری شود زیرا ممکن است سبب چاقی گردد

خواص بادام هندی برای زنان حامله

● ترکیبات ارزشمند مس و آهن موجود در بادام هندی در رفع کم خونی دوران بارداری جنین و مادر جنین مفید هستند

● از دیگر بادام هندی برای زنان حامله ارزش غذایی بالایی آن است، بسیاری از مشکلات تغذیه ای دوران بارداری  با مصرف بادام هندی رفع می شوید

● از عوارض بارداری بالا رفتن فشار خون می باشد.مصرف بادام هندی فشار خون زنان باردار را تنظیم می کند

● ویتامین های غنی موجود در بادام هندی بویژه ویتامین C ،مانع از ترکهای شکم در دوران بارداری می گردد

موارد منع مصرف بادام هندی

● مصرف بی رویه ممکن است سبب سنگ کیسه صفرا و یا سنگ کلیه گردد

● ممکن است سبب آلرژی در افراد مستعد آلرژی گردد

برای سلامتی بدن

در این مطلب با خواص بادام هندی برای مردان و خواص بادام هندی برای زنان حامله آشنا شدید، با ۴۰ خواص سویا نیز آشنا شوید و به دیگران معرفی کنید

خاصیت بادام هندی برای سلامتی بدن | سایت فتوکده

مطلب مفید بود ؟ ۱۲ ۳

شما هم بخوانید