خواص جوز هندی + ۳۴ خاصیت جوز هندی ادویه دارویی

جوز هندی چه خواصی دارد

خواص جوز هندی ادویه پر خاصیت جوز هندی چه خواصی دارد خاصیت جوز هندی برای پوست خواص جوز هندی برای مو  لاغری را در سایت فتوکده می خوانید

خواص جوز هندی ادویه مفید

جوز هندی یا جوز بویا نوعی ادویه پرکاربرد بوده و تخم سخت و خوشبوی درخت جوز بویا می باشد که آن را پودر کرده و مورد استفاده قرار می دهند

مصرف آرد جوز هندی در مناطق گرمسیری بسیار زیاد بوده و بعنوان طعم دهنده در غذاها بکار برده می شود ک در کنار طعم دهی خاصیت دارویی هم دارد

طبع جوز هندی گرم بوده و باعث کاهش کلسترول و فشار خون شده و درد مفاصل را تسکین داده و مشکلات دهان و دندان را رفع می نماید

آیا می دانید جوز هندی چه خواصی دارد

خاصیت جوز هندی برای پوست و مو و لاغری و قوای جنسی

جوز هندی چه خواصی دارد ؟

تقویت سیستم ایمنی بدن

ویتامین های موجود در جوز هندی و عناصر مهمی نظیر منگنز، پتاسیم و آهن برای تقویت سیستم ایمنی بدن ضروری هستند و از بدن در برابر بیماری ها و باکتری های عفونی محافظت می کنند.

هضم و گوارش

جوز هندی دارای فیبر بوده که از مشکلات روده همچون یبوست پیشگیری کرده و حرکات روده را منظم می کند. جوز هندی ترشح آنزیم های گوارشی را افزایش داده و با این کار به سلامت دستگاه گوارش بدن کمک می کند.

درمان سنگ کلیه

جوز هندی تاثیر مثبت بر روی متابولیسم بدن دارد و با بالا بردن میزان ادرار به سلامت کلیه ها کمک بسزایی می کند. اضافه نمودن جوز هندی به برنامه غذایی در درمان سنگ کلیه موثر می باشد.

خاصیت جوز هندی برای خواب

مصرف جوز هندی فشار روانی را از بین برده و باعث بهبود کیفیت خواب و درمان بی خوابی می شود همچنین استفاده از جوز هندی به کم شدن تنش های روحی کمک می کند.

تسکین درد

جوز هندی به علت داشتن خواص ضدالتهابی و آنتی اکسیدانی باعث تسکین دردهای بدن از نظیر سردرد و زخم های بدن و دردهای ناشی از آسیب های مختلف می شود.

کاهش کلسترول خون

جوز هندی به علت داشتن میزان زیادی منگنز به عنوان یک کاتالیزور عمل می کند و کلسترول را تجزیه کرده و با این عمل باعث کاهش کلسترول خون و سلامت قلب می شود.

بی اختیاری ادرار

جوز هندی در درمان اختلال بی اختیاری ادرار تاثیر مثبت دارد. یعنی باعث می شود فرد بتواند ادرار خود را در حدی کنترل کند. این ادویه باعث سلامتی کلیه ها و مجاری ادرای می شود.

پیشگیری از کم خونی

جوز هندی دارای آهن بوده که آهن نیز باعث تعداد گلبول های قرمز خون را افزایش داده می شود و در نتیجه از بروز کم خونی در بدن جلوگیری می کند و عملکرد اندام های بدن را نیز بهبود می بخشد.

کاهش فشار خون

جوز هندی دارای پتاسیم زیادی بوده که باعث آرام سازی رگ های خونی می شود و تاثیر مثبت بر روی گردش خون داشته و باعث کاهش فشار خون بالا در عروق می شود.

خواص جوز هندی برای پوست

برای از میان بردن لک های تیره پوست جوز هندی مفید است و با پاکسازی آکنه و جای جوش پوست را یکدست می کند. پس با استفاده از جوز هندی دارای پوستی بی نقص خواهید شد.

لایه برداری پوست

در حالتی که پوست صورت شما شادابی خود را از دست داده باید با لایه برداری وضعیت آن را بهبود بخشیم. جوز هندی موجب لایه برداری از پوست می شود

زیرا دارای خاصیت سایندگی خفیفی می باشد.

جوانسازی پوست

از دیگر خواص جوز هندی برای پوست می توان به خاصیت آنتی اکسیدانی قوی آن اشاره کرد که باعث کاسته شدن از علائم پیری نظیر خطوط پوستی و چین و چروک می شود.

استفاده از این ادویه باعث زیبایی و جوانتر شدن پوست صورت می شود.

جوز هندی برای کودکان

جوز هندی برای درمان نفخ و اسهال و کولیک که از مشکلات معده در کودکان است مفید بوده و خواب کودک را نیز بهبود می بخشد. این ادویه اشتهای کودکان را بیشتر می کند.

فواید جوز هندی برای لاغری

جوز هندی محتوی فیبر بوده که این فیبر باعث بهبود هضم غذا می شود و با پرکردن حجم معده اشتها را کم می کند که با این عمل شخص به مدت زیاد احساس بی اشتهایی یا سیری خواهد کرد.

پیشگیری از مشکلات کبدی

جوز هندی یک سم زدای طبیعی است که باعث پاکسازی نمک های اضافه و سم های مضر از کبد می شود و باعث جلوگیری از بروز مشکلات کبدی در اشخاص می شود.

سلامت دهان و دندان

جوز هندی با دارا بودن خواص ضدباکتریایی برای سلامت دندان ها و دهان موثر است. این ادویه به درمان مشکلات متعدد دهانی نظیر خونریزی لثه، دندان درد و حفره های دندانی کمک می کند.

تسکین دردهای مفاصل

جوز هندی دارای روغن های فراری همچون اوژنول، سافرول و المیسین است که همه این روغن ها خواص ضدالتهابی دارند و باعث رفع دردهای مفصلی می شوند و در کاسته شدن از علائم آرتروز و آرتریت نیز موثر می باشند.

جوز هندی چه خواصی دارد

ادویه جوز هندی برای دیابت و کلسترول

پیشگیری از سرطان

جوز هندی با دارا بودن خواص آنتی اکسیدانی قوی که یکی از خاصیت های مهم این ادویه است علیه رادیکال های آزاد مبارزه کرده و از تکثیر و افزایش رشد سلول های سرطانی جلوگیری می کند.

خواص جوز هندی برای مو

استفاده از جوز هندی روی پوست سر فولیکول های موی سر را در این ناحیه تحریک کرده و باعث افزایش جریان خون در این نواحی می شود و رشد موها را زیاد می کند.

تقویت حافظه و کاهش آلزایمر

ماکلیگنان یکی از مواد موجود در جوز هندی بوده که باعث بهبود عملکرد مغز شده و حافظه را تقویت می کند. جوز هندی از ابتلای مغز به آلزایمر و زوال عقل جلوگیری می کند.

جوز هندی برای دیابت

جوز هندی منبعی سرشار از تری ترپنی یوده که خواص ضد دیابتی دارد و استفاده از آن برای کسانی که به بیماری دیابت مبتلا هستند مفید می باشد و علائم این بیماری را نیز کاهش می دهد.

کاهش استرس و اضطراب

جوز هندی دارای تری میریستین است که این ماده دارای خاصیت ضدافسردگی داشته و مصرف آن به کم شدن خستگی ذهنی استرس و اضطراب کمک می کند و باعث افزایش فعالیت ذهنی مغز می شود.

رفع پوکی استخوان

جوز هندی دارای مقداری کلسیم بوده که این کلسیم در بدن سلامتی استخوان ها را حفظ کرده و از خطر بروز پوکی استخوان و نرم شدن تدریجی آن ها جلوگیری می کند.

روشن کننده پوست

جوز هندی برای روشن شدن پوست مفید است زیرا دارای مواد عالی طبیعی روشن کننده پوست می باشد. آنتی اکسیدان های قوی موجود در جوز هندی در حفظ سلامتی پوست تاثیر بسزایی دارند.

درمان جوش و آکنه

جوز هندی به خاطر دارا بودن خاصیت ضدباکتریایی و ضد التهابی برای درمان جوش و آکنه مفید است و باعث از بین رفتن جوش و آکنه از صورت می شود.

استفاده از جوز هندی لکه های پوستی ناشی از جوش و آکنه را رفع می نماید.

کاهش چربی پوست

جوز هندی را خشک کرده و به صورت پودر آماده کنید و استفاده از پودر این ادویه باعث کاهش چربی پوست می شود. پودر جوز هندی برای پوست های چرب بسیار مفید می باشد.

درمان اگزما

از خاصیت مهم جوز هندی برای پوست درمان اگزما هست

برای درمان عارضه اگزمای پوستی می توانید یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را با همین میزان جوز هندی مخلوط کرده و روی قسمت های آسیب دیده پوست مالیده و بعد از ۲۰ دقیقه با آّب سرد شستشو دهید.

جوز هندی و سم زدایی

برخی از مواد شیمیایی و نمک های اضافی و سموم باعث آسیب به سلول های کبدی شده و کبد را به بیماری های مختلفی دچار می کند.

برای سم زدایی کبد می توانید از ماده طبیعی همچون جوز هندی استفاده نمایید.

حاوی آنتی اکسیدان قوی

بدن برای مقابله با عوامل بیماری زا و رادیکال های آزاد و همچنین تقئیت سیستم ایمنی به آنتی اکسیدان های زیادی نیازمند می باشد.

جوز هندی حاوی آنتی اکسیدان های قوی بوده و برای بدن بسیار مفید می باشد.

بهبود گردش خون

استفاده از جوز هندی گردش خون در بدن رگ های تسهیل می کند و در حین جریان یافتن خون در قلب و مغز، اندام های حیاتی بدن عملکرد بهتری خواهند داشت.

غنی از مواد معدنی

امروزه به بسیاری از غذاهای مصرفی پودر جوز هندی اضافه می کنند تا عطر و طعم آن را بهتر کند.

مواد معدنی موجود در این ادویه سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و برای عملکرد صحیح اندام های بدن بسیار موثر می باشند.

براق کننده مو با جوز هندی

براق کردن از دیگر خواص جوز هندی برای مو می باشد

برای براق کردن موها می توانید یک قاشق چایخوری پودر جوز هندی را به ۲۳۰ گرم شامپو افزوده و بخوبی تکان دهید. استفاده از این شامپو در درخشندگی موها و براقی آنان تاثیر چشمگیری دارد.

 خمیردندان طبیعی

روغن جوز هندی به دلیل داشتن اوژنول در تسکین دندان درد موثر بوده و در ترکیبات خمیردندان ها نیز یافت می شود. ترکیب جوز هندی با دارچین یک خمیر ضدعفونی کننده قوی و ضدمیکروبی می سازد.

تقویت قوای جنسی

جوز هندی حاوی میزان بالایی منگنز بوده و برای تقویت هورمون های جنسی در مردان و زنان بسیار مفید می باشد. استفاده از ادویه جوز هندی در غذاها قوای جنسی را تقویت می نماید.

خاصیت جوز هندی برای مو و پوست | سایت فتوکده

مطلب مفید بود ؟ ۸ ۱

شما هم بخوانید