خواص روغن آووکادو + ۲۵ خاصیت روغن آووکادو بصورت علمی

 .خواص روغن آووکادو + 25 خاصیت روغن آووکادو بصورت علمی

 

  روغن آووکادو چه خواصی دارد

 


 
سایت فتوکده : سایتی برای همه
 
 

خواص روغن آووکادو + ۲۵ خاصیت روغن آووکادو

نهال آووکادو در دهه ۴۰ از اکوادور وارد ایران شد

گرچه ابتدا دچار سرما زدگی شد اما با مکان یابی مناسب حالا در بیش از ۵۰ هکتار در شمال کشور در باغ های آووکادو بیش از ۱۰۰ تن از این میوه را تولید می کنند

خاصیت روغن آووکادو برای سلامتی بدن چیست

خاصیت روغن آووکادو برای پوست و مو + لاغری

روغن آووکادو چه خواصی دارد ؟

علاوه بر خواص میوه آووکادو، روغن آووکادو فواید بسیاری برای سلامتی دارد که متوان حداکثر استفاده رو از آن کرد، در زیر با بخشی از خواص آشنا می شوید

رفع حلقه های تیره دور چشم

اگر از فشار، استرس، خستگی یا بی خوابی یا به دلایل دیگری سیاهی دور چشم دارید پیشنهاد ما به شما استفاده از روغن آووکادوست که بتدریج از شر این سیاهی ها خلاص شوید.

خواص روغن آووکادو برای مو

روغن آووکادو دارای ویتامین هایی نظیر E ،B ،D و H می باشد که ضمن سلامت پوست سر، موجب تحریک فولیکول مو شده و همراه با رشد مو از موخوره و وز شدن مو جلوگیری می کنند.

مانع بیماری قلبی

از فواید دیگر روغن آووکادو می توان به مقادیر بالای اسید اولئیک اشاره کرد که موجب تنظیم کلسترول خون شده لذا با سلامت قلب و عروق مانع از بیماری قلبی یا سکته قلبی می شود.

آنتی اکسیدان غنی

روغن آووکادو دارای خاصیت آنتی اکسیدانی غنی ،فیتو استرول و اسید های چرب غیر اشباع است که با مهار رادیکال های مضر موجب تقویت و سلامت بدن می شوند.

رفع درد و التهاب مفاصل

وجود خاصیت ضد التهابی با بی حسی موضوعی در روغن آووکادو می تواند درد و خشکی مفاصل و استخوان ها را از بین برده و به میزان قابل توجهی از درد بکاهد.

خواص روغن آووکادو برای پوست

روغن آووکادو از سه جهت سلامت پوست را به همراه دارد :

● با خاصیت کشسانی (کشیدگی) چین و چروک را می کاهد

● با داشتن ویتامین E باعث بسته شدن منافذ پوست در برابر آلودگی ها می شود

● با داشتن ماده لسیتین می تواند لکه بر قوی باشد و صورت را شاداب نماید

رفع خشکی پوست

چربی های غیر اشباع به میزان بالا در روغن آووکادو موجب نرمی و لطافت پوست می شود و می توان برای قسمت های زبر سر زانو یا آرنج خود از آن بهره مند شد.

لوسیون ماساژ

استعمال روغن آووکادو به عنوان لوسیون ماساژ برای رفع خستگی یا رفع سوختگی های ناشی از آفتاب سوختگی گزینه ای مطلوب می باشد زیرا  درصد بالای چربی و جذب بالایی را دارد.

التیام زخم و خراشیدگی

روغن آووکادو دارای اسیدهای چرب غیر اشباع و اسید اولئیک است که می تواند با تولید کلاژن سطح پوست خراش و زخم هارا بهبود ببخشد.

خاصیت روغن آووکادو برای لاغری

طبق یک مطالعه روغن آووکادو دارای اسید های چرب امگا ۹ بوده و بسیار مناسب جهت چربی زدایی توده های چربی شکم و دور کمر می باشد هم با خوردن ۱ الی دو قاشق از آن و هم با مالیدن بر بدن می توان به نتیجه مطلوب دست یافت.

خاصیت ضد سرطانی

طی بررسی های اولیه مشخص شده است که روغن آووکادو با داشتن مقادیری از کاروتنوئید ها که خاصیت ضد سرطانی دارند می تواند با رشد و تکثیر ناخواسته سلول های سرطانی مبارزه کنند.

بهبود آرتریت

تحقیقات انجام شده حاکی از این است که روغن آووکادو به تنهایی با داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی خود می تواند در بهبود آرتریت مفید باشد.

رفع جوش

درصد بالای چربی غیر اشباع در روغن آووکادو و جذب بالای آن در پوست، باعث از بین رفتن سلول های مرده پوست و جوش ها شده و چربی های صورت را پاکسازی می کند.

سلامت چشم

از خواص روغن آووکادو می توان به مقادیر زیاد لوتئین درآن اشاره کرد که با سلامت چشم از ابتلا به بیماری های شبکیه چشم و آب مروارید می کاهد.

 

نوعی ماسک جهت رشد مو

 

از ویژگی مهم و بارز روغن آووکادو این است که به جهت دارا بودن ویتامین E و B می تواند به عنوان تقویت کننده مو محسوب شود.

تنظیم فشار خون

از فواید روغن آووکادو دیگر، می توان به وجود اسید های چرب غیر اشباع امگا ۹ در روغن آووکادو اشاره کرد زیرا باعث کنترل و تنظیم فشار خون می شود.

مخصوص پخت و پز

از بهترین گزینه های برای آشپزی می تواند روغن آووکادو باشد زیرا علاوه بر خواص بالا، درجه حرارت بالایی دارد طوری که در دمای بالا هم دود نمی کند.

درمان بیماری لثه و دندان

روغن آووکادو با داشتن ویتامین ها و املاح بالا و خواص ضد التهابی می تواند در جهت درمان بیماری دندان مانند پیرا دندانی، التهابات لثه و خونریزی آن موثر باشد.

رفع ریزش مو

می توانید ۲ قاشق غذاخوری روغن آووکادوو را با یک عدد سفیده تخم مرغ و ۱ قاشق عسل و روغن زیتون ترکیب نموده و به مدت ۱۰ دقیقه روی موهای خود بگذارید و مرتب ماساژ دهید سپس بشویید.

خاصیت روغن آووکادو برای ضد پیری

طبق تحقیقات متعدد به عمل آمده روغن آووکادو خاصیت ضد پیری دارد زیرا با مهار کردن رادیکال های مخرب موجب تحریک رشد کلاژن شده و نشانه های پیری را کاهش می دهد.

رفع شکنندگی ناخن

جهت تقویت رفع شکنندگی ناخن هایتان می توانید به نسبت برابر ۱ قاشق چایخوری از روغن آووکادو را با روغن هسته انگور مخلوط کرده و هرشب قبل از خواب ناخن های خود را به آن آغشته نمایید.

درمان رماتیسم

براساس پژوهش های انجام شده در کشور فرانسه مشخص شده خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی موجود در روغن آووکادو موجب رفع التهاب مفاصل، پوکی استخوان و درمان رماتیسم می شود.

ماسک خانگی صورت

برای داشتن یک ماسک طبیعی و خانگی برای صورتتان مقادیر مساوی از روغن آووکادو و شیر وعسل را ترکیب کرده و برصورتتان به مدت ۱۰ دقیقه بگذارید و سپس با آب سرد بشویید.

خاصیت روغن آووکادو برای کودکان

● به عنوان لوسیون جهت نرم کردن و مرطوب نمودن بدن کودکان بویژه نوزادان بکار می رود

● روغن میوه اووکادو مملو از ویتامین های مختلف می باشد که برای رشد کودکان بسیار مفید می باشد

خاصیت روغن آووکادو در بارداری

● مصرف روغن آووکادو برای رفع ترک های ناشی از زایمان مفید می باشد

● برای رفع یبوست ناشی از بارداری، البته باید با احتیاط مصرف گردد

مضرات آووکادو

● افراد با مشکلات خونی با احتیاط مصرف کنند زیرا روغن آووکادو داروی ضد انعقاد خون است

● افرادی که به میوه آووکادو حساسیت دارند مطمئناً به روغن آووکادو نیز حساسیت دارند

۲۵ فایده زغال اخته برای سلامتی

خواص روغن آووکادو برای پوست مو | سایت فتوکده

مطلب مفید بود ؟ ۲۵ ۲

شما هم بخوانید