۲۵ خواص روغن بنفشه برای پوست سرماخوردگی و چشم

خواص روغن بنفش برای پوست و مو و آلرژی

خواص روغن بنفشه برای پوست خاصیت روغن بنفشه برای سرماخوردگی روغن بنفشه برای آلرژی چشم و گوش را در سایت فتوکده می خوانید

خواص روغن بنفشه چیست

روغن بنفشه از پرکاربردترین داروهای گیاهی و سنتی بوده و برای بدن خواص بسیار زیادی دارد این برای رفع بی خوابی و مشکلات پوستی بسیار موثر بوده و مورد استفاده می باشد.

روغن بنفشه از گل یا برگ گیاه بنفشه بدست می آید و از نام های دیگر آن می توان به ویولا اودوراتا اشاره کرد، این گیاه در اغلب کشورهای کشت شده و برای تهیه هر کیلو از روغن بنفشه به میزان ۸۰۰ کیلوگرم از برگ و گل گیاه بنفشه نیاز است.

روغن بنفش برای سرماخوردگی گلودرد سرفه

روغن بنفشه چه خواصی دارد ؟

خاصی دارویی روغن بنفشه با اینکه از گیاه بومی چین و یونان بوده اما از دیرباز در طب سنتی ایران مورد استفاده قرار می گیرد که در زیر با برخی خواص آن آشنا می شوید

کاهش التهاب پوست

روغن بنفشه حاوی ترکیبات ضد التهابی می باشد و ماساژ آن برای افرادی که به عارضه رماتیسم و آرتروز مبتلا هستند بسیار تاثیر گذار است. روغن بنفشه التهاب پوست را به میزان زیادی کاهش می دهد.

درمان اختلالات جنسی

روغن بنفشه آرام بخش و ضد استرس بوده و در درمان اختلالات جنسی که از استرس و مشکلات روحی ناشی می شود بسیار موثر است.

یک قطره روغن بنفشه را در اتاق قرار داده و استشمام بوی آن رابطه را لذتبخش می کند.

خواص روغن بنفشه برای پوست

کرم های مرطوب کننده بسیاری در بازار به فروش می رسد ولی روغن بنفشه با ترکیباتی که دارد، موثرترین و بهترین کرم مرطوب کننده برای پوست های خشک بوده و التهاب های پوستی را نیز درمان می کند.

درمان سردرد

برای سردردهای طولانی مدت از دارو و مسکن های قوی که باعث بروز زخم معده می شود، استفاده نکنید. برای راحتی از شر سردردهای مزمن می توانید به مدت ۲۰ دقیقه سر را با روغن بنفشه ماساژ دهید.

افزایش سلامت روحی

روغن بنفشه آرام کننده بوده و به تمدد اعصاب کمک می کند و سلامت روحی را زیاد کرده و شما را از مصرف داروهای شیمیایی باز می دارد.

روغن گل بنفشه تسکین دهنده بوده و فاقد هر گونه عوارض جانبی منفی می باشد.

درمان بی خوابی

خواب شبانه آرام خواسته همه افراد می باشد و برای حفظ سلامت ارگان های داخلی بدن و عملکرد صحیح آن ها بسیار ضروری می باشد.

روغن گل بنفشه آرامش بخش بوده و خواب آرام را برای شما به ارمغان می آورد.

روغن بنفشه برای آلرژی

روغن گل بنفشه دارای خاصیت ضد احتقان و خلط آور بوده، یعنی به شُل شدن مخاط اضافی و خلطی که در بینی و دستگاه تنفسی هستند، کمک می کند.در این حال جریان هوا بدون مانع در راه های تنفسی شما حرکت می کند.

کاربرد در عطرسازی

گل بنفشه دارای رایحه دلنشینی بوده که در ساخت عطر بسیار بکار می رود و اغلب از گل بنفشه عطری خوشبو و شیرین تهیه می شود. تمام اسانس ها و روغن بنفشه از برگ این گیاه تهیه می شود.

روغن بنفشه برای نوزاد

روغن گل بنفشه بهترین دارو جهت درمان التهاب و سوزش پوست قسمت ران در نوزادان می باشد. برای تسکین سوزش و درمان التهاب ناحیه ران نوزاد از روغن گل بنفشه یا گل سرخ استفاده نمایید.

درمان بواسیر

روغن گل بنفشه خاصیت ضد درد و ضدالتهابی داشته که کاهنده تورم رگ های خونی و بافت های متورم می باشد و در درمان بواسیر موثر است.

استفاده از روغن بنفشه به حالت موضعی جهت ماساژ بواسیر را درمان می کند.

روغن بنفشه موثر در افسردگی

روغن گل بنفشه در درمان استرس و افسردگی موثر بوده و آرامش بخش می باشد. دو قطره روغن بنفشه را بر روی دستمال ریخته و بصورت درازکش و به مدت ۳۰ دقیقه آن را استنشاق نمایید.

موثر در ناباروری

روغن گل بنفشه خالص برای درمان اختلالات جنسی و ناباروری بسیار مفید می باشد، دو قطره از روغن بنفشه را با دو قطره روغن یاسمن ترکیب کرده و بوی آن را در اتاق خواب پخش کنید.

از بین برنده جای زخم و سوختگی

آثار باقی مانده از جای زخم و سوختگی تا مدت ها باقی می ماند و برای از بین بردن سریع این آثار می توان از روغن بنفشه استفاده نمود.

هر ردوز ۲ مرتیه روغن بنفشه را بر روی محل زخم یا سوختگی زده و ماساژ دهید.

درمان آفتاب سوختگی

پیاده روی در زمانی که تابش نور خورشید شدید است باعث آفتاب سوختگی شده و علاوه بر درد و سوزش پوست باعث تغییر رنگ آن می شود.

برای رفع آفتاب سوختگی، پوست را با روغن بنفشه در موقع استراحت چرب نمایید.

رفع چین و چروک

روغن گل بنفشه چین و چروک پوست را رفع کرده و باعث جوان ماندن پوست می گردد. پوست را با آب گرم و شوینده ملایم شستشو داده و به میزان اندکی از روغن گل بنفشه را بر روی پوست مالیده و ماساژ دهید.

نرم کننده پوست با روغن بنفشه

روغن گل بنفشه دارای خواص بسیاری بوده و باعث لطافت و نرمی پوست می شود. روغن گیاهی بدست آمده از گل بنفشه خشکی پوست را رفع کرده و برای پوست های خشک بسیار مفید می باشد.

رفع خارش

در مواقعی که پوستتان دچار خارش شد می توانید برای رفع آن از روغن گیاهی بنفشه استفاده نمایید. روغن بنفشه خاصیت ضد التهابی داشته و برای درمان خارش بسیار موثر می باشد.

درمان اگزما و آکنه

روغن گیاهی بنفشه برای درمان پوست هایی که دچار آکنه و اگزما هستند بسیار مفید است. برای نرمی و لطافت زیاد پوست، بخصوص در پوست های خشک می توان از روغن بنفشه استفاده نمود.

چاقی صورت

در صورتی که از لاغری صورت خود ناراضی هستید و دوست دارید صورت پُری داشته باشید، استفاده از روغن بنفشه را به شما توصیه می نماییم.

برای چاق کردن صورت روزی یکبار آن را با روغن بنفشه ماساژ دهید.

خواص روغن بنفشه برای سرماخوردگی

برای رفع علائم ناشی از سرماخوردگی مانند؛ گرفتگی بینی، خارش گلو و مسدود شدن سینوس ها (سینوزیت) روغن بنفشه درمان مفیدی است.

روغن گل بنفشه خاصیت خلط آوری داشته و برای رفع سرماخوردگی بسیار مناسب می باشد.

درمان نفخ

برای رفع نفخ روده و معده روغن گل بنفشه بسیار موثر می باشد.

دو قطره روغن بنفشه و ۳۰ گرم روغن بادام شیرین را مخلوط و روی شکم در جهت عقربه های ساعت ماساژ دهید. قبل از خواب یک کیسه آب گرم را روی شکم خود بگذارید.

درمان عفونت و التهاب مثانه

روغن بنفشه خاصیت ضدعفونی کنندگی دارد و این روغن با ارزش التهاب مثانه و سیستم مجاری را کاهش می دهد. حمام ۲۰ دقیقه ای با آب مخلوط شده با مقداری روغن بنفشه مانع هر گونه باکتری و عفونت در بدن می باشد.

خواص روغن بنفشه برای سرفه

روغن تهیه شده از گل بنفشه مانند اکسپکتورانت عمل کرده و خلط سینوس ها و سینه را رفع می نماید، یک قطره روغن بنفشه را با آب داغ اضافه کرده و صورت را با حوله پوشانده و در بخار حاصل از آن نفس بکشید.

درمان پارگی مویرگ ها

مویرگ های آسیب دیده را می توان با روغن بنفشه درمان نمود و این ماده باعث افزایش گردش خون شده و از انسداد رگ ها که موجب قرمزی پوست می شود را نیز از بین می برد.

فواید روغن بنفشه برای مو

روغن گل بنفشه با داشتن ترکیبات خاص بعث تقویت موها شده و از موخوره و سفید شدن موها مانع می شود. برای تقویت موهای خود هر شب مقداری روغن بنفشه را روی موها و پوست سر بمالید و روز بعد با آب و شامپو تمیز کنید.

خواص روغن بنفشه برای پوست و مو | سایت فتوکده

مطلب مفید بود ؟ ۵۸ ۹

شما هم بخوانید