خواص روغن هسته انار + ۲۳ فواید درمانی روغن هسته انار

خواص روغن هسته انار

خواص روغن هسته انار خاصیت روغن هسته انار برای جوش فواید روغن هسته انار برای دور چشم روغن هسته انار برای پوست صورت را در سایت فتوکده می خوانید

خواص روغن هسته انار

روغن هسته های سفید رنگ انار دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدان و اسیدهای چرب غیر اشباع است که به سلامت بدن کمک می کند.

به تازگی تحقیقات زیادی بر روی روغن هسته انار آغاز شده است و در بسیاری از مواد آرایشی و مراقبتی مورد استفاده قرار میگیرد.در مطلب زیر شما با خواص درمانی روغن هسته انار آشنا می شوید.

خاصیت درمانی روغن هسته انار

سلامت دهان

روغن هسته انار سرشار از خواص ضد عفونی کنندگی و آنتی باکتریال است که به درمان عفونت های لثه و سلامت دندان ها کمک میکند

بهبود سیستم ایمنی بدن

روغن هسته انار سرشار از ویتامین C و آنتی اکسیدان است که موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود و از بروز بیماری هایی نظیر سرماخوردگی و آنفولانزا جلوگیری میکند.

لایه بردای پوست صورت

روغن هسته انار یک لایه بردار طبیعی برای پوست به حساب می آید و موجب روشن تر شدن پوست میشود، ترکیب روغن آرگان، هسته انار و روغن آفتابگردان به روشن تر شدن پوست کمک میکند

تقویت مو

روغن هسته انار سرشار از آنتی اکسیدان است که موجب افزایش گردش خون در کف سر و تقویت مو می شوند؛ ماساژ سر با روغن هسته انار از ریزش مو نیز جلوگیری میکند

درمان پوکی استخوان

روغن هسته انار دارای ترکیبات فیتواستروژنیک است که برای درمان و پیشگیری از پوکی استخوان موثر است و به سلامت استخوان ها کمک میکند.

درمان شوره مو و خارش سر

خواص ضد التهابی موجود در روغن هسته انار به درمان خارش کف سر کمک میکند و از بروز شوره سر جلوگیری میکند.

کاهش دردهای عضلانی

روغن هسته انار دارای مقدار زیادی اسید پونیسیک است که باعث کاهش دردهای عضلانی در بدن می شود و به عنوان یک مسکن عمل میکند.

تقویت مژه

زدن روغن هسته انار به مژه ها باعث تقویت و افزاش رشد مژه میشود، بسیاری از محصولات مراقبتی برای مژه از عصاره هسته انار استفاده میکنند

استفاده در لوازم بهداشتی

به دلیل خواص فراوانی که در هسته انار وجود دارد این ماده در بسیاری از لوازم بهداشتی و آرایشی از قبیل شامپو، ماسک جوانسازی، ژل تنگ کننده واژن و … مورد استفاده قرار میگیرد.

کنترل کلسترول خون

هسته انار سرشار از اسیدهای چرب غیر اشباع است که سطح کلسترول بد خون را کاهش می دهد و خطر حمله قلبی را کاهش میدهد.

درمان آرتروز

روغن هسته انار دارای خواص ضد التهابی است که به کاهش دردهای بیماری های التهابی مانند آرتروز و ورم مفاصل کمک میکند

درمان هموروئید

روغن هسته انار غنی از پونیسیک اسید و خواص ضد التهابی است که برای درمان و کاهش التهاب و درد های مربوط به هموروئید مفید است

درمان آکنه و جوش صورت

روغن هسته انار دارای خواص ضدباکتریایی و ضدالتهابی است که از بروز جوش و آکنه جلوگیری میکند و لکه های ناشی از جوش را از بین می برد.

دیابت و قند خون

پژوهشگران معتقدند روغن هسته انار از افزایش سطح انسولین و قند خون جلوگیری میکند و مصرف این روغن در کاهش احتمال ابتلا به دیابت موثر است

ضد آفتاب طبیعی

روغن هسته انار به عنوان یک ضدآفتاب طبیعی شناخته می شود، علاوه بر آن روغن هسته انار قرمزی و التهاب آفتاب سوختگی را درمان میکند.

بهبود گردش خون در بدن

روغن انار باعث بهبود گردش خون در بدن می شود که یک راه عالی برای تقویت سیستم ایمنی و جلوگیری از ابتلا به بیماری های مزمن محسوب می شود.

جلوگیری از چاقی

روغن هسته انار حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان است که با پیشگیری از اکسیداسیون اسیدهای چرب، از ابتلا به چاقی مفرط جلوگیری میکند.

جوانسازی پوست

آنتی اکسیدان های موجود در روغن هسته انار، سرعت کلاژن سازی را افزایش می دهد و سرعت پیدایش چین و چروک در پوست را کاهش میدهد.

ترکیب روغن هسته انار و اسطوخودوس نیز در درمان چین و چروک موثر است

ضد سرطان

پونیسیک اسید موجود در روغن هسته انار از بروز سلول های سرطانی و تومور جلوگیری میکند و خطر ابتلا به سرطان را کاهش میدهد

آلزایمر

باتوجه به خواص ضد التهابی روغن هسته انار، این روغن می تواند به بهبود حافظه و سیستم اعصاب کمک کند و از بروز اختلالات عصبی از جمله آلزایمر جلوگیری کند.

درمان علائم یائسگی

روغن هسته انار سرشار از فیتو استروژن است که منجر به کاهش علائم یائسگی و درمان اختلالات روحی در این دوران می شود.

درمان ناباروری

روغن هسته انار می تواند باعث افزایش سطح تستوسترون شود و علاوه بر افزایش میل جنسی، به درمان ناباروری نیز کمک میکند

درمان اگزما

روغن هسته انار دارای خواص ضدالتهابی و ضد عفونی است و می تواند برای درمان و پیشگیری از بیماری های التهابی مانند اگزما مفید باشد

نکاتی درباره روغن هسته انار

 استفاده موضعی از روغن هسته انار ممکن است موجب حساسیت و آلرژی شود .همچنین ممکن است روغن هسته انار با برخی دارو ها و مواد خوراکی تداخل داشته باشد بنابراین قبل ز استفاده از این روغن با پزشک خود مشورت نمائید.

فواید درمانی روغن هسته انار | سایت فتوکده

مطلب مفید بود ؟ ۱۸ ۰

شما هم بخوانید