خواص زردچوبه + ۴۰ خاصیت زردچوبه برای پوست تا لاغری

خاصیت زردچوبه برای پوست و لاغری کبد چرب و قلب

خواص زردچوبه برای بدن چیست خاصیت زردچوبه برای پوست خواص زردچوبه برای زخم سوختگی زردچوبه چه خواصی دارد را در سایت فتوکده می خوانید

خواص زردچوبه برای بدن چیست

زردچوبه یا زَرده چال نوعی ادویه بومی هند بوده و در غذاهای هندی و حالا سایر مردم جهان و بخصوص ایران بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

مزایای زردچوبه بطور عمده به دلیل فیتوشیمی بودن آن است و این ادویه التهاب را رفع نموده و به دلیل ترکیبات کورکومین موجود در آن فواید عصبی و سلامتی قلب و عروق را بدنبال دارد.

زردچوبه فواید زیادی برای بدن داشته و بر سلامت جسمی و مغز تاثیر بسزایی دارد.

آیا می دانید زردچوبه چه خواصی دارد

خواص زردچوبه برای زخم قاعدگی زنان کبد و فشار خون

زردچوبه چه خواصی دارد ؟

تقویت سیستم ایمنی بدن

خاصیت ضدالتهابی زردچوبه به میزان زیادی در تقویت سیستم ایمنی بدن تاثیر دارد. کورکومین موجود در زردچوبه فعالیت بعضی از سلول های ایمنی را متوقف کرده و منجر به بیماری قلبی می شود.

سم زدایی کبد با زردچوبه

کورکومین زردچوبه تولید صفرای کبد را تحریک می کند و با توجه به اینکه کبد از صفرا برای دفع سموم استفاده می کند، اثرات سم زدایی کورکومین موجود در زردچوبه مسمومیت جیوه ای را نیز درمان می کند.

ضد درد طبیعی

زردچوبه التهاب را تسکین داده و بصورت یک مسکن طبیعی عمل می کند.

زردچوبه در بهبود گردش خون موثر بوده و درد را رفع می کند بدین منظور خمیری از زردچوبه و آب تهیه کرده و روی محل درد قرار دهید.

زردچوبه برای لاغری

خاصیت ضد التهابی زردچوبه از افزایش کلسترول و قند خون جلوگیری کرده و مانع از چاقی می شود، در مواقعی که بدن فرد درگیر مقابله با التهاب ناشی از بیماری نیست، کاهش وزن راحت تر می شود.

درمان آکنه

زردچوبه خاصیت ضد باکتریایی داشته و در درمان آکنه موثر می باشد و خواص ضد التهابی این ادویه التهاب ایجاد شده از جوش ها را درمان می کند.

از زردچوبه می توان برای شستشوی پوست های روغنی استفاده کرد.

خواص زردچوبه برای پوست

رفع خشکی پوست از اهمیت زیادی برخوردار بوده و بدین منظور می توان از ماسک زردچوبه استفاده کرد. مخلوط تهیه شده از شیر و زردچوبه می تواند خشکی پوست را درمان کند.

درمان علائم کششی

برای رفع علائم کششی زردچوبه بسیار خوب عمل می کند و این کار به خاطر وجود کورکومین در غشای سلول صورت می پذیرد.

این ماده خواص فیزیکی غشای سلول را عوض کرده و در نهایت می تواند علائم کششی را بهبود بخشد.

درمان رنگدانه پوستی

از دیگر خواص زرد چوبه برای پوست خاصییت سفید کنندگی آن است که می تواند رنگدانه های پوستی را درمان کند، همچنین زردچوبه از ایجاد عفونت در پوست بدن جلوگیری کرده و سلامتی آن را حفظ می کند.

درمان هیرسوتیسم یا پرمویی

در بیماری هیرسوتیسم موهای صورت شخص به صورت افراطی افزایش پیدا می کند و این به خاطر نبود تعادل هورمونی می باشد. مصرف زردچوبه در درمان پرمویی موثر می باشد.

زردچوبه برای ریزش مو

وجود کورکومین در زردچوبه از ریزش مو جلوگیری می کند ولی هنوز این تاثیر زرد چوبه در ریزش موها ثابت نشده است امّا استفاده از این ماده در موها نیز ضرری ندارد.

درمان سندرم روده تحریک پذیر

زردچوبه برای درمان سندروم روده تحریک پذیر که مرتبط با بیماری های گوارشی است، مورد استفاده قرار می گیرد که از التهاب ناشی می شود.

دو آنزیمی که در بدن انسان مسئول التهاب هستند، کورکومین میزان آنها را کاهش می دهد.

زرد چوبه و تقویت حافظه

خاصیت آنتی اکسیدانی کورکومین های زردچوبه باعث بهبود حافظه در انسان ها می شود. همچنین این ماده مهار آپوپتوز که مرگ سلول ها به عنوان بخشی از رشد ارگانیسم است را سبب می شود.

ضد التهاب

زردچوبه تورم بدن را بوسیله ترکیب قوی خود به نام کورکومین کاهش می دهد. با اضافه کردن زردچوبه به غذاهای خود در طول روز می توانید مصرف آن را افزایش دهید.

بهبود سلامت مغز

کورکومین ماده ای است که که در زردچوبه به وفور یافت می شود و می تواند باعث افزایش تجدید حیات سلول های مغزی شود و به بهبود سلامت مغز کمک کند.

جلوگیری از بیماری عصبی

آروماتیک تورمرون ترکیبی فعال در زردچوبه است که رشد سلول های بنیادی در مغز را ۸۰% افزایش می دهد و با این عمل از بروز بیماری های عصبی جلوگیری می کند.

حاوی آنتی اکسیدان

زردچوبه حاوی خواص آنتی اکسیدانی بوده که باعث نابودی رادیکال های آزاد و کاهش پیچیدگی های آهن و مهار پراکسیداسیون می شود و روغن زردچوبه نیز دارای همین خواص است.

جلوگیری از بیماری قلبی

کورکومینی که در زردچوبه وجود دارد به کاهش کلسترول در خون کمک کرده و مانع از انباشته شدن آن در دیواره رگ های خونی می شود. در نهایت از بروز بیماری های قلبی جلوگیری می کند.

کُند نمودن روند پیری

از دیگر خواص زردچوبه برای پوست کند کردن روند پیری است

رنگدانه هایی که در زردچوبه وجود دارد تبدیل به ژن هایی می شود که سنتز آنتی اکسیدان ها را بیشتر می کند. این عمل از پوست در برابر آسیب ناشی از رادیکال های آزاد محافظت می کند.

جلوگیری از سرطان

مصرف زردچوبه در بیماران سرطانی خطر ایجاد تومور را کاهش می دهد. ترکیبات موجود در زردچوبه باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و در نهایت از بروز سرطان در بدن جلوگیری می کند.

درمان دیابت با زردچوبه

کورکومین موجود در زردچوبه باعث کاهش سطح گلوکز خون شده و در نتیجه از بروز دیابت جلوگیری می کند. کورکومین باعث می شود نحوه عملکرد سیستم ایمنی در بیماران مبتلا به دیابت نوع ۱ تغییر کند.

از فواید زردچوبه برای پوست تا لاغری

زردچوبه چه خواصی دارد

ضدعفونی کننده طبیعی

زردچوبه دارای خواص آنتی باکتریایی بوده که در برابر انواع مختلف باکتری ها از بدن محافظت می کند. باکتری هایی مانند اشرشیا کلی، تیفی سالمونلا، استافیلوکوکوس اورئوس از طریق زرد چوبه نابود می شوند.

کاهش درد قاعدگی

کورکومین موجود در زردچوبه علائم قاعدگی را به میزان چشمگیری کاهش می دهد. پزشکان هندی و چینی از زردچوبه برای درمان دردهای قاعدگی در گذشته استفاده می کردند.

درمان اختلال دستگاه گوارش

زردچوبه به دلیل خاصیت ضد التهابی و آنتی اکسیدانی در خود، یک گزینه عالی برای درمان بیماری های معده بوده و اختلالات دستگاه گوارش بدن را نیز درمان می کند.

بهبود متابولیسم

زردچوبه باعث افزایش گرمای بدن شده که در نهایت موجب بهبود متابولیسم بدن می شود. کورکومین موجود در زردچوبه باعث تنظیم متابولیسم چربی شده و در افزایش وزن موثر می باشد.

درمان پسوریازیس

زردچوبه می تواند مانع از فعالیت آنزیم های التهابی مرتبط با پسوریازیس شود. همچنین باعث کاهش سیتوکنین شده که موجب تحریک التهاب سلول شده و بیماری پسوریازیس را ایجاد می کند.

جلوگیری از چین و چروک

زردچوبه از ایجاد چین و چروک و رنگدانه ها در پوست جلوگیری می کند. همچنین زردچوبه از کاهش خاصیت ارتجاعی پوست در برابر نوردهی مزمن UVB جلوگیری می کند.

فواید زردچوبه برای زخم

زردچوبه دارای خواص ضد التهاب و ضد عفونی کننده بوده که در التیام و تسکین زخم سوختگی موثر می باشد. خواص انقباضی و آنتی اکسیدانی زردچوبه زخم ها را تسکین داده و اثرات آن را کم می کند.

التیام درد

درد در اثر عوامل محیطی یا درونی بدن ایجاد می شود و توسط گیرنده های درد در بدن خود را نشان می دهد. برای التیام سریع درد می توان از زردچوبه استفاده کرد.

درمان ترک کف پا

ترک پا در اثر عوامل مختلفی ایجاد می شود و افرادی که در کارهای روزانه حود زیاد سر پا هستند بیشتر دچار آن می شوند.

زردچوبه دارای خاصیت انقباضی بوده که به درمان ترک های کف پا کمک می کند.

زردچوبه و سم زدایی

اسکراب زردچوبه برای عمل سم زدایی موثر است. یک قاشق سوپ خوری زردچوبه را با همان اندازه از آب و سرکه سیب مخلوط کرده و این مخلوط در نواحی مشکل دار به آرامی ماساژ دهید.

درمان شوره سر

شوره سر یکی از مشکلات رایج اکثر افراد بوده و برای رفع این مشکل می توانید مخلوطی از زردچوبه و روغن زیتون را تهیه کرده و ۲۰ دقیقه قبل از شامپو زدن، روی سر خود قرار دهید.

کاهش برنزه شدن پوست

زردچوبه یک ادویه خیلی موثر بوده که در کاهش برنزه شدن پوست بسیار موثر می باشد. زردچوبه را با شیر و لیمو مخلوط کرده و سپس آن را به محل مورد نظر بمالید و بعد از خشک شدن با آب بشویید.

ضد سرطان سینه

زردچوبه به دلیل داشتن کورکومین در خود جهت درمان سرطان سینه موثر می باشد. این ماده همچنین رشد سلول های سرطان را کاهش داده و از عملکرد آنزیم رشد سرطان جلوگیری می کند.

افزایش سلامت قلب

خواص کورکومین زردچوبه برای قلب به دلیل بهبود عملکرد لایه ی آندوتلیوم می باشد. کورکومین همچنین باعث کاهش اکسیداسیون و التهابات شده و سلامت قلب را افزایش می دهد.

پیشگیری از آلزایمر

آلزایمر در افراد مسن اتفاق می افتد که نوعی عقب گرد یا زوال مغز است. زردچوبه پلاک های تشکیل شده در مغز را از بین برده و با بهبود جریان اکسیژن، به سلامت عمومی مغز کمک می کند.

ضد افسردگی

زردچوبه به دلیل دارا بودن خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی در کاهش افسردگی موثر است. مصرف این ادویه به همراه قرص های ضد افسردگی،ب اعث اثر بخشی بهتر آن ها می شود.

کاهش کلسترول

وجود میزان زیادی از کلسترول بد در بدن منجر به مشکلات قلبی نظیر حملات قلبی، گرفتگی عروق، سکته مغزی و …می شود. افزودن زردچوبه به رژیم غذایی به طور طبیعی کلسترول بد را کاهش می دهد.

درمان فشار خون بالا

با اضافه کردن زردچوبه به رژیم غذایی می توان فشار خون را بطور طبیعی کاهش داد. زردچوبه جریان خون قلب را تنظیم می کند و برای کنترل فشار خون بالا یک درمان طبیعی می باشد.

رفع ترک های پوست

پس از بلوغ یا بعد از دوران چاقی یا بارداری برخی ترک ها یا خط ها روی پوست به دلیل کششی که پوست داشته ظاهر می شود. زردچوبه ترک ها، علائم یا خطوط پوست را از بین می برد.

درمان بی حسی

زردچوبه به دلیل دارا بودن خواص ضد التهابی و ضد عفونی کنندگی، یک ماده طبیعی برای درمان بی حسی دست و پا می باشد. برای درمان بی حسی به غذاهای خود پودر زردچوبه را بیافزایید.

آشنایی با خواص فلفل سیاه

خواص زردچوبه برای پوست و لاغری چیست | سایت فتوکده

مطلب مفید بود ؟ ۱۵ ۳

شما هم بخوانید