خواص عرق خارشتر + ۲۰ فواید عرق خارشتر برای بدن

خاصیت عرق خارشتر

عرق خارشتر برای سنگ کلیه خواص عرق خارشتر برای عفونت واژن و خاصیت عرق خارشتر برای لاغری و فواید آن برای کبد چرب و بارداری را در سایت فتوکده می خوانید

خواص عرق خارشتر چیست

خارشتر درختچه یا بوته کوچگی به ارتفاع ۸۰ سانتی متر بوده و پر شاخه، دارای کرک های تیز و گسترده روی زمین با برگ های ساده و گل های کوچک صورتی زنگ می باشد.

خارشتر در گونه های مختلفی بوده و نام علمی آن Alhagi persarum Bioss بوده و با نام های خاربز، خارشیری، الحاجی و اشتر خار نیز شناخته می شود.

طبع خارشتر گرم و بسیار خشک بوده و در اکثر کشورهای آسیایی و در ایران بصورت خودرو یافت می شود.

در طب سنتی بیشتر از عرق این گیاه استفاده می شود و خواص درمانی می توان به دفع کننده سنگ کلیه، تحریک کننده ترشح صفرا، اشتهاآور، ضد یرقان و مسکن برای سردرد ها اشاره کرد.

طرز تهیه دمنوش خارشتر

برای تهیه جوشانده خارشتر ابتدا باید ۵۰ گرم از شاخ و برگ خشک شده گیاه خارشتر را در داخل یک لیتر آب جوش ریخته و چند دقیقه دم کرده و روزانه ۳ فنجان از این دمنوش میل کنید.

خاصیت عرق خارشتر برای عفونت

خواص عرق خارشتر

۲۰ خواص خارشتر برای سلامتی

تقویت سیستم ایمنی بدن

در ریشه خارشتر موادی وجود دارد که می تواند در تقویت سیستم ایمنی بدن موثر باشند.

ریشه این گیاه برای درمان و مهار بیماری ایدز نیز کاربرد دارد و مصرف عرق خارشتر سیستم دفاعی بدن را تقویت می کند.

پیشگیری از اضافه وزن

عرق خارشتر چربی اضافی بدن را می سوزاند و همراه با تحرک می تواند از چاقی پیشگیری کند. نصف لیوان عرق خارشتر را با نصف لیوان آب ترکیب کرده و بنوشید تا چاق نشوید.

درمان کبد چرب

وجود چربی در کبد طبیعی بوده ولی اگر مقدار آن بیش از ۵ تا ۱۰ درصد وزن کل کبد باشد، فرد دچار بیماری کبد چرب شده است.

دم کرده گل مریم برای کبد چرب مفید است و ورزش روزانه و کاهش وزن می تواند در درمان کبد چرب موثر باشد.

خواص عرق خارشتر برای سنگ کلیه

سنگ کلیه یک جسم سخت است که از کانی هایی که در ادرار وجود دارند، تشکیل می شود. عرق خارشتر برای دفع سنگ کلیه و مثانه موثر است.

این عرق یک ضدعفونی کننده کلیه است که به صورت دمکرده کاربرد دارد.

درمان اسهال

اسهال وضعیتی است که در آن شخص سه بار در روز مدفوع روان یا مایع دفع می کند. برای درمان اسهال می توانید از عرق خارشتر استفاده کنید و این عرق برای درمان اسهال موثر است.

تصفیه خون

برای تصفیه کردن خون از دمنوش خارشتر می توان استفاده کرد.

عرق این گیاه بر کلیه ها تاثیر مثبتی دارد و چون کلیه ها در تصفیه کردن خون نقش مهمی دارند بنابراین با نوشیدن عرق خارشتر، خون به وسیله کلیه ها تصفیه می شود.

التیام زخم ها

استفاده از خاکستر خارشتر در التیام بخشیدن به زخم ها و جراحات موثر است. قرار دان عصاره این گیاه بر روی زخم باعث بهبود سریع آن می شود.

درمان بواسیر

با استفاده از ضماد گیاه خارشتر می توان به زخم های مقعدی و بواسیر التیام بخشید و مصرف عرق خارشتر اسید اوریک موجود در بدن را دفع کرده و سلامتی آن را بهبود می بخشد.

برطرف کننده استرس

خارشتر گیاهی است آرامبخش که استرس و اضطراب را برطرف می کند.

برای اشخاصی که از مشکلات اعصاب و روحی رنج می برند، دمنوش خارشتر مفید بوده و برای درمان بی خوابی نیز موثر است.

ادرار آور

خارشتر باعث عرق کردن شده و همچنین از دمنوش خارشتر به عنوان ادرارآور و مسهل بهره می برند.

با خاصیت ادرار آوری عرق خارشتر کلیه ها ادرار بیشتری دفع کرده و بنابراین از تشکیل سنگ کلیه نیز جلوگیری می شود.

فواید عرق خارشتر برای سنگ کلیه

دفع رسوبات کلیه

سه لیوان عرق خارشتر در روز بنوشید که باعث رفع رسوبات شده و از تشکیل سنگ کلیه نیز جلوگیری می کند. با مصرف عرق خارشتر بدن به همراه ادرار، رسوبات را نیز دفع می کند.

درمان عفونت

عفونت در اثر پیشرفت بیماری ها ایجاد می شود و اگر درمان نشود خطرات جبران ناپذیری خواهد داشت. مصرف گیاه خارشتر از بروز عفونت و انگل در بدن جلوگیری می کند.

درمان صرع

بیماری صرع از بیماری های رایج عصبی در جهان بوده و بدنبال اختلال در انتقال پیام های عصبی بین سلول های مغز پدید می آید. مصرف عرق خارشتر در درمان این بیماری موثر می باشد.

تقویت معده

عرق خارشتر طبیعت سردی دارد و مصرف آن به مقدار نصف لیوان قبل از غذا، سنگ های مثانه و کلیه را دفع کرده و و برای تقویت معده و درمان سیاه سرفه موثر می باشد.

درمان رماتیسم

رماتیسم بیماری است که مفاصل، استخوان ها و بافت های همبند را درگیر می کند و اغلب در افراد میانسال بروز می کند. برای درمان رماتیسم استفاده از این عرق توصیه می شود.

ضد سیاه سرفه

سیاه سرفه یک بیماری مسری تنفسی است که عامل آن باکتری بوردتلا پرتوسیس می باشد. این بیماری از طریق تنفس ذرات تنفسی شخص بیمار منتقل می شود.

عرق خارشتر در درمان بیماری سیاه سرفه مفید می باشد.

درمان تب و لرز

تب نشانه ی مبارزه بدن علیه عوامل بیماری زاست و گیاه خارشتر در درمان تب و لرز بسیار موثر است. دمنوش خارشتر را تهیه کرده و در موقع بیماری از آن استفاده کنید.

درمان زخم های مقعدی

برای درمان بواسیر می توان از دم کرده خارشتر استفاده کرد که بادآورد مفیدی بوده و برای درمان زخم های مقعدی نیز استفاده از ضماد گیاه خارشتر توصیه می شود.

بهبود هضم غذا

برای تقویت معده و نیز بهبود عملکرد دستگاه گوارشی مصرف عرق خارشتر توصیه می شود. خوردن نصف لیوان از این عرق قبل از غذا در هضم بهتر غذا بسیار موثر می باشد.

دفع رسوبات کلیه

استفاده از این عرق برای دفع سنگ مثانه و کلیه بسیار موثر بوده و نوشیدن ۳ لیوان از عرق این گیاه در طول روز، رسوبات کلیه را رفع کرده و از ایجاد سنگ کلیه جلوگیری می کند.

مضرات

استفاده از گیاه خارشتر برای افرادی که گرم مزاج هستند، توصیه نمی شود.

فواید عرق خارشتر برای عفونت | سایت فتوکده

مطلب مفید بود ؟ ۳۶ ۵

شما هم بخوانید