خواص عرق رازیانه + ۲۸ خاصیت دارویی عرق رازیانه

آیا می دانید عرق رازیانه چه خواصی دارد

خواص عرق رازیانه در تنبلی تخمدان عرق رازیانه چه خواصی دارد خاصیت عرق رازیانه برای لاغری خواص عرق رازیانه برای زنان را در سایت فتوکده می خوانید

خواص عرق رازیانه

عرق رازیانه از گیاهان معطر، دوساله و علفی بوده و ارتفاع آن به ۲ متر می رسد برگ های این گیاه نازک و نخی بوده و شبیه به شوید می باشد.

عرق رازیانه طبیعی گرم داشته و حاوی میزان زیادی از هورمون های زنانه بوده و مصرف آن در زنان یائسه عوارض و علائم این دوران را کاهش داده و برطرف می کند و زنانی که به یائسگی قبل از موعد دچار می شوند، بازگشت عادات ماهیانه را سبب می شود.

کیست تخمدان از شایع ترین اختلالات در زنان بوده و عرق رازیانه درمان اساسی برای آن می باشد و مصرف این عرق تاثیر چشمگیری بر طراوت و شادابی پوست زنان داشته و بینایی را تقوت می کند.

می دانید عرق رازیانه چه خواصی دارد ؟

خاصیت عرق رازیانه برای زنان و مردان

عرق رازیانه چه خواصی دارد

تقویت سیستم ایمنی بدن

عرق رازیانه سرشار از ویتامین C بوده و این ویتامین که یک آنتی اکسیدان قوی است

ویتامین C موجود در سبزیجات به مبارزه علیه رادیکال های سمی و آزاد که باعث بیماری نظیر سرطان و حمله قلبی می شوند، کمک می کند.

افزایش شیر مادران

ساقه پیاز و برگ دانه گیاه رازیانه محتوی گلیکوزید کامفرول و فلاونوئید بوده که میزان شیر را در مادران افزایش داده و همچنین باعث افزایش مواد مغذی در بدن مادر می شود.

خواص عرق رازیانه برای یبوست

عرق رازیانه محتوی فیبر بوده که به صورت خفیف عمل می کند. عرق رازیانه در دستگاه گوارش و روده باعث رفع مشکل یبوست شده و همچنین روده را تحریک کرده و موجب بروز اسهال می شود.

کنترل فشار خون

عرق رازیانه محتوی پتاسیم بوده که به کاهش فشار در عروق خونی کمک می کند و از قلب در برابر حملات قلبی و بیماری های قلبی و سکته حفاظت می کند.

رازیانه سطح فشار خون را کنترل می کند.

درمان اسهال

عرق رازیانه باعث درمان اسهال شده و یک درمان طبیعی برای اسهال به شمار می رود، دو روغن ضروری در عرق رازیانه که شامل سینتول و آنتوول است از شکم در برابر عفونت باکتری محافظت می کند.

ادرار آور

عرق رایانه باعث ادرار مکرر شده که با این کار باعث دفع و پاکسازی سموم از بدن می شود. این ویژگی ادرار آوری رازیانه احتمال ایجاد سنگ کلیه در کلیه ها را کاهش می دهد.

بهبود هضم و گوارش

از پیاز و برگ های رازیانه عرق تازه این گیاه گرفته می شود.

این عرق باعث آرام شدن معده و شکم می شود. به دلیل اینکه این گیاه دارای آنتی اکسیدان و روتن است باعث جذب بیشتر مواد مغذی در بدن می شود.

محافظت از مفاصل

عرق رازیانه حاوی فیتوکمیکال می باشد که در حفظ سلامت مفاصل و جلوگیری از بیماری هایی نظیر روماتوئید و آرتریت موثر می باشد.

فیتوکمیکال سلامت عضلات و بافت های آسیب دیده بهبود می بخشد.

مقابله با گلو درد

فیتوکمیکال موجود در گیاه رازیانه مانع از تولید زیاد باکتری استرپتوکوکوس در گلو می شود. استفاده از عرق رازیانه بطور منظم در مواقعی که گلو درد دارید باعث رفع آن می شود.

خواص عرق رازیانه برای چشم

یکی از روغن های ضروری که در عرق رازیانه وجود دارد آنتوول است که به جوانسازی سلول های خسته چشم سرعت می بخشد. این گیاه در تسکین درد چشم موثر است.

دفع باکتری و دور کردن آن

فنچیل استات، استریگوئل و آنتوول که جز روغن های ضروری در رازیانه هستند و دارای خاصیت ضدباکتری و ضدقارچی بوده که برای درمان بیماری های قارچی مثل برفک مورد استفاده قرار می گیرد.

پیشگیری از کم خونی

یکی از منابع مهم و طبیعی هیستدین رازیانه می باشد.

هیستدین یک اسیدآمینه است که در تولید هموگلوبین خون موثر بوده و همچنین هیستدین با تشکیل یک پیوند با آهن از پایین بودن فشار خون جلوگیری می کند.

رفع بوی بد دهان

عرق رازیانه خاصیت فوق العاده ای برای از بین بردن بوی بد دهان دارد. مصرف این گیاه برای از بین بردن بوی بد دهان موثر است. و همچنین باعث تازه کردن نفس می شود.

پیشگیری از سرطان

عرق رازیانه محتوی ویتامین C است که یک آنتی اکسیدان قوی بوده و به مبارزه علیه سلول های سرطانی کمک می کند. عرق رازیانه از سرطان پیشگیری می کند و باعث توقف رشد تومور می شود.

آیا می دانید عرق رازیانه چه خواصی دارد

خواص عرق رازیانه در تنبلی تخمدان

تقویت موی سر

دانه های رازیانه برای بهبود شوره سر، تقویت مو، ریزش مو، پوسته شدن مو، شکنندگی مو، درمان خارش و مو خوره و از بین بردن موهای زائد بدن مفید می باشد و عرق رازیانه در تقویت موی سر بسیار موثر است.

تقویت توانایی های مغزی

یکی از مواد مهمی ک در رازیانه وجود دارد پتاسیم است که به عمل مغز و توانایی های مغز کمک می کند. پتاسیم همچنین باعث رساندن اکسیژن بیشتر به مغز می شود.

درمان بیماری های قاعدگی

عرق رازیانه باعث تنظیم و کنترل فعالیت قاعدگی و هورمونی در بانوان می شود.

این عرق همچنین باعث کاهش درد در زنان یائسه (زنانی که دوران قاعدگی خود را به پایان رسانده اند) می شود.

رفع مشکلات تنفسی

عرق رازیانه یا دانه آن بهترین گزینه برای درمان مشکلات تنفسی نظیر سرماخوردگی و سرفه می باشد. رازیانه بینی را پاکسازی کرده و مثل داروهای سرفه درمانی عمل می کند

خاصیت عرق رازیانه برای مو

عرق رازیانه محتوی اسید آمینه و گوگرد است که برای فولیکول های مو بسیار مفید بوده و باعث کم شدن ریزش مو و تقویت ریشه مو می شود.

عرق رازیانه ضخامت موها را نیز افزایش می دهد.

چاقی صورت با رازیانه

لاغر بودن صورت یکی از رایج ترین مشکلات در مردان و زنان است که با آن مواجهند. مصرف دائمی عرق رازیانه هر روز نصف لیوان باعث از بین رفتن لاغری و چاق شدن صورت می شود.

خواص عرق رازیانه برای لاغری

عرق رازیانه باعث حفظ تناسب اندام و لاغری می شود. این گیاه به عنوان یک چربی سوز عمل کرده و می تواند چربی های انباشته شده در بدن را از بین ببرد و باعث کاهش وزن شود.

بهبود کیفیت خواب

رازیانه ملاتونینن تولید می کند که این هورمون مسئول روند خواب است. با مصرف عرق رازیانه در طی روز احساس انرژی بیشتر می کنید و هنگام خواب راحت تر به خواب می روید.

سلامت استخوان ها

عرق رازیانه محتوی کلسیم است که مصرف این گیاه باعث حفظ سلامتی استخوان ها می شود. رازیانه همچنین شامل منیزیم فسفر و پتاسیم است که این مواد نیز باعث حفظ سلامت استخوان ها می شوند.

بهبود کولیک در نوزادان

کولیک یا قولنج در نوزادان به گریه های بی وقفه بیشتر از ۳ساعت در روز و هفته ای سه روز اتفاق می افتد و حداقل ۳ هفته ادامه دارد، گفته می شود.

روغن دانه رازیانه یک درمان برای این بیماری است که باعث کاهش درد در نوزاد می شود.

فواید رازیانه در بارداری زن

اگر خواهان داشتن نوزادی با چشمان شهلایی و زیبا هستید در دوران بارداری رازیانه مصرف کنید. همچنین مصرف رازیانه احتمال دختر شدن جنین را در مادران باردار افزایش می دهد.

خاصیت عرق رازیانه برای مردان

عرق رازیانه برای افزایش میل جنسی در مردان موثر است.

مصرف آن در مردان باعث افزایش هورمون تستوسترون می شود و از ناتوانی جنسی در آقایان و بزرگ شدن پروستات جلوگیری می کند.

جوان سازی پوست صورت

دانه های رازیانه خواص آنتی اکسیدانی قوی دارند که به سلامت پوست کمک می کند.

همچنین از پوست در برابر ایجاد چین و چروک محافظت می کند و باعث جوان سازی پوست صورت می شود.

تقویت حافظه

رازیانه یک تقویت کننده طبیعی و قوی مغز بوده که باعث سلامتی آن و افزایش توانایی های ادراکی شخص می شود.

تخم رازیانه دارای پتاسیم است که هدایت الکتریکی در سراسر بدن را افزایش می دهد.

خواص عرق رازیانه در تنبلی تخمدان

خواص عرق رازیانه در تنبلی تخمدان بسیار در طب سنتی مطرح است

برای درمان کیست تخمدان در زنان استفاده از عرق رازیانه به دلیل غنی بودن آن از ماده استروژن یا همان هورمون زنانه بسیار موثر بوده و برای بیش از ۹۰% زنان تجویز می شود.

رازیانه برای درمان انواع کیست تخمدان و سایر بیماری ها و مشکلات زنان مورد توجه می باشد.

نحوه مصرف

یکی از راه های مقابله با تنبلی تخمدان (کیست)، مصرف عرق رازیانه می باشد و بدین منظور می توان بعد از خوردن هر وعده غذایی نیم فنجان عرق رازیانه را مصرف نمود.

طرز تهیه عرق رازیانه

برای تهیه عرق از گیاه رازیانه در وهله اول آب و رازاینه را جوشانده و پس از بخار شدن آب، عملیات سرد کردن و بخار و تقطیر به روش سنتی یا صنعتی انجام می شود و مایع بدست آمده از این روش همان عرق رازیانه می باشد.

در حالت کلی در روند تبخیر و تقطیر، رایحه گیاه و اسانس گیاه درون مولکول های آب نفوذ کرده و آب مقطر تولید می شود و این آب علاوه بر رایحه و طعم خوب، خواص درمانی گیاه رازیانه را نیز در خود دارد.

برای درمان اختلالات قاعدگی، سوء هاضمه و دستگاه گوارش استفاده از عرق رازایانه بسیار مفید می باشد.

خاصیت عرق رازیانه برای زنان و مردان | سایت فتوکده

مطلب مفید بود ؟ ۴۰ ۳

شما هم بخوانید