خواص قرص آسپرین (بچه) + ۲۷ فواید و عوارض آ اس آ

قرص آسپرین بچه یا آ اس آ (A.S.A) خواص قرص آسپرین بچه برای تب و جوش صورت چیست خاصیت قرص آ اس آ برای رشد مو با عوارض و مضرات را در سایت فتوکده می خوانید

خواص قرص آسپرین (آ اس آ) چیست

استیل‌ سالیسیلیک اسید که با نام تجاری آسپرین شناخته می شود به رده درمانی داروهای ضدالتهاب غیر استروئیدی تعلق دارد و به شکل قرص به مصرف می رسد.

تاریخ استفاده از این دارو به دوران باستان برمی گردد. آسپرین دارویی است که سال ها از آن بعنوان مسکن و ضد درد تولید شده و مورد استفاده قرار گرفته است.

برخی از دردها با مصرف آسپرین درمان می شوند که عبارتند از: سردرد، دندان درد، درد عضلات و این دارو در درمان بیماری هایی نظیر التهاب، سرماخوردگی و تب کاربرد دارد.

استفاده از قرص آسپرین خطر ابتلا به انواع سرطان ها همچون؛ سرطان معده، رکتوم، پروستات را کاهش می دهد و دارای خاصیت ضد انعقادی بوده و مانع از لخته شدن خون در بدن می شود.

قرص آ اس آ همان آسپرین است ؟

قرص استیل سالیسیلیک اسید یا بصورت مخفف آ اس آ که به آسپرین و یا آسپرین بچه نیز معروف است در دوزهای ۸۰ میلی متر، ۳۲۵ میلی متر و جویدنی ۱۰۰ میلی متر موجود است

خواص قرص آسپرین آ اس آ چیست

خواص قرص آسپرین (آ اس آ) چیست

پیشگیری از سرطان

طبق برخی از تحقیقات دوزهای پایین آسپرین داروهای پیشگیرانه در مقابل سرطان می باشند؛ زیرا از رشد و پیشروی زیاد سلول های سرطانی در بدن جلوگیری می کنند.

جلوگیری از حملات قلبی

آسپرین از خطر حملات قلبی جلوگیری می کند. بیمارانی که به حمله قلبی دچار می شوند، قرار دادن یک عدد قرص آسپرین زیر زبانشان بهترین کمک اولیه برای آن ها خواهد بود.

زیرا این دارو خون را رقیق کرده و لخته های خون را از بین می برد.

تسکین سردرد

برای سلامت انسان یکی از تاثیرات مثبت آسپرین، کاهش سردرد است.

اگر دنبال قرصی هستید که سردرد را فوری از بین ببرد، آسپرین بهترین انتخاب است، زیرا هیچ دارویی بهتر و سریعتر از آسپرین سردرد را درمان نمی کند.

خواص قرص آسپرین برای تب

آسپرین برای درمان تب کاربرد دارد. مواقعی که احساس تب می کنید می توانید با خوردن یک قرص آسپرین به احساس بهتری دست پیدا کنید.

در اصل این دارو قادر است تب و درد ناشی از سرماخوردگی را برطرف کند.

محافظت از بدن در برابر آسیب به کبد

طبق آزمایش هایی که روی موش ها انجام شده، مصرف دوزهای منظم و کم آسپرین می تواند از ایجاد آسیب به کبد جلوگیری کند.

بنابراین این تاثیر برای افراد الکلی کاربرد دارد.

درمان نیش حشرات

آسپرین در درمان نیش حشرات موثر است.

آسپرین دارای خاصیت ضد التهابی بوده و با این ویژگی آسپرین می توان برای تسکین نیش حشرات و گزنده ها که مشکل ساز هستند، استفاده کرد.

خواص آسپرین بچه برای شوره سر

شوره سر یکی از مشکلاتی است که می تواند همیشه در موها وجود داشته باشد برای درمان شوره سر میتوانید آسپرین پودر شده را به شامپو خود اضافه کنید تا از شوره سر خلاص رهایی یابید.

درمان آکنه

آسپرین برای درمان آکنه موثر است. اسید سالسیلیک موجود در آن می تواند آکنه را درمان کند. همچنین از آسپرین پودر شده برای درمان سریع جوش و آکنه می توان استفاده کرد.

سکته مغزی

سکته مغزی زمانی رخ می دهد که جریان خون به قسمتی از مغز قطع می شود و جریان خون کم شده مانع از رسیدن اکسیژن و مواد مغذی کافی به مغز می شود.

ویژگی ضد لخته شدن خون آسپرین، از احتمال وقوع سکته مغزی کم می کند.

سرماخوردگی

آسپرین به عنوان یک تسکین دهنده درد روشی مناسب برای درمان علائم سرماخوردگی مثل تب و درد می باشد. مصرف آسپرین برای کودکان مبتلا به سرماخوردگی توصیه نمی شود.

خاصیت و مضرات قرص آسپرین بچه برای سلامتی

مضرات قرص آسپرین (آ اس آ) برای سلامتی

سکته مغزی هموراژیک

استفاده مداوم از قرص آسپرین به بروز بسیاری از مشکلات جدی منجر می شود.

سکته مغزی در اثر خونریزی مغزی رخ می دهد و خاصیت رقیق کنندگی آسپرین باعث بدتر شدن مشکل شده و منجر به آسیب مغزی می شود.

نارسایی کلیه

استفاده منظم از آسپرین می تواند منجر به نفروپاتی ضد درد شود که یک نوع آسیب کلیوی است. برخی مواقع بیماری کلیه بدون هیچ علتی رخ می دهد و احتمالا باعث نارسایی کلیه شود.

سوزش سر دل

آسپرین پوشش معده را تحریک کرده و باعث التهاب و سوزش معده و مشکلاتی مثل استفراغ و عدم هضم می شود.

این موارد ذکر شده از عوارض جانبی آسپرین هستند، امّا امکان دارد به مشکلات جدی تری مبتلا شوید.

واکنش آلرژیک

افرادی هستند که به قرص آسپرین حساسیت و آلرژی دارند واکنش آلرژیک ممکن است باعث تورم لب ها، زبان، بینی، مشکلات تنفسی و ایجاد سرگیجه و کهیر شوند.

مشکلات کبدی

مصرف بیش از حد و طولانی آسپرین می تواند به کبد شما ضرر برساند.

کبد یک عضو سم زداست و بنابراین دوز بالای آسپرین باعث بروز اختلال در عملکرد کبد شده و مشکلات جدی تری برای بدن ایجاد می کند.

مشکلات گوش

مصرف منظم آسپرین باعث ایجاد زنگ وزوزو و صدا در گوش می شود. در صورت بروز چنین اختلالی با پزشک مشورت کنید؛ زیرا احتمال اینکه شنوایی خود را از دست بدهید وجود دارد.

مشکلات پوستی

یکی از شایعترین مشکلات پوستی آسپرین، کبودی می باشد. احتمال ضعیف شدن مویرگ ها با آسپرین وجود دارد و همین امر منجر به کبودی پوست می شود.

در برخی حالات کبودی ها شروع به خونریزی می کنند، آسپرین از بهبود سریع عروق خونی جلوگیری می کند.

مضر برای بیماران مبتلا به آسم

افرادی که آسم دارند باید از مصرف آسپرین پرهیز کنند؛ زیرا احتمال دارد به عنوان یک عامل تحریک کننده عمل کند. حملات آسم ناشی از آسپرین می تواند بسیار قوی و شدید باشد و حتی منجر به مرگ شود.

حملات نقرس

آسپرین در افرادی که مبتلا به نقرس هستند وضعیت شخص را بدتر می کند. آسپرین در دوزهای پایین هم خطر ابتلا به نقرس را بیشتر می کند.

دوز بالای آسپرین از بازجذب اسید اوریک توسط کلیه ها و یا خروج آن از طریق ادرار جلوگیری می کند.

زخم معده و روده کوچک

یکی از عوارض جانبی مصرف آسپرین خونریزی است. با مصرف آسپرین احتمالا معده یا روده کوچک آسیب ببیند و همین باعث ایجاد زخم می شود.

گاهی اوقات خونریزی ناشی از زخم ها می تواند جدی باشد.

اثرات منفی بر سیستم عصبی

مصرف منظم آسپرین باعث خواب آلودگی، سرگیجه و سردرگمی در بعضی اشخاص می شود. این موارد عوارض جانبی نیستند ولی ممکن است در طولانی مدت، روی سیستم عصبی تاثیر بگذارند.

فشار خون بالا

آسپرین یک داروی ضد التهاب غیر استروئیدی است که سطح فشار خون را افزایش می دهد. افرادی که دچار فشار خون بالا هستند،

نباید بدون اطلاع پزشک خود از آسپرین استفاده نمایند.

سندرم ری در کودکان و نوجوانان

سندرم ری یک بیماری جدی است که باعث آسیب دیدن اندام های حیاتی، مغز و کبد می شود.

این سندرم در کودکان ایجاد می شود که برای درمان آنفولانزا، آبله مرغان یا برای کاهش درد آسپرین استفاده کرده اند. والدین بدون مشورت با پزشک نباید آسپرین به خورد کودک دهند.

مضر برای عمل جراحی

قبل از هر عمل جراحی باید از مصرف آسپرین جدا خودداری شود؛ زیرا این قرص خون را رقیق کرده و خاصیت ضد انعقادی دارد.

مصرف این قرص قبل از عمل باعث خونریزی بیش از حد یا طولانی مدت می شود.

زنان باردار یا شیرده

آسپرین برای جنین درون رحم مضر است و باعث بروز مشکلات قلبی، کم شدن وزن موقع تولد یا عوارض جانبی دیگر می شود. زنان باردار باید برای مصرف این دارو با پزشک مشورت کنند. زنان شیرده نیز از مصرف این قرص باید خودداری کنند؛ زیرا ممکن است وارد شیر مادر شده و به نوزاد آسیب برساند.

التهاب معده

استفاده از قرص آسپرین می تواند با تحریک کردن پوشش معده، باعث التهاب معده و یا سوزش آن شود و در نتیجه مشکلاتی همچون؛ استفراغ، حالت تهوع و عدم هضم را ایجاد کنند.

خونریزی داخلی

یکی از عوارض مصرف قرص آسپرین افزایش احتمال خونریزی داخلی در معده، مغز و روده است. در مصرف قرص آسپرین باید دقت کرد که با مکمل های غذایی و یا سایر داروها همزمان مصرف نگردد.

خواص قرص آسپرین بچه چیست | سایت فتوکده

مطلب مفید بود ؟ ۴۳ ۳

1 نظر برای این مطلب ثبت شده است:

معصومه بشیری

۱۲ بهمن ۱۴۰۰


سلام ایا اسپرین پف زیر چشمها را کم یا از بین میبرد ممنون میشوم جوابم را بدهید همراه با مقدار مصرف خیلی خیلی از خواندن فواید ضررهای اسپرین منظور اطلاع ودانشی که یاد گرفتم بسیار خوشحال شدم بازم ممنون تونم. ناصر طجری

شما هم بخوانید