خواص لوبیا قرمز + ۴۱ خاصیت لوبیا قرمز برای سلامتی

Kidney bean

خواص لوبیا قرمز برای لاغری فواید لوبیا قرمز در بارداری و برای کودکان خاصیت لوبیا قرمز در بدنسازی و برای کلیه پوست و مو را در سایت فتوکده می خوانید

خواص لوبیا قرمز برای لاغری ، بدنسازی و بارداری

لوبیا قرمز یکی از حبوبات با ارزش بوده و بخاطر طعم، بافت و عطری که دارد بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. این لوبیا به کلیه شباهت داشته و به رنگ قرمز تیره می باشد.

لوبیا قرمز به میزان زیادی منیزیم، پروتئین، آهن و پتاسیم دارد و برای افرادی که گیاهخوار هستند، جایگزینی برای گوشت به شمار می رود.

لوبیا قرمز دارای آنتی اکسیدان های ضدبیماری متعددی بوده که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند همچنین طعم ملایمی دارد و در حین پخت به آسانی طعم ادویه را به خود جذب می کند.

طبع این محصول گیاهی گرم و تر بوده و در حفظ سلامت مغز، چشم، معده و قلب تاثیر زیادی دارد. لوبیا قرمز برای زنان باردار و افرادی که بدنبال لاغری هستند، مفید بوده و باعث درمان کم خونی، پوکی استخوان و آسم می شود.

فواید لوبیا قرمز در لاغری و بدنسازی

لوبیا قرمز برای زنان و مردان و رشد جنین و کودکان چه خواصی دارد

۴۱ خاصیت لوبیا قرمز برای سلامتی

سلامت دستگاه گوارشی

لوبیا قرمز دارای فیبر حل نشدنی بوده که در تنظیم حرکات روده و افزایش مدفوع موثر می باشد این لوبیا باعث حفظ باکتری های مفید در روده بزرگ شده و به تخمیر فیبر رژیمی در این روده کمک می کند.

افزایش انرژی بدن

لوبیا قرمز غنی از آهن است که باعث افزایش انرژی بدن می شود.

آهن برای تولید انرژی و سوخت و ساز در بدن ضروری می باشد. منگنز موجود در لوبیا قرمز نقش موثری در تولید انرژی در بدن دارد.

تقویت استخوان ها

کلسیم و منگنز موجود در لوبیا در افزایش قدرت استخوان نقش موثری دارد و بدین طریق از پوکی استخوان جلوگیری می کند.

لوبیا قرمز محتوی فولات است که با حفظ سطح هوموستئین از شکستن استخوان ها جلوگیری می کند.

پیشگیری از دیابت

لوبیا قرمز محتوی کربوهیدرات بوده که شاخص گلیسمی (شاخصی برای تغذیه سالم و اصولی) در آن پایین می باشد. این ویژگی از خطر ابتلا به دیابت در بدن جلوگیری می کند.

خاصیت لوبیا قرمز برای پوست

لوبیا قرمز در حفظ سنتز هیستامین، سوخت و ساز اسیدهای آمینه، سنتز نورون ها، اسیدهای چرب، لیپیدها و سنتز هموگلوبین مفید می باشد.

در نتیجه لوبیا قرمز در حفظ سلامت پوست نیز موثر می باشد.

غنی از فیبر

لوبیا دارای فیبر رژیمی حل شدنی و حل نشدنی است.

فیبر حل شدنی با اتصال به اسیدهای صفراوی موجود در دستگاه گوارش، می تواند آن را از بدن دفع کند همچنین از یبوست و سندروم روده تحریک پذیر جلوگیری می کند.

افزایش توانایی ذهنی

لوبیا دارای ویتامین تیامین است.

تیامین در تشکیل سلول های مغز و عملکرد صحیح آن ها نقش موثری دارد. تیامین در سنتز استیل کولین موثر بوده که آن نیز نقش موثری در عملکرد حافظه دارد.

منبع فلاونوئید

لوبیا قرمز منبع غنی از فلاونوئید بوده که از مهم ترین آن ها می توان به پروانتوسیانیدین اشاره کرد. لوبیا قرمز مثل یک غذای ضد چین و چروک صورت عمل کرده و پوست را شاداب و جوان نگه می دارد.

جلوگیری از سردرد میگرنی

لوبیا قرمز محتوی فولات است که این فولات باعث افزایش حافظه می شود، منیزیم موجود در لوبیا قرمز به جلوگیری از سردردهای میگرنی کمک کرده و فشارخون بالا را تنظیم می کند.

سندروم روده تحریک پذیر

لوبیا قرمز در درمان سندروم روده تحریک پذیر مفید می باشد.

فیبر موجود در لوبیا قرمز می تواند باعث کاهش مشکل سندروم رود تحریک پذیر شود. لوبیا قرمز فواید زیادی برای بدن دارد.

جلوگیری از پوکی استخوان

لوبیا قرمز مملو از فیبر حل شدنی، فولات، منیزیم، پتاسیم، پروتئین کم چرب و روی است. این لوبیا دارای آهن و فولات زیادی است، که به حفظ فشار خون و پیشگیری از پوکی استخوان کمک می کند.

درمان آکنه

لوبیا قرمز منبع مناسبی از عنصر روی می باشد که نقش حیاتی در حفظ سلامت پوست ایفا می کند. همچنین روی عملکرد صحیح غدد چربی پوست تولید کننده عرق را ضمانت می کند.

غدد چربی می تواند باعث تولید آکنه شود.

خاصیت لوبیا قرمز برای آلزایمر

لوبیا قرمز یک منبع مناسب برای ویتامین B است

ویتامین ب برای سلول های مغزی به عنوان ماده مغذی عمل می کند، همچنین رگ ها و سلول های مغزی را تغذیه کرده و با این عمل می تواند از بیماری آلزایمر جلوگیری کند.

خاصیت لوبیا قرمز در بارداری و بدنسازی

فواید لوبیا قرمز برای درمان بیماری ها در طب سنتی

بیماری های التهابی

لوبیا قرمز غنی از مواد مغذی است که نقش موثری در سم زدایی ایفا می کند.

این ویژگی می تواند باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری های التهابی، قلبی عروقی و دژنراتیو شود و زندگی سالم را برای شما به ارمغان بیاورد.

سلامت چشم

روزانه با مصرف یک فنجان لوبیای قرمز که منبع خوبی از روی است می توان سلامت چشم را حفظ کرد. مقدار کافی از روی برای دید در شب و پیشگیری از بیماری آب مروارید مفید می باشد.

کنترل فشار خون

فیبر رژیمی موجود در لوبیا باعث پایین آمدن کلسترول خون می شود این کار با اتصال فیبر به اسیدهای صفرا در روده انجام می شود.

اسیدهای صفراوی برای سنتز کلسترول حتمی می باشند که دسترسی به اسیدها را کاهش می دهد.

کاهش خستگی

منیزیم موجود در لوبیا قرمز باعث کاهش خستگی می شود.

این ویژگی می تواند باعث آرام شدن اعصاب، ماهیچه ها و رگ های خونی شود. لوبیا قرمز همچنین می تواند اثرات آسم، دردناکی عضلات و میگرن را کاهش دهد.

روماتیسم مفصلی

لوبیا قرمز دارای مس بوده که در کاهش شرایط التهابی مثل روماتیسم مفصلی موثر می باشد.

مس برای افزایش فعالیت آنزیمی خاص مهم می باشد و باعث حفظ خاصیت انعطاف پذیری رباط ها، مفاصل و عروق می شود.

کاهش آسم

مصرف لوبیا قرمز که غنی از منیزیم است برای افزایش اثر گشاد کنندگی برونش موثر می باشد. سطح پایین منیزیم در بدن ممکن است باعث بروز بیماری آسم شود.

خواص لوبیا قرمز برای مو

لوبیا قرمز سرشار از بیوتین، آهن و پروتئین است که باعث تقویت مو و ناخن ها می شود. بیوتین برای رشد سریع مو و ناخن ها و همچنین افزایش قدرت ریشه موها بسیار مفید است.

سلامت ناخن ها

لوبیا قرمز منبعی سرشار از بیوتین است که از شکستن ناخن جلوگیری می کند.

کمبود بیوتین باعث می شود ناخن ها تیره شوند. کمبود بیوتین موجب خشکی ناخن ها شده و از رشد سریع آن ها جلوگیری می کند.

عملکرد مغز

پتاسیم که در لوبیا قرمز فراوان وجود دارد برای مغز و سیستم عصبی مفید می باشد.

غلاف میلین برای عملکرد صحیح به اسفنگولیپیدها نیاز دارد، پتاسیم به سنتز اسفنگولیپید کمک کرده و در عملکرد سالم سیستم عصبی و مغز مفید می باشد.

جلوگیری از سرطان

لوبیا قرمز به میزان بالایی منگنز در خود دارد و همانند یک آنتی اکسیدان عمل می نماید.

لوبیا قرمز حاوی ویتامین K بوده که از سلول ها در برابر استرس اکسیداتیو محافظت کرده و از بروز سرطان پیشگیری می کند.

کاهش قند خون

لوبیا قرمز به میزان قابل توجهی دارای فیبر حل شدنی بوده و سرعت سوخت و ساز کربوهیدارت ها را کاهش می دهد. این ویژگی از بالا رفتن سطح قند خون جلوگیری کرده و آن را کاهش می دهد.

قلبی عروقی

لوبیا قرمز فیبر زیادی داشته و سطح کلسترول را کاهش می دهد و فولاتی که در این ماده غذایی وجود دارد، که می تواند سطح هوموسیستئین را پایین آروده و خطر حملات قلبی و بیماری های قلبی عروقی را کاهش دهد.

خواص لوبیا قرمز در بدنسازی

لوبیا سرشار از فیبرهای حل نشدنی بود و یک منبع غنی بسیار مفید فولیک اسید و ویتامین ب ضروری بری ساخت پروتئین و گلبول قرمز می باشد

این خوراکی یکی از مقوی ترین غذاهای ورزشکاران و بدنسازان است که بدلیل داشتن آهن، انرژی زا بوده و باعث استحکام بدن در فعالیت سخت ورزشی می کند

پروتئین بالا

لوبیا قرمز از حبوبات پرخاصیت بوده و به میزان زیادی پروتئین در خود دارد و جایگزینی عالی برای گوشت قرمز به شمار می رود. برای خوردن غذای کامل این محصول را با برنج مصرف کنید.

نقش لوبیا قرمز در بدنسازی ورزشکاران

نقش لوبیا قرمز در بدنسازی ورزشکاران و انرژی

جلوگیری از کلسترول بد

در لوبیا قرمز فیبری وجود دارد که اسیدهای چرب با زنجیره کوتاه تولید کرده و می تواند از سنتز کلسترول در کبد جلوگیری نماید.

این ویژگی باعث پایین آمدن سطح کلسترول بد می شود.

بلوغ سلول های قرمز خون

در لوبیا قرمز مواد مغذی وجود دارد که برای سنتز RNA , DNA مفید می باشد و این ویژگی می تواند سطح هوموسیستئین را در عروق پایین آورده و خطر بروز بیماری قلبی را کاهش می دهد.

ضماد سوختگی

می توانید از لوبیا بعنوان ضماد برای سوختگی استفاده کنید تا درد را تسکین دهد به همین منظور می تواند لوبیا را بپزید سپس نرم کرده و روی سوختگی بگذارید

افزایش قد کودک

تحقیقات نشان داده مادرانی که در دوران بارداری و شیردهی در غذای خود لوبیا قرار می دهند در آینده باعث بلند شدن قد کودکشان خواهد شد

خاصیت لوبیا قرمز برای سرماخوردگی

اگر دچار سرماخوردگی شدید می توانید یک وعده غذای خود را به خوراک لوبیا اخختصاصی دهید، زیرا دارای آنتی اکسیدان های ضد مرضی بوده و سیستم ایمنی را تقویت می کند

رادیکال های آزاد

لوبیا قرمز سرشار از آنتی اکسیدان بوده که از فعالیت رادیکال های آزاد در بدن جلوگیری کرده و خواص ضدسرطانی دارد. مصرف لوبیا قرمز خطر ابتلا به سرطان و بیماری های مزمن را کاهش می دهد.

سلامت قلب

لوبیا قرمز به میزان زیادی ویتامین B9 یا همان فولات در خود دارد که در فعالیت های بدن قش موثری دارد. فولات سطح هوموسیستئین موجود در جریان خون را کاهش می دهد.

ضد پیری

لوبیا قرمز به میزان زیادی آنتی اکسیدان داشته و این لوبیا خواص ضد پیری دارد و باعث افزایش طول عمر می شود. آنتی اکسیدان ها بدن را در برابر مشکلات ناشی از غذاهای ناسالم حفظ می کند.

خواص لوبیا قرمز برای لاغری

لوبیا قرمز به میزان زیادی فیبر، کربوهیدرات و پروتئین در خود دارد که قند خون را تثبیت می کند.

سطح ثابت قند خون ذخیره چربی را در بدن افزایش ‌داده و برای حفظ وزن سالم، سطح انسولین را پایین نگه‌ می‌ دارد.

روی و نیاسین

در لوبیا قرمز به میزان زیادی روی وجود دارد که به رشد بافت ها کمک کرده و پوست و موی آسیب دیده را ترمیم می نماید.

نیاسین موجود در لوبیا قرمز در درمان آب مروارید موثر می باشد.

تقویت سیستم ایمنی

لوبیا قرمز دارای ۸ اسیدآمینه بوده که از بروز بسیاری از بیماری ها در بدن جلوگیری می کند. این اسیدهای آمینه سلامت سیستم ایمنی بدن را حفظ کرده و باعث تقویت آن می شود.

فواید لوبیا قرمز برای کودکان

در لوبیا قرمز به میزان زیادی کلسیم و پتاسیم وجود دارد که برای افزایش قدرت استخوانی در کودکان مفید می باشد. سطح بالای پروتئینی که در این لوبیا وجود دارد، به رشد سالم کودک کمک می کند.

فواید لوبیا قرمز در بارداری

لوبیا قرمز حاوی پروتئین بوده که نقش حیاتی در دوران بارداری داشته و برای رشد جنین در رحم ضروری می باشد.

لوبیا قرمز حاوی انواع مواد مغذی و ویتامین های مورد نیاز بدن بوده و در حفظ سلامت جنین و زن باردار موثر می باشد.

آشنایی با خواص لوبیا چیتی

خواص لوبیا قرمز برای لاغری و در بارداری | سایت فتوکده

مطلب مفید بود ؟ ۱۲ ۲

1 نظر برای این مطلب ثبت شده است:

دكتر سهرابي

۱۳ فروردین ۱۳۹۹


اين نوع لوبيا كه kidney bean نام دارد به علت پتاسيم و پروتيين بالا براي كليه بخصوص بيماران كليوي renal disease ويا بيماران CKD بشدت بد باعث افزايش اوره و كراتينين خون انها مى شود.

شما هم بخوانید