خواص لیمو شیرین + ۳۲ خاصیت لیمو شیرینی برای سلامتی

حاصیت لیمو شیرین در طب سنتی

خواص لیمو شیرین در طب سنتی خاصیت لیمو شیرین در بارداری فواید لیمو شیرین برای پوست فایده لیمو شیرین برای سرماخوردگی و کبد را در سایت فتوکده می خوانید

خواص لیمو شیرین در طب سنتی و علمی

لیمو شیرین یکی از میوه های پر خاصیت و از نوع مرکبات است و داری طبع سرد و خشک است که رسیده آن به رنگ زرد و سرشار از ویتامین C است

این میوه غنی از مواد قلیایی است و مقادیر زیادی فسفر، پتاسیم، کلسیم، منیزیم و سدیم است.

لیمو شیرین حاوی موادی به نام لیمونین و نارینجین است که در صورت ترکیب با اکسیژن باعث تلخی میوه می شوند. ولی این تلخی هیچ تاثیر منفی در خواص درمانی آن ندارد

خواص لیمو شیرین در مواقع سرماخوردگی  هم در طب سنتی توصیه شده است، زیرا با تقویت سیستم ایمنی بدن روند بهبود بیماری را سرعت می بخشد.

فواید لیمو شیرین در بارداری

۳۲ خواص لیمو شیرین برای بدن

 هیدراسیون بدن

بیشترین ترکیب لیمو شیرین را آب تشکیل می دهد و می تواند به تامین آب مورد نیاز بدن کمک کند. این میوه پر خاصیت حاوی ویتامین C و مواد معنی است و می تواند از کمبود آب بدن و گرمازدگی جلوگیری کند.

مفید برای زنان باردار

لیمو شیرین حاوی مقدار قابل توجهی کلسیم، پتاسیم وکربوهیدرات است که مصرف آن، برای زنان باردار می تواند بسیار مفید باشد و در رشد و سلامت جنین تاثیر داشته باشد.

تقویت سیستم ایمنی بدن

لیمو شیرین سرشار از آنتی اکسیدان ها و به ویژه آسکوبیک اسید و یا همان ویتامین C است که از صدمات ناشی از رادیکال های آزاد جلوگیری کرده و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر بیماری هایی مثل آنفولانزا می شود.

خواص لیمو شیرین برای سرماخوردگی

مصرف لیمو شیرین زمانی که دچار سرماخوردگی شده اید، می تواند به درمان گلو درد و از بین رفت تب کمک کند. این میوه به علت آب فراوانی که در ترکیباتش دارد می تواند در کاهش تب و دمای بدن، موثر باشد.

مفید برای سیستم گوارش

مصرف لیمو شیرین می تواند از بین برنده سوءهاضمه است و به هضم غذا کمک می کند. پتاسیم موجود در این میوه می تواند به بهبود اسهال کمک کند و اختلالات گوارشی را درمان کند.

درمان مشکلات تنفسی

این میوه غنی ترین منبع ویتامین C است که از التهاب مسیر های هوایی جلوگیری می کند.

خاصیت آنتی اکسیدانی آن از آلرژی و حساسیت ریه جلوگیری می کند و درمان مناسبی برای مشکلات تنفسی است.

پیشگیری از بیماری آسکوربوت

بیماری آسکوربوت یا آسکوروی در اثر کمبود شدید ویتامین C در بدن، به وجود می آید و باعث خونریزی لثه ها، درد دندان، کم خونی و … می شود

لیمو شیرین با دارا بودن میزان زیاد ویتامین C می تواند این کمبود را جبران کند.

درمان یبوست

این میوه در درمان یبوست نیز موثر است. لیمو شیرین حاوی مقدار قابل توجهی فیبر است که به درمان این مشکل کمک می کند؛ همچنین اسید های موجود در این میوه باعث دفع سموم روده می شود.

سم زدایی بدن

لیمو شیرین و به ویژه آب آن، برای دفع سموم از بدن و سم زدایی کبد بسیار مفید است و باعث بهتر شدن عملکرد بدن می شود.

این میوه می تواند بهترین هدیه برای بیمارا ن باشد.

مفید برای استخوان ها

خاصیت آنتی اکسیدانی این میوه، در سلامت استخوان ها بسیار موثر است و می تواند از پوکی استخوان و التهاب های مفصلی جلوگیری کند

همچنین در درمان رماتیسم مفصلی نیز موثر است.

درمان اختلالات ادراری

درصد زیادی از لیمو شیرین را آب تشکیل داده است، و به همین دلیل ادرارآور است. پتاسیم موجود در آن عفونت های دستگاه ادراری را از بین می برد مانع التهاب مثانه می شود.

خاصیت ضد سرطان

لیمو شیرین حاوی فلاونوئیدها، آنتی اکسیدان و لیمونوئیدهاست که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند و خاصیت ضد سرطانی دارد. می تواند از بدن در برابر بروز انواع سرطان جلوگیری کند.

کاهش کلسترول

ویتامین C باعث کاهش میزان کلسترول بد خون در بدن می شود و از آسیب رادیکال های آزاد جلوگیری می کند. لیمو شیرین منبع خوبی از ویتامین C است و می تواند به کاهش کلسترول کمک کند.

کنترل ترشح صفرا

یکی دیگر از خواص لیمو شیرین کنترل ترشح صفرا در کبد است. مصرف این میوه در طول روز برای بدن خواص بسیاری دارد. استفاده از آب لیمو ترش به سلامت کبد و سم زدایی آن کمک می کند.

تسکین ورم لوزه

این میوه از انواع التهاب های گلو جلوگیری می کند. ویتامین C موجود در آن از بروز حساسیت و خارش گلو جلوگیری می کند.

مصرف آب لیمو شیرین به همراه عسل می تواند تسکین دهنده ورم لوزه یاشد.

خاصیت لیمو شیرین برای سرماخوردگی

لیمو شیرین برای سرماخوردگی

مفید برای اعصاب

لیمو شیرین جزء میوه های پر خاصیت است که برای بدن فواید بسیار زیادی دارد. این میوه می تواند برای اعصاب نیز مفید باشد و مصرف آب آن، باعث آرامش و تسکین اعصاب شود.

کاهش وزن

مصرف آب لیمو شیرین به صورت ناشتا می تواند در کم کردن وزن و لاغری به شما کمک کند و باعث افزایش متابولیسم بدن شود.

مصرف آب لیموترش با مقدار کمی عسل و آب نیز در کاهش وزن، می تواند موثر باشد.

کمک به بینایی

وجود مقادیر زیادی ویتامین C در لیمو شیرین باعث شده است که از بدن و به ویژه چشم، در برابر عفونت ها محافظت کند. خاصیت انتی اکسیدانی آن می تواند از ابتلا به آب مروارید جلوگیری کند.

کنترل فشار خون

لیمو شیرین علاوه بر اینکه در کاهش کلسترول بد خون موثر است، در تنظیم و کاهش فشار خون بالا نیز تاثیر زیادی دارد و غنی بودن این میوه از ویتامین C، آن را به یک میوه پر خاصیت بری بدن تبدیل کرده است.

مفید برای کلیه ها

این میوه به سم زدایی کلیه ها از سموم کمک می کند و به دلیل خاصیت ادرارآور بودنش می تواند مانع ایجاد سنگ کلیه شود.

همچنین لیمو شیرین می تواند از التهاب ها کلیه جلوگیری کرده و به سلامت کلیه ها کمک کند.

سلامت مو

ویتامین های موجود در لیمو شیرین به سلامت و تقویت مو کمک می کند و باعث درخشندگی و شادابی مو می شود. روغن این میوه در رشد مو و افزایش رنگدانه های مو نیز موثر است.

جلوگیری از موخوره و شوره سر

روغن حاصل از لیمو شیرین به درمان مو خوره یا همان دو شاخه شدن انتهای مو کمک می کند و از ایجاد شوره سر جلوگیری می کند؛ و یک ضد عفونی کننده و ضد باکتری است.

مفید برای پوست

لیمو شیرین در زیبایی و شاداب نگه داشتن پوست بسیار موثر است.

این میوه می تواند تامین کننده مواد معدنی و ویتامین C مورد نیاز، برای سلامت پوست باشد و از بیماری های پوستی جلوگیری کند.

مرطوب کننده پوست

عدم رطوبت کافی پوست، می تواند باعث پیری پوست و ایجاد چین و چروک شود و باعث از بین رفتن زیبایی شود. لیمو شیرین با مرطوب نگه داشتن پوست باعث شادابی و سلامت پوست می شود.

ضد پیری

یکی دیگر از مزیت های آنتی اکسیدانی لیمو شیرین، کمک به استحکام پوست و جلوگیری از پیری زودرس پوست است.

مصرف مداوم این میوه میوه می تواند از ایجاد چین و چروک روی پوست جلوگیری کند.

پاک کننده و سفید کننده پوست

لیمو شیرین یک پاک کننده طبیعی برای پوست است و می تواند به سفیدی و درخشندگی پوست نیز کمک کند. همچنین استفاده از آن بر روی پوست می تواند از بین برنده جوشها و لکه ها باشد.

افزایش انرژی

کمبود ویتامین C در بدن، باعث بروز علایمی مانند خستگی و ضعف بدن می شود.

مصرف لیمو شیرین و یا آب آن، در طول روز می تواند جبران کننده این کمبود باشد و انرژی از دست رفته را به شما برگرداند.

مفید برای آسم

از ویتامین C موجود در لیمو شیرین می تواند باعث کاهش ترشح مواد التهاب زا شود و از حمله آسم جلوگیری کند. مصرف آن در بیماران آسمی می تواند مانع ایجاد حساسیت و التهاب در ریه ها شود.

درمان یرقان

مصرف این میوه برای درمان یرقان و یا همان زردی مفید است و همواره به افراد مبتلا به این بیماری توصیه می شود. این میوه باعث کاهش تب و دمای بدن می شود و تهوع را از بین می برد.

خاصیت لیمو شیرین در بارداری

لیمو شیرین در زمان بارداری باعث حفط کلسیم بدن شده و زکام، گلودرد و سرپیجه را کاهش می دهد، همچنین با تامین آب بدن جایگزین مناسبی برای چای و قهوه می باشد

خوردن این مویه در دوران بارداری کاملا بی خطر و مفید است

زخم معده

لیمو شیرین حاوی فلاونوئید هاست که برای سیستم گوارش مفید است. همچنین این میوه حاوی عناصر قلیایی است که به خنثی شدن اسید معده کمک می کند و از زخم معده جلوگیری می کند.

نرم کننده لب ها

لیمو شیرین خواص فراوانی برای پوست دارد و به زیبایی و رطوبت لب ها نیز کمک می کند. استفاده از آب لیمو شیرین به صورت خوراکی و یا استفاده از آن بر روی لب ها باعث نرم شدن و رطوبت لب ها می شود.

لیمو شیرین در طب سنتی و بارداری | سایت فتوکده

مطلب مفید بود ؟ ۴ ۰

شما هم بخوانید