خواص میگو + ۳۶ خاصیت جدید میگو برای زنان و مردان

.خواص میگو برای زنان بارداری و مردان

 

  میگو برای بدنسازی 

 


 
سایت فتوکده : سایتی برای همه
 
 

خواص میگو + ۳۶ خاصیت جدید میگو برای زنان و مردان

میگو یکی از خوشمزه ترین غذاهای حلال و مفید برای سلامتی است

گوشت میگو بعلت دارا بودن ویتامین های B12، D ، نیاسین و انواع مواد معدنی چون؛ آهن، فسفر، سلنیوم، روی، منیزیم و … برای سلامتی و بدن بسیار مفید می باشد

در این مطلب با ۳۶ خواص میگو برای سلامتی آشنا می شوید

میگو برای لاغری و بدنسازی

ضد پیری

میگو سرشار از ماده مغذی کاروتنوئد است

افرادی که دارای پوست خشکی هستند به پیری زودرس در میانسالی دچار می شوند که میگو با داشتن ماده نیاسین از پیری پیشگیری کرده و پوست را جوان نگه می دارد

خواص میگو برای مو

میگو به دلیل دارا بودن زینک، سلنیوم و ویتامین ب ۱۲ به سلامت مو کمک می کند همچنین وجود روی در میگو که نقش اساسی در حفظ و ایجاد سلول های جدید دارد که به مو و پوست کمک می کند

ضد التهاب

امگا ۳، استاگزانتین و سلنیوم موجود در میگو خاصیت ضد التهابی دارد، همچنین امگا ۳ باعث سلام قلب و عروق شده و از سکته قلبی جلوگیری می کند

افزایش عملکرد مغز

میگو دارای آهن سرشار است. میگو با به جریان انداختن خون در سطح بدن، اکسیژن موردنیاز را به مغز می رساند. از این رو، مصرف منظم میگو می تواند هوش و حافظه را تقویت کند.

ضد سرطان

میگو حاوی مقدار زیادی سلنیوم می باشد که این ماده خاصیت ضد سرطانی دارد سلنیوم مواد مضر سرطانزا را در بدن خنثی می نماید.

انرژی زا

میگو جزء مواد مغذی است که به دلیل دارا بودن آهن غنی بر روی کارایی بدن تاثیر بسزایی گذاشته و انرژی بخش می باشد.

همچنین میگو دارای ویتامین ب ۳ می باشد. ب ۳ که با نام نیاسین شناخته می شود، قادر است چربی، پروتئین و کربوهیدرات را به انرژی تبدیل کند.

کاهش کربوهیدرات

کربوهیدرات در بدن باعث چاقی و اضافه وزن در افراد می شود میگو کربوهیدرات اضافی بدن را دفع می نماید و از انباشت چربی ها در بدن جلوگیری می کند

ویتامین های مورد نیاز بدن

میگو دارای عصاره ماهی، کلسیم، سدیم، فسفر، روی، منیزیم و پتاسیم، ویتامین A، ویتامین E، B6 و حتی ویتامین B12  هست که برای بدن بسیار مفید است.

کمک به رشد کودک

میگو سرشار از مواد مغذی نظیر کلسیم، فسفر، پروتئین و اسید آمینه های ضروری است. از این رو، می تواند به رشد کودک کمک کند.

پیشگیری از بیماری گواتر

کمبود مس در بدن می تواند باعث اختلال در عملکرد تیروئید شود و کم کاری آن را به دنبال داشته باشد. خوردن منظم میگو می تواند به رفع کم کاری تیروئید کمک کند.

ضد لک

میگو دارای کاروتنوئید خاص بتا کاروتن دارد که نقش ویتامین A را در بدن ایفا می نماید و این ماده در پوست تاثیر فوق العاده ای دارد و یک ضد لک قوی میباشد.

افزایش کلسترول مفید

میگو دارای چربی تک غیراشباع، چربی چند غیراشباع و امگا ۳ و ۶ می باشد. مصرف میگو می تواند میزان کلسترول بد خون را کاهش داده و به افزایش کلسترول مفید در خون کمک کند.

خاصیت میگو برای قلب

میگو دارای سلنیوم، امگا ۳ و کلسترول مفید برای بدن است، میگو می تواند بیماری ترومبولیتیک که نوعی بیماری قلبی عروقی بوده و موجب لخته شدن خون در رگ ها می شود را درمان کند

سلامت استخوان

پروتئین در میگو و ویتامین های مختلف مانند کلسیم، فسفر و منیزیم می تواند در جلوگیری از پوکی استخوان موثر باشد. اضافه کردن میگو در رژیم غذایی پوکی استخوان را کندتر می نماید.

سلامت مغز

میگو دارای مقدار زیادی آهن است.

با توجه به آهن اضافی در سیستم، افزایش اکسیژن به عضلات باعث افزایش قدرت مغز می شود، و جریان اکسیژن در مغز را افزایش می دهد و تمرکز حافظه را بیشتر می نماید.

کاهش درد قاعدگی

میگو یک منبع مفید کلسترول، اسید چرب امگا ۳ است. کلسترول و امگا ۳ باعث کاهش درد قاعدگی در زنان می شود .

درمان ورم مفاصل

درد مفاصل یا بیماری آرتروز در افراد سالمند شایع میباشد با وجود امگا۳ در میگو توصیه می نماییم برای کاهش درد مفاصل و بهبود این بیماری از میگو استفاده نمایید.

 

درمان ایدز با میگو

میگو نقش اساسی در افزایش سیستم ایمنی بدن ایفا می کند، خوردن آن می تواند افراد در معرض آسیب بیماری ایدز که بخاطر ضعف سیستم ایمنی بدن دچار می شوند را کاهش دهد

رشد دندان کودکان

میگو دارای کلسیم و فسفر زیادی است. این ویتامین ها همه آن چیزی است که دندان ها نیاز دارند. خوردن میگو به سلامت دندان ها کمک می کند.

ضد آلزایمر

میگو حافظه را تقویت نموده و خاصیت ضد آلزایمری دارد افرادی که در سن پیری قرار دارند از میگو برای تقویت حافظه استفاده نمایند.

فواید میگو برای کم خونی

امروزه بسیاری از اشخاص مبتلا به فقر آهن هستند.

کم خونی در بیشتر خانم های ایرانی نیز دیده می شود. میگو سرشار از آهن و ویتامین ب ۱۲ می باشد. بدین ترتیب، می تواند در درمان کم خونی کمک ویژه ای کند.

ضد افسردگی

میگو دارای خاصیت ضد افسردگی میباشد اسید های چرب و امگاه ۳ موجود در میگو باعث می شود افراد دچار افسردگی نشوند و شادتر باشند .

سرطان پروستات

سرطان پروستات در مردان یکی از سرطان های شایع بشمار می رود مصرف میگو به دلیل دارا بودن سلنیوم می تواند از بروز بسیاری از سرطان ها نظیر سرطان پروستات پیشگیری کند

کاهش بی اشتهایی

بسیاری از افراد در طول دوران بیماری خود کم اشتها می شوند

مصرف میگو باعث تولید پپتید شده که منجر به ترشح هورمون کوله‌ سیستوکینین در بدن می شود، این هورمون از کاهش اشتها پیشگیری می کند.

خواص میگو برای زنان باردار

میگو حاوی مقادیر زیادی از ید است. ید به وضعیت جنین در شکم مادر باردار کمک می کند و مغز او را با تغییرات مثبتی مواجه می کند.

بازسازی سلول های خونی

میگو همچنان در بازسازی و تقویت سلول های خونی مانند هموگلوبین نقش بسزای را ایفا می نماید و باعث به علت آهن غنی مشکل کم خونی در افراد را برطرف کند

تنظیم قند خون

مصرف میگو باعث ترشح آنزیم های موثر بر روی انسولین می شود. از این رو می توان با مصرف منظم میگو قند خون را تنظیم کرد.

میگو منبع پروتئین

میگو یه منبع پروتئین بشمار می رود افرادی که دوست دارند اندام متناسبی داشته باشند از میگو استفاده نمایند چون دارای چربی بسیار اندکی میباشد.

مصرف میگو در دوران یائسگی

زنانی که وارد دوران یائسگی شده اند طبیعی است که با پوکی استخوان مواجه خواهند شد میگو از پوکی استخوان خانمهای یائسه جلوگیری می نماید .

بیماری های لثه

میگو ضد التهاب می باشد افرادی  که بیماری لثه دارند و لثه های ملتهبی دارند با میل نمودن میگو می توانند مشکل التهاب لثه هایشان را بر طرف نمایند.

سلامت سیستم عصبی

وجود انواع امگا ۳ در میگو می تواند نقش بسزایی در بهبود سیستم عصبی بودن ایفا کند. از جمله امگا ۳ در بدن باید به EPA و DHA اشاره نمود.

رفع یبوست

میگو چون چربی حیوانی دارد برای روده ها نیز بسیار مفید است افرادی که یبوست دارند می توانند میگو را در رژیم غذایی خود بگنجانند.

خواص میگو برای بدنسازی

یک وعده ۸۵ گرمی میگو که حدود ۴ میگو بزرگ می شود شامل ۲۰ گرم پروتئین و شامل تمام اسید آمینه های ضروری بدن است که می تواند پروتئین آن برای بازسازی عضلات، ارگان های اندامی بدن و تنظیم هورمون های سلامتی ورزشکاران و بدنسازان بسیار مفید باشد

خواص میگو برای لاغری

میگو جزء غذاهای کم کالری محسوب می شود. حتی مصرف آن در مقادیر بالا هم کالری زیادی ندارد. بنابراین با خوردن میگو می توان لاغر شد و چربی سالم دریافت کرد.

برای ناخن ها

میگو دارای پروتئین غنی می باشد. از این رو، با مصرف میگو می توان ناخن ها را سلامت نگه داشت.

خواص میگو برای زنان و مردان | سایت فتوکده

مطلب مفید بود ؟ ۲۳ ۱

شما هم بخوانید