خواص پاپایا چیست + ۴۳ خاصیت میوه پاپایا که باید بدانید

خاصیت میوه پاپایا برای پوست و مو لاغری و کاهش وزن و زیبایی

خواص پاپایا چیست خاصیت میوه پاپایا برای پوست صورت و مو میوه پاپایا چه خواصی دارد خواص پاپایا برای کبد و معده و در بارداری را در سایت فتوکده می خوانید

خواص میوه پاپایا چیست

پاپایا یا خربزه درختی میوه ای بسیار خوشمزه، آبدار، گوشتی، معطر به رنگ های زرد یا نارنجی است که دارای آنتی اکسیدان های بی شمار می باشد

پاپایا به گلابی شبیه بوده و دانه های سیاهی دارد که تلخ هستند

این میوه دارای یک آنزیم به نام پاپایین بوده که می تواند زنجیره ای سخت پروتئینی که در گوشت وجود دارد را تجزیه نماید

پاپایا خواص دارویی بسیاری دارد و در سراسر دنیا بکار برده می شود و این میوه از فشار خون بالا و دیابت پیشگیری کرده و التهاب، آکنه و آرتریت را بهبود می بخشد

پاپایا ارزش غذایی بالایی داشته و سرشار از ویتامین A، C، E بوده و بسیاری از نیازهای بدن به مواد معدنی ضروری را تامین می کند

آیا می دانید میوه پاپایا چه خواصی دارد ؟

خواص میوه پاپایا در بارداری قاعدگی زنان کاهش وزن قلب و سلامتی

میوه پاپایا چه خواصی دارد

ضد سرطان

میوه پاپایا با کاهش رادیکال های آزاد از بروز سرطان جلوگیری می کند.

پاپایا در بین میوه های موثر در بیماری سرطان تنها میوه ای است که فعالیت توقف سرطان را در سلول های سرطانی سینه انجام می دهد.

خاصیت آنتی اکسیدانی قوی

از جمله آنتی اکسیدان ها که در پاپایا وجود دارد کاروتنوئید است که می تواند رادیکال های آزاد را خنثی کند، رادیکال های آزادی که در مغز ایجاد می شوند عامل مهمی در بیماری آلزایمر است.

مبارزه با التهاب

التهاب مزمن ریشه بسیاری از بیماری ها است و سبک زندگی و غذاهای ناسالم فرآیند آن را تحریک می کند افرادی که میوه و سبزیجات دارای کاروتنوئید زیادی مصرف می کنند، باعث کاهش التهاب خاصی می شوند.

بهبود فرآیند گوارش و هضم

میوه پاپایا دارای آنزیم پاپاین است که این آنزیم باعث هضم آسان تر پروتئین می شود. مصرف پاپایا برای درمان یبوست و دیگر بیماری های روده در مناطق گرمسیر، تحریک پذیر می باشد.

سلامت قلب

آنتی اکسیدان های موجود در پاپایا باعث حفاظت از قلب می شوند و اثرات حفاظتی کلسترول خوب را افزایش می دهند. میوه هایی که مملو از ویتامین C لیکوپن هستند سلامت قلب را ارتقا می بخشند.

پاپایا طعم دهنده

پاپایا طعم بخصوصی دارد که باب میل اکثر افرد می باشد.

طعم پاپایای رسیده با پاپایای کال متفاوت می باشد. این میوه هنگام سرد بودن مزه خوبی دارد. این میوه را می توان با دیگر میوه ها ترکیب کرد و مصرف کرد.

خاصیت میوه پاپایا برای پوست

میوه پاپایا به جوان تر و نرم تر شدن پوست کمک می کند. فعالیت بیشتر رادیکال های آزادبا افزایش سن، باعث افتادگی و پیری پوست می شود.

لیکوپن و ویتامین C موجود در پاپایا باعث حفاظت از پوست می شود.

کاهش تیرگی های زیر چشم

گوشت میوه پاپایا را روی تیرگی های زیر چشم بگذارید این کار روش مناسبی برای خلاصی از این مشکل می باشد. پاپایا عامل سفیدکنندگی طبیعی پوست می باشد و پاپایای سبز باعث حذف تیرگی های پوست می شود.

بهبود ملاسما با پاپایا

ملاسما یک نوع اختلال پوستی می باشد که لکه هایی به رنگ قرمز، قهوه ای و آبی در صورت ایجاد می شود. پاپایا بخاطر خاصیتی که دارد باعث بهبود ملاسما می شود.

درمان و کنترل جوش و آکنه

پاپایا آکنه را درمان کرده و از ایجاد جوش پیشگیری می کند. آنزیم هایی که در پاپایا وجود دارد، موثر برای بهبود آکنه می باشند.

نه تنها خود میوه پاپایا بلکه برگ، و هسته محتوی آنزیم های خاص می باشند که باعث کاهش لکه ها می شود.

خواص پاپایا برای شوره سر

از فواید هسته گیاه پاپایا، کاهش شوره سر هنگام استفاده می باشد.

عفونت قارچی یکی از علت های مهم ایجاد شوره سر می باشد و هسته این میوه خاصیت ضد قارچی داشته و باعث جلوگیری از شوره سر می شود.

بالا بردن سیستم ایمنی

مصرف پاپایا باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.

این میوه سرشار از آنتی اکسیدان ها می باشد که باعث تجزیه رادیکال های آزاد می شود که تاثیر بدی روی سیستم ایمنی بدن دارند.

جلوگیری از ورم مفاصل

ورم مفاصل یک اختلال دردناک می باشد که باعث ایجاد التهاب مفاصل می شود. گیاه پاپایا دارای خاصیت ضد التهابی می باشد که باعث کاهش درد مفاصل در بدن می شود.

بهبود زخم ها

هسته پاپایا را کوبیده و روی زخم خود بذارید این کار باعث ترمیم سریع بافت آسیب دیده می شود.

هسته این میوه خواص ضد میکروبی قابل توجهی دارد که به حذف باکتری های بیماری زا کمک کرده و روند بهبود را تسریع می کند.

کاهش التهاب ریه ها

افراد سیگاری و آن هایی که سیگار را ترک کرده اند، دچار التهاب ریوی می شوند. گیاه پاپایا محتوی ویتامین A می باشد که این ویتامین به کاهش التهاب و پیشگیری از التهاب کمک می کند.

فعال کردن هورمون رشد انسان

پاپایای خشک باعث تغذیه سیستم غدد درون ریز می شود و همچنین باعث بالا رفتن تولید آرژنین در بدن می شود.

آرژنین یک آمینو اسید است که هورمون رشد می باشد و در ساخت ماهیچه، استخوان، سلول های کبد و پوست نقش مهمی دارد.

درمان اگزما و پسوریازیس

آنزیم موجود در پاپایا با پوسته پوسته کردن سلول های مرده باعث درمان ناخالصی های پوستی می شود.پاپایا را له کرده روی بخش آسیب دیده بمالید

این کار از قرمزی و خارش پوست جلوگیری می کند.

جلوگیری از عفونت

پایاپا باعث از بین رفتن کرم های روده می شود.

با خوردن این میوه از عفونت ها وعوارض جانبی که کرم های روده باعث آن می شود می توان در امان ماند. پیشگیری از عفونت از مهم ترین خواص پاپایا است.

تسکین دندان درد

ریشه ی خمیر پاپایا را به شکل خمیر دراورده روی دندان و لثه بگذارید، این کار باعث کاهش درد می شود. پوسته داخلی درخت پاپایا در رفع دندان درد و مشکلات بسیار مفید می باشد.

درمان یبوست

فیبر و ویتامین c و ویتامین E موجود در میوه پاپایا باعث ایجاد حرکت در روده ها و معده می شوند و از تهوع جلوگیری می کنند. آب این میوه به هضم بهتر مواد غذایی کمک می کند.

خاصیت میوه پاپایا برای قاعدگی

آب میوه پاپایا در منظم کردن فرآیند قاعدگی موثر است.

پاپایای سبز و کال باعث تنظیم بهتر این فرآیند می شود. این میوه باعث ایجاد گرما در بدن می شود، گرمای بیشتر هورمون استروژن را زیاد کرده و به تنظیم قاعدگی کمک می کند.

درمان دژنراسیون / سن ماکولا

یک بیماری چشمی می باشد که در آن با از بین رفتن سلول های چشمی، چشم تار می بیند و باعث از بین رفتن بینایی شخص می شود.

با افزایش سن احتمال ابتلا به این بیماری بیشتر شده و با مصرف پاپایا احتمال ایجاد آن کم می شود.

تسکین آرتریت

این بیماری از اختلالات دردناک می باشد که باعث التهاب مفاصل می شود. این میوه به خاطر داشتن خاصیت ضد التهابی به کم شدن درد و التهاب ناشی از آرتریت کمک می کند.

خاصیت میوه پاپایا برای لاغری

این میوه در کاهش وزن بدن به طور کاملا طبیعی بسیار موثر می باشد. خوردن این میوه هرروزه به عنوان میان وعده در صبح ها و عصرها، در لاغری اشخاص موثر می باشد.

گلو و لوزه

آب پاپایا کال و نرسیده که سبز می باشد را با عسل ترکیب کرده و مصرف کنید. این عمل باعث کاهش التهاب لوزه ها می شود. و از ایجاد عفونت در گلو جلوگیری می کند.

رفع استرس با پاپایا

پاپایا میوه ای سرشار از مواد معدنی و ویتامین ها بوده و این میوه شیرین دارای آنزیم های فعال و ویتامین C بوده که دارای خاصیت انرژی زایی بالایی است و استرس را کاهش می دهد.

درمان بواسیر

بواسیر یا هموروئید به دلیل تورم رگ های داخل و اطراف مقعد ایجاد می شود، استفاده منظم از میوه پاپایا عروق خونی را در این ناحیه تسکین داده و از بروز هموروئید شدید پیشگیری می کند

درمان پیسی

در حدود ۵/۱ درصد از مردم جهان دچار بیماری پیسی هستند و استفاده از میوه پاپایا از موثرترین درمان های طبیعی برای رفع لکه های سفید روی پوست و پیسی است.

پاپایا و درمان دیابت

پاپایا میوه ای بسیار لذیذ و خوشمزه بوده و قند ناچیزی دارد و مصرف آن برای افراد دیابتی بسیار مفید می باشد. مصرف منظم عصاره پاپایا از ابتلا به دیابت نوع ۲ جلوگیری می کند.

درمان تب دنگی

تب دنگی یا تب استخوان شکن بیماری ویروسی بوده و از طریق پشه آئدس به انسان منتقل می شود. مصرف پاپایا و آب برگ این میوه برای درمان تب دنگی مفید بوده و میزان پلاکت ها را افزایش می دهد.

برطرف کردن نقرس

در صورتی که اسید اوریک در خون انباشته شود منجر به بیماری نقرس شده و در نهایت باعث ایجاد تورم، درد مفاصل و قرمزی می شود.

پاپایا بخاطر آنزیم پاپایین و خاصیت ضدالتهابی برای درمان نقرس بسیار موثر می باشد.

کنترل فشار خون

برای کنترل فشار خون وجود ماده معدنی پتاسیم بسیار ضروری می باشد و در ۱۰۰ گرم پاپایا در حدود ۱۸۲ میلی گرم پتاسیم یافت می شود.

پتاسم اثر سدیم را کاهش داده و از افزایش ناگهانی فشار خون ممانعت می کند.

بزرگ کردن سینه

از راه های طبیعی و آسان برای بزرگ کردن سایز سینه در زنان مصرف پاپایا می باشد. برای رشد سریع این اندام زنانه در بدن هر روز صبح مخلوط پاپایا و آب آن را بنوشید.

افزایش شیر مادر

پاپایا دارای انواع مواد معدنی و ویتامین E ،C بوده و مصرف این میوه بصورت خام آرامش بخش بوده و در مادران شیرده، حجم شیر را افزایش داده و تغذیه کوکان شیرخوار را نیز بهبود می بخشد.

مرطوب کننده پوست

میوه پاپایا خواص زیادی برای سلامتی دارد و برای درمان خشکی پوست بسیار موثر می باشد. آنزیم هایی که در پاپایا وجود دارند، پوست را هیدراته کرده و پوسته پوسته شدن آن را رفع می کنند.

رفع برنزگی پوست

پاپایا سرشار از ویتامین های A, C بوده و این ویتامین ها د کنار آنزیم پاپایین باعث روشن شدن پوست می شوند. استفاده از پاپایا برنزگی را بطور کامل رفع می نماید.

نرم کننده مو

پاپایا باعث تقویت موها شده و آن ها را نرم و دهیدراته می کند. در پاپایا ویتامین A وجود دارد که باعث افزایش تولید سبوم یا چربی طبیعی پوست شده و موها را نرم می کند.

سلامت قلبی عروقی

پاپایا از میوه های پرخاصیت بوده و فواید زیادی برای بدن دارد و در حفظ سلامت قلب نیز تاثیر بسزایی دارد.

پاپایا غنی از ویتامین های A, C بوده که از اکسید کلسترول جلوگیری کرده و خطر حمله قلبی را کاهش می دهد.

درمان کچلی

شیر میوه پاپایا حاوی کاروتن بوده و اگر این ترکب هر روز مصرف شود می تواند عفونت قارچی کچلی را درمان کند. شیر پاپایا خواص ضدالتهابی داشته و قرمزی ناشی از عفونت را کاهش می دهد.

کاهش دردهای قاعدگی

قاعدگی چرخه طبیعی در بدن زنان بوده و هر ماه این دوره تکرار می شود و اغلب با گرفتگی دردناک همراه است. مصرف پاپایا برای افرادی که دوره پریود دردناک دارند، توصیه می شود.

کمک به بازسازی بافت عضله

شیر پاپایا علاوه بر احیای بدن، در بازسازی بافت های بدن نیز تاثیر زیادی دارد. پاپایا سرشار از پروتئین و مواد معدنی بوده که برای سلامتی و ترمیم عضله ضروری می باشد.

فواید پاپایا در بارداری

استفاده کم از پاپایا بدلیل داشتن ویتامین های E، C و فولات در آن برای زنان باردار مفید بوده و بیماری صبحگاهی و تهوع را رفع می کند.

پاپایا سوش سر دل، یبوست را درمان کرده و برای رشد جنین مفید می باشد.

افزایش تعداد پلاکت های خون

مصرف عصاره برگ پاپایا و خود میوه می تواند تعداد پلاکت را در افرادی که به تب دنگی مبتلا هستند را افزایش دهد. پاپایا خاصیت ضدالتهابی داشته و برای حفظ سلامتی بدن بسیار موثر می باشد

آشنایی با خواص نارگیل

میوه پاپایا چه خواصی دارد | سایت فتوکده

مطلب مفید بود ؟ ۷ ۰

شما هم بخوانید