خواص پوست هندوانه + ۱۸ فواید پوست هندوانه برای سلامتی

فواید پوست هندوانه برای سنگ کلیه

پوست هندوانه و خواص پوست هندوانه برای سنگ کلیه فواید خوردن پوست کلیه برای لاغری خاصیت پوست هندوانه برای میل جنسی را در سایت فتوکده می خوانید

خواص پوست هندوانه

هندوانه میوه ای تابستانی بوده و در مناطق مختلف ایران با توجه به شرایط آب و هوایی کشت می شود و بدلیل اینکه زادگاه این میوده هند است به آن ” هند وانه” می گویند.

هندوانه میوه ای است که تخم و پوست آن نیز مصرف می شود و اگر نمی توانید طعم پوست آن را تحمل کنید، می توانید بخش قرمز رنگ را همراه با پوست داخل مخلوط کن ریخته و آب آن را یکجا مصرف کرده و از خواص فوق العاده آن بهرمند شوید.

میزان زیادی از مواد مغذی هندوانه در پوست آن قرار دارد و پوست سفید این میوه منبع عالی از ترکیباتی نظیر بتا کاروتن، تیامین، کلسیم، آهن، لیکوپن، ویتامین A, C است.

پوست هندوانه به میزان زیادی پتاسیم در خود دارد می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی و تصلب شرایین را کاهش دهد و مصرف پوست هندوانه به همراه شکر، مربا و عسل برای تقویت و درمان ضعف ماده بسیار توصیه می شود.

خاصیت پوست هندوانه برای لاغری و کاهش وزن

خواص پوست هندوانه برای سلامتی چیست

کاهش فشار خون

مصرف پوست هندوانه باعث گشاد شدن رگ های خونی شده و در کاهش فشار خون موثر می باشد. پوست هندوانه با توجه به پتاسیم زیادی که دارد به تنظیم فشار خون کمک می کند.

تقویت سیستم ایمنی بدن

آنتی اکسیدان ها و ویتامین هایی نظیر ویتامین C, B6 که در پوست هندوانه وجود دارد سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و از بروز بیماری های مزمن در بدن پیشگیری می کند.

درمان یبوست

پوست هندوانه به میزان زیادی فیبر گیاهی دارد و از این رو مصرف آن برای درمان یبوست موثر بوده و در پیشگیری از سرطان روده بزرگ نیز مفید می باشد و مصرف آن به تعادل حرارت معده کمک می کند.

تقویت قلب

بخش سفید زیر هندوانه یا همان پوست این میوه حاوی ماده ای بنام سیترولین بوده و این ماده خاصیت آنتی اکسیدانی قوی دارد و برای تقویت قلب بسیار موثر می باشد.

فواید پوست هندوانه برای خون

مصرف پوست هندوانه با توجه به سیترولینی که در خود دارد باعث گشادی رگ های خونی شده و جریان خون را بهبود می بخشد. خوردن پوست هندوانه در تصفیه خون نیز تاثیر زیادی دارد.

درمان سنگ کلیه

از خواص بی نظیر پوست هندوانه در طب سنتی می توان به درمان و دفع سنگ کلیه اشاره کرد.

برای بهره بردن از این خاصیت یک هندوانه را با پوست خرد کرده و بدون افزودن آب بپزید و موقعی که کاملا له شد، مصرف کنید.

تسکین درهای عضلانی

در هندوانه و بخصوص پوست این میوه ماده ای بنام سیترولین وجود دارد که خاصیت تسکین دهندگی داشته و مصرف آن دردهای عضلانی ناشی از ورزش و فعالیت های بدنی را رفع می کند.

افزایش میل جنسی

خوردن پوست هندوانه اثرات مثبتی بر رگ های خونی داشته و باعث بهبود جریان خون می شود و بنابراین خوردن پوست این میوه می تواند برای بهبود عملکرد جنسی نیز مفید باشد.

خواص پوست هندوانه برای لاغری

هندوانه میوه ای با کالری پایین بوده و مصرف این میوه و پوست آن برای کاهش وزن و لاغری مفید می باشد. پوست هندوانه با ایجاد سیری در فرد و افزایش متابولیسم بدن باعث کاهش وزن می شود.

پوست هندوانه برای چی خوبه و چی بد

پوست هندوانه برای چی خوبه و چی بد

رفع خستگی

انجام فعالیت های روزمره و یا برخی از ورزش های سنگین باعث از دست دادن انرژی بدن می شود و عملکرد طبیعی بدن را کاهش می دهد.

سیترولین موجود در پوست هندوانه خستگی بدن را رفع می کند.

مبارزه با رادیکال های آزاد

در پوست هندوانه سیترولین وجود دارد که از آسیب رادیکال های آزاد به سلول های بدن جلوگیری می کند. این ماده به اسیدآمینه تبدیل شده و توسط قلب و سیستم ایمنی مورد استفاده قرار می گیرد.

بهبود کیفیت خواب

ماده شیمیایی سروتونین برای خواب بهتر لازم می باشد.

استرس ترشح این ماده در بدن را کاهش داده و در مواقع وجود استرس، خواب بهتری نخواهیم داشت و کربوهیدرات های پوست هندوانه به افزایش سروتونین کمک می کند.

جلوگیری از عفونت مثانه

دستگاه ادرای از کلیه ها شروع شده و به مثانه ختم می شود و موقعی که باکتری های موجود در روده از آن به پیشابراه برسند، از آنجا به مثانه راه یافته و منجر به عفونت می شوند

مصرف پوست هندوانه از بروز عفونت مثانه جلوگیری می کند.

درمان کم خونی

در پوست هندوانه به میزان زیاد آهن وجود دارد و ویتامین C موجود در این میوه باعث افزایش جذب آن شده و در نهایت از بروز کم خونی در بدن جلوگیری می کند و در درمان آن نیز موثر می باشد.

درمان آکنه

آب کافی که در پوست هندوانه وجود دارد آلودگی های پوست را رفع کرده و پوست را صاف می کند. لیکوپن موجود در پوست هندوانه برای درمان آکنه پوست بکار می رود و بسیار موثر می باشد.

مضرات پوست هندوانه

زیاده‌ روی در خوردن پوست هندوانه می‌تواند برخی مشکلات گوارشی زا ایجاد کرده و باعث بروز اسهال در بدن شود.

مصرف پوست هندوانه می‌تواند در برخی از افراد واکنش‌های حساسیتی را ایجاد کند.

مصرف بیش از اندازه هندوانه و پوست آن می‌تواند باعث کاهش خفیف و کوتاه مدت سطح فشار خون بدن شود. بنابراین افرادی که فشار خون پایینی دارند در مصرف هندوانه و پوست آن احتیاط کنند.

آشنایی با خواص هویج

فواید پوست هندوانه برای سنگ کلیه و لاغری | سایت فتوکده

مطلب مفید بود ؟ ۸۳ ۱۸

3 نظر برای این مطلب ثبت شده است:

بیات

۲۹ فروردین ۱۴۰۱


درود فراوان با مطالب اموزنده ومفید .عالی بود دمت گرم

ولی الله اسلامیه گرگان

۱۵ تیر ۱۳۹۹


درود بر شما و سپاس از زحمات شما درمورد پوست هندوانه مطالب مفید یاد گرفتم دلشاد باشید بدرود

آوا

۳۰ مهر ۱۳۹۸


خوب بود قابل تحمله

شما هم بخوانید