خواص چای سبز + ۳۳ خاصیت چای سبز و ۱۱ مضرات

خواص چای سبز برای لاغری

خواص چای سبز برای پوست و مو خاصیت چای سبز چیست خواص چای سبز برای لاغری آشنایی با مضرات چای سبز را در سایت فتوکده می خوانید

خواص چای سبز برای لاغری / پوست

چای سبز یکی از پر خاصیت ترین و کم ضررترین نوشیدنی های گیاهی است که به علت داشتن ماده کاچین ضد سرطان بوده و آنتی اکسیدان آن دارای خاصیت دارویی می باشد

نوشیدنی روزانه ۳ تا ۴ فنجان چای سبز بدن را از بیماری های مختلفی در امان نگه می دارد و دارای ویتامین های E و C بسیار قوی می باشد

طرز تهیه دمنوش چای سبز

ابتدا آب را بجوشاید سپس به مدت ۱۰ دقیقه صبر کرده تا دمای آب جوش به ۸۰ درجه کاهش یابد (دمای جوش ۱۰۰ درجه است) زیرا آنتی اکسیدان های چای در دمای جوش بالای ۸۰ درجه از بین می رود

سپس یک قاشق چایخوری چای سبز داخل فنجان ریخته و آبی که کمی از حالت جوش خنک تر شده را به آن اضافه کنید و با گذاشتن درپوشی به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه صبر کنید تا چای دم بکشد

● نباید چای سبز را به مانند دمنوش های دیگر روی حرارت مستقیم جوش آورده شود، در اینصورت بسیار تلخ و بد مزه شده و خاصیت اش از بین می رود

● از دم کردن چای سبز در قوری استیل هم خودداری کنید، چون چای سبز بعلت داشتن تانن با آهن قوری استیل رسوب می دهد

از خواص چای سبز برای لاغری می دانید ؟

خاصیت چای سبز برای پوست و مو

خواص چای سبز در سلامتی

جوانی و زیبایی

آنتی اکسیدان ها یکی از اصلی ترین عوامل برای حفظ سلامتی و شادابی سلول های بدن می باشند، که با به تأخیر انداختن شروع روند پیری سلول ها باعث جوانی می شوند.

کاهش کلسترول

کاهش چشمگیر سطح کلسترول خون یکی دیگر از فواید چای سبز است. به ویژه آنکه چای سبز باعث کم شدن درصد کلسترول بد و بیشتر شدن میزان کلسترول خوب می شود.

پیشگیری از آلزایمر

چای سبز فعالیت سلول های مغزی به ویژه بخش های مربوط به حافظه را تحریک می کند.

چای سبز باعث کاهش میزان استیل کولین در سلول های مغز شده و با این روش مانع از تخریب این سلول ها و بروز بیماری آلزایمر می شود.

مشکلات دهان و دندان

مصرف چای سبز مکملی برای سلامت دندان و دهان می باشد. همچنین چای سبز با از بین بردن باکتری های نامناسب درون دهان، و تنفس بد بو و بوی بد دهان را رفع می کند.

تقویت استخوان ها و مفاصل

چای سبز با داشتن درصد بالایی از فلوراید، باعث تاثیر مثبت بر استخوان ها می شود. درصد بالای فلوراید می تواند استخوان ها و دندان ها را در برابر آسیب پوسیدگی دندان و پوکی استخوان حفظ کند.

درمان بیماری های کبدی

مصرف چای سبز باعث از حذف رادیکال های آزاد ایجاد شده توسط چربی های موجود در کبد می شود. این عملکرد مثبت، مانع از بروز بیماری های کبدی به ویژه سرطان کبد می شود.

تاثیر مثبت بر گوش

مصرف چای سبز گوش را در برابر تورم و عفونت محافظت می کند

همچنین در صورت بروز این مشکل، پارچه تمیزی را با چای سبز نم دار کرده و سپس با تمیز کردن گوش می توان تا حدی از تورم و عفونت گوش جلوگیری کرد.

سرطان

متخصصان نوشیدن چای سبز را عامل مهمی برای جلوگیری از ابتلا به سرطان می دانند، زیرا میزان آنتی اکسیدان های موجود در آن ۲۵ برابر تاثیرگذارتر از ویتامین E و ۱۰۰ برابر تاثیرگذارتر از ویتامین C است

ایجاد احساس آرامش

نوشیدن چای سبز به شما کمک می کند تا از خاصیت آرامش بخشی این گیاه دارویی برای تقویت سیستم عصبی خود استفاده کنید و به این ترتیب مانع بروز اشتهای کاذب ناشی از استرس ها یا تنش های روزمره شوید.

درمان اختلالات معده

پلی‌فنل‌های موجود در چای سبز به عنوان عاملی برای افزایش سرعت فرایند گوارشی شناخته می‌شوند. این نوشیدنی گازهای موجود در دستگاه گوارش را خنثی کرده و باعث تسکین نفخ می‌شود.

کنترل دیابت

این نوشیدنی تاثیر مثبتی بر روی بیماری دیابت داشته و چای سبز سطح قند خون را کاهش می‌دهد و حساسیت به انسولین را در بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ بهبود می‌بخشد.

چای سبز و رفع زگیل

یک چای کیسه‌ای سبز را در آب بسیار داغ خیس کنید؛ سپس بگذارید کیسه‌ی چای سبز خنک شود و سپس آن را مستقیما به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه روی زگیل بگذارید تا از آن‌ها خلاص شوید.

تنظیم فشار خون

فلاونوئیدهای موجود در چای سبز فشار خون را پایین می ‌آورند.

مصرف منظم این چای از تشکیل لخته‌های خونی جلوگیری کرده و گردش خون را به حالت نرمال در می‌آورد و باعث آرامش رگ‌های خونی‌ می‌شود.

بهبود قوه بینایی

آنتی‌اکسیدان ‌های موجود در چای سبز توسط چشم‌ ها جذب می‌شوند و می‌ توانند رادیکال‌های آزاد را خنثی نمایند.

ویتامین E، ویتامین C، لوتئین و زآگزانتین موجود در این چای از بافت‌های چشم در برابر بیماری ها محافظت می‌کند.

کاهش شدت حملات آسم

تئوفیلین موجود در چای سبز با حفاظت از نایژه‌ ها شدت حملات آسم را کاهش می دهد. با نوشیدن یک فنجان چای سبز در روز باعث آرامش ماهیچه‌ های‌ می شود.

مراقبت از لثه

برای جلوگیری از تورم لثه و تجمع باکتری‌ های عامل پلاک دندان می‌ توانید شکلات محتوی چای سبز بجوید یا یک فنجان از این چای بسیار مفید را بنوشید تا سلامت لثه ها حفظ شود.

سم زدایی از بدن

چای سبز به عنوان یک عامل سم ‌زدای عالی در بدن عمل می‌کند. این نوشیدنی دارای پلی‌ فنل‌ هایی است که به رهایی بدن از شر رادیکال‌ های آزاد کمک کرده و سلامتی بدن را حفظ می کند.

تقویت دستگاه ایمنی

پلی فنل‌ ها، آنتی‌ اکسیدان‌ های موجود در چای سبز هستند که باعث تقویت دستگاه ایمنی بدن می‌ شوند؛ چای سبز از بدن‌ در برابر آسیب رادیکال‌ های آزاد حفاظت می کند.

مبارزه علیه عفونت مجاری ادراری

دستگاه مجاری ادراری در دفع مواد زائد بدن نقش مهمی ایفا می‌ کند.

مصرف چای سبز به درمان عفونت و حفظ سلامتی مجاری ادراری کمک کرده و باعث می شود باکتری‌ های مضر از بین بروند

چای سبز و درمان آلرژی

چای سبز دارای آنتی ‌اکسیدان پرقدرتی به نام اپی گالوکاتچین گالات است که مواد شیمیایی عامل حساسیت را مسدود می‌ کند.

روزی ۲ الی ۳ فنجان چای سبز بنوشید تا از بروز حساسیت پیشگیری کند.

چای سبز و درمان آکنه

آنتی‌اکسیدان‌ های (کاتچین‌ ها) موجود در چای سبز، با آکنه مبارزه کرده و میزان تحریک هورمون‌ های پوستی را کاهش می‌ دهند. ماسک چای سبز برای خلاصی از شر جوش‌ها بسیار موثر می باشد.

کاهش پف زیر چشم ها

این گیاه سرشار از ماده معدنی پتاسیم است که در کاهش پف و لک های سیاه زیر چشم ها موثر است. مقداری پنبه را به چای سبز آغشته کرده و به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه روی چشم ها بگذارید.

چای سبز برای پوست

چای سبز یک لایه‌ بردار طبیعی بوده که روی لایه برداری از پوست اثر قابل توجهی دارد.

یک قاشق چای سبز را با ۳ قاشق ماست مخلوط کرده و این مخلوط را به پوست‌ مالیده بعد از ۵ دقیقه با آب ولرم بشویید.

چای سبز و تونر پوست

یکی دیگر از خواص چای سبز می توان از آن به عنوان یکی از تونرهای پوست به شمار می‌ رود چرا که سرشار از خواص ضد التهابی است،

یک فنجان چای سبز را بعد از خنک کردن روی صورت خود بپاشید و در آخر صورتتان را با آب خیلی سرد شستشو دهید.

کنترل ریزش مو

کاتچین موجود در چای سبز ریزش مو را کنترل کرده و رشد دی‌ هیدروتستوسترون، عامل اصلی ریزش مو، را کُند می‌ کند. خاصیت ضدعفونی ‌کنندگی چای سبز بسیاری از مشکلات مربوط به موها را رفع می کند.

افزایش رشد مو

چای سبز باعث تحریک فولیکول‌ های مو تحریک ‌شده و در نهایت به رشد موها سرعت می‌ بخشد. زیرا چای سبز حاوی ویتامین E، ویتامین C، و پلی‌فنل‌هایی است که باعث تقویت موها‌ می‌ شود.

پیشگیری از موخوره

چای سبز دارای دکسپانتنول است که از ایجاد مو خوره پیشگیری می‌ کند. ویتامین C، E موجود در این چای به عنوان یک نرم‌ کننده عمل کرده و موها را نرم و شفاف می‌ نماید.

خاصیت چای سبز برای مو

برای درمان خارش سر و شوره، موهای‌ خود را با چای سبز بشویید.

چای سبز پوست خشک سر را لایه‌ برداری کرده و از تشکیل شوره‌ی سر پیشگیری می‌ کند و سلامتی پوست سر را حفظ می نماید.

جلوگیری از پیری

چای سبز سرشار از آنتی‌ اکسیدان‌ بوده که می تواند از پوست در برابر رادیکال‌ های آزاد حفاظت کند. اکسيژن‌ رسانی به سلول‌ های پوست برای جوان ماندن آن بسیار ضروری است و رادیکال آزاد از این عمل جلوگیری می کند.

پیشگیری از پوکی استخوان

به دلیل کاهش تراکم استخوانی ناشی از ضعف استخوان‌ ها، پوکی استخوان ایجاد می‌شود و این مشکل در زنان بسیار شایع است.

چای سبز دارای مقادیر بسیاری فلورید بوده که باعث بهبود سلامت و حفظ استحکام‌ استخوان‌ ها می‌ شود.

درمان آفتاب سوختگی

خاصیت ضد التهابی چای سبز اثرات آفتاب سوختگی را تسکین می‌ دهد. مقداری چای سبز دم کرده و پس از خنک شدن یک پارچه ی تمیز را به آن آغشته کرده و روی نواحی آفتاب سوخته پوست بمالید.

خواص چای سبز برای لاغری

برای کاهش وزن باید مصرف چای سبز را در برنامه غذایی قرار داد.

چای سبز به دلیل داشتن پلی فنول می تواند باعث افزایش حرارت درونی بدن شده و میزان سوخت انرژی موجود در سلول های چربی را افزایش دهد باعث کاهش وزن شود.

رژیم لاغری با چای سبز

تسکین آرتروز

از دیگر خواص چای سبز برای پوست خاصیت ضد التهابی آن است که می‌ تواند التهاب ناشی از روماتیسم مفصلی را تسکین دهد. د

ردهای مفصلی در افراد سالخورده بسیار به چشم می خورد و مصرف چای سبز از میزان این درد می کاهد.

آشنایی با مضرات چای سبز برای بدن

مضرات چای سبز برای سلامتی چیست

مضرات چای سبز برای سلامتی ۱

مضرات چای سبز برای معده

کافئین می تواند شایع ترین عامل بروز مشکلات در معده باشد چون کافئین میزان اسید درگیر در فرآیند گوارش را افزایش می دهد. مصرف چای سبز که حاوی این ماده است در بروز بیماری گوارشی دخیل می باشد.

سردرد

به علت وجود کافئین در چای سبز این کافئین باعث بروز سردرد خفیف تا شدید می شود. همچنین سردرد ناشی از کمبود آهن می تواند باشد.چای سبز همچنین باعث سرگیجه هم می شود.

کمبود آهن و کم خونی

مصرف بیش از اندازه ی چای سبز می‌تواند به کم‌خونی کمبود آهن منجر شود.

اپی‌ گالوکتشین گالات ترکیب اصلی چای سبز است. این ترکیب آنزیمی را به نام میلوپراکسیداز که باعث التهاب می شود، مهار می‌ کند.

مضرات چای سبز برا خواب

کافئین موجود در چای سبز از دلایل بی خوابی بوده و با تحریک سیستم عصبی می‌ تواند خواب فرد را تحت تاثیر قرار دهد. میزان تاثیرگذاری کافئین موجود در چای سبز بر روی خواب، روزانه ۱۰ تا ۱۴ گرم است.

ضربان قلب نامنظم

کافئین باعث تحریک قلب شده و این ماده باعث می‌ شود سرعت ضربان قلب شما به سرعت بیشتر شود و در نهایت باعث ضربان قلب تند و نامنظم شده و باعث بروز برخی بیماری ها می شود.

اسهال

مدفوع شل (اسهال) می‌ تواند بخاطر داشتن کافئین یکی از عوارض جانبی خفیف چای سبز باشد که در نتیجه بعد از آن‌ که به مصرف چای عادت کردید، رفع خواهد شد.

استفراغ

در چای سبز پلی فنول وجود دارد که می‌ تواند باعث استرس اکسیداتیو شود. مصرف خیلی زیاد کافئین، از جمله کافئین موجود در چای سبز، باعث تهوع و استفراغ می‌ شود.

سوزش در سر دل

چای سبز خاصیت اسیدی دارد و از این جهت می‌ تواند باعث تحریک پوشش مری و ایجاد ریفلاکس اسید یا سوزش سر دل شود. ا

گر شخصی در معرض سوزش سر دل باشد، این اختلال را بدتر می کند.

مضرات چای سبز برای گیجی

از مضرات چای سبز این است که مصرف کافئین به مدت طولانی و به میزان بیش از ۱.۵ گرم در روز می‌ تواند منجر به علائم خاص نظیر سرگیجه و گیجی شده و باعث وابستگی بدن به کافئین می شود.

لرزش و انقباضات عضلانی

مصرف بیش از حد چای سبز که حاوی کافئین است،باعث بروز اسپاسم و فشردگی عضلانی می شود. افراد مبتلا به ریتم غیر طبیعی سینوس باید مصرف کافئین را کاهش دهند.

وزوز گوش

نوشیدنی‌ های دارای کافئین باعث شدید شدن وزوز گوش می‌ شوند. چای سبز، که یکی از منابع کافئین دار است، می‌ تواند منجر به بروز این اختلال شود و نباید در مصرف آن زیاده روی کرد.

خواص چای سبز برای پوست چیست | سایت فتوکده

مطلب مفید بود ؟ ۹ ۲

شما هم بخوانید