خواص لبو + ۳۰ خاصیت چغندر لبو برای ریه، لاغری و بارداری

 .چغندر لبو چه خواصی دارد

 

  چغندر لبو چه خواصی دارد

 


 
سایت فتوکده : سایتی برای همه
 
 

خواص لبو + ۳۰ خاصیت چغندر لبو برای ریه، لاغری و بارداری

لبو همان چغندر پخته شده است که به روش آب پز یا بخار پز تهیه می شود، و بخصوص در ایران طرفدار زیادی دارد بسیار لذیذ می باشد

لبو حاوی فیبر، پروتئین و انواع ویتامین و املاح ضروری بدن است و از سالم ترین سبزیجات و خوراکی ها است و بیشتر مخصوص فصل زمستان است

خواص لبو چغندر برای زنان و مردان

خواص لبو چغندر برای سلامتی بدن چیست

چغندر لبو چه خواصی دارد ؟

سلامت مجاری ادراری + کلیه

از خواص لبوی خام خاصیت ادرار آوری است که می تواند باعث پاک سازی مجاری اداری بخصوص کلیه ها شده و رنگ ادرار را نیز تغییر می دهد.

رفع یبوست

لبو با خاصیت نرم کنندگی و بهبود دفع و البته فیبر بالا که نقش مهم در هضم دارد می تواند به دفع راحت تر کمک کرده و از یبوست بکاهد.

خواص لبو برای کبد

وجود ترکیب بتائین، مس و روی در لبو چغندر موجب شده است که علاوه بر دفع سموم کبد، موجب محافظت از کبد در برابر اکسیداتیو و نارسایی های کبدی شود.

پیشگیری از سرطان

عصاره لبو دارای ماده ای به نام بتالین و خاصیت ضد التهابی است که می تواند مانع از سرطان های سینه، ریه، پوست و خون شود.

رقیق کننده صفرا

از خواص مفید دیگر چغندر لبو کلسیم، آهن، ویتامینB، فیبر و آنتی اکسیدان است که با پاک سازی و سم زدایی از کیسه صفرا مانع از نارسایی و التهابات آن می شود.

خواصی انرژی زای لبو

براساس تحقیقات انجام شده بر نمونه آزمایشی مشخص شده که مصرف لبو با اثر مستقیم نیترات بر آدنوزین تریفسفات در بدن، موجب افزایش و طولانی تر شدن ذخیره انرژی در عضلات شود.

تنظیم سطح قند خون 

با آنکه لبو سرشار از قند است اما طی پژوهشی در کشور ایسلند مشخص شده قند موجود در لبو طبیعی بوده و از طرفی با داشتن فیبر بالا می تواند به تنظیم قند خون کمک کند.

خواص لبو برای لاغری

از نظر متخصصان تغذیه لبو از نظر داشتن مواد قندی طبیعی و همچنین فیبر موجود، می تواند از مناسب ترین گزینه جهت تعادل و کاهش وزن باشد.

کنترل کلسترول خون

لبو از جمله خوراک های مناسبی می باشد که علاوه بر اینکه کلسترول آن صفر است کم کالری هم است و می تواند با فیبر موجود سطح کلسترول بد را کاهش و موجب افزایش سطح کلسترول خوب خون شود.

خاصیت لبو برای پوست

ویژگی بارز دیگر لبو این است که با داشتن ویتامین A و E می تواند موجب سلامت غشای مخاطی پوست شده و مانع از التهابات پوستی و حتی سرطان پوستی گردد.

 

مانع از پوکی استخوان

 

لبو سرشار از کلسیم و نیترات است که براحتی می تواند باعث استحکام استخوان بندی (اسکلت) بدن شده و از پوکی استخوان جلوگیری کند.

 

تقویت دستگاههای گوارشی

از فواید مفید دیگر لبو وجود فیبر است که با افزایش تحرکات روده ای می تواند به بهبود هضم کمک کرده و با تقویت سیستم گوارشی مانع از بیماری های گوراشی شود.

خواص لبو چغندر برای تومور

 

رنگدانه های بتالئین موجود در لبو حاوی خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی بالایی است که از رشد سلول های توموری جلوگیری می کند.

چغندر لبو چه خواصی دارد

خواص لبو چغندر برای سلامتی بدن

رفع مشکلات تنفسی

ریشه، برگ و آب لبو سرشار از ویتامین C می باشد که با علاوه بر درمان آسم می تواند از دستگاههای تنفسی نیز محافظت کند.

خاصیت ضد تب لبو چغندر

خواص مهم ضد التهابی لبو و املاح غنی آن موجب کاهش دمای بدن و تنظیم حد تعادل آن شده بطوریکه در زمان تب کردن نوشیدن آب لبو توصیه می شود.

منبع آنتی اکسیدانی غنی

از ترکیبات مهم با خاصیت آنتی اکسیدانی غنی در لبو می توان به ترکیبات بتالئین و پلی فنول موجود در لبو اشاره کرد که موجب تقویت و سلامت بدن در مقابله با امراض مزمن می شود.

تنظیم فشار خون

براساس یافته های پژوهشی در دانشگاه کوتئن مری در لندن مشخص شده است که مصرف ۴ هفته آب لبو به دلیل دارا بودن نیترات موجب گشادی عروق و تنظیم فشار خون می شود.

جوان سازی

برگ چغندر و یا آب لبومملو از کاروتنوئید و ویتامین A می باشد که می تواند با علائم پیری مبارزه کرده و جوانی و شادابی را به ارمغان آورد.

سلامت و استحکام دندان و استخوان

از خواص دیگر لبو وجود کلسیم و آهن غنی است که علاوه بر استحکام و تقویت دندان و استخوانها مانع از بیماری های مفاصلی و دهانی می شود.

خاصیت چغندر لبو برای مغز

خاصیت مهم دیگر در لبو این است که منبع فولات جهت سلامت روانی و پتاسیم جهت بهبود خونرسانی به مغز است همچنین بورخاصیت آرام بخشی دارد که در روند عملکرد مغزمفید و تاثیر گذار است.

خواص لبو چغندر برای التهاب

وجود ویتامین های ارزشمند مانند پتاسیم و خواص بالای ضد التهابی در لبو موجب شده است این خوراکی لذیذ منبعی جهت کاهش سکته های مغزی و قلبی و برخی التهابات مفاصلی باشد.

ضد بیماری و پیری چشمی

لبو و ریشه چغندر منبع غنی ویتامین A می باشد که موجب سلامت چشم در برابر بیماری آب مروارید و دژنراسیون ماکولا (که همان پیر چشمی است و قوه بینایی را از بین می برد) می شود.

بهبود التهابات و زخم ها

برگ و آب لبو می تواند با خاصیت ضد التهابی هم درد و هم روند رشد زخم و التهابات را کاهش دهد از قدیم مصرف آب و برگ لبو برای درمان نواحی کبود و یا خراشیدگی ها بسیار مفید و شایع بوده است.

تقویت و رشد دهنده بدن

خواص غنی، املاح معدنی نظیر مس، روی، منگنز، پتاسیم، کلسیم، فیبر و … در لبو موجب حصول اطمینان از برآورد شدن نیاز های ضروری بدن و همچنین سلامت و رشد بدن می شود.

خواص لبو برای کم خونی

از فواید مهم دیگر در لبو این است که علاوه بر منبع عالی آهن، باعث جذب بیشتر آهن به بدن می شود لذامی تواند کم خونی را کاهش دهد.

 

خواص لبو چغندر برای قوای جنسی

براساس تحقیقاتی در عربستان مشخص شده لبو حاوی بور، تریپتوفان و بتائین است که می تواند با تحریک هورمون های جنسی موجی افزایش قوای جنسی گردد.

 

سلامت قلب و عروق

 

براساس یافته های دانشمندان آمریکایی آب لبو علاوه بر نیترات که از انسداد عروق جلوگیری می کند با ثبات فشار خونی می تواند به سلامت قلب کمک کند.

 

کاربرد لبو در صنعت

 

از خواص صنعتی لبو رنگدانه آن است که باعث شده که در صنعت رنگسازی از آن بهره مند شوند و رنگ قرمز لبو به دلیل وجود نتالئین می باشد.

 

خاصیت لبو برای کودکان

● تقویت اعصاب و روان کودکان و نوزادان به دلیل وجود فولات غنی در لبو

● پرطرفدارترین خوراک مورد علاقه کودکان و نوزادان

● منبع غنی آهن و خونرسانی در کودکان و نوزان

● تقویت تراکم استخوانی در کودکان و نوزادان

خاصیت چغندر لبو در بارداری

● وجود نیترات در لبو هم برای تقویت جنین و هم مادر ضروریست

● اسید فولیک موجود در لبو از نارسایی لوله های عصبی در جنین جلوگیری می کند

مضرات مصرف لبو چغندر چیست

● چغندر لبو کمترین آلرژی را دارد اما افرادی که حساسیت خاصی دارند از مصرف زیاد خوداری کنند

● در افراد با داروی خاص ممکن است سبب تداخل دارویی گردد

● زیاده روی مصرف در افراد با ناراحتی کلیوی موجب اختلالات مثانه و کلیه می شود

● مصرف زیاد لبو گاهی ادرار را قرمز می کند و این کاملا طبیعی است

۲۵ فایده سماق برای کبد چرب و سلامتی

چغندر لبو چه خواصی دارد | سایت فتوکده

مطلب مفید بود ؟ ۱۰ ۲

شما هم بخوانید