خواص کاهو + ۲۹ خاصیت کاهو برای پوست لاغری و بارداری

خاصیت کاهو برای زنان باردار و سلامتی زنان

خواص کاهو برای پوست و لاغری و خاصیت کاهو برای زن باردار فواید کاهو برای لاغری کاهو چه ویتامینی دارد کاهو برای دیابت را در سایت فتوکده می خوانید

خواص کاهو برای پوست و لاغری

کاهو سبزی های خوش خوراک و مفید بوده و ارزش غذایی بالایی دارد؛ از خواص دارویی کاهو می توان به بهبود سلامت قلب، چشم، مغز و معده اشاره کرد

این سبزی خوراکی از استخوان ها محافظت کرده و برای رفع کم خونی، دیابت، بی خوابی، التهاب و یبوست موثر بوده و طبع کاهو سرد و تر می باشد.

از کاهو انواع غذاهای رژیمی تهیه می شود و این گیاه آبدار بوده و از پرمصرف ترین سبزیجات به شمار می رود. کاهو ویتامین ها و آنتی اکسیدان های بسیاری داشته و در انواع غذاها و سالادها بکار برده می شود.

آیا می دانید کاهو چه ویتامینی دارد

خواص کاهو برای پوست و لاغری و کاهش وزن

۲۹ خواص کاهو برای سلامتی

سلامت استخوان ها

در کاهو کلسیم به مقدار زیادی وجود دارد و برای تقویت و حفاظت از استخوان ها بسیار مفید بوده و در حفظ سلامتی آن ها نیز تاثیر دارد.

کاهو دارای مواد معدنی مفید برای بدن می باشد.

حفظ سلامتی قلب

ویتامین C و بتاکاروتنی که در کاهو وجود دارد از ایجاد پلاک در رگ های خونی و اکسیداسیون کلسترول جلوگیری می کند؛ فیبر و پتاسیم کاهو سطح کلسترول را کاهش داده و سلامتی قلب را حفظ می کند.

خاصیت ضدالتهابی

عصاره کاهو ترکیباتی همچون لیپراکسیژناز و کاراژین دارد که مانند ضدالتهاب عمل می کند. در طب سنتی از کاهو برای کاهش التهاب و تسکین در استخوان ها استفاده می شود.

کاهش فشار خون بالا

کاهو به میزان زیادی پتاسیم دارد و برای افرادی که به فشار خون بالا دارند مفید می باشد. مصرف کاهو فشار خون را کاهش داده و از بروز بیماری های قلبی پیشگیری می کند.

خاصیت کاهو برای کبد چرب

وجود چربی در کبد امری طبیعی بوده اما اگر میزان آن بیش از ۵ تا ۱۰ درصد وزن کل کبد باشد، فرد دچار بیماری کبد چرب شده است.

مصرف کاهو کبد را سم زدایی کرده و در درمان کبد چرب موثر می باشد.

رفع بی خوابی

افرادی که دچار اختلالات خواب هستند توصیه می شود که بطور منظم کاهو مصرف نمایند.

در برگ های کاهو مایع سفید رنگ لاکتوکاریوم وجود دارد که دارای اثرات آرامش بخشی بوده کیفیت خواب را بهبود می بخشد.

سم زدایی بدن

انتخاب مواد غذایی نامناسب، استرس و مشکلات گوارشی میران سم در بدن را افزایش می دهد. در کاهو انواع مواد معدنی وجود دارد که بدن را سم زدایی کرده و تعادل اسیدی بدن را حفظ می کند.

کاهش خطر ابتلا به آرتروز

مصرف کاهو خطر ابتلا به آرتریت و آرتروز را به میزان زیادی کاهش می دهد. افراد برای حفظ سلامتی باید از مصرف غذاهای پرکالری و چرب خودداری نمایند و کاهو دارای این ویژگی می باشد.

درمان اضطراب

کاهو دارای خواص ضد اضطرابی بوده و برای سلامت اعصاب و روان مفید می باشد. از قدیم الایام برای درمان اضطراب و افسردگی از کاهو استفاده می شده است.

آبرسانی بدن

نوشیدن آب یکی از راه های مرسوم برای تامین آب مورد نیاز بدن است ولی نباید از تاثیر فوق العاده مصرف کاهو در هیدراتاسیون، حفظ طراوت و سلامت بدن چشم پوشی کرد.

منبع آنتی اکسیدان ها

کاهو سرشار از آنتی اکسیدان هایی نظیر ویتامین C بوده و در مبارزه و خنثی سازی رادیکال های آزاد نقش موثری دارد. آنتی اکسیدان های کاهو به حفظ سلامت بدن کمک می کنند.

خواص کاهو برای پوست

سبزیجاتی که به رنگ سبز هستند مانند کاهو دارای مواد مغذی ویتامین ها و فیبر بوده که برای حفظ زیبایی و سلامت پوست ضروری می باشد.

برای بهره مندی از مزایای کاهو صبح ها صورت را با آب کاهو بشویید.

افزایش رشد مو

کاهو حاوی میزان بالایی مواد مغذی بوده که سلامتی موها را حفظ کرده و مواد معدنی مورد نیاز برای رشد موها را تامین می کند.

ویتامین k و پتاسیم کاهواز ریزش مو و سفیدی آن جلوگیری می کند.

بهبود متابولیسم بدن

کاهو دارای منیزیم، آهن، پتاسیم و B کمپلکس بوده که نقش مهمی در بهبود متابولیسم و سوخت و ساز بدن دارد. در متابولیسم مواد غذایی به انرژی تبدیل شده و قدرت بدنی را زیاد می کند.

کاهش خطر ابتلا به دیابت

کاهو از سبزیجات پرخاصیت با کالری اندک و شاخص گلیسمی صفر بوده که برای افراد دیابتی مفید است و خطر ابتلا به بیماری دیابت را بطور چشمگیری کاهش می دهد.

خواص کاهو برای پوست و لاغری

کاهو چه ویتامینی دارد

پیشگیری از سرطان

در برگ کاهو مواد مغذی وجود دارد که برای کنترل سرطان خون و سرطان سینه بسیار مفید می باشد. خوردن کاهو ۵۰% سلول های سرطان خون را از بین می برد

ویتامین A کاهو از ابتلا به سرطان ریه و دهان پشگیری می کند.

خاصیت ضدمیکروبی

کاهو دارای لاتکس یا همان شیره گیاهی بوده که خاصیت ضدمیکروبی دارد و مصرف منظم کاهو باعث حفظ سلامت بدن در برابر انواع بیماری های میکروبی می شود.

خاصیت کاهو برای آلزایمر

عصاره کاهو با پیشگیری از مرگ سلول های عصبی که نقش موثری در حافظه دارند با بیماری آلزایمر مقابله می کند.

کاهو سرشار از نیترات غذایی بوده که در بدن به اکسیدنیتریک تبدیل و خطر مشکلات عصبی و حافظه را کاهش می دهد.

درمان کم خونی با کاهو

آنمی یا کم خونی از بیماری های رایج خونی بوده و با علائمی نظیر ضعف شدید و خستگی همراه است.

در کاهو آهن به میزان مورد نیاز بدن وجود دارد و از بروز کم خونی پیشگیری کرده و برای درمان آن نیز موثر می باشد.

منبع امگا۳

کاهو از سبزیجات با ارزش بوده و غنی از اسیدهای چرب امگا۳ بوده که برای سلامت بدن ضروری می باشد. امگا۳ باعث تقویت حافظه شده و ایمنی بدن را افزایش می دهد.

بهبود عملکرد گوارشی

کاهو یکی از منابع مهم برای فیبر بوده که در بهبود عملکرد گوارشی تاثیر زیادی دارد. فیبر موجود در کاهو هضم را بهتر کرده و از ایجاد یبوست و درد معده و نفخ جلوگیری می کند.

خواص کاهو برای لاغری

سالاد تهیه شده از کاهو از محبوب ترین مواد غذایی در رژیم لاغری به شمار می رود،

زیرا کاهو حاوی مقدار کمی کالری بوده و فاقد چربی می باشد. فیبر کاهو با ایجاد حس سیری باعث کاهش اشتها و در نتیجه کاهش وزن می شود.

سرشار از ویتامین ها

کاهو از برگ های خوراکی با ارزش غذایی زیاد بوده و مصرف زیادی دارد. کاهو دارای ویتامین های A, C, K و ویتامین B6 می باشد و همه برای حفظ سلامت بدن بسیار ضروری هستند.

سلامت چشم ها

در کاهو به میزان قابل توجهی امگا۳ وجود دارد که باعث تقویت بینایی شده و زاکسنتین که از آنتی اکسیدان های قدرتمند است به سلامت چشم ها کمک کرده و از ابتلا به بیماری دژنراسیون ماکولا جلوگیری می نماید.

سرشار از پروتئین

کاهو از سبزیجات مفید برای بدن بوده و به میزان زیادی پروتئین دارد و مصرف کاهو در ورزشکاران از روش های عالی برای رشد عضلات و بدنسازی می باشد و باعث تقویت ماهیچه ها می شود.

خاصیت کاهو برای زن باردار

وجود ویتامین K در کاهو از نقص مادرزادی، نقایص عصبی و خونریزی حین زایمان در زنان باردار پیشگیری می کند.

کاهو سرشار از فولات و ویتامین C بوده که در حفظ سلامت بدن زن باردار و جنین بسیار موثر می باشد.

جوانسازی پوست

در کاهو ویتامین C، E وجود دارد که از پوست در برابر اشعه فرابنفش خورشید محافظت می کند. مصرف کاهو باعث جوانسازی پوست شده و از پیری زودرس پوست جلوگیری می کند.

بهبود سلامت مغز

کاهش سلامت مغز منجر به بروز آلزایمر و افسردگی می شود و مصرف آب کاهو به افزایش اتصال میان رشته های عصبی در مغز کمک می کند.

مصرف منظم از کاهو باعث بهبود عملکرد مغز می شود.

بهبود قدرت عضلات

با خوردن کاهو به میزان زیادی پتاسیم وارد بدن می شود و پتاسیم در کنترل قدرت عضلات انسان نقش بسزایی دارد.

مصرف کاهو سرعت متابولیسم را افزایش داده و چربی های ذخیره شده در بدن را کاهش می دهد.

کاهو چه ویتامینی دارد | سایت فتوکده

مطلب مفید بود ؟ ۶ ۰

شما هم بخوانید