خواص گوشت اردک + ۲۷ خاصیت گوشت اردک با مضرات

خاصیت گوشت اردک

خواص گوشت اردک در بارداری خاصیت گوشت اردک برای گوشت اردک چه خاصیتی دارد فواید و مضرات گوشت اردک را در سایت فتوکده می خوانید

خواص گوشت اردک چیست

گوشت اردک منبع عالی از پروتئین ها، فسفر، آهن، ریبوفلاوین و منیزیم می باشد

این گوشت کلسترول و چربی بالایی داشته و افزادی که کلسترول بالا دارند، از خوردن آن اجتناب کنند یا حدالامکان به مقدار بسیار اندک آن را مصرف کنند.

گوشت اردک خوشمزه بوده و بصورت سرخ شده و آب پز سرو می شود

تخم اردک نیز مصرف خوراکی دارد و بخش سینه و ران اردک پروتئین بیشتری داشته و نقطه ذوب چربی گوشت اردک ۱۴ درجه سانتی گراد می باشد که از دمای بدن بسیار پایین تر می باشد و بنابراین این گوشت به آسانی متابولیزه شده و باعث چاقی نمی شود.

در طب سنتی بر این عقیده اند که گوشت اردک گرم ترین گوشت بین طیور اهلی است و ارزش تغذیه ای این گوشت بسیار بالا می باشد.

فواید و مضرات گوشت اردک

۲۷ خاصیت گوشت اردک برای سلامتی

افزایش طبیعی وزن بدن

در گوشت اردک اسیدهای چرب به میزان زیادی وجود دارد و به همین دلیل در افزایش وزن طبیعی، سریع و سالم بدن نقش موثری دارد.

گوشت اردک باید به میزان مورد نیاز مصرف شود تا وزن بدن افزایش نیابد.

خواص گوشت اردک برای پوست

نیاز بدن به چربی را می توان با خوردن گوشت اردک رفع نمود و چربی ها، بر رطوبت، سفتی و شادابی پوست تاثیر زیادی داشته و چربی از مواد مهم برای محافظت پوست در برابر تغییرات آب و هوایی می باشد.

تقویت سیستم ایمنی

در گوشت اردک عنصر روی وجود دارد که برای تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار موثر می باشد و بدن را در برابر عوامل بیماری زا ایمن می کند.

روی در درمان سریع زخم ها نیز تاثیر بسزایی دارد.

بهبود عملکرد آنزیم ها

در گوشت اردک به میزان کافی اسید پانتاتونیک وجود دارد که در بدن همانند یک آنزیم A عمل کرده و در متابولیسم کربوهیدرات ها، چربی ها و پروتئین ها برای آزادسازی انرژی نقش دارد.

خاصیت گوشت اردک برای موها

در گوشت اردک به میزان مناسبی ریبوفلاوین یا همان ویتامین B2 وجود دارد که در حفظ سلامت موها بسیار موثر بوده و از ریزش مو جلوگیری کرده و چربی مو را کاهش می دهد.

بهبود سوخت و ساز بدن

گوشت اردک دارای ویتامین B6 بوده که در متابولیسم کربوهیدرات ها، چربی ها و پروتئین ها در بدن نقش دارد.

در هر ۱۰۰ گرم گوشت اردک به مقدار ۰.۳ میلی گرم ویتامین B6 وجود دارد که سوخت و ساز بدن را بهبود می بخشد.

رفع کم خونی با گوشت اردک

در گوشت خوش طعم و لذیذ اردک به میزان قابل توجهی آهن وجود دارد که در تامین نیاز گلبول های قرمز خون نقش دارد.

خوردن گوشت اردک از بروز کم خونی در بدن پیشگیری کرده و در صورت وجود کم خونی آن را رفع می کند.

خاصیت گوشت اردک برای ماهیچه ها

در گوشت اردک پروتئین که ماده مغذی و منبع انرژی بوده به فراوانی یافت می شود.

پروتئین حیوانی و مقدار اندکی سدیم برای رشد ماهیچه ها مفید بوده و خوردن آن برای زنان باردار و افراد در سن رشد، عملکرد ماهیچه را بهبود می بخشد.

حفظ سلامت جسمی و ذهنی

گوشت اردک حاوی مواد مغذی زیادی نظیر مس بوده که در حفظ سلامت جسمی و ذهنی افراد نقش موثری دارد. مس در رشد طبیعی بدن مهم بوده و کلسترول بد را کاهش داده و در افزایش کلسترول خوب تاثیر دارد.

تقویت سیستم عصبی

گوشت اردک فواید زیادی برای سلامتی بدن داشته و ترکیبات موجود در این گوشت عملکرد سیستم عصبی را بهبود بخشیده و اسید پانتاتونیک موجود در گوشت اردک باعث آزادسازی انرژی و فعال شدن سیستم عصبی می شود.

افزایش توانایی مردان

خورت گوشت اردک باعث روان شدن گردش خون شده و سیستم عصبی را تقویت می کند که این مورد با توانایی مردان در ارتباط می باشد.

وجود تیامین در گوشت اردک توانایی مردان را افزایش می دهد.

روان کردن دستگاه گوارش

در گوشت اردک نیاسین یا همان ویتامین B3 وجود دارد که به نرم و روان شدن دستگاه گوارش کمک می کند. نیاسین در جذب کربوهیدرات ها، چربی و پروتئین نقش داشته و برای مقابله با دیابت نیز موثر می باشد.

خاصیت گوشت اردک برای دمای بدن

میزان اسیدهای چربی که در گوشت اردک وجود دارد زیاد بوده و بنابراین می تواند بدن را گرم کرده و از سرماخوردگی جلوگیری کند.

این چربی ها می تواند در برابر تغییرات شدید دما از بدن محافظت نماید.

تسکین گلودرد

در گوشت اردک مواد معدنی بسیاری وجود دارد که در تسکین گلودرد بسیار موثر می باشد. خوردن گوشت اردک باعث می شود که صدای فرد به حالت عادی برگشته و میزان گلودرد کاهش می یابد.

تثبیت عملکرد عضلات

گوشت اردک حاوی سدیم بوده که به تغذیه عضلات و حفظ حداکثر عملکرد آن ها کمک می کند. مصرف این گوشت خطر گرفتگی عضلات را کاهش داده و آن را درمان می کند.

رفع گاز معده

گوشت ادرک دارای نیاسین بوده خاصیت ضد نفخ دارد و گاز معده را رفع می نماید. ویتامین B3 از ایجاد نفخ جلوگیری کرده و آن را کاهش می دهد و عملکرد معده را بهبود می بخشد.

آنتی اکسیدان طبیعی

در گوشت اردک موادی وجود دارد که می توانند در مقابله با رادیکال های آزاد مانند آنتی اکسیدان ها عمل کنند.

آنتی اکسیدان ها از فعالیت های آسیب رسان رادیکال های آزاد به بدن مقابله کرده و بدن را از بیماری ها حفظ می کند.

خواص گوشت اردک برای بدن

گوشت اردک دارای ویتامین B12 بوده که باعث سلامت سلول های خونی و عصبی می شود. این ویتامین در بیشتر فرایندهای بدن نقش داشته و باعث تسریع آن می شود.

کنترل فشار خون

وجود سدیم مورد نیاز در بدن می تواند فشار خون را تثبیت نماید. گوشت اردک حاوی سدیم بوده و می تواند فشار خون را کنترل کرده و بدن از از بیماری های ناشی از آن حفظ نماید.

تقویت استخوان ها و دندان ها

در گوشت اردک ماده معدنی فسفر نیز وجود دارد که می تواند باعث استحکام استخوان ها و دندان ها شود. تقویت استخوان ها و دندان ها برای انجام درست فعالیت های روزانه موثر می باشد.

کاهش میزان کلسترول بد

نیاسین سطح کلسترول بد خون را کاهش داده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی کاهش می دهد. نیاسین موجود در گوشت اردک قند خون را ثابت نگه داشته و متابولیسم انسولین را بهبود می بخشد.

تقویت کلیه ها

گوشت اردک برای سلامت کلیه ها موثر بوده و افرادی که دچار ناراحتی کلیه هستند می توانند این ماده غذایی پرخاصیت را به رژیم غذایی خود بیفزایند زیرا دارای خواص درمانی می باشد.

کم کردن تپش قلب

خوردن گوشت اردک در کنترل تپش قلب بسیار موثر بوده و تپش بالای قلب می تواند زمینه ساز بروز انواع بیماری ها و مشکلات قلبی عروقی در بدن شود و باید نسبت به درمان آن اقدام کرد.

برطرف کننده خشکی سینه

مصرف گوشت اردک تاثیر زیادی در برطرف کردن خشکی سینه دارد و اغلب به افرادی که از خشکی سینه رنج می برند، توصیه می شود این ماده غذایی را بطور منظم مصرف نمایند.

کاهش تنگی نفس

افرادی که از تنگی نفس رنج می برند می توانند از گوشا ادرک استفاده نمایند زیرا گوشت اردک تنگی نفس را کاهش داده و برای افرادی که زیاد سرفه می کنند درمان مفیدی می باشد.

خواص گوشت اردک در بارداری

طبق آنچه از همه فواید گوشت اردک گفته شد برای زنان باردار نیز صدق می کند، این گوشت به دلیل غنی بودن از مواد معدنی به ویژه روی و آهن در رفع کم خونی خانم های باردار بسیار مفید است

افزایش خونسازی

گوشت اردک به میزان زیادی آهن داشته ئ جگر، بازوهای اردک و بال آن خاصیت خونسازی بالایی داشته و به افرادی که دچار کمبود خون هستند، مصرف جگر اردک توصیه شده است.

فواید و مضرات گوشت اردک

مضرات گوشت اردک چیست

مضرات مصرف گوشت اردک

۱- افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی

گوشت ادرک کلسترول زیادی داشته و کلسترول بالا در خون باعث بروز بیماری قلبی می شود. چربی فرایند سوخت و ساز بدن را سخت کرده و باعث حمله قلبی می شود.

۲- مضرات گوشت اردک برای چاقی

زیاده روی در مصرف گوشت ادرک می تواند باعث افزایش وزن شده و در نهایت منجر به چاقی شود. رعایت مصرف میزان مورد نیاز از گوشت ادرک مانع از اضافه وزن می شود.

۳- انسداد رگ های خونی

گوشت اردک چربی اشباع بالایی داشته که بعد از وارد شدن به بدن در آن باقی می ماند. اگر چربی های اشباع گوشت اردک وارد بدن شود، منجر به انسداد عروق خونی می شود.

۴- افزایش کلسترول

مصرف بیش از حد گوشت اردک می تواند کلسترول خون را بالا برده و منجر به بروز بیماری های مختلف در بدن شود.

چربی که در گوشت اردک وجود دارد سطح کلسترول را بالا برده و برای تثبیت آن باید به پزشک مراجعه کرد.

آشنایی با خواص گوشت شتر

فواید و مضرات گوشت اردک چیست | سایت فتوکده

مطلب مفید بود ؟ ۱۰ ۲

1 نظر برای این مطلب ثبت شده است:

نازنین

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹


مطلب مفیدی بود

شما هم بخوانید