علت و درمان جوش های زیر پوستی صورت و بدن

.درمان جوش های زیر پوستی صورت و بدن

 

  درمان سریع جوش زیر پوستی

 


 
سایت فتوکده : سایتی برای همه
 
 

علت و درمان جوش های زیر پوستی صورت و بدن

 جوش های زیر پوستی معمولا زیاد دیده نمی شوند؛ اما هنگامی که پوست خود را لمس می کنید می توانید وجود آن را کاملا احساس کنید. این مشکل پوستی یکی از شایع ترین عارضه ها به شمار می رود که افراد زیادی را به خود گرفتار کرده است.

در این مطلب با درمان جوش های پوستی آشنا می شوید

علت جوش زیر پوستی + روش های درمان

علت جوش زیر پوستی چیست

هنگامی که ماده ای بنامسبوم (چربی) و آلودگی ها در منافذ باز پوست به دام بیفتند و در عمق پوست به غده های ریز و دردناکی تبدیل شوند، جوش های زیرپوستی به وجود می آیند.

در زیر به ترتیب ۳ عامل ایجاد جوش زیر پوستی را میخوانید

۱- لوازم آرایشی

استفاده زیاد از کرم پودر، کرم ضدآفتاب و مرطوب کننده های سنگین می تواند باعث ایجاد جوش های زیرپوستی شود. بنابراین استفاده از کرم ها و لوازم آرایشی سنگین را کاهش دهید.

۲- دست زدن به جوش

به هیچ عنوان با جوش های سرسیاه و سر سفید ور نروید و به آن ها دست نزنید. چون به مرور باعث ایجاد جوش های زیرپوستی می شوند.

۳- قاعدگی

تغییرات هورمونی که در زمان عادت ماهیانه در بدن بانوان رخ می دهد، می تواند باعث ایجاد جوش های زیرپوستی شود.

راه های درمان جوش های زیر پوستی

روش های مختلفی برای درمان جوش زیر پوستی وجود دارند؛ اما همیشه درمان های خانگی پرکاربردترین و  سالم ترین روش های درمانی پوست به شمار می روند.

نحوه از بین بردن جوش های زیر پوست

از بین بردن جوش های زیر پوست

کمپرس گرم

یک حوله کوچک را در آب داغ قرار دهید. توجه داشته باشید که داغی آب به اندازه ای باشد که بتوان به آن دست زد. سپس آب آن را بچلانید و آن را روی جوش های خود قرار دهید

بعد از چند دقیقه جوش های زیر پوستی سر باز می کنند و چرک آن ها بیرون می آید. این کار را چند بار تکرار کنید تا چرک جوش ها کاملا بیرون بزند.

هنگام استفاده از کمپرس آب گرم می‌ توانید از روغن بابونه، روغن همیشه بهار و یا چای کیسه ای سبز هم استفاده کنید؛ زیرا باعث کاهش التهاب می‌ شوند و خاصیت درمانی نیز دارند.

آبلیمو برای از بین بردن جوش صورت

آب یک عدد لیموی تازه را گرفته و پارچه ای را به آن آغشته کنید. سپس آن را بر روی جوش های خود بمالید و اجازه دهید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بر روی جوش ها باقی بماند.

می‌ توانید این کار را سه مرتبه در روز انجام دهید.

سرکه سیب

یک سوم پیمانه سرکه سیب را با دو سوم پیمانه آب رقیق کنید. سپس پنبه را آغشته به محلول کرده و به پوست خود بمالید. این کار را روزی یک بار انجام دهید تا اثر آن را مشاهده کنید.

روغن درخت چای

یک دهم روغن درخت چای را با نه دهم آب رقیق کنید و پنبه را به آن آغشته کرده و روی جوش ها بمالید و اجازه دهید به مدت ۱۰ دقیقه بر روی جوش زیر پوستی باقی بماند

برای اثربخشی این کار را سه بار در روز تکرار کنید. 

خمیر دندان

قبل از خواب مقداری خمیر دندان را روی جوش های زیر پوستی خود بمالید و اجازه دهید تا صبح بر روی پوست شما باقی بماند. این کار را تا جایی که جوش ها رفع شوند ادامه دهید

توجه داشته باشید که از خمیردندان سفید استفاده کنید نه ژله ای

از بین بردن جوش های زیر پوست با عسل

عسل خالص را بر روی جوش های صورت خود بمالید و اجازه دهید ۱۵ الی ۲۰ دقیقه روی صورت شما باقی بماند. در صورت دلخواه می توانید یک قاشق غذاخوری سیب له شده را نیز به عسل اضافه کنید

برای اثربخشی بیشتر این کار را سه بار در روز تکرار کنید.

درآوردن جوش زیر پوستی با شیر

شیر گرم را با استفاده از یک پنبه به جوش های زیر پوستی خود بمالید و اجازه دهید ۱۰ دقیقه بر روی صورت شما باقی بماند. این کار را سه بار در روز تکرار کنید خواهید دید که جوش های زیر پوستی شما بیرون می آیند.

دارچین

یک قاشق چای خوری عسل را با مقدار کمی دارچین ترکیب کنید و آن را روی جوش زیر پوستی خود بمالید پس از اینکه مواد روی پوست خشک شد، می توانید آن را با آب سرد شستشو دهید

برای اثربخشی بیشتر این کار را سه بار در روز تکرار کنید.

چسب پاک کننده جوش

شما می‌ توانید چسب پاک کننده جوش را از داروخانه ها خریداری کنید. این چسب ها حاوی موادی مانند “اسید سالیسیلیک” هستند که برای درمان جوش ها بسیار موثر می باشند

از این چسب ها می توانید شب ها یا کل روز استفاده کنید توجه داشته باشید که باید حداقل هر ۲۴ ساعت یکبار چسب ها را تعویض کنید.

نکته

اگر جوش های زیرپوستی شما با این روش ها درمان نشدند و هیچ تغییری در آن مشاهده نکردید بهتر است که با یک پزشک متخصص مشورت کنید.

درمان سریع جوش زیر پوستی صورت و بدن | سایت فتوکده

مطلب مفید بود ؟ ۱۴ ۱

1 نظر برای این مطلب ثبت شده است:

سها

۲۹ بهمن ۱۳۹۷


خیلی عالی بود ممنون

شما هم بخوانید