تقویت اسپرم + ۲۴ بهترین روش تقویت و افزایش اسپرم

روش های تقویت اسپرم مردان راه های افزایش اسپرم سالم در آقایان و مردان معجون افزایش دهنده اسپرم در طب سنتی را در سایت فتوکده می خوانید

بهترین روش تقویت و افزایش اسپرم

ناباروری مردان در بسیاری از موارد مربوط به کاهش تعداد، کم تحرکی، تغییر شکل، ضعف و اختلالات اسپرم است که حفظ سلامت و تقویت آن نقش مهمی در تولید مثل و ایجاد جنین سالم دارد.

تغذیه مناسب، انتخاب یک سبک زندگی سالم و دوری از محرک های مضر هم از سلامت اسپرم محافظت می کند. 

روش های تقویت و افزایش اسپرم

روش افزایش اسپرم مردان و آقایان

۲۴ بهترین روش های تقویت اسپرم سالم

داروی گیاهی جینسینگ

مصرف جینسینگ چینی توانایی بدن در کنترل استرس، سطح هورمون تستوسترون، تعداد، تحرک، مورفولوژی و عمر اسپرم ها و در نتیجه میل جنسی و قدرت باروری مردان را افزایش می دهد.

این دارو موجب بهبود وضعیت نعوظ در مردان می شود. جینسینگ دارای انواع مختلف با قدرت اثر بخشی متفاوت است. جهت قوی سازی اسپرم انتخاب صحیح دارو ضروری می باشد.

 خواب مناسب و تمرینات ورزشی

اضافه وزن، کم تحرکی، بی خوابی و کم خوابی منجر به کاهش میل جنسی و تضعیف اسپرم می شود.

با استناد به این موضوع کاهش وزن، بهره مندی از یک برنامه منظم خواب، خوابیدن کافی در زمان مناسب و انجام تمرینات هوازی منظم به مدت یک ساعت سه بار در هفته علاوه بر تقویت اسپرم های مردان تعداد آنها را افزایش می دهد.

پرهیز از آنتی بیوتیک و آرامبخش

مصرف همزمان بعضی از دارو ها مانند ضد آندروژن ها، دارو های روانپزشکی و ضد التهاب، متادون، آنتی بیوتیک ها و تستوسترون خارجی میزان تولید و قدرت اسپرم را در دوره مصرف و به صورت موقت کاهش می دهد.

قطع مصرف این دارو ها و استفاده از مواد غذایی مفید و سالم باعث خنثی سازی اثر آنها و تقویت اسپرم های ضعیف می شود.

استفاده از چربی های سالم

مصرف زیاد چربی های اشباع و اسید های چرب ترانس میل جنسی و توانایی باروری اسپرم مردان را کاهش می دهد.

اما مصرف چربی های غیر اشباع سالم نظیر امگا ۳ و امگا ۶ موجب تقویت اسپرم ضعیف و رشد مطلوب غشای اسپرم می شود.

این چربی ها در غذا هایی از جمله ماهی، بعضی از روغن های گیاهی و … یافت می شوند.

روش های تقویت اسپرم با چای سبز

تیانین موجود در چای سبز موجب افزایش تعداد و تحرک اسپرم ها، تقویت آن و کاهش احتمال بروز اختلالات اسپرم می شود.

مصرف ماکا یا جینسینگ پرویی نیز موجبات تنظیم هورمون ها به ویژه هورمون تستوسترون، افزایش تعداد اسپرم ها و بهبود تمایل جنسی را فراهم می سازد.

این گیاه به صورت های مختلف مکمل ماکا، محلول در آب و ترکیب با معجون ها، اسموتی ها و غلات صبحانه قابل استفاده می باشد.

پرهیز از مصرف نوشیدنی های الکلی

ایجاد التهاب در بافت های بدن، تولید استرس و تنش، کاهش تعداد اسپرم ها در مردان از جمله عوارض منفی مصرف مشروبات الکلی به حساب می آیند.

مصرف این نوشیدنی مضر با اختلال در عملکرد سلول های تولید کننده تستوسترون و کاهش سطح این هورمون در سراسر بدن به صورت غیر مستقیم هم تعداد اسپرم های مردان را کاهش می دهد.

با استناد به این موارد ترک اعتیاد به الکل و اجتناب از مصرف آن جهت افزایش تعداد اسپرم ها ضرورت دارد.

حفظ تعادل هورمونی

عدم تعادل هورمونهای مردانه و وجود استروژن و زنوهورمون های زیاد در بدن مردان با توجه به سبک زندگی مدرن و در نتیجه کاهش سطح هورمون تستوسترون اسپرم مردان را تضعیف می کند.

افزایش ناباروری، بروز اختلال نعوظ و کاهش میل جنسی، تعداد اسپرم و تولید مایع منی از دیگر عوارض افزایش هورمون استروژن در مردان محسوب می شوند.

جهت رفع این مشکل توصیه می شود افراد از ورود مواد منتقل کننده زنوهورمون به بدن مانند غذا های دارای سویا، هورمون های افزوده شده به لبنیات و گوشت، آفت کش های روی غذا و … جلوگیری کنند.

تأثیر انار را نادیده نگیرید

وجود ماده مولان دی آلدهید در بدن برای اسپرم ضرر دارد. آنتی اکسیدان های موجود در انار میزان این ماده را در بدن کاهش می دهد.

بهبود گردش خون، حفظ سلامت بدن، پیشگیری از ابتلا به بیماری های مختلف و تقویت باروری از جمله مهمترین فواید مصرف انار به شمار می روند.

توصیه می شود در صورت تمایل به نوشیدن آب انار از مصرف محصولات حاوی قند های اضافه و مصنوعی خودداری کنید.

مدیریت استرس

افزایش استرس موجب کاهش شدید تعداد اسپرم ها، ضعف و اختلال در عملکرد آنها می شود.

مدیریت و کنترل استرس و فشار های هیجانی، جسمی و روانی و تغییر مسیر های عصبی با به کار گیری تمرینات مراقبه، استراحت کافی، حفظ آرامش، نفس کشیدن عمیق و … موجبات حفظ سلامت اسپرم و افزایش قدرت باروری را در افراد فراهم می سازد.

تأمین آب مورد نیاز بدن

کم آبی بدن کیفیت منی و تعداد، حجم، تحرک و قدرت اسپرم ها، نیروی باروری مردان و احتمال بارداری زنان را کاهش می دهد.

نوشیدن مایعات دارای کافئین و شیرین کننده های مصنوعی هم موجب کاهش تعداد اسپرم های مردان می شوند.

مصرف روزانه آب و آب میوه ها و سبزی های تازه به میزان ۴ لیتر از بروز کم آبی در بدن پیشگیری می کند.

حمام با آب داغ ممنوع

مناسبترین دما برای افزایش تعداد اسپرم ۵/۳۴درجه و حدود ۲ درجه پایینتر از دمای بدن است. به همین دلیل استحمام مردان با آب داغ تولید اسپرم را به میزان ۵ برابر کاهش می دهد.

طبق مطالعات انجام گرفته در سال های اخیر محققین موفق به کشف رابطه مستقیمی بین استفاده از لپ تاپ متصل به Wi-Fi و کاهش تعداد اسپرم های مردان شدند.

روش تقویت اسپرم با گردو

گردو دارای مقدار زیادی اسید های چرب امگا۳، سلنیوم و آنتی اکسیدان است.

این مواد ورود جریان خون به اندام های جنسی، تحرک، جنبندگی، طول عمر، کیفیت عملکرد و قدرت اسپرم را افزایش می دهند.

مصرف روزانه ۸ عدد گردو به صورت مستمر با کنترل چربی خون و کاهش سطح کلسترول عملکرد مغز و توانایی یادگیری افراد را تقویت می کند.

بهترین روش تقویت و افزایش اسپرم مردان

روش های تقویت اسپرم آقایان چیست

ترک مصرف مواد مخدر و سیگار

مصرف بعضی از مواد مخدر مانند ماری جوانا، کوکائین، مت آمفتامین و … منجر به کاهش تعداد و تحرک اسپرم، نابودی آن، محدودیت سلول های خونی، برو ز اختلال نعوظ و ناباروری افراد می شود.

تولید اسپرم های غیر طبیعی و کاهش تعداد اسپرم ها هم از عوارض مضر استعمال سیگار و دخانیات است. بنابراین ترک مصرف مواد مخدر و سیگار منجر به افزایش تعداد اسپرم ها و تقویت آنها می شود.

روش افزایش اسپرم با خارخسک

خارخسک جهت افزایش تعداد و حجم اسپرم، تقویت میل و قوای جنسی، بهبود کم نطفگی یا الیگو اسپرمی، افزایش هورمون تستوسترون و درمان سنگ کلیه و اختلالات جنسی کاربرد زیادی دارد.

مصرف این میوه ادرار آور هم می باشد. توصیه می شود خارخسک را حتماً پس از مشورت با پزشک و تحت نظارت وی مصرف کنید.

پرهیز از خود ارضایی

خود ارضایی در هر بار انزال به ویژه در انزال های پشت سر هم و در فواصل زمانی کوتاه مدت تعداد اسپرم ها را کاهش می دهد.

بنابراین خودداری از خود ازضایی جهت تقویت باروری در مردان الزامی است.

ازدواج، تمرکز ذهن روی فعالیت های هنری و علمی، مطالعه و کسب اطلاعات، ایجاد خلاقیت و نوآوری، پرورش مهارت های فنی و تجربی و … شیوه های مؤثری برای جلوگیری ازخود ارضایی تلقی می شوند.

اجتناب از دوچرخه سواری زیاد

دوچرخه سواری به میزان زیاد به ویژه دوچرخه سواری استقامت به دلایل افزایش فشار وارده بر بیضه ها در اثر پوشیدن لباس های تنگ و افزایش دمای بیضه ها حجم منی، تعداد، تحرک، کیفیت و طول عمر اسپرم ها و میزان باروری مردان را کاهش می دهد.

دوچرخه سواری به مدت کوتاه، پوشیدن لباس های گشاد برای دوچرخه سواری و انجام این ورزش در هوای خنک و بعد از غروب آفتاب از تضعیف قدرت باروری مردان دوچرخه سوار جلوگیری می کند.

کمتر از موبایل استفاده کنید

قرار دادن موبایل در جیب شلوار به علت نزدیکی به کشاله ران و آلت تناسلی اسپرم را درمعرض انرژی الکترومغناطیسی امواج رادیویی قرار می دهد.

مطابق با مطالعات انجام گرفته در جوامع مختلف این انرژی باعث کاهش تعداد و تحرک اسپرم ها، بروز ناهنجاری در مورفولوژی آنها و مشکلات باروری در مردان می شود.

گیاه گرده لیوه

گیاه گرده لیوه به علف شاخ بز و اپیمدیوم معروف است. ایکارین موجود در این گیاه موجب افزایش تعداد اسپرم، تقویت کارکرد و میل جنسی و درمان ناباروری می شود.

مصرف ریشه گیاه آشواگاندا یا جینسینگ هندی هم حجم منی، تحرک و تعداد اسپرم، میزان تولید هورمون تستوسترون و شادابی و انرژی مردان را به صورت طبیعی افزایش می دهد.

روش افزایش اسپرم با موز

موز دارای ویتامین های A، B و C و آنزیم بروملین است. این آنزیم از طریق تنظیم هورمون های جنسی تعداد اسپرم های مردان را به سرعت افزایش می دهد.

بهبود سطح سلامتی و تناسب اندام هم از دیگر فواید گنجاندن موز در رژیم غذایی و مصرف روزانه آن به صورت مستقیم یا در ترکیب با دسر و اسموتی محسوب می شود.

مکمل اسید آسپارتیک

مصرف مکمل اسید آسپارتیک به مدت سه ماه تعداد اسپرم ها و قدرت باروری مردان نابارور را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

مصرف مواد غذایی حاوی اسید آسپارتیک مانند گوشت، لبنیات، آجیل و ماهی هم تأثیراتی مشابه با مصرف این مکمل دارد.

مکمل اسید آسپارتیک حتماً باید بعد از مشورت با پزشک استفاده شود.

 لیکوپن و بتا کاروتن

مصرف سبزی های سرشار از بتا کاروتن مانند اسفناج، هویج و کاهو منجر به افزایش تحرک اسپرم ها می شود.

خوردن سبزی های غنی از لیکوپن مثل گوجه فرنگی هم به اصلاح کیفیت و شکل اسپرم ها کمک می کند.

توصیه می شود جهت جذب بهتر و بیشتر لیکوپن گوجه فرنگی را به صورت پخته در غذا ها و یا رب استفاده کنید.

گیاهان فوتی و جینگو

استفاده از ریشه گیاه فوتی موجب افزایش تعداد اسپرم، تقویت میل جنسی و باروری مردان، رفع مشکل تحرک اسپرم و درمان اختلال نعوظ می شود.

آنتی اکسیدان های موجود در برگ جینگو هم علاه بر درمان اختلال نعوظ و حفظ سلامت اسپرم گردش خون ورودی به اندام های تولید مثل و تناسلی و تعداد اسپرم ها را افزایش می دهد.

اثر کوآنزیم Q10 را فراموش نکنید

آنتی اکسیدان کوآنزیم Q10 از تحرک طبیعی و سلامت اسپرم ها محافظت می کند. این آنتی اکسیدان در غذا های دریایی و گوشتی موجود است.

اما کوآنزیم Q10 به سختی و به میزان بسیار کم از طریق رژیم غذایی توسط بدن دریافت می شود. مصرف مکمل این کوآنزیم با نام یوبیکوینول گزینه مناسبی برای تقویت اسپرم ها است.

غذاهای حاوی ویتامین و سلنیوم

مصرف مواد غذایی سرشار از ویتامین های B12، C و E، اسید فولیک، سلنیوم و روی به تقویت اسپرم و درمان ناباروری کمک می کند.

از مهمترین این منابع غذایی می توان به میگو، بوقلمون، جگر، عدس، لوبیا، خاویار، انجیر، زیتون، قارچ، کنجد، نخود فرنگی، کلم بروکلی، سیب زمینی، بادام، فلفل قرمز، مرکبات و … اشاره کرد.

روش های تقویت و افزایش اسپرم چیست | سایت فتوکده

مطلب مفید بود ؟ ۱۴ ۵

شما هم بخوانید