تقویت روحیه + ۱۸ روش تقویت و افزایش روحیه اعتماد به نفس

روش های تقویت روحیه

افزایش تقویت روحیه کار و زندگی با بهترین راهکار روش های تقویت روحیه اعتماد به نفس نحوه بالا بردن روحیه زنان و مردان مجرد و متاهل را در سایت فتوکده می خوانید

روش های افزایش تقویت روحیه

داشتن روحیه قوی زمینه ساز پیشرفت، ارتقاء و موفقیت فرد در زندگی شخصی، اجتماعی و شغلی او است. انسان با به کار گیری روحیه قوی راحتتر بر مشکلات و مصائب زندگی غلبه می کند.

روحیه قوی از انحراف، نابودی و گمراهی انسان ها جلوگیری می کند.

افزایش روحیه اعتماد به نفس

۱۸ روش تقویت روحیه

گذشته را رها کنید

رها کردن و فراموشی گذشته، عبرت گرفتن از اشتباهات، متمرکز ساختن ذهن و اندیشه در حال و پرورش خلاقیت و تفکر موجب تقویت روحیه افراد می شود.

به خاطر داشته باشید افراد دارای اعتماد به نفس بالا کلیه شکست ها را به عوامل محیطی و بیرونی و موفقیت های خود را به خلاقیت و تفکر و روحیه درونی خود مرتبط می دانند.

مسئولیت پذیر باشید

پذیرش مسئولیت کلیه رفتار ها، تفکرات و احساسات و پیامد های حاصل از آنها حتی در شرایط و موقعیت های غیر قابل کنترل روحیه افراد را تقویت می کند.

افراد دارای روحیه قوی هرگز دیگران را مقصر مشکلات و ناراحتی های خود نمی دانند. آنها با بکارگیری نیروی اراده و خلاقیت و استفاده از استعداد ها و توانایی های بالقوه خود به موفقیت می رسند.

بالا بردن روحیه با دریافت انرژی مثبت

دریافت انرژی مثبت از محیط و اطراف موجب افزایش تمرکز، ترغیب و تشویق در جهت گرایش به اهداف مثبت، دوری از منفی گرایی و تقویت روحیه افراد می شود.

از مهمترین انرژی های مثبت می توان به یافتن یک ستایشگر و تحسین کننده برای خود، مطالعه بیوگرافی ها و وبلاگ های انسان های موفق مانند سیاستمداران، ورزشکاران، داشتن الگو های مناسب در زندگی و … اشاره کرد.

ایجاد شادی و خوشحالی درونی

خوشحالی و شادی واقعی از درون انسان ها نشأت می گیرد.

افراد با تغییر دیدگاه به سمت قناعت و شکرگزاری از طریق ارائه کوچکترین تشویق، پاداش و هدیه به خود می توانند احساس خوب درونی و خوشحالی را در وجود خویش ایجاد کنند.

نوشیدن یک فنجان قهوه، صرف نهار در رستوران، رفتن به تعطیلات یک روزه و … از جمله نمونه های ساده فعالیت های شادی آور به شمار می رود.

در مورد آینده رویا پردازی نکنید

تفکر و پرورش رؤیا و تخیلات در مورد آینده ای که هنوز از راه نرسیده است، همانند فکر کردن به گذشته ها موجب اتلاف وقت، ممانعت از تمرکز بر فعالیت های زمان حال و تضعیف روحیه افراد می شود.

در صورت عدم تحقق آرزو ها در آینده، فرد به افسردگی و نا امیدی دچار می شود و همین مسأله زمینه شکست های بعدی او را فراهم می سازد.

بالا بردن روحیه با پذیرش تغییر

همواره از روش ها و شیوه های مختلف و متفاوت برای انجام فعالیت ها و کار های روزانه خود استفاده کنید.

این نوع عدم یکنواختی در نحوه مدیریت زندگی سبب ایجاد ارتباطات مغزی جدید، تفکر در مورد روش های خلاق و تصمیم گیری درست در مشکلات می شود.

فراموش نکنید کوچکترین تغییرات مانند رفتن به محل کار از مسیر دیگر، خواندن کتاب با موضوعی غیر از موضوع مورد علاقه و … سبب تقویت روحیه در افراد می شود.

یاری گرفتن از دیگران در مواقع بحرانی

کمک گرفتن از دیگران در مواقع بحرانی و اضطراری موجب رفع اضطراب و نگرانی افراد و تقویت روحیه آنها می شود.

کمک کردن به دیگران برای جبران کمک های آنها و یا کمک بلاعوض نیز تعداد دوستان و ارتباطات اجتماعی افراد را افزایش می دهد.

به این ترتیب رفع مشکلات در مواقع بحرانی به سهولت انجام می پذیرد.

شبکه ارتباطی ایجاد کنید

تقویت ارتباط با دوستان، همکاران، آشنایان و خویشاوندان سبب تقویت روحیه، توسعه مهارت ها و افزایش بهره وری در انجام کار ها می شود.

جستجوی دائمی افراد دارای علایق، توانایی ها، استعداد ها، تفکرات و احساسات مشترک با شما و ایجاد ارتباط با آنها از طریق شکل گیری یک شبکه ارتباطی بزرگ افراد را به موفقیت نزدیک می کند.

استفاده از نظر سنجی

نظر خواستن از دیگران و بهره مندی از پیشنهادات و حتی انتقاد های سازنده یا بازخورد های مثبت و منفی منجر به بهبود فعالیت ها، رشد مهارت ها و افزایش اعتماد به نفس در افراد می شود.

این تغییرات مثبت در بخش های مختلف زندگی صرفاً با پشتکار و اراده طی مدت زمان طولانی محقق می شود. نظر سنجی به روش های مختلف علمی و تجربی از طریق کتبی، شفاهی و مشاهده امکان پذیر است.

راهکارهای افزایش روحیه اعتماد به نفس

راهکار بالا بردن روحیه

تعیین اهداف و برنامه های دست یافتنی

تعیین اهداف منطقی، عقلایی و قابل دستیابی به همراه مشخص کردن مدت زمان مورد نیاز برای تحقق این اهداف موجب امیدواری، انگیزه و تقویت روحیه افراد می شود.

تحقق این اهداف نیازمند تنظیم یک برنامه جامع و کامل حاوی کلیه مراحل، شرایط، روش ها، راهکار ها، موانع و راه حل ها به صورت واضح و شفاف است.

بالا بردن روحیه با خودشناسی

شناخت دقیق و کامل از خود مانند شناسایی تفکرات، احساسات، استعداد ها، علائق، توانایی ها، مهارت های فردی و درونی، امکانات، محدودیت ها، اهداف و … باعث انتخاب و تصمیم گیری درست و افزایش اعتماد به نفس در افراد می شود.

در این شرایط افراد با روحیه بهتری زندگی و مشکلات آن را کنترل و مدیریت می کنند.

احترام و اعتماد به خود

بدون شک دنیای درون افراد بر دنیای بیرون آنها غلبه می کند.

در این شرایط برخورد و رفتار مثبت فرد با خود سبب الگوپذیری مثبت دیگران و افراد جامعه و در نتیجه اعتماد، اطمینان و احترام آنها نسبت به وی می شود.

رفتار، پوشش و گفتار متناسب با هنجارهای اجتماعی فرد نیز موجبات ارزش گذاری دیگران را نسبت به وی فراهم می سازد.

پرهیز از سرکوب احساسات

عدم بیان احساسات به دیگران و سرکوب آنها سبب تحمیل فشار به روح، روان و ذهن افراد و در نتیجه انفجار ناگهانی آنها می شود.

ایجاد ارتباط به شکل صحیح، پرهیز از خود سانسوری و کنترل عصبانیت بهترین روش های معمول برای تقویت روحیه افراد محسوب می شوند.

برای موفقیت بیشتر در ارتباط هرگز راز های زندگی خود را با افراد غریبه و غیر قابل اعتماد در میان نگذارید و رازدار اسرار خود باشید.

مثبت اندیش باشید

پرورش افکار مثبت در ذهن موقعیت های منفی زندگی افراد را به موقعیت های مثبت مبدل می سازد یکی از روش های مؤثر مثبت اندیشی استفاده از تلقین ها و مرورهای ذهنی مثبت دائمی است.

در این روش با تکرار افکار مثبت به صورت چندین بار در روز علاوه بر تقویت روحیه فرد توانایی ها و نقش مثبت وی توسعه می یابد.

بالا بردن روحیه با ورزش

ورزش و فعالیت های روزانه از جمله پیاده روی آرام، تمرینات کششی، یوگا و … باعث کاهش فشار روانی، استرس و اضطراب، جلوگیری از افسردگی و افزایش شادابی و نشاط در افراد می شود.

با توجه به تأثیر نور آفتاب بر کاهش افسردگی ورزش کردن در محیط بیرون نسبت به داخل منزل تأثیرات بیشتری در بهبود روحیه دارد.

پرهیز از کار بیش از حد

حفظ تعادل در کلیه امور زندگی از جمله کار کردن جهت بهبود روحیه ضروری است.

بازنگری در اولویت ها و اختصاص بخشی از زمان روزانه خود به مواردی غیر از کار مانند ارتباط با خانواده و دوستان موجب کاهش تنش های روانی و افزایش احساس شادی و رضایت در افراد می شود.

صرف وقت برای خود و لذت بردن از تنهایی خویش نیز احساس آرامش و تمرکز فرد را افزایش می دهد.

عدم مقایسه خود با دیگران راز تقویت روحیه

مقایسه خود با دیگران موجب ایجاد استرس و تنش و احساس حسرت و افسردگی در افراد می شود. پرورش حس ناسالم رقابت طلبی و نزاع برای برتری جویی نتیجه مقایسه دائمی افراد با یکدیگر است.

دوری از افراد منفی باف و بدبین هم از تضعیف روحیه افراد جلوگیری می کند.

پرهیز از کمال گرایی و وسواس نیز با تعدیل سطح توقعات افراد سطح رضایتمندی آنها از زندگی را افزایش می دهد.

سایر روش های تقویت روحیه

مؤثر ترین روش های دیگر تقویت روحیه شامل موارد ذیل می باشد.

● ترک عادت های بد مثل سیگار کشیدن

● تخواب منظم و کافی

● استفاده از ماساژ های ۲۰ دقیقه ای ۲ بار در روز

● استنشاق عطر و رایحه های تداعی کننده خاطرات خوب مانند بوی نعناع، کوچه شکری، گل نسترن و …

● تاستفاده از رژیم غذایی مفید و مناسب

و …

روش های افزایش روحیه اعتماد به نفس | سایت فتوکده

مطلب مفید بود ؟ ۱۳ ۵

شما هم بخوانید