۱۸ روش برای صاف کردن مو با مواد طبیعی در خانه

روش برای صاف شدن مو زنان و مردان چیست

بهترین روش برای صاف شدن مو در خانه با نتیجه بهتر و جدیدترین متد صاف کردن مو آقایان و بانوان با صاف کننده طبیعی را در سایت فتوکده می خوانید

روش های صاف کردن مو

شاید داشتن موهای صاف آرزوی خیلی از آدم ها باشد و همیشه به دنبال راهی برای صاف کردن موهایشان باشند اما برای رسیدن به این مورد دلخواه دو روش وجود دارد

یکی از این روش طبیعی است یعنی با استفاده از ترفند هایی و رعایت نکاتی میتوان موهای خود را صاف کرد. ولی روش دوم روش شیمیایی است

درست است که در روش شیمیایی موها کاملا صاف میشوند اما تاثیر مخربشان از تاثیرات مثبت بیشتر است. صافی شیمیایی حدود چهار تا هشت ماه طول میکشد که اگر درست از آنها مراقبت نشود تاثیر خیلی بدی روی موها دارد.

یکی از این صافی ها کراتینه است و که تاثیر آن شش یا هشت ماه است. صافی دوم بلاندینگ است که تاثیر آن بیشتر است، اما ما اینجا شما را با روش هیا طبیعی آشنا می کنیم

با آب سرد موهای خود را بشورید

روش برای صاف شدن مو با آب سرد

از آب سرد برای شستشوی موهای خود استفاده کنید، این کار باعث میشود لایه بالایی ساقه مو صاف و براق شود.

شاید برای شما استفاده از آب سرد در زمستان کمی ترسناک باشد اما این را باید به یاد داشته باشید که اسفاده از آب گرم یا داغ باعث افزایش کوتیکول های سر شده و باعث ریزش مو میشود.

اگر نمیدانید چگونه موهای سر خود را در زمستان با آب سرد بشورید از روش خم و شستشو بشورید.

یعنی بدن خود را که با آب گرم شستید و تمام شد یک سطل پر از آب سرد کنار دست خود داشته باشید و بعد از حمام کردن از آب سرد روی موهای خود بریزید.

صاف کردن مو ژل آلوئه ورا

روش برای صاف شدن مو با آلوورا

شاید برای شما حیرت آور باشد که بدانید آلوئه ورا ۷۵ماده مغذی شناخته شده در خود دارد که این ماده ها حاوی آنزیم هایست که منجر به رشد سالم مو می شود و آن را صاف میکند.

ژل آلوئه ورا همان ترکیب شیمیایی با کراتین دارد. بنابراین ژل به راحتی در شاخه های مو نفوذ میکند و رطوبت لازم را تامین میکند.

روش استفاده :

● چند قسمت از ساقه آلوئه ورا را برش دهید تا ژل استخراج شود.

● آن را با آب رقیق کنید و روی موهای خود بمالید

● بگذارید ۳۰ دقیقه بماند. سپس با یک شامپو موهای خود را بشورید

ماسک تخم مرغ

تخم مرغ برای صاف کردن مو

شما باید با شگفتی تخم مرغ ها آشنا باشید. چه موی شما خشک و آسیب دیده باشد و چه روغنی و چرب. تخم مرغ راه حل فوری برای موهایتان است.

این ماده حاوی غلظت بالایی از پروتئین ها و مواد مغذی است که به شما کمک می کند موهای شما براق و صاف باشد، در اینجا نحوه استفاده از تخم مرغ برا صاف کردن موهایتان آورده ایم

مواد لازم :

تخم مرغ : ۱ عدد 

عسل : ۱ قاشق چایخوری 

خامه : ۱ قاشق چایخوری

روغن زیتون : ۱ قاشق چایخوری 

روش استفاده :

● تخم مرغ را در یک کاسه کوچک بشکنید و بهم بزنید. سپس عسل، خامه و روغن زیتون را به آن اضافه کنید

● مواد را به خوبی مخلوط کنید تا خمیر یکدست ایجاد شود و آن را در تمام موهای خود بمالید.

● بگذارید تا خشک شود. طبق معمول آن را با آب خنک و شامپو بشویید.

ماسک موز

روش صاف کردن مو با ماسک موز

میوه موز سرشار از کربوهیدرات ها، ویتامین ها، روغن های طبیعی و پتاسیم است. این یک آنتی اکسیدان شناخته شده است که به مبارزه با رادیکال های آزاد کمک میکند

استفاده از موز باعث میشود موهای شما تغذیه شود

با استفاده منظم باعث ایجاد تحریک در پوست سر میشود و باعث صافی و درخشندگی مو میود. با اضافه کردن ماست به آن میتوان فواید این ماسک را تقویت کرد

موارد مورد نیاز :

موز رسیده : ۱ عدد

ماست : ۲ قاشق چایخوری

روش استفاده :

● یک موز رسیده را رنده کنید و دو قاشق چای خوری ماست را به آن اضافه کنید

● آن را مخلوط کنید تا خمیر یکدست شود و هیچ تکه موزی باقی نماند

● این کار را روی مو های خود شروع کنید. از نوک مو ها تا فرق سر را ماسک بمالید

● بعد از ۴۵ دقیقه موی خود را با شمامپو بشویید

صاف شدن مو با کمک سرکه

سرکه سیب اکنون مدت هاست که به عنوان یک شستشوی طبیعی مو، مورد استفاده قرار میگیرد؛ موهای ما پنج دهم درصد قلیایی هستند که سرکه کمک میکند تا تعادل پوست سر ایجاد شود.

شستشوی مو با سرکه سیب باعث میشود کوتیکول های مو بسته بشوند و مو ها نرم و براق شوند.

موارد مورد نیاز :

سرکه : ۴/۱ فنجان

آب : ۱ فنجان

روش استفاده :

●یک فنجان سرکه را با یک فنجان آب رقیق کنید

●بعد از آبکشی مو از این روش به عنوان آخرین شستشو استفاده کنید

روغن زیتون صاف کننده مو

روغن زیتون صاف کننده مو

یک ماساژ سر با روغن داغ در هفته نه تنها به شما موهایی سالم و صاف هدیه نمیدهد بلکه به شما در کاهش استرس نیز کمک میکند.

از روغن هایی مانند روغن نارگیل، روغن زیتون، بادام،جوجویا، کرچک، اسطوخودوس، رزماری و آویشن برای ماساژ موهای خود استفاده کنید.

برای نتیجه بهتر میتوانید این روغن ها را باهم مخلوط کنید

انتخاب شامپو مناسب

یک شامپو پوست سر شما را تمیز میکند و همچنین موهای شما را صاف و نرم میکند با این وجود همیشه باید ار شامپویی استفاده کنید که متناسب با موی شما باشند.

روش صاف شدن مو با شانه

شانه زدن یا برس کشیدن بیش از حد مو باعث ایجاد اصطکاک و ریزش مو میشود، شانه کردن موهای خود را به حداقل ممکن محدود کنید.

هرگز زمانی که مو های شما مرطوب است شانه نکشید زیرا موهای شما شکسته میشود. یک برنامه شستشوی خوب شامل جدا کردن موهای شما قبل از حمام بوده که با یک شانه چوبی دندانه دار بزرگ باید استفاده کنید.

دو بار در روز شانه کردن کافیست

نرم کننده

درمان با تهویه مناسب میتواند باعث شگفتی برای مو ها باشد و آن را صاف و ابریشمی کند.

حداقل یک بار در هفته روی موی خود نرم کننده بزنید این کار باعث صافی موهای شما میشود. همچنین میتوانید از سرم های مخصوص استفاده کنید که باعث میشود به ظاهری صاف و بدون فر دست یابیم.

از گرما فاصله بگیرید

صاف کننده ها، آیرونینگ ها و خشک کن های ضربه ای بهترین راه فوری برای رسیدن به یک موی صاف و لخت است. اما استفاده منظم از این ابزار های داغ برای موهایتان بسیار مضر است.

گرمای حاصل از این ابزار ها به موهای شما آسیب میرساند، همچنین برق طبیعی موها را نیز از بین میبرد

اگر روز هایی وجود دارد که مجبورید از این ابزار ها استفاده کنید از اسپری های محافظ مو استفاده کنید، با ایجاد یک محافظ در اطرف مو از آسیب رسیدن به آن جلوگیری کنید.

تکنیک های خشک کردن ضربه ای

همیشه سعی کنید موهای خود را به طور طبیعی خشک کنید اما گر عجله دارید که موهای خود را خشک کنید میتوایند با این تکنیک این کار را انجام بدهید.

از یک برس بزرگ دندانه دار با کیفیت خوب با پایه سرامیکی استفاده کنید، سشوار را در فاصله ۱۵ سانتی متر از موهای خود نگه دارید و مرتبا آن را حر ت دهید و با آن برس موهای خود را شانه کنید.

به مواد شیمیایی نه بگویید

از محصولاتی که حاوی لوریل سولفات، سدیم، سولفات آمونیوم یا لورث سولفات هستند استفاده نکنید زیرا هر دو ماده پاک کننده صنعتی هستند و روی موهای شما بسیار خشن عمل میکنند.

تحقیقات نشان داده است که این مواد شیمیایی باعث ریزش مو شدید میشود، به جای شامپو سولفات از شامپو هایی با مواد طبیعی و ارگانیک استفاده کنید.

اصلاح مو ها

اصلاح مو یکی از مهم ترین کاری است که میتواند سلامتی و صافی مو را حفظ کند.

این کار باعث از بین بردن شکاف ها و آسیب هایی که در ساقه موها میشود جلوگیری کند، هر چهار تا شش هفته موهای خود را اصلاح کنید.

صاف کردن مو با سس مایونز

سس مایونز منبع غنی ترین مواد ها از جمله ال سیستین می باشد که در تخم مرغ هم یافت میشود، استفاده مرتب از این ماسک به رشد موهای سالم کمک میکند.

همچنین باعث صافی و درخشندگی موها میشود.

استراحت سنتی

از نرم کننده ها برای نرم کردن موهای خود استفاده کنید. این کار برای افرادی که دارای موهای موج دار یا کمی فرفری هستند مناسب است.

با این حال این کار برای کسانی که موهای خیلی فر دارند مناسب نیست. ریلکسر ها بافت های مو را صاف کرده و از آن جهت باعث صافی مو میشوند.

صاف کننده شیمیایی

در این روش از مواد شیمیایی زیادی برای شکستن پیوندهای طبیعی مو استفاده میشود. سپس موها را با محلول صاف کننده میشورند و بعد موها صاف و یکدست میشود.

این روش چهار پنج ساعت طول میکشد و دوام آن تا پنج ما ادامه می یابد. البته این کار برای کسانی که موهای خود را رنگ کرده اند مناسب نیست

بازپرداخت حرارتی

این تکنیک همچنین به عنوان صاف کننده ژاپینی شناخته میشود. مناسب برای موهای پرحجم بلند وزیاد است.

موها در این روش به طور مکرر با محلول صافی شسته میشود به به شکستن پیوند داخلی مو کمک میکند. سپس هر رشته تغییر شکل می یابد.

سرانجام برای دستیابی به یک ظاهر صاف ابریشمی و زیبا از یم خنثی کننده استفاده میکنند. این تکنیک به طور دائمی ساختار موی شما را تغیییر میدهد و بسته به میزان رشد موهای شما هر شش ماه باید تمدید شود.

کراتین برزیلی

این تکنیک به دلیل استفاده زیاد از کراتین برای موهای خیلی فر مناسب است از این رو محبوبیت زیادی پیدا کرده است.

در این تکنیک موها صاف میکنند اما پیوند را نمیشکنند. این روش درمانی با حفظ حجم و بافت مو فرسایش را کنترل میکند که برای موهای رنگی بی خطر است و برای همه موهای موج دار یا فر مناسب است

روش ثابت ماندن رنگ مو

روش های صاف کردن مو بصورت طبیعی | سایت فتوکده

مطلب مفید بود ؟ ۹ ۲

شما هم بخوانید