علت درد زیر شکم در زنان بعد از نزدیکی چیست

.علت درد زیر شکم در زنان بعد از نزدیکی چیست

 

  علل درد زیر شکم در زنان

 


 
سایت فتوکده : سایتی برای همه
 
 

علت درد زیر شکم در زنان بعد از نزدیکی چیست

دردهای زیر شکمی بعد از برقراری رابطه در خانم‌ ها موضوعی طبیعی است اما اگر این درد به صورت مکرر و متعدد ایجاد شود باید نگران بود و به دنبال علت گشت

در این مطلب با علت دردهای زیر شکم آشنا می شوید

درد زیر شکم در زنان بعد از نزدیکی

علل شایع دردهای زیر شکمی

درد زیر شکم در خانم ها بیشتر در دوران قاعدگی ایجاد می‌ شود که با استراحت، گرم نگه داشتن زیر دل و استفاده از قرص‌ های مسکن قابل کنترل است.

از دردهای شایع زیر شکم عبارت‌اند از :

● سنگ کلیه
● دیابت
● بارداری
● فیبروئیدها
● استرس و اضطراب
● مصرف بیش از اندازه قهوه
● عفونت های واژن
● مشکلات مجرای ادراری
● مشکلات قلبی
● بیماری‌ های کلیوی پلی کیستیک

علت دردهای زیر شکمی بعد از رابطه جنسی

دردهای زیر شکمی بعد از رابطه جنسی

علت دردهای زیر شکمی بعد از رابطه جنسی

تجربه‌ دردهای طولانی بعد از رابطه می‌ تواند تأثیر منفی در رابطه‌ زناشویی بگذارد و باعث شود تا زن از هر گونه رابطه‌ جنسی واژینال مجدد پرهیز کند.

کشف علت درد در این موارد بسیار مهم است و نیاز به درمان دارد. به صورت کلی علت‌ های درد بعد از رابطه عبارت‌ اند از :

۱- بیماری التهابی لگن

بیماری التهابی لگن با نام pelvic inflammatory disease یا به صورت اختصار PID می‌ تواند بعد از رابطه‌ جنسی دردهای زیر شکمی را در خانم ایجاد کند.

این التهاب در قسمت‌ لوله‌ های رحمی و رحم قابل انتقال بوده و سبب التهاب این قسمت‌ های بدن می‌ شود.

۲- واژینیسموس

به سفت شدن غیر ارادی عضلات واژن زمان دخول واژینیسموس یا Vaginismus گفته می‌ شود که هنگام دخول سبب درد می شود، از علائم ایجاد این عارضه می‌ توان به ترس از دخول و یا فقدان جنسی اشاره کرد.

۳- درد زیر شکم بعد از رابطه : بارداری

از نشانه‌ های اولیه بارداری درد و گرفتگی در قسمت شکم می‌ باشد

از آنجایی که ارگاسم با انقباضات رحمی همراه است ممکن است در خانم بعد از رابطه‌ جنسی همانند زمان قاعدگی درد و گرفتگی ایجاد شود.

۴- اندومتریوز

زمانی که بافت داخل رحم دچار رشد مضاعف شود و سایر اندام ها را با درد و ناراحتی رو به رو کند در اصطلاح اندومتریوز یا Endometriosis رخ میدهد.

درد در قسمت کف لگن، رابطه‌ جنسی و قاعدگی دردناک از علائم این عارضه می‌ باشد که باید به پزشک مراجعه شود.

۵- تحریک نشدن

تحریک نشدن خانم در حین رابطه به دلیل خشک بودن واژن در نبود روان کننده کار دخول را با درد همراه می‌ کند، کافی است که حین رابطه دچار التهاب شوید همین امر بعد از رابطه درد قسمت زیر شکم ایجاد می‌ کند.

۶- کیست یا فیبروم

فیبروم ها تومورهای غیر سرطانی هستند که در رحم رشد کرده و بدون علامت و ضرر هستند، کیست نیز در تخمدان‌ ها ایجاد می‌ شود.

هر دوی این موارد در هنگام رابطه‌ جنسی باعث درد شدید می‌ شوند گاهی به دلیل ترکیدن کیست هنگام رابطه درد غیر قابل تحملی ایجاد می‌ شود که سریعاً باید به پزشک مراجعه کرد.

۷- عفونت مثانه

از دیگر علل درد زیر شکم بعد از رابطه عفونت مثانه است

زمانی که در مجاری ادرای و یا مثانه عفونت ایجاد شود در موارد حاد وجود خون در ادرار، احساس درد بعد از رابطه جنسی و سوزش در هنگام ادرار بروز پیدا میکند.

۸- عفونت واژن

قارچ کاندیدا به صورت طبیعی در واژن قرار دارد اما رشد بیش از اندازه آن سبب عفونت واژن می‌ شود، احساس خارش و سوزش در واژن و همچنین ایجاد دردهای زیر شکمی بعد از رابطه‌ جنسی را می‌ توان از علائم بیماری عنوان کرد.

۹- افتادگی رحم

پروپلاس رحم یا افتادگی رحم از عواملی است که درد بعد از رابطه‌ جنسی را در قسمت زیر شکم ایجاد می‌ کند البته این عارضه بیشتر در خانم‌ های مسن بروز پیدا می‌ کند که به دلیل کاهش استروژن است.

در صورتی که چندین بار خانم زایمان طبیعی داشته باشد بیشتر از سایرین با مشکل افتادگی رحم روبه رو می‌ شود، ترشحات واژن، احساس سنگینی در عضلات رحم و درد زیر شکمی بعد از برقراری رابطه از علائم بیماری می‌ باشد.

۱۰- عفونت گنوره

عفونت باکتریایی گنوره قسمت‌ های دستگاه تناسلی را آلوده کرده و از طریق رابطه‌ جنسی دخولی انتقال میبابد، علایم رایج این بیماری عبارت‌ اند از ترشحات واژن، ادرار دردناک و درد در قسمت پایین شکم هنگام دخول و بعد از رابطه می باشد

علت درد زیر شکم در زنان بعد از نزدیکی

در این مطلب با علت دردهای زیر شکمی بعد از رابطه جنسی آشنا شدید، اگر برای سلامتی خود ارزش قائل هستید علت و درمان تنبلی تخمدان را نیز جدی بگیرید

علت درد زیر شکم در زنان بعد از نزدیکی | سایت فتوکده

مطلب مفید بود ؟ ۴۱ ۳

شما هم بخوانید