علت ریزش مو در نوزادان + جلوگیری و تقویت موی نوزاد

.علت ریزش مو در نوزادان

 

  تقویت موی نوزاد

 


 
سایت فتوکده : سایتی برای همه
 
 

علت ریزش مو در نوزادان + جلوگیری و تقویت موی نوزاد

ریزش موی نوزادان در شش ماه اول تولد برای والدین سبب نگرانی شده و آنها گمان می‌ کنند که نکند در آینده بر کم پشت و یا پر پشتی موهای فرزندشان تأثیر گذار باشد اما باید بدانید که این امر کاملا طبیعی است و اصلاً جای نگرانی ندارد

برای آشنایی با علت ریزش مو در نوزادان و راه‌ های پیشگیری و جلوگیری از ریزش موی نوزاد در مقاله کوتاه بصورت کامل توضیح داده شده است

ریزش مو در نوزادان

علت ریزش موی سر در نوزادان

ریزش موی نوزادان کاملا طبیعی بوده و افلوویوم نامیده می‌شود، به صورت کلی رشد موها تا ۴ سالگی به دو مرحله‌ رشد و استراحت تقسیم می‌ شود

مرحله‌ی رشد ۳ سال و مرحله‌ استراحت تا سه ماه طول می‌ کشد.

در هر دوره‌ ای از رشد ۵ تا ۱۵ درصد از موی سر در مرحله‌ استراحت قرار دارد اما مواردی مانند تغییرات هورمونی و بیماری‌ های شدید و تب بر ریزش موی نوزادان تأثیر منفی می‌ گذارد.

عامل بیماری ریزش مو نوزاد

کودکان با بدن ضعیف و رشد کم شان می‌ توانند با کوچک‌ ترین بیماری آسیب دیده و موهای سستی داشته باشند، بیماری‌ هایی که سبب ریزش مو نوزادان می‌ شوند عبارت‌اند از :

● قسمت‌ های طاس همراه با پوسته پوسته شدن و قرمزی از نشانه‌ های عفونت‌ های قارچی است که کچلی قارچی نیز نامیده می‌ شود، طاسی منطقه‌ ای سبب

کاهش سیستم ایمنی بدن شده و با حمله کردن به فولیکول‌ های مو کاهش رشد مو و ریزش را به دنبال خواهد داشت

● کم کاری تیروئید و یا کم کاری غده‌ی هیپوفیز بر ریزش موی کودکان تأثیر منفی می‌ گذارد

● بیماری‌ های از قبیل تشنج، تب در دوره‌ های طولانی و با شدت نیز می‌ توانند ریزش موی نوزادان را به همراه داشته باشد

تراشیدن مو اثری ندارد

این موضوع یک باور غلط است که میان مردم رواج پیدا کرده است و تراشیدن نوزادان و یا کودکان در هر سنی باعث تقویت و رشد موی آنها نمی‌ شود.

افزایش رشد موها بستگی به تغذیه و ژنتیک خانواده دارد.

درمان ریزش موی سر نوزاد

جلوگیری از ریزش موی نوزاد

راهکار درمان ریزش موی سر نوزاد

ریزش موی نوزادان به خصوص در ۶ ماه اولیه تولد امری طبیعی است اما می‌ توان با رعایت مواردی مانند تغذیه مادر و فرزند از ریزش بیش از اندازه جلوگیری کرد و سبب تقویت ریشه‌ موی نوزادان شد.

۱- نحوه‌ خواب نوزاد

در صورتی که نوزاد شما با خوابیدن زیاد روی یک سمت از سر دچار ریزش موی در آن قسمت شود بهتر است حالت خواب کودک را تغییر دهید.

۲- بیماری طاسی

اگر کودک شما با بیماری طاسی و کچلی قارچی مواجه شده است حتماً به پزشک مراجعه کرده و از داروی ضد قارچی تجویز شده به صورت مرتب استفاده کنید.

۳- شیر مادر

شیر مادر به عنوان غذای کامل نوزاد سرشار از آنتی‌ بادی های و هورمون‌ های متعدد بوده که تقویت سیستم ایمنی کودک را بالا می‌ برد، به همین خاطر مادران عزیز برای جلوگیری از ریزش مو حداقل تا ۶ و حدکثر تا ۲ سال شیر را به فرزند خود بدهند.

۴- تغذیه مادر در دوران بارداری

تغذیه دروان بارداری در رشد و ریزش موی کودکان بسیار اهمیت دارد مادران با مصرف ویتامین‌های B12 ،D و کلسیم در این دروان طلایی می‌ توانند فرزندی قوی با موهای پرپشت داشته باشند.

از مو تا افزایش قد

در این مطلب با دلیل ریزش موی سر نوزاد آشنا شدید، اگر دوست دارید فرزندی سالم داشته باشید به قد او توجه کنید، با روش های افزایش قد کودک در طب سنتی آشنا هستید ؟

جلوگیری از ریزش موی نوزاد | سایت فتوکده

مطلب مفید بود ؟ ۷ ۲

شما هم بخوانید