مراقبت از پوست آقایان + نکاتی برای زیبایی پوست پسران

.مراقبت از پوست آقایان با روش های خانگی

 

  مراقبت از پوست صورت آقایان

 


 
سایت فتوکده : سایتی برای همه
 
 

مراقبت از پوست آقایان + نکاتی برای زیبایی پوست پسران

آقایان به دلیل اینکه بیرون از خانه ساعت‌ های زیادی را سپری می‌ کنند بیشتر در معرض نور خورشید و آلودگی‌ های هوا قرار دارند همین عوامل تأثیر منفی را به مرور زمان بر چهره و پوست آنها می‌ گذارد.

با گذشت زمان خطوط چهره عمیق‌ تر شده و لک‌ های مختلفی روی پوست ایجاد می‌ شود در این مطلب با ۱۵ توصیه کاربردی مراقبت از پوست آقایان دعوت آشنا می شوید

نکاتی برای زیبایی پوست پسران

شناخت جنس پوست آقایان

شناخت نوع جنس پوست به فرد کمک می‌کند تا از مواد بهداشتی مناسب با پوست خود استفاده کند، به صورت کلی جنس پوست به سه دسته‌ خشک، چرب، چرب و خشک تقسیم بندی می‌ شود.

۱- پوست خشک با خارش و پوسته پوسته شدن، نیاز به چرب کردن مرتب و آبرسانی داشته و بعد از استحمام فرد برای جلوگیری از خشکی آن از کرم های نرم کننده استفاده کند.

۲- پوست‌ های چرب نیز معمولاً همیشه براق و چرب می‌ باشد و فرد باید با استفاده از لایه بردارها به کنترل این چربی پوست کمک کند.

۳- افرادی که پوست چرب و خشک دارند ترکیبی از دو مشخصات بالا را دارند.

روش های جوان سازی پوست صورت آقایان

مراقبت از پوست صورت آقایان و پسران در سایت فتوکده بخوانید

 

نکاتی برای زیبایی پوست پسران و آقایان

۱- استقاده از کرم ضد آفتاب

به منظور جلوگیری از آسیب‌های پوستی ناشی از نور خورشید مانند لکه‌ های قهوه‌ ای، چین و چروک و یا پیری زودرس قبل از ترک منزل از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

کرم را در قسمت‌ های گوش، لب، و گردن و صورت اعمال کنید.

۲- استفاده از لایه بردار

خانم ها با روش لایه برداری آشنا هستند اما شاید این روش برای آقایان تازگی داشته باشد، در این روش با حذف سلول‌ های مرده‌ پوست به حفظ طراوت و جوانی پوست کمک می‌ شود.

کافی است هفته‌ ای دو مرتبه از کرم های لایه بردار برای تمیز کردن پوست استفاده کنید.

۳- نوشیدن آب کافی

نوشیدن آب کافی در سلامت بدن و طروات پوست تأثیر گذار است و به خاصیت الاستیه پوست کمک کرده و از خشکی و جمع شدگی پوست جلوگیری می‌ کند.

به همین خاطر روزانه ۸ لیوان آب میل کنید.

۴- مراقبت از پوست صورت آقایان با ورزش

آقایان به دلیل شغل و نداشتن وقت کافی کمتر سراغ ورزش می‌ روند البته این موضوع هم قابل ذکر است که ورزش کردن تنها به معنای بدن سازی و داشتن سیکس پک نمی باشد.

ورزش مناسب آن است که عضلات فرد را درگیر کرده و با عرق کردن سموم بدن را از طریق منافذ پوست از بدن دفع کند همین امر سبب بالا رفتن گردش خون شده و به سلامت پوست شما کمک می‌کند.

۵- مرطوب کردن اطراف چشم

از جمله نکات جوان سازی پوست صورت آقایان اطراف چشم است

پوست اطراف چشم نازک و شکننده است و با افزایش سن چین و چروک در این نواجی بروز پیدا می‌ کند، برای پیشگیری از این امر از مرطوب کردن نواحی دور چشم غافل نشوید.

۶- مصرف غذاهای سالم

برای داشتن پوستی شفاف و جوان سبزیجات و میوه‌ ها را بیش‌ تر از همیشه در وعده‌ های غذایی خود بگنجانید مواد غذایی چرب با کلسترول بالا علاوه بر اضافه وزن بدن سبب ایجاد جوش در قسمت صورت می‌ شود.

از خوردن ماهی نیز غافل نشوید چرا که با داشتن اسیدهای چرب مفید امگا ۳ در ساخت سلول‌ های پوستی جدید تأثیر مثبت می‌ گذارد.

۷- کرم نرم کننده

برای مراقبت از پوست صورت آقایان علاوه بر استفاده از کرم های ضد آفتاب، باید از کرم‌ های نرم کننده که به آبرسانی پوست کمک کرده و پوست را نرم و لطیف می کنند را فراموش نکنید.

هنگام خواب کمی صورت و دست‌ های خود را با کرم های نرم کننده آغشته کنید تا به مرور زمان از خشکی پوست جلوگیری کنید.

۸- اصلاح ریش

اگر پوست حساسی داشته و هنگام اصلاح دچار جوش و یا قرمزی می‌ شوید بهتر است به جای استفاده از تیغ‌ های یک لبه برای اصلاح، از تیغ های دو لبه استفاده کنید و بعد از ۵ تا ۷ بار استفاده از تیغ آن را تعویض کنید.

قبل از شروع اصلاح پوست و موهای ریش را با کرم اصلاح صورت مرطوب کنید.

۹- توجه به لک‌ های پوست

لکه‌ هایی که با خونریزی تغییر رنگ ناگهانی همراه باشند از نشانه‌ های سرطان پوست عنوان شده و هر چه زودتر نیازمند درمان‌ اند مردان بالای ۵۰ سال بیشتر در معرض سرطان پوست می‌ باشند

درمان زود هنگام آن می‌تواند در بهبودی فرد بسیار تأثیر گذار باشد.

۱۰- استحمام روزانه

استحمام کردن به حفظ شادابی و حذف سلول‌ های مرده کمک می‌ کند، آقایان که بیشتر به فعالیت‌ های روزانه می‌ پردازند بهتر است شب هنگام خواب و یا صبح زود دوش گرفتن را در برنامه‌ی روزانه‌ خود قرار دهند.

۱۱- خال صورت

صورت بیشتر از سایر نقاط در معرض آلودگی و نور خورشید قرار دارد خال های موجود روی پوست به مرور ممکن است تغییر ظاهر داده و با برآمده شدن و یا تکه تکه شدن روی آن و متمایل شدن به رنگ قرمز تبدیل به خال های سرطانی شوند.

به همین خاطر به خال های صورت و تغییرات آنها توجه داشته باشید.

۱۲- توجه نکردن به قیمت محصولات

بهتر است برای مراقبت از پوستتان کمی زمان گذاشته و با خرید محصولات بهداشتی پوست را شاداب نگه دارید.

طبیعی است که محصولات آرایش و بهداشتی از قیمت بالای برخوردار باشند، آقایان با خرید محصولات ارزان و یا غیر طبیعی نباید به پوست آسیب برسانند.

محصولات خیلی ارزان با بستن منافذ پوست و چرب کردن بیش از اندازه باعث آسیب می‌ شوند.

۱۳- نرم کننده برای لب

در فصل زمستان برای جلوگیری از خشک شدن لب‌ ها از روغن‌ های طبیعی استفاده کنید، لب های خشک و ترک خورده در زیبای صورت اثر منفی دارد.

این اقدامات موجب جوان سازی پوست صورت آقایان می شود

۱۴- لوازم اصلاح مخصوص

برای اصلاح از لوازم مخصوص خود استفاده کنید تا انتقال آکنه و جوش را به حداقل برسانید، کرم، لوسیون، تیغ اصلاح خود را داشته و از این وسایل به صورت مشترک با همسر خود استفاده نکنید.

۱۵- افتر شیو مناسب

آقایان عادت دارند بعد از اصلاح از افترشیو استفاده کنند تا التهاب و حساسیت پوست را کاهش دهند اما آقایان باید توجه داشته باشند که برای حفاظت از پوست و داشتن پوستی جوان می‌ بایست از افتر شیوهای بدون الکل و حاوی ویتامین سی استفاده کنند.

مراقبت از پوست صورت آقایان + مو

در این مطلب با روش های مراقبت از پوست صورت آقایان آشنا شدید، اما برای موها فکری کرده اید ؟ اگر دچار شوره و شپش می شوید با ۴۰ درمان سریع شوره سر در خانه آشنا شوید

مراقبت از پوست صورت آقایان | سایت فتوکده

مطلب مفید بود ؟ ۵ ۳

شما هم بخوانید