۱۰ روش خانگی برای مراقبت طبیعی از پوست صورت

.مراقبت از پوست صورت بصورت طبیعی در خانه

 

  برای مراقبت از پوست صورت چه کنیم؟

 


 
سایت فتوکده : سایتی برای همه
 
 

۱۰ روش خانگی برای مراقبت طبیعی از پوست صورت

برای مراقب از پوست، نیازی نیست محصولات زیبایی گران قیمت بخرید

از محصولات مراقبت پوست خانگی استفاده کنید تا به راحتی در هزینه‌ ها صرفه جویی کنید و هم راهی ساده برای افزودن به زیبایی‌ تان پیدا کرده باشید.

زیبایی ظاهری پوست و صورت را می‌ توان با استفاده از میوه‌ ها و سبزیجات تازه و بدون عارضه بدست آورد، اگر شما هم بدنبال روش های خانگی برای مراقبت از پوست با ما باشید

در این مطلب با روش های طبیعی مراقب از پوست آشنا می شوید

۱- مراقب از پوست با آب

راه های مراقب طبیعی از پوست صورت استفاده از آب

آب یکی از اجزای ضروری برای پاکسازی پوست است.

آب را می‌ توان یکی از رموز پاکسازی و شادابی پوست سوپراستارها دانست، روزنامه‌ نگاری از عامر خان، ستاره بالیوود راز درخشانی و شادابی پوست او را پرسید و سوپراستار پاسخ داد این راز در خواص آب نهفته است

مقدار زیادی مصرف آب باعث هیدراته شدن پوست شده و سموم را دفع می‌ کند. آب راز ساده درخشش و شادابی پوست اکثر سوپراستارهای سینمای ایران و جهان است.

مهتاب کرامتی نیز راز زیبایی پوست خود را استفاده مدام از آب می داند

۲- خوب ماندن پوست با گوجه فرنگی

راه های مراقب طبیعی از پوست صورت با پوست گوجه فرنگی

با استفاده از آب گوجه فرنگی و یا خود این صیفی مشکلات مراقبت از پوست را به حداقل برسانید، استفاده مداوم از گوجه فرنگی باعث می‌گردد تا چین و چروک پوستتان برطرف شود و شروع به درخشش کند.

آب گوجه فرنگی را روی صورتتان بمالید و یا یک گوجه فرنگی قرمز را برش بدهید و نیمی از آن را روی پوستتان بمالید. پس از آنکه آب گوجه فرنگی و یا عصاره آن روی پوستتان خشک شد، صورتتان را بشوئید.

۳- زیبایی صورت با سیب زمینی

برای مراقبت از پوست چه باید کرد با سیب زمینی

از راه های مراقب طبیعی از پوست صورت استفاده از سیب زمینی است، اگر به دنبال راهی موثر برای زیبایی و خوب ماندن پوستتان هستید، از سیب زمینی برای پاکسازی پوست استفاده نمائید.

استفاده از سیب زمینی یکی از روش‌ های پاکسازی پوست خانگی است. آب سیب زمینی خام را دور حلقه‌ های سیاه چشم بمالید و یا یک قطعه سیب زمینی خام برش خورده را روی پوست صورتتان مالیده و از آن برای تیرگی دور چشم‌ ها استفاده کنید.

استفاده از سیب زمینی باعث رفع تیرگی حلقه‌ های دور چشم می‌ شود. بنابراین، سیب زمینی خام به زیبایی چشم ها و صورتتان کمک موثری می‌ کند.

۴- درخشش پوست با پرتقال

برای مراقبت از پوست چه باید کرد پرتقال

اگر می‌ خواهید هرچه زودتر از دست پوست چرب، خشک و چسبناکتان خلاص شوید از آب پرتقال استفاده کنید. آب پرتقال را روی پوستتان بمالید و آن را برای مدتی روی صورتتان نگه دارید سپس با استفاده از آب پوست را شستشو بدهید.

استفاده از آب پرتقال باعث زیبایی صورت شما خواهد شد.

۵- زیبایی صورت و چشم‌ ها با خیار

روش های خانگی برای مراقبت از پوست با خیار

بسیاری از افراد روی پوست صورتشان آکنه، جوش، چین و چروک، لک و تیرگی دارند و سوالشان از هر کسی که پوست زیبایی دارد اینست که برای مراقبت از پوست چه باید کرد ؟

خیار یکی از صیفی جات موثر در رفع آکنه، جوش، چین و چروک، لک و تیرگی و همچنین سفیدی پوست افرادی است که با مشکلات پوستی مواجه هستند

آب و یا عصاره خیار را روی پوست صورتتان بمالید و بعد از ۲۰ دقیقه آن را بشوئید، استعمال خیار نیز باعث زیبایی پوست، چشم‌ ها و از بین بردن لک‌ های صورت می‌ شود.

۶- سفیدی پوست با آرد نخودچی

روش های خانگی برای مراقبت از پوست با آرد نخودچی

بسیاری از خانم‌ های ایرانی از تیرگی پوستشان شکایت دارند و مدام سعی می‌ کنند تا با استفاده از لوازم آرایشی پوستشان را سفید و روشن کنند

اما این موضوع کاملا موقتی بوده و حتی پس از مدتی باعث تیره‌ تر شدن و تخریب پوست می‌ شود. این در حالی است که استفاده از برخی مواد غذایی در دسترستان باعث گردیده تا پوستتان به طور طبیعی روشن شود.

شما می‌ توانید برای اثر موثرتر آرد نخودچی را به همراه نمک و آب مخلوط کنید و سپس روی پوست بمالید. این کرم اسکراب طبیعی باعث طراوت و زیبایی پوست صورت می‌ شود.

۷- زیبایی و طراوت پوست با لیموترش

برای مراقبت از پوست صورت چه کنیم؟ لیموترش

لیموترش یکی از میوه‌ های معجزه آسا برای زیبایی و طراوت پوست است که تیرگی‌ها و لک‌های پوست را نیز از بین می‌ برد.

آب یک لیموترش را بگیرید و از پوست آن جهت رفع تیرگی آرنج استفاده کنید. در واقع لیموترش برای رفع سیاهی‌ های پوست صورت نیز استفاده می‌ گردد

لیموترش یکی از میوه‌ هایی است که پس از استعمال آن بر روی پوست احساس مثبتی پیدا خواهید کرد.

۸- بخور برای روشن سازی و پاکسازی پوست

برای مراقبت از پوست صورت چه کنیم؟ بخور آب و شیر ؟

بخور یکی از روش‌ های موثر بر روی درخشندگی و شادابی پوست می‌ باشد.

اگر آب و یا شیر را می‌ جوشانید، فرصت را برای بخور پوست صورتتان از دست ندهید. بخور آب یا شیر پوست را پاکسازی کرده و با باز کردن منافذ تمام آلودگی‌ ها و ذرات مضر را از روی پوستتان پاک می‌کند.

از این رو، پوست صورتتان را نیز روشن سازی می‌کند.

۹- بادام برای داشتن لب‌ های زیبا

پوست لب یکی از ظریف‌ ترین و حساس‌ترین پوست‌ هاست.

در موارد زیادی پیش آمده که روی لب صورتی و خوشرنگ یک لایه تیره و سیاه ظاهر شده و از زیبایی لب شما می‌ کاهد، این لایه تیره با استفاده از بادام کاملا رفع می‌ شود.

یک عدد بادام را بردارید و در آب حل کنید. باید یک خمیر بادام تهیه کنید و سپس با افزودن کمی زعفران به خمیر بادام ماسک لب درست کنید. این ماسک را روی لب‌ هایتان بمالید و پس از ۱۰ دقیقه آن را با انگشت پاک کنید.

استعمال این ماسک پس از چند روز باعث صورتی شدن لب‌هایتان می‌شود.

۱۰- شیر برای زیبایی پوست

مراقبت از پوست صورت با شیر

از قدیم الایام حمام در وان شیر یکی از روش‌ های زیبایی و مراقبت از پوست بوده که از کلئوپاترا الهام گرفته شده است.

شیر تنها غذای کامل شناخته شده است که تمام مواد مغذی برای زیبایی و مراقبت از پوست را دارد. استعمال و یا نوشیدن شیر باعث زیبایی صورت و پوست درخشان می‌شود.

خامه و یا شیر را روی قسمت‌ های تیره پوستتان بمالید و پس از چند دقیقه آن را با آب بشوئید. این موضوع به تنهایی باعث پوست دلخواهتان می‌ شود.

برای مراقبت از پوست چه باید کرد

در این مطلب با روش های خانگی برای مراقبت از پوست بصورت طبیعی آشنا شدید، اما برای آقایان خود نیز حواستان است ؟ آقایان خودتان نیز مراقبت هستید ؟

با روش های مراقبت از پوست آقایان آشنا شوید

برای مراقبت از پوست صورت چه کنیم؟ | سایت فتوکده

مطلب مفید بود ؟ ۱۷ ۲

شما هم بخوانید