غذاهای سرطان زا | ۱۷ غذای سرطان زا با مصرف روزانه

آشنایی با غذاهای سرطان زا و مواد غذایی سرطان زا که هر روز مصرف می کنیم

 

غذاهای سرطان زا مواد غذایی سرطان زا ۱۷ غذای سرطان زا چه خوراکی هایی باعث سرطان میشود سرطان زا ترین مواد را در سایت فتوکده می خوانید

غذاهای سرطان زا که هر روز مصرف می کنیم

بدن ما به گونه‌ای برنامه ریزی شده که غذاها را به کامل‌ ترین و طبیعی‌ ترین شکل ممکن دریافت کند. افزودنی‌ ها، نگهدارنده‌ ها، نمک و شکر بیشترین تاثیر منفی را بر روی غذاها می‌ گذارند

برخی از غذاها حتی در طول فرآیند تولید مواد شیمیایی دریافت می‌ کنند و یا در طول خوردن و هضم مواد سمی ترشح می‌ کنند که می تواند عامل سرطان باشد

در این مقاله به معرفی غذای سرطان زا می پردازید

می دانید چه خوراکی هایی باعث سرطان میشود

چه خوراکی هایی باعث سرطان میشود و آشنایی با سرطان زا ترین مواد غذایی

سرطان زا ترین مواد خوراکی و غذایی

نوشابه‌ های گازدار

خطر اصلی نوشابه‌ های گازدار میزان قند بالاست که آن هم ناشی از فروکتوز بالای شربت ذرت می‌ باشد. فروکتوز یکی از ریسک آمیزترین اشکال قند در بدن شماست.

مصرف بالای شکر در یک روز می‌تواند میزان قند را در بدنتان به اوج برساند و جدا از آنکه شما را سیر نمی‌کند، باعث پرخوری دوباره می‌شود.

کولاها که شامل رنگ کارامل هستند، شاید در ابتدا به نظرتان انتخاب بدی نباشند اما این رنگ مصنوعی حاوی مواد شیمیایی ۴-MEI بوده که به عنوان فرآورده فرعی شناخته شده است.

کنسرو رب گوجه فرنگی

سبزیجات کنسروی با نمک زیاد و میوه ها با شربت قند بارگذاری می‌ شود و این به خود خود یک مشکل تلقی می‌ شود.

با این حال، مشکل حادتر این است که کنسروها با یک ماده شیمیایی تحت عنوان  BPA که اختلال هورمونی مرتبط با سرطان شناخته شده، تولید می‌ شوند.

این تاثیر با برخی غذاهایی که طبیعتا اسیدی هستند بیشتر مشهود است. برای همین کنسروهای رب گوجه فرنگی خطرناکتر از سایر غذاهای کنسروی است.

روغن‌ های هیدروژنه

روغن‌ هایی که نمی‌ توانند به طور طبیعی استخراج شوند توسط پروسه شیمیایی هیدروژنه می‌ شوند. روغن‌ های گیاهی یکی از نمونه‌ های بارز روغن‌ های هیدروژنه است که نه تنها توسط پروسه شیمیایی استخراج نمی‌ شوند، بلکه رنگ و عطر خود را از دست می‌ دهند.

محصول در پایان خط تولید بسیار خوب به نظر می‌ رسد اما غنی از چربی‌ های ناسالم امگا ۶ می‌باشد.

ماهی سالمون پرورشگاهی

ماهی سالمون یک پروتئین بسیار سالم است که باید عنصر اصلی یک رژیم باشد.

با این حال، سالمون‌ های پرورشگاهی از خطرناکترین و ناسالم‌ ترین ماهی‌ ها به شمار می‌ رود و مداخله انسانی این بار هم باعث تخریب محصول طبیعی می‌ شود.

ماهی سالمون پرورشگاهی یک زندگی پر از استرس را تجربه می‌ کند و یک رژیم ناسالم غذایی شامل آنتی بیوتیک دارد این ماهی‌ها غنی از بیفنیل پلی‌ کلر شده سرطان زا، جیوه و دیوکسین بوده و چرب‌ تر از سایر ماهی‌ ها هستند.

گوشت قرمز کبابی

متخصصان توصیه کرده‌ اند که مصرف گوشت قرمز باید به یک یا دوبار در هفته محدود شود، زیرا مصرف بیش از حد گوشت قرمز باعث سرطان می‌ شود.

علاوه بر این، غذای پخته شده در دمای بالا باعث تولید اکریل آمید سرطان زا می‌ شود

گوشت گریل شده هم بر روی زغال یا چوب حاوی مواد ناسالم زغال و چوب می‌ شود، مگر اینکه گوشت بر روی لوازم برقی گریل شود.

پاپ کورن بو داد

پاپ کورن یک اسنک سالم است اما وقتی در کیسه مایکروویو بو داده می‌ شود، به کابوس سرطان زا بدیل می‌ گردد. طعم کره‌ ای پاپ کورن نیز غالبا دارای دی استیل می‌ باشد که به عنوان یک ماده سمی شناخته شده است

کیسه‌ های مایکروویو با یک ماده شیمیایی تحت عنوان PFOA تولید می‌ شوند که آن نیز سرطان زاست.

سس ماینز

سس ماینز بخاطر مواد نگهدارنده خود از جمله سربات پتاسیم و بنزوات سدیم سرطان زا می باشد، تحقیقات نشان می دهد تاثیر منفی سس ماینز برای پوست و جوش صورت بسیار زیاد است

شیرین کننده مصنوعی

شیرین‌ کننده‌ های مصنوعی نه تنها به کنترل قند خونتان کمک نمی‌ کنند، بلکه با عدم تشخیص میزان کالری مصرفی شما را به خوردن شیرینی‌ های بیشتر وا می‌دارد.

این شیرین کننده‌ ها حین هضم ماده سمی به نام DKP تولید می‌ کنند. بنابراین، به طور مستقیم با تومور مغزی ارتباط دارند.

آرد سفید تصفیه شده

غلات کامل بخش حیاتی هر رژیم غذایی را تشکیل می‌ دهد اما وقتی که از طریق فرآیند تصفیه تولید می‌گردند، تمام مواد مغذی خود را از دست می‌ دهد.

آرد تصفیه شده با گاز کلر تولید می‌ شود تا زیبا و سفید به نظر بیاید اما این محصول یک کربوهیدرات خالص و قند ساده است که سریعا هضم می‌ شود.

این محصول باعث افزایش قند خون می‌ شود و شکر سوخت مورد علاقه سرطان است با وارد کردن قند به خون بستری برای رشد سلول‌ های سرطانی فراهم می‌ کنید.

پفک

تحقیقات مستند علمی در کشور انگلستان نشان می دهد پفک بخاطر ماده تارترازین که یک ماده قرمز و نارنجی رنگ است علاوه بر اضطراب و پرخاشگری در اطفال بسیار سرطان زا نیز می باشد

همچنان بچه هایی که در کودکی به وفور پفک می خوردند در بزرگسالای درصد ناباروی بالاتری نسبت به سایر کودکان خواهند داشتد

میوه‌ ها و سبزیجات غیرارگانیک

وقتی کشاورزان از آفت کش‌ ها برای محصولات خود استفاده می‌ کنند، آن‌ها را عمیقا نابود کرده‌ اند. از سوی دیگر، آفت کش‌ ها یک خطر بهداشتی برای مصرف کنندگان تلقی می‌ شود

در مقابل، محصولات ارگانیک که هزینه بیشتری هم دارند از آفت کش‌ها به دور هستند، محصولات غیرارگانیک با آفت کش‌هایی نظیر آترازین، تیدیوکارب و ارگانوفسفات‌ ها آلوده می‌ شوند.

گوشت فرآوری شده

تقریبا هر فرآیند قبل یا حین طبخ گوشت می‌ تواند خطرناک باشد.

محصولاتی مانند بیکن، هات داگ، سوسیس و سایر غذاهای گوشتی با مقادیر نمک بالا و مواد شیمیایی سرطان زا مانند نیتریت و نیترات بارگذاری می‌ شوند.

همه این مواد شیمیایی باعث می‌شود که محصولات گوشتی بهتر و طولانی‌تر نگهداری شوند.

متاسفانه گوشت‌هایی که به طور طبیعی دودی هستند، در طول فرآیندهای طبخ از مواد داخل سیگار نیز مضرتر می‌شوند. در ضمن، مطالعات نشان داده مصرف هرروزه گوشت قرمز خطر ابتلا به سرطان را تا ۲۲ درصد افزایش می‌دهد.

چیپس از غذاهای سرطان زا

وقتی سیب زمینی به طبیعی‌ ترین شکل ممکن تهیه و خورده می‌شود، سالم است اما وقتی به شکل چیپس تهیه می‌گردد ناسالم‌ترین اسنکی است که می‌توانید آن را مصرف کنید.

چیپس‌ ها با مقادیر نمک بالا نمک و چربی ترانس بارگذاری می‌ شوند. همچنین، آن‌ها حاوی مواد شیمیایی نگهدارنده و رنگ‌ های شیمیایی می‌ باشند.

همه مواد افزودنی بر روی سلامت قلب و گردش خون تاثیر منفی می‌ گذارد. مشکل حادتر این است که چیپس‌ ها به دلیل سرخ شدن در دمای بالا حاوی آکریل آمید سرطان زاست.

غذاهای اصلاح شده

بحث در مورد ایمنی غذاهای اصلاح شده ژنتیکی خنده دار است اما مطالعات پرداخته شده به آن تقریبا ناکافی و بی اهمیت به نظر می‌ رسد.

این غذاها برای اولین بار در سال ۱۹۹۴ به بازار معرفی شدند اما یک مطالعه بر روی موش‌ها نشان داد افرادی که غذاهای اصلاح شده ژنتیکی مصرف می‌کنند در عرض ۱۰ روز در معرض رشد سلول‌ های سرطانی قرار می‌گیرند.

اکثر غذاهای اصلاح شده ژنتیکی در اروپا ممنوع است اما عرضه آن در ایالات متحده آمریکا همچنان پابرجاست. زیرا این غذاها مدت طولانی‌تری نگه داشته می‌شوند و در برابر آفات مقاومت بیشتری از خود نشان می‌ دهند.

شکر صنعتی

برنده جایزه نوبل پزشکی در سال ۱۹۳۱ کشف کرد که تومورها و سرطان ها از شکر بعنوان غذا استفاده می کنند تا رشد کنند و بزرگ شوند به همین دلیل خوردن انواع کیک، آب میوه، نوشابه، سس که در تهیه آنها از شکرهای اصلاح شده استفاده شده سرطان زا هستند

الکل

مصرف الکل به طور مستقیم با سرطان ارتباط دارد.

مصرف بیش از حد الکل می‌ تواند خطر ابتلا به سرطان دهان، مری، کبد، کولون و رکتوم را افزایش دهد. نوشیدن الکل پس از سیگار کشیدن دومین علل ابتلا به سرطان بر شمرده شده است.

کره مارگارین

کره مارگارین ساخته شده از روغن های گیاهی پر از چربی های ترانس است

مطالعات نشان دادن خوردن یک رژیم غذایی با چربی های ترانس موجب افزایش ۳۴ درصدی بیماری های قلبی و افزیش مرگ زودر رس خواهد شد

مواد شيميايي لي سيئيد و ۳-MCPD موجود در کره مارگارین در زمان هضم سموم را بدن آزاد می کنند که خطر ابتلا به سرطان را نیز ایجاد می کند

آشنایی با مواد غذایی برای جلوگیری از سکته مغزی

آشنایی با مواد غذایی سرطان زا | سایت فتوکده

مطلب مفید بود ؟ ۱۲ ۲

شما هم بخوانید