۱۶ مواد غذایی برای جلوگیری از سکته مغزی و پیشگیری

خوراکی مفید در پیشگیری از سکته مغزی

مواد غذایی برای جلوگیری از سکته مغزی مواد غذایی برای پیشگیری از سکته مغزی خوراکی مفید در پیشگیری از سکته مغزی را در سایت فتوکده می خوانید

مواد غذایی برای جلوگیری از سکته مغزی

طبق آمار انجمن قلب آمریکا، در هر ۴۰ ثانیه یک نفر دچار سکته مغزی می‌شود و از هر ۱۹ نفر یک نفر بر اثر سکته مغزی فوت می‌ کند

سکته مغزی و همچنین ابتلا به بیماری‌های قلبی می‌ تواند در هر سنی رخ بدهد اما هرچه سن شما بالاتر می‌ رود، این خطر رو به افزایش خواهد بود.

با این حال، سن ۴۰ سال به بالا جزء رده‌ های سنی حساس به شمار می‌ رود و نقش تغذیه در این سنین بسیار پررنگ‌ تر از سنین جوانی می‌ باشد.

در این مقاله با مواد غذایی مفید که از جمله راههای کاهش سکته مغزی می باشد آشنا می شود که سکته مغری را در سنین ۴۰ سال به بالا کاهش می دهد

رژیم غذایی برای جلوگیری از سکته مغزی

سیب زمینی

یک سیب زمینی متوسط حاوی دو برابر پتاسیم نسبت به یک موز متوسط است بنابراین، اگر گرسنه باشید و یک سیب زمینی بزرگ بخورید ۳/۱ از نیاز روزانه خود را تامین کرده‌اید.

علاوه بر این، سیب زمینی منبع مهمی از منیزیم است که به سلامت استخوان‌ ها، انقباض عضلانی و سیستم عصبی کمک کرده و حتی از سکته مغزی جلوگیری می‌کند.

بادام هندی

۲۸ گرم بادام هندی حاوی ۷۴ میلی‌گرم منیزیم می‌ باشد که این مقدار ۲۳ درصد از نیاز خانم‌ ها و حدود ۱۸ درصد از نیاز آقایان را تامین می‌ کند.

این میزان به پیشگیری از سکته مغزی کمک موثری می‌ کند.

اسفناج

اسفناج یکی از سبزیجات سالم است که به جذب آنتی اکسیدان کمک موثری می‌ کند. این موضوع به کاهش التهابات و پیشگیری از بیماری‌ های قلبی و عروقی کمک می‌ کند.

این سبزی غنی از مواد مغذی نظیر کاروتنوئید، ویتامین کا، فولات، کلسیم و آهن می‌ باشد. علاوه بر این، مصرف اسفناج باعث تامین فیبر مورد نیازتان می‌گردد.

اسفناج به پیشپیری از بیماری قلبی و سکته مغزی کمک می‌ کند.

تخمه کدو

تخمه کدو منبع غنی از منیزیم است. ۲۸ گرم تخمه کدو حاوی ۱۶۸ میلی‌گرم منیزیم می‌ باشد. علاوه بر این، تخمه کدو پروتئین، پتاسیم، چربی‌ های اشباع نشده، آنتی اکسیدان و فیبر است.

این موضوع نه تنها باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری‌ های قلبی، سکته مغزی و سرطان می‌ شود؛ بلکه می‌ تواند باعث کاهش قند خون و عوارض دیابت شود.

برگه زردآلو

بزرگسالان به طور عادی روزانه باید حدود ۴۷۰۰ میلی‌ گرم پتاسیم مصرف کنند. سطح پایین پتاسیم باعث افزایش فشار خون شده و احتمال ابتلا به بیماری‌ های قلبی و عروقی را بالا می‌ برد.

یک فنجان برگه زردآلو می‌ تواند ۱۵۱۱ میلی‌ گرم پتاسیم مورد نیازتان را تامین کند و معادل ۳۲ درصد از نیاز روزانه‌تان را برطرف کند این در حالی موز متوسط ۴۲۲ میلی‌ گرم یا حدود ۹ درصد پتاسیم مورد نیاز شما را برطرف می‌ کند،

برای مصرف برگه ابتدا آنها را بشورید و سپس در آب خیس کنید و بگذارید یک شب بماند، سپس می توانید برگ ها خیس خود را همراه لیموترش بخورید

آووکادو

یک فنجان آووکادو معادل ۱۱۱۶ میلی گرم پتاسیم دارد که ۲۴ درصد از نیاز روزانه بدن را تامین می‌ کند همچنین آووکادو حاوی اسیدهای چرب ضروری برای قلب است که التهاب را نیز کاهش می‌ دهد

آووکادو در هر ۵۰ گرم ۳ گرم فیبر دارد که با افزایش سطح کلسترول خوب خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش می‌ دهد.

برگ چغندر سوئیسی

برگ چغندر سوئیسی پخته یکی از سبزیجات غنی شده با پتاسیم است.

مصرف این برگ‌ های سبز ۲۰ درصد از نیازتان را تامین خواهد کرد، برگ چغندر سوئیسی منبع غنی از منیزیم نیز هست. ترکیب پتاسیم و منیزیم می‌تواند فشار خونتان را متعادل کند.

در حالی که برخی اشخاص تمایل ندارند طعم تلخ این برگ‌ ها را بچشند، پیشنهاد ما این است که با فشار لیموترش طعم برگ‌ ها را کمی تغییر بدهید.

شکلات تلخ

شکلات تلخ حاوی مقادیر بالا از آنتی اکسیدان‌ ها، آهن، فیبر، منیزیم و سایر مواد معدنی است، خوردن شکلات تلخ باعث باز کردن رگ‌ های خونی و کاهش فشار خون می‌ شود.

چیپس گوجه فرنگی

یک فنجان گوجه فرنگی خشک شده در معرض آفتاب حدود ۴۵.۹ میلی گرم آنتی اکسیدان دارد، مصرف بین ۹ تا ۲۱ میلی‌ گرم گوجه فرنگی خشک شده شانس ابتلا به سرطان پروستات را کاهش می‌ دهد.

گواوا

حدود ۱۰۰ گرم از میوه گرمسیری گواوا حاوی ۵.۲ میلی‌ گرم لیکوپن می‌ باشد. لیکوپن که در سبزیجات و میوه‌ جات قرمز یافت می‌ شود از اکسیداسیون کلسترول و گرفتگی عروق پیشگیری می‌ کند.

هندوانه

هندوانه نیز به دلیل قرمز بودن حاوی لیکوپن است. افرادی که دچار فشار خون بالا هستند، با مصرف هندوانه فشار خون خود را کاهش می‌ دهند.

گریپ فروت

گریپ فروت علاوه بر دارا بودن لیکوپن فشار خون و کلسترول را کاهش می‌ دهد.

گر خوردن گریپ فروت برایتان چندان خوشایند نیست، آن را روی ماهی بچکانید. ترکیب گریپ فروت و ماهی به دلیل دارا بودن اسیدهای چرب امگا ۳ یک تیر در دو نشان است !

سالمون

ماهی سالمون منبع غنی از اسیدهای چرب امگا ۳ می‌باشد.

ماهی سالمون یکی از غذاهای ضدالتهابی شناخته شده که در کنار آن به سلامت مغز و اعصاب نیز کمک موثری می‌کند. خوردن ۲ تا ۳ بار ماهی باعث شده تا شما با دریافت اسیدهای چرب امگا ۳ در برابر سکته مقاوم شوید !

دانه کتان

تخم کتان اگرچه کوچک بوده اما تقریبا با تمام ویتامی ن‌ها و موادهای معدنی غنی شده است. دانه کتان حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ می‌ باشد که به پیشگیری از بیماری‌ های قلبی عروقی و سکته مغزی نیز کمک می‌ کند.

اگر قصد دارید فشار خونتان را پایین بیاورید، دانه کتان بخورید

صدف

صدف نه تنها حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ می‌ باشد، بلکه منبع غنی از روی است، ۶ عدد صدف متوسط حاوی ۷۷ میلی‌ گرم می‌ باشد.

گردو

گردو منبع خوبی برای اسیدهای چرب امگا ۳ به شمار رفته است. خوردن به اندازه گردو می‌ تواند فشار خون و سطح کلسترول را نیز پایین آورده و نگه دارد.

علت و درمان جوش های زیر پوستی

رژیم غذایی برای جلوگیری از سکته مغزی | سایت فتوکده

مطلب مفید بود ؟ ۳ ۰

شما هم بخوانید