نحوه عذرخواهی موثر + عذرخواهی از همسر ، دوست و همکار

نحوه عذرخواهی موثر از همسر با روش های علمی

نحوه عذرخواهی از همسر شیوه عذرخواهی موثر از مردان روش های عذرخواهی از دوست و همکار نحوه عذرخواهی از همسر و دختر را در سایت فتوکده می خوانید

نحوه عذرخواهی موثر

مطمئنا شما رفاقت، روابط عاشقانه و یا کاری موفقی را تا به حال تجربه کرده اید.

روابطی که ماه ها یا سال ها برای استحکام و پیشرفت آن تلاش کرده ای، در این میان ممکن است با چند خطای کوتاه باعث خراب شدن رابطه شوید.

عذرخواهی از مردان یا همسر و دوست و همکار از جمله روش هایی است که می تواند صمیمیت و استحکام روابط را دوباره بازگرداند 

روش های عذرخواهی موثر از همسر

روش های عذرخواهی موثر

عذرخواهی کردن نیز مانند هر رفتار مودبانه و اجتماعی دیگری نکات و روش های متفاوتی دارد و اگر به درستی انجام نشود باعث ایجاد شک و شبهه بیشتری در روابط می شود.

شما با انجام عذرخواهی از طرف مقابلتان به او این احساس را می دهید که او برای شما ارزشمند است و شما احساسات او را درک می کنید.ن

کات و راه های عذرخواهی که در این مقاله به آن اشاره می شود می تواند در سرعت بخشیدن به بهبود روابط بسیار موثر باشد.

تمام روش های رو مطالعه کنید تا با نحوه عذرخواهی موثر از مردان ، زنان دختران و همسر خود آگاهی داشته باشید تا روابط حسنه خود را حفظ کنید

ابراز تاسف و پشیمانی

هیچ گاه به خاطر ختم قائله عذر خواهی نکنید، یک ابراز پشیمانی و ندامت به این معنی است که شما درک کرده اید که با رفتار اشتباه به شخص مقابلتان صدمه زده اید.

این که شما قلبا احساس پشیمانی داشته باشید باعث می شود شخص احساسات صادقانه شما را دریابد و احساس بهتری داشته باشد.

این که شما در صحبتتان تاکید کنید که احساسات او را درک کرده اید باعث می شود آرامش به مکالمه شما بازگردد

مسئولیت پذیری

مستقیم و واضح اشتباه خود را قبول کنید و اعلام کنید که می دانید اشتباه شما به چه دلیلی بوده است،

پذیرفتن مسئولیت به شخص مقابل شما نشان می دهد که شما حاضر هستید مسئولیت اشتباه خود را قبول کنید. این موضوع مهم ترین قسمت از یک عذرخواهی مناسب است

هنگامی که شما سعی در توجیه داشته باشید یا در هنگام صحبت عنوان کنید که فکر می کنید کار شما اشتباه نبوده است باعث می شود طرف قابل شما در صداقت عذرخواهی شما شک کند.

بیان مسئله

عذر و بهانه نیاورید، عذر و بهانه نشان دهنده این است که شما می خواهید از مسئولیت اشتباه خود سرباز بزنید.

اگر شما قصد دارید دلایل خود را توضیح دهید سعی کنید آن را بدون بهانه تراشی انجام دهید و در میان صحبت خود چندین بار عنوان کنید که می دانید به احساسات طرف مقابلتان صدمه زده اید و می دانید رفتار شما اشتباه بوده است.

همچنین شما نیز باید سخنان و ناراحتی طرف مقابلتان گوش دهید و شنونده خوبی برای او باشید

گذشته را پیش نکشید

گذشته و دعواهای قدیمی را پیش نکشید به هیچ وجه سعی نکنید با مقایسه یا دیگر مسائلی که گذشته رخ داده است خود را تبرئه کنید.

شما باید نشان دهید که پشیمانید و هرکاری برای بخشش انجام می دهید نه آن که سعی کنید گناه خود را با صحبت درباره گذشته کمرنگ کنید..

جبران کردن

شما نمی توانید به گذشته برگردید و از آسیب وارده جلوگیری کنید اما می توانید اثرات آن را کاهش دهید.جبران اشتباه باعث بازسازی و احیای یک رابطه می شود.

از او بپرسید چه کاری می توانید انجام دهید تا صدمه وارد شده را جبران کنید.ه

مچنین خود شما می توانید با انجام کاری که باعث خوشحالی یا آرامش طرف مقابلتان می شود به او نشان دهید چه قدر برای شما اهمیت دارید و حاضر هستید هر کاری برای جبران اشتباه خود انجام دهید.

عذرخواهی موثر با تغییر رفتار

شما می توانید به عنوان شخص خاطی سعی کنید در رفتار و برخورد خود تغییراتی ایجاد کنید تا به طرف مقابلتان ثابت کنید اشتباه خود را پذیرفته اید و آماده تغییر و جبران اشتباه خود هستید.

همچنین به طور واضح از او بپرسی چه کاری باید انجام دهید تا او دیگر از شما دلگیر نباشد؟

با نحوه عذرخواهی از مردان و همسر آشنا هستید؟

نحوه عذرخواهی از همسر و مردان و دختر چگونه است

درخواست بخشش

به هیچ وجه از طریق پیام یا شخص دیگری عذرخواهی نکنید، هیچ چیز به اندازه رودررو بودن و واضح صحبت کردن باعث نمی شود این دلخوری زودتر تمام شود.

همچنین به اطمینان دهید این اتفاق یک اشتباه بوده است و هیچ تغییر بدی در رابطه شما به وجود نخواهد آمد.

من من کردن، کنایه زدن یا تند و بلند صحبت کردن باعث می شود آرامش میان شما کاهش پیدا و فضا دوباره متشنج شود.

ایجاد قوانین

اگر اشتباهات به تکرر اتفاق افتاده است بهتر است قوانین مشخصی برای روابط خود وضع کنید تا از اتفاقات دوباره جلوگیری کنید، این نکته مهم در روش های عذرخواهی می باشد

شما باید به گونه ای عمل کنید که مطمئن شوید در آینده دیگر چنین اشتباهی رخ نمی دهد، شما در این مرحله باید از اشتباهات گذشته خود درس بگیرید.

این قوانین و تلاش برای اجتناب از تکرار آن باعث می شود طرف مقابل شما متوجه شود شما برای بهبود روابط خود تلاش می کنید و برای او احترام قائل هستید.

یادداشت کنید

اگر احساس می کنید موقع صحبت کردن ممکن است باعث اشتباه شوید و دوباره باعث رنجش شوید بهتر است مطالبی که می خواهید عنوان کنید را یادداشت کنید.

همچنین این روش ممکن است باعث شود شخص مقابلتان بیشتر تحت تاثیر قرار بگیرد

تمرین برای عذرخواهی موثر

یک عذرخواهی خوب مانند هر کار دیگری نیاز به تمرین دارد.

می توانید مقابل آینه این کار را تمرین کید و یا از یک دوست برای تمرین کمک بگیرید،بدین طریق اشتباهات خود را متوجه خواهید شد و می فهمید در کدام قسمت ها دچار کمبود هستید.

زمان مناسب عذرخواهی

هنگامی که هر دو طرف عصبانی هستند و جو متشنج است عذرخواهی کردن باعث بهبود روابط نمی شود و هیچ کمکی به شما نمی کند.

از جمله شیوه عذرخواهی موثر اینه است که اجازه دهید هم شما و هم طرف مقابلتان قدری آرامش پیداک نند و بعد برای عذرخواهی و صحبت کردن اقدام کنید.

همچنین هگامی که خود شما هنوز ارامش لازم را کسب نکرده اید، عذر خواهی شما چندان هم صادقانه به نظر نمی رسد.

وقتی عذرخواهی در زمان آرامش انجام می شود این حس القا می شود که شما تمام جوانب را سنجیده اید و به درستی متوجه اشتباه خود و عمق مطلب شده اید و بدین طریق تاثیر عذرخواهی شما افزایش پیدا می کند.

همچنین اگر خیلی دیر اقدام به عذرخواهی کنید نتیجه مطلوبی برای شما نخواهد داشت.

محل عذرخواهی

مکانی ساکت و آرام برای صحبت کردن بسیار اهمیت دارد.

همچنین در صورتی که شما محل قرار را جایی قرار دهید که خاطرات زیبایی از آنجا در خاطر هر دو طرف است و یا مکانی آرامش بخش است باعث می شود احیای روابط راحت تر شکل بگیرد

زبان بدن هنگام عذرخواهی

نحوه عذرخواهی موثر علاوه بر محتوای کلام به زبان بدن هم نیاز دارد

سعی کنید ارتباط چشمی را حفظ کنید، بهتر است جملات کوتاه استفاده کنید و بیشتر شنونده باشید، قوز نکنید و من من کردن و یا از بالا به پایین نگاه کردن باعث می شود صداقت شما در عذرخواهی مورد شک قرار بگیرد.

وضعیت شما هنگام نشستن یا صحبت کردن نباید حالت تدافعی به خود بگیرد و بنابراین از دست به سینه نشستن یا پوزخند زدن خودداری کنید.

دست های خود را مشت نکنید و سعی کنید چهره و بدن شما آرام باشد و در جای خود مدام جابجا نشوید.

اگر شخص مقابل از نزدیکان شماست دست او را بگیرید و یا نوازشش کنید.از بیان احساسات خود و نشان دادن آن به طرف مقابلتان اجتنباب نکنید.

بگذارید طرف مقابلتان ببیند از اتفاق پیش آمده ناراحت هستید

نحوه عذرخواهی موثر از همسر و مردان | سایت فتوکده

مطلب مفید بود ؟ ۸ ۴

شما هم بخوانید