پروتئین های گیاهی برای لاغری و کاهش وزن بدن چیست

پروتئین های گیاهی برای لاغری و کاهش وزن

معرفی پروتئین های گیاهی برای لاغری انواع پروتئین لاغری گیاهی جایگزین گوشت انواع پروتئین های گیاهی کاهش وزن را در سایت فتوکده می خوانید

پروتئین های گیاهی برای لاغری

پروتئین به معنای مصرف گوشت‌ ها نیست، بسیاری از منابع گیاهی هستند که حاوی پروتئین‌ های گیاهی کامل می‌ باشند و مصرف آنها با تمام مزایا خالی از نواقص می‌باشد.

خیلی از پروتئین های گیاهی در صورت عدم مصرف گوشت به کمک ما آمده و حتی اسید آمینه‌ های ضروری بدنمان را نیز تامین می‌ کنند علاوه بر این، با عضله سازی و فیبر غنی شما را حسابی لاغر کرده و عضلاتتان را قوی می‌ کنند.

در زیر با پروتئین گیاهی جایگزین گوشت برای لاغری آشنا می شوید

پروتئین های گیاهی کاهش وزن

سویا

سویای پخته (در هر نصف فنجان = ۴ گرم پروتئین)، توفو (در هر نصف فنجان = ۱۰ گرم پروتئین) و شیر سویا (در هر نصف فنجان = ۲ گرم پروتئین) دارد.

منیزیم نیز یکی از مواد معدنی ضروری موجود در سویا و سایر محصولات آن به شمار می‌ رود که برای رشد عضلانی، تولید انرژی و سوخت و ساز کربوهیدرات مفید است.

با این حال، سویای خشک در هر نصف فنجان حاوی ۱۸ گرم پروتئین بوده که آن را به منبع مهمی از پروتئین گیاهی بدیل کرده است.

اسفناج

پروتئین یک فنجان اسفناج برابر با پروتئین تخم مرغ پخته می‌ باشد اما با نصف کالری آن ! اسفناج خام حاوی ویتامی ن‌ها، کلسیم و خواض ضدالتهابی است.

اسفناج را به سالادتان اضافه کنید و یا آن را به صورت بورانی یا املت مصرف کنید.

چیپس گوجه فرنگی

چیپس گوجه فرنگی غنی از آنتی اکسیدان لیکوپن می‌ باشد که از خطر ابتلا به سرطان مثانه، ریه، پروستات، پوست و معده پیشگیری نموده و از بیماری‌ های قلبی پیشگیری می‌ کند.

چیپس‌ گوجه فرنگی که از جمله پروتئین های گیاهی فیبر ساز می باشد غنی از پتاسیم هم می‌ باشد که برای سیری، قلب و ترمیم بافت بدن ضروری است

این چیپس‌ ها را ساندویچ‌ ها یا برگرها و سالاد خانگی سالسا اضافه کنید.

نخود فرنگی

یک فنجان نخود فرنگی حاوی ۸ برابر پروتئین بیشتر از یک فنجان اسفناج می‌ باشد. این فنجان ۱۰۰ درصد از ویتامین ث مورد نیاز بدنتان را نیز تامین کرده که به حفظ سیستم ایمنی بدنتان کمک می‌ کند.

لوبیا

لوبیا غنی از پروتئین و مواد مغذی می‌ باشد که به سلامت قلب، مغز و عضلاتتان کمک کرده و به دلیل هضم کندتر باعث می‌ شود تا احساس سیری بیشتری پیدا کنید.

لوبیا یک غذای سالم است که روزانه باید آن را مصرف کنید.

عدس

اگر از مصرف گوشت امتناع می‌ کنید، حتما به مصرف عدس روی آورید.

یک فنجان عدس حاوی پروتئین برابر با ۳ عدد تخم مرغ بوده که کمتر از ۱ گرم چربی دارد تحقیقات نشان داده، افرادی که ۴ بار در هفته سبزیجات و حبوبات مصرف کرده‌ اند وزن بیشتری را از دست داد ه‌اند.

کره بادام زمینی

اگر چه خوردن کره بادام زمینی شما را چاق می‌ کند اما خوردن یک قاشق غذاخوری از این کره می‌ تواند به دلیل پروتئین عضله سازی کرده و چربی‌ های سالم را فراهم آورد.

این کره می‌ تواند از بیماری‌ های قلبی پیشگیری کند. منتها بهتر است از کره بدون قند و بدون روغن هیدروژنه استفاده نمائید.

ماست یونانی

اگر به دنبال راهی موثر برای کاهش وزن و عضله سازی هستید، باید ماست یونانی را جایگزین ماست معمولی کنید. پروبیوتیک‌ های موجود در ماست یونانی به خانم‌ های دچار اضافه وزن کمک کرده تا وزنشان را دو برابر حد معمول کاهش بدهد.

تخمه کدو

تخمه کدوی موجود در کدو تنبل باعث گردیده تا راهی موثر برای کاهش وزن را از سر بگیرید. این تخمه‌ ها حاوی پروتئین، منیزیم، فسفر و روی می‌ باشد.

بادام

بادام یک قرص ضدچاقی و کاهش وزن م ی‌باشد. مصرف بادام به اندازه یک چهارم فنجان می‌ تواند اثری موثرتر از اسنک‌ ها و تنقلات چرب و پرکربوهیدرات داشته باشد.

دانه‌ های چیا

دانه‌ های چیا حاوی پروتئین زیادی نیست. این دانه‌ها حاوی ۹ اسید آمینه ضروری می‌باشد علاوه بر این، اسیدهای چرب و فیبر موجود در دانه‌ها قادر است شما را حسابی لاغر کند!

اسیدهای چرب امگا ۳ دانه‌ های چیا از ابتلا به بیماری‌ های قلبی نیز پیشگیری می‌ کند، می‌ توانید دانه‌های چیا را به ماست یا اسموتی خود اضافه کنید.

بادام زمینی

بادام زمینی یک منبع غنی از منیزیم و پروتئین بوده که یبوست را برطرف نموده و به سلامت مو، پوست و ناخن کمک می‌ کند.

شاهدانه

شاهدانه دانه‌ ای کوچک اما مغذی است.

شاهدانه قادر است از بیماری‌ های قلبی، چاقی و سندرم متابولیک پیشگیری کند. و این موضوع احتمالا به دلیل فیبر و اسیدهای چرب امگا ۳ موجود در آن است.

می‌ توانید شاهدانه را به سالاد، آبمیوه یا اسموتی اضافه کنید یا آن را به صورت بو داده میل کنید. همچنین می‌ توانید پس از تمرینات ورزشی آن را به شیک پروتئین خود اضافه کنید.

کینوآ

در حال حاضر کینوآ دیگر به دانه‌ ای ناشناخته شبیه نیست. بازار پر شده از محصولاتی که با کینوآ تهیه شده‌ اند، پروتئین گیاهی موجود در کینوآ از سایر دانه‌ ها بیشتر است.

چربی‌ های غیراشباع شده کینوآ قلب را سالم نگه داشته و فیبر آن شما را سیر نگه می‌ دارد. علاوه بر این، کینوآ حاوی اسید آمینه L-آرژنین می‌ باشد که به رشد عضلانی کمک می‌ کند.

می‌ توانید با جوشانیدن کینوآ و افزودن آن به سالاد و سبزیجات یک غذای گیاهی درست کنید یا حتی آن را به برگرتان اضافه کنید.

نان حزقیال

نان حزقیال از جوانه دانه‌ ها، گندم، جو، لوبیا، عدس، ارزن و گندم آلمانی تهیه شده و حاوی ۱۸ اسید آمینه است که ۹ تا از آن‌ ها ضروری می‌باشد.

تقریبا غنی بودن این نان به قدری است تقریبا هیچ نان دیگری به پای آن نمی‌ رسد. هر بار مصرف آن حداقل ۸ گرم پروتئین گیاهی دارد.

حمص (نخود ارده)

نخود غنی از لیزین بوده و ارده هم حاوی اسید آمینه متیونین می‌ باشد. وقتی این دو با یکدیگر ترکیب می‌شوند، یک منبع پروتئین گیاهی کامل به وجود می‌ آورند.

گندم سیاه

هر نصف فنجان گندم سیاه بدون گلوتن حاوی ۳ گرم پروتئین و ۲ گرم فیبر لاغرکننده شکم می‌ باشد و منیزیم درون این دانه یک ماده معدنی ضروری برای رشد عضلانی و متابولیسم کربوهیدرات می‌ باشد.

برای لاغری چه بخوریم

معرفی پروتئین های گیاهی کاهش وزن | سایت فتوکده

مطلب مفید بود ؟ ۵ ۰

شما هم بخوانید