خواص ضد آفتاب + ۲۵ نکته از SPF و عوارض کرم ضد آفتاب

خواص ضد آفتاب برای پوست صورت مزایای کرم ضد آفتاب مناسب عوارض کرم های ضد آفتاب بهترین SPF ضد آفتاب چیست و spf مناسب را در سایت فتوکده می خوانید

خواص ضد آفتاب + عوارض و توصیه ها

مراقبت از پوست از دغدغه های بسیاری از افراد بوده و هیچ فردی از اینکه پوستش دچار چروک یا لکه شود، خوشش نمی آید و زیبایی برای همگان در الویت است

در فصل تابستان به علت تغییر زاویه تابش خورشید و اثرات جبران ناپذیر آن برای پوست، استفاده از کرم های ضد آفتاب بسیار مورد توجه می باشد.

میزان استفاده از کرم ضد آفتاب و تعداد دفعاتی که آن را بر روی پوست خود می مالید باید در تابستان بیشتر از سایر فصل باشد، زیرا شدت نور خورشید و تعریق زیاد باعث استفاده بیشتر از این کرم می شود.

ضد آفتاب در تمام فصل ها

استفاده از کرم های ضد آفتاب هرگز نباید محدود به تابستان باشد؛ کرم آفتاب از ابتلا به سرطان پوست، پیری زودرس و آفتاب سوختگی جلوگیری می کنند 

آیا می دانید SPF ضد آفتاب چیست

خواص SPF ضد آفتاب چیست

SPF ضد آفتاب چیست

SPF معیار حفاظتی پوست در برابر تابش فرابنفش خورشید است كه حداقل عدد آن ۱۵ و حداكثر آن ۵۰ می باشد كه تجویز آن با توجه به نوع پوست و شرایط زندگی افراد متفاوت است.

بهترین SPF ضد آفتاب

یکی از دغدغه های مهم انتخاب بهترین SPF ضد آفتاب برای پوست است

کرم های ضد آفتاب با SPF كمتر از ۳۰ را اغلب در فصل زمستان و مكان های سرپوشیده به كار می برند و ضد آفتاب با بالاتر از ۳۰ در تابستان مورد استفاده قرار می گیرد

مرکز سرطان شناسی آمریکا نیز SPF 30 را برای عموم پیشنهاد می کند، هر چقدر SPF بالاتر باشد چربی بیشتری رو پوست احساس می شود که برای همه خوشایند نیست

SPF 30 به میزان ۹۷% اشعه UV را دفع می کند و این درصد در SPF50 به ۹۸/۵% می رسد، پس می بینید SPF بالا دلیلی برای دفع بیشتر اشعات نیست

 

اصول استفاده از ضد آفتاب :

● سعی کنید ۳۰ دقیقه قبل از ورود به محدوده باز که در معرض تابش نور خورشید قرار دارد از کرم ضد آفتاب استفاده کنید تا جذب پوست شود

● کرم ضد آفتاب را در کل نواحی پوست که با تابش مستقیم آفتاب در تماس است، بمالید، از لب های خود غافل نشوید سرطان پوست لب به مراتب شایع تر می باشد

● بعد از عرق کردن، شنا کردن و … از کرم‌ ضد آفتاب می توانید استفاده کنید

● اگر در خانه هستید، از هر ۴ ساعت یکبار کرم ضد آفتاب را مکررا به پوست بمالید

 SPF ضدآفتاب مناسب چیست + عوارض

۱۲ مزایای ضد آفتاب

جلوگیری از آفتاب سوختگی

آفتاب سوختگی باعث ضعیف شدن پوست شده و آن را کبود می کند و این عارضه بیماری های پوستی را ایجاد کرده و خارش را زیاد می کند.

سرطان پوست در اثر آفتاب سوختگی مکرر بروز می کند و برای پیشگیری از آن از ضد آفتاب استفاده کنید.

خواص ضد آفتاب برای پوست

پروتئین‌ های ضروری پوست همانند الاستین، کلاژن و کراتین از طریق کرم‌‍ های ضد آفتاب در مقابل نور مضر خورشید محافظت می‌شوند.

این پروتئین‌ها برای حفظ سلامتی پوست ضروری هستند و از کرم حاوی اکسید تیتانیوم که مزایای زیادی برای پوست دارد، استفاده کنید.

محافظت از اشعه فرابنفش

با توجه به آسیب لایه اوزون و ورود اشعه مضر فرابنفش به زمین، قرار گرفتن در مقابل تابش خورشید اثرات جبران ناپذیری برای پوست دارد.

ویتامین D از طریق نور خورشید تامین می شود و برای تامین این نیاز بدن می توانید از کرم های ضد آفتاب که از ورود اشعه های مضر به بدن جلوگیری می کند، استفاده کنید.

کاهش ابتلا به سرطان پوست

ضد آفتاب ها اغلب برای فواید بهداشتی و زیبایی بکار می رود ولی پیشنهاد می شود که در طول روز و ماه از آن استفاده کنید تا مانع از بروز سرطان در پوست شوید.

سرطان ملانوم بدترین نوع سرطان بوده که زنان جوان را تهدید می کند و کرم ضد آفتاب از ابتلا به آن پیشگیری می کند.

جلوگیری از پیری زودرس

داشتن پوستی جوان، سالم و شفاف آرزوی همه می باشد و این یکی از دلایل قانع کننده برای استفاده از کرم های ضد آفتاب می باشد.

کرم های ضد آفتاب مانع از چروک پوست و خطوط نامتقارن و متقاون در آن شده و پوست را از پیری زودرس حفظ می نماید.

کاهش سرعت چروک پوست

استفاده به اندازه کافی از کرم های ضد آفتاب از ایجاد ناراحتی ها و سوختگی پوست صورت جلوگیری می کند.

استفاده از کرم های ضد آفتاب پوست را از آسیب اشعه های مضر خورشید و بروز آکنه حفظ می کند. ضد آفتاب ها پوستی صاف و بدون چروک را برای شما به ارمغان می آورد.

خواص ضد آفتاب برای برنزه کردن

بیشتر افراد برای برنزه کردن پوست در معرض تابش مستقیم نور فرابنفش خورشید قرار می گیرند که باعث آسیب رساندن به پوست می شود.

در چنین موقعیتی از کرم های ضد آفتابی که پوست را از نور UV حفظ می کند، استفاده کنید. برای این منظور هر ۲ ساعت یک بار استفاده از کرم ضد آفتاب UV را تمدید کنید.

ضد آفتاب در آب

امروزه کرم های ضد آفتاب در انواع مختلف و برای استفاده در شرایط محیطی متفاوت تولید می شود. از کرم های ضد آفتاب می توانید در محیط آبی باز نیز بدون نگرانی از جهت آسیب اشعه فرابنفش خورشید استفاده کنید.

جلوگیری از ایجاد لک بر روی پوست

استفاده از کرم های ضد آفتاب برای پیشگیری از ایجاد انواع لک بر روی پوست بسیار موثر می باشد و استفاده از این کرم ها برای افرادی که فاقد لکه پوستی بوده هم بوده بسیار ضروری می باشد.

موثر برای کودکان

بسیاری از افراد کرم ضد آفتاب را برای کودکان استفاده نمی کنند در حالی که این کرم ۵۰% از عوارض نور خورشید که در بزرگسالی باعث ابتلا به سرطان پوست می شود را کاهش می دهد.

خواص ضد آفتاب برای پوست خشک

افرادی که پوست خشکی دارند قرار گرفتن در مقابل تابش نور خورشید باعث خشکی بیشتر و خارش و قرمزی زیاد آن خواهد شد.

برای جلوگیری از اثرات تابش خورشید بر روی پوست خشک می توان از ضد آفتاب مخصوص استفاده کرد.

کرم ضد آفتاب پایه آرایش

بهترین روش برای استفاده منظم و پیوسته از کرم ضد آفتاب، استفاده از آن بعنوان کرم پایه آرایش می باشد. در اینصورت هم آرایش را مدت زمان طولانی تازه نگه داشته و هم آن را در برابر اشعه مضر خورشید حفظ می کند.

با بهترین SPF ضد آفتاب آشنا شدید ؟

عوارض کرم های

کرم ضد آفتاب مناسب در خرید

۱- همیشه مواد تشکیل دهنده کرم ضد آفتاب را بخوانید و مطمئن شوید که کرم ضد آفتاب دارای مواد زیر باشد:

● اکتیل متوقف کننده (OMC)

● دی اکسید تیتانیوم

● پارسول و Avobenzone

● اکسید روی

۲. از کرم‌ های ضد آلرژیک و ضد کمدوژنیک استفاده کنید.

این نوع کرم ها پوست را در برابر اشعه فرابنفش نوع A ،B، آفتاب سوختگی، آکنه و دیگر آسیب های پوستی که ناشی از تابش مستقیم نور خورشید است، حفظ می‌ کند

عوارض کرم های ضد آفتاب که باید بدانید

کاربرد SPF ضد آفتاب چیست + عوارض

عوارض کرم های ضد آفتاب

ایجاد خارش و سوزش در چشم

در صورتی که کرم ضد آفتاب با چشم تماس پیدا کند، منجر به سوزش و خارش چشم می شود و این کار روی بینایی نیز تاثیرگذار می باشد.

اگر کرم ضد آفتاب با چشم تماس پیدا کرد سریعا چشم را با آب سرد شستشو دهید و در صورت نیاز به پزشک مراجعه نمایید.

واکنش های آلرژیک

یکی از اصلی ترین عوارض کرم های ضد آفتاب داشتن برخی مواد شیمیایی بوده که باعث تحریک پوست، خارش، تورم و قرمزی آن می شود.

در کرم های ضد آفتاب ماده PABA وجود دارد که موجب افزایش شدید واکنش های آلرژیک می شود و افرادی که حساسیت دارند از کرم های ضد آفتاب با برچسب hypoallergenic استفاده کنند.

تشدید آکنه

در صورتی که پوست شما حاوی آکنه است برخی مواد شیمیایی بکار رفته در کرم های ضد آفتاب می تواند آکنه را شدید نماید.

برای در امان ماندن از اثرات جانبی می توانید از کرم های ضد آفتاب مناسب با پوست خود استفاده کنید و دقت کنید از کرم های بدن بر روی پوست استفاده نکنید، زیرا این کرم ها برای پوست سنگین هستند.

درد در نقاط مو دار

تنوع کرم های ضد آفتاب زیاد بوده و انتخاب نوع آن بستگی به نیاز پوستتان دارد.، ژل های ضد آفتاب برای نقاط مو دار بدن مانند سینه مردان، پوست کف سر بهترین انتخاب می باشد.

نوعی از کرم های ضد آفتاب منجر به سفت شدن یا خشک شدن پوست شده و باعث ایجاد درد در نواحی مو دار می شود.

چرک در فولیکول مو

یکی دیگر از عوارض کرم های ضد آفتاب استفاده از آنها در نقاط خارش دار روی پوست ایجاد می کنند و این مناطق کم کم به راش های قرمز و برجسته تبدیل می شود.

در برخی حالات این نقاط به تاول های پر از چرک اطراف فولیکول های مو تبدیل می شوند.

خواص و SPF ضد آفتاب چیست | سایت فتوکده

مطلب مفید بود ؟ ۶ ۰

شما هم بخوانید