۲۰ چای مناسب برای پوست و زیبایی زنان و مردان

انواع چایی برای زیبایی

انواع چای مناسب برای پوست و جوانی ۲۰ چای مناسب برای زیبایی معرفی انواع چایی برای زیبایی پوست صورت را در سایت فتوکده می خوانید

انواع چای مناسب برای پوست و زیبایی

یک فنجان چای گرم ذهنتان را متمرکز کرده و گلودردتان را بهبود می‌بخشد.

این موضوع باعث رفع استرس نیز می‌شود. استرس یک موضوع کاملا مرتبط با پوست است. بنابراین، می‌توان حدس زد انواع چای در راستای خواص بی‌شمار برای پوست صورت و بدن نیز مفید باشند.

انواع چایی برای زیبایی پوست 

چای مناسب برای جوانی

چای بابونه

خواص بابونه برای آرامش شگفت انگیز است ! اگر خواب راحتی ندارید، یک فنجان شیر را بجوشانید و ۱ عدد تی بگ بابونه را باز کنید و در آن بریزید.

۵ دقیقه صبر کنید و یک قاشق چایخوری عسل اضافه کنید. این چای گرم را روی صندلی و زیر نور کم میل کنید. کتاب بخوانید یا ۱۰ دقیقه مدیتیشن انجام بدهید. پس از ۲۰ دقیقه به خواب می‌روید.

آرامش برای محو کردن حلقه‌های تیره و التیام پوست مفید است.

چای نعناع

بطری را پر از آب کرده و تی بگ نعناع را به آن اضافه کنید. عطر و طعم نعناع به شما انگیزه می‌دهد تا تمام طول روز به آبرسانی ادامه بدهید.

چای نعناع به دلیل خنک کنندگی به درمان عوارض پوستی و آلرژی کمک می‌کند. این چای به افرادی که دارای پوست چرب هستند مفید است و با ترکیبات منتول باعث کاهش ترشح چربی غدد پوست می‌شود.

چای سیاه

چای سیاه از برگ چای تهیه می‌شود و خلاف سطوح بالای کافئین موجود در قهوه، چای سیاه با افزایش جریان خون به مغز از تحریک قلب پیشگیری می‌کند.

کافئین باعث افزایش تمرکز ذهنی شده و برای پوست خواص التیام بخش و ضد التهاب دارد.

چای سبز

چای سبز از جوشانیدن و بخار دادن برگ‌های این چای تهیه می‌ شود.

این چای حاوی فلاونوئید، کاتچین و اپی‌گالوکتشین گالات می‌باشد. اثرات آنتی اکسیدانی چای سبز به توقف فعالیت سلول‌ های مرده پوست کمک موثری می‌ کند.

 

چای سفید

چای سفید از برگ‌های دست نخورده تهیه شده که به طبیعی‌ ترین حالت ممکن خود نزدیک هستند. این چای حاوی پلی فنول‌ ها و آنتی اکسیدان‌ های قوی است که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کرده و سلول‌های سرطانی را از بین می‌برد.

این بدان معناست که به درخشش پوست کمک کرده و با عفونت حاصل از تجمع باکتری‌ها نیز مبارزه می‌کند. به همین دلیل است که چای سفید برای تحریکات و افتادگی پوست نیز پیشنهاد می‌شود.

چای گل سرخ

چای گل سرخ به طور طبیعی بدون کافئین است و منبع مناسبی از آسپالاتین و نوتوفاگی، دو نوع پلی فنول است که به عنوان آنتی اکسیدان‌های قوی در بدن عمل می‌کنند.

چای گل سرخ به طور سنتی برای درمان آسم، آلرژی و بیماری‌های پوستی نظیر اگزما مصرف می‌شود. و هر فردی که خواهان پوست شفاف‌تر است می‌تواند پوست خود را با آنتی اکسیدان‌های چای ترش درمان کند.

چای گل سرخ به صورت دمنوش یا موضعی قادر است مشکلات پوستی اعم از آکنه، جوش، آفتاب سوختگی و ناهمواری را درمان کند.

چای زرد

در چین چای زرد به طور بومی مصرف می‌شود.

آنتی اکسیدان‌های چای زرد تقریبا به میزان چای سبز است که همراه با ویتامین‌های B12، B2 و E و مواد معدنی غنی شده و از پیری زودرس پوست جلوگیری می‌کند. همچنین، پوست را التیام می‌بخشد.

چای اولانگ

چای اولانگ یکی از انواع چای ژاپنی است که به طور کامل بدن را سم زدایی کرده و روند متابولیسم را تسریع می‌بخشد همچنین آرامش بخش بوده و خواب راحتی به ارمغان می‌آورد.

به دنبال این روند کیفیت پوست را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد و آن را احیا می‌کند چای اولانگ تنها دارای مقادیر متوسطی از کاتچین می‌باشد که این هم به دلیل نیمه اکسید بودن نوع چای است.

چای زنجبیل

زنجبیل پر از خواص شگفت انگیز است. تا آنجا که بسیاری از کارشناسان مصرف روزانه آن را توصیه کرده‌اند.

مطالعات نشان داده، چای زنجبیل به افزایش گردش خون کمک کرده و از تجمع کلسترول بد خون می‌کاهد. و به دلیل سطوح بالای ترکیبات ضد التهابی سموم را از بین برده و رطوبت و روشنایی پوست را تقویت می‌کند.

چای جینسنگ

شما می‌توانید کرم‌ها و لوسین‌های مرطوب کننده استعمال کنید اما درخشش واقعی ملزوم به هیدراته کردن پوست از درون است.

جینسنگ به علت دارا بودن سطوح بالای فیتوکمیکال‌ها هورمون‌های پوست را تنظیم کرده و آن را روشن می‌کند.

چای پوئر

چای پوئر چینی یکی از پرخاصیت‌ترین چای‌هاست. این چای به کاهش سطح کلسترول خون کمک کرده و با حل کردن چربی روند هضم را نیز بهبود می‌بخشد.

این چای با افزایش گردش خون اثرات دهیدراته پس از مصرف الکل را نیز کاهش می‌دهد و این امر ظاهر پوستتان را بهبود می‌بخشد.

چای اکیناسه

اگر زیاد در معرض بیماری قرار می‌گیرید، با مصرف چای اکیناسه سیستم ایمنی بدنتان را بهبود ببخشید. علاوه بر این، نوشیدن یا استعمال موضعی چای اکیناسه بیماری‌های پوستی نظیر اگزما، تحریکات و التهابات را بهبود می‌بخشد و از خواص ضد باکتری و ضد ویروسی می‌کاهد.

چای میوه رز

یبوست نه تنها بر روی احساس و سیستم بدن شما تاثیر می‌گذارد، بلکه روی ظاهر پوستتان نیز موثر است. چای میوه رز می‌تواند راه حل خوبی باشد.

یک فنجان آب جوش و یک قاشق غذاخوری چای میوه رز خرد شده را مخلوط کنید و بگذارید کمی بماند. این چای دارای اثر ملایم بوده که به بهبود یبوست و ظاهر پوستتان کمک می‌کند.

چای باسمن

عصاره چای یاسمن یکی از عناصر مهم محصولات زیبایی پوست و مو است. این چای به عنوان یک ضد التهاب عمل کرده و به درمان پوست تحریک شده می‌پردازد.

چای هیسبیوس

گل هیسبیوس نه تنها زیباست، بلکه به دلیل خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی به عنوان چای مصرف می‌شود. این چای حاوی ویتامین‌های C، A، B1، B2 و مواد معدنی روی و آهن است که به درمان آکنه، سوختگی، آلرژی و الاستیک پوست کمک می‌کند.

چای گانودرما

چای گانودرما دارای خواص ضد پیری می‌باشد.

از این رو، قارچ گانودرما یا ریشی به عنوان قارچ جاودانگی شناخته شده است. این قارچ حاوی آنتی اکسیدان‌های سرشار بوده و برای پوست مفید می‌باشد.

چای والرین

چای والرین خلاف چای‌های دیگر که حاوی کافئین زیاد هستند و مصرفشان قبل خواب پیشنهاد نمی‌شود، با روند خواب در تداخل نیست. این چای برای پوست درخشان حاوی مواد مغذی ضروری است.

چای قاصدک

علاوه بر آنکه قاصدک را به سالادتان بیافزایید، چای آن را نیز بنوشید تا با آنتی اکسیدان‌های موجود در آن سیستم ایمنی بدنتان را تقویت نموده و با بهبود روند هضم پوستتان روشن و درخشان شود.

چای ماچا

۴/۱ تا ۲/۱ قاشق چایخوری پودر ماچا به مثابه ۸ تا ۱۰ فنجان چای معمولی آنتی اکسیدان دارد. این چای با سرطان و بیماری‌ها مبارزه کرده و ضد باکتری می‌باشد. از این رو، پوست را شفاف و روشن می‌کند.

چای کامبوجا

چای تخمیری کامبوجا به دلیل آنتی اکسیدان و پروبیوتیک‌های وافر پوست را سم زدایی کرده و آن را بهبود می‌بخشد.

انواع چای مناسب برای جوانی و زیبایی | سایت فتوکده

مطلب مفید بود ؟ ۲ ۰

شما هم بخوانید