برای سرماخوردگی چه بخوریم + ضد سرماخوردگی خانگی

برای سرماخوردگی چه بخوریم

درمان سرماخوردگی با خوراکیها برای سرماخوردگی چه چیزی خوبه و خوراکی های مفید برای سرماخوردگی و ضد سرماخوردگی خانگی را در سایت فتوکده می خوانید

برای سرماخوردگی چه بخوریم

افت دما در شروع زمستان یکی از دلایل ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزاست.

اگر مراقب نباشید، احتمالا جزء میلیون ها بیمار مبتلا به سرماخوردگی هستید یکی از راهکارهای عدم ابتلا به سرماخوردگی و حتی درمان آن این است که سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید.

ما در این مقاله به ۱۶ مورد از غذاهای مناسب برای درمان سرماخوردگی و آنفولانزا پرداختیم که ایمنی بدن شما را در مقابل این آسیب بالا می برد

۱- دمنوش زنجبیل

دمنوش زنجبیل ضد سرماخوردگی خانگی

ریشه زنجبیل یکی از موثرترین درمان‌های سرماخوردگی است، محققان بر این باورند که خواص ضدالتهابی ریشه زنجبیل نقش بسزایی در درمان سرماخوردگی و آنفولانزا دارد.

از آنجا که التهاب بر روی واکنش ایمنی بدنتان تاثیر می‌گذارد، خواص ضدالتهابی ریشه زنجبیل می‌ تواند نقش موثری در تقویت سیستم ایمنی بدن ایفا کند.

۲- مرکبات

مرکبات ضد سرماخوردگی خانگی

مرکبات از ویتامین ث غنی هستند و به درمان سرماخوردگی و پیشگری از ان تحت شرایط محیطی و آب و هوایی سرد کمک موثری می‌ کند.

طبق بررسی‌ های انجام شده توسط مرکز ملی اپیدمیولوژی و سلامت اجتماعی در دانشگاه استرالیا، ویتامین ث برای افرادی که تحت شرایط آب و هوای سرد احساس سرماخوردگی می‌ کنند، مفید می‌ باشد.

در عین حال، مرکبات طول درمان سرماخوردگی را کوتاه‌ تر می‌ کند.

۳- آب

ضد سرماخوردگی خانگی آب

هنگامی که احساس سرماخوردگی می‌ کنید، آب می‌ تواند یکی از نوشیدنی‌ های مفید باشد. اگرچه نوشیدن حداقل ۸ لیوان آب در طول روز توصیه شده اما غالبا بیماران در مواقع سرماخوردگی مایعات بیشتری را از دست می‌ دهند

. بنابراین، هیدراته شدن در طول دوره سرماخوردگی باعث شده تا مخاط بینی صبحگاهی از بین برود.

۴- ماست یونانی

ماست از خوراکی های مفید برای سرماخوردگی

ماست یونانی غنی شده با پروبیوتیک از پروتئین بیشتری نسبت به ماست‌های معمولی برخوردار است. محققان اخیرا کشف کرده‌اند، افرادی که به طور روزانه خوراکی‌های حاوی پروبیوتیک مصرف می‌ کنند، کمتر در معرض بیماری سرماخوردگی هستند.

۵- روغن زیتون خالص

روغن زیتون خوراکی های مفید برای سرماخوردگی

روغن زیتون خالص حاوی اسید‌های چرب غیراشباع شده است که به عنوان یک ضدالتهاب موثر عمل کرده و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند.

علاوه بر این، اگر در طول سرماخوردگی دچار عفونت شده باشید، بدنتان را بازسازی کرده و وضعیت سلامتی‌تان را بهبود می‌بخشد.

۶- چای سبز

خوراکی های مفید برای سرماخوردگی چای سبز

چای سبز فقط یکی از ۵ نوشیدنی لاغرکننده نیست.

چای سبز حاوی آنتی اکسیدان‌های فلاونوئید می‌ باشد که سیستم ایمنی بدن را بهبود بخشیده و از خواص ضدالتهابی برخوردار است

علاوه بر این، کاتچین موجود در چای سبز یکی از رایج ترین آنتی اکسیدان‌ های این نوشیدنی است که به عنوان یک ضدباکتری و ضدویروس عمل کرده و سرماخوردگی و آنفولانزا را درمان می‌ کند.

۷- اسفناج

اسفناج یکی از سبزیجات حاوی فیبر بهبود دهنده سیستم گوارش می‌ باشد که دارای مقادیر بالای ویتامین ث است، ویتامین ث موجود در اسفناج باعث پیشگیری از سرماخوردگی شده و علائم آن را نیز درمان می‌ کند.

۸- تخم مرغ

تخم مرغ برای درمان سرماخوردگی با خوراکیها

تخم مرغ بخصوص زرده آن روی تقویت سیستم ایمنی بدن تاثیرگذار است.

از آنجا که تخم مرغ حاوی مقادیر زیادی از ویتامین D می‌ باشد، می‌ توان آن را جزء یکی از غذاهای پیشگیری کننده از سرماخوردگی و عفونت‌ های دستگاه تنفسی دانست.

۹- سیب

سیب برای درمان سرماخوردگی با خوراکیها

روزانه یک سیب بخورید تا مریض نشوید! این فقط یک نقل قول نیست

خوردن روزانه یک عدد سیب به پیشگیری از بسیاری بیماری‌ها نظیر سرماخوردگی کمک می‌ کند. سیب حاوی آنتی اکسیدان‌ های فیتوشیمیایی بوده و خطر ابتلا به بیماری‌ های مزمن را کاهش می‌ دهد.

۱۰- بلوبری

بلوبری غنی از آنتی اکسیدان است و به همین سبب باعث جلوگیری از سرفه و سرماخوردگی می‌ شود. به گفته پژوهشگران دانشگاه اوکلند، مصرف فلاونوئید های موجود در بلوبری منجر به کاهش ۳۳ درصدی ریسک ابتلا به سرماخوردگی می‌شود.

۱۱- چای جینسینگ

برای سرماخوردگی چه بخوریم چای جنسینگ

چای جینسنگ نه تنها به دلیل طعم بینظیر خود نزد همگان معروف می‌ باشد؛ بلکه به عنوان یکی از درمان‌ های موثر برای عفونت‌ دستگاه تنفسی فوقانی مطرح گردیده است.

مصرف چای جینسنگ به طور قابل توجهی علائم سرماخوردگی و آنفولانزا را کاهش می‌ دهد.

۱۲- گوجه فرنگی

برای سرماخوردگی چه بخوریم گوجه فرنگی

گوجه فرنگی یکی از صیفی‌ جات غنی از ویتامین ث می‌ باشد و یک گوجه فرنگی متوسط حاوی بیش از ۱۶ میلی‌گرم ویتامین ث است تا سیستم ایمنی بدنتان را تقویت کرده و بهبود بخشد.

۱۳- ماهی سالمون وحشی

برای سرماخوردگی چه بخوریم ماهی سالمون وحشی

ماهی سالمون وحشی به دلیل دارا بودن مقادیر بالای روی به کاهش علائم سرماخوردگی کمک می‌ کند اگر می‌ خواهید از خودتان و خانواده‌ تان به خصوص فرزندانتان در برابر بیماری سرماخوردگی در فصل زمستان محافظت کنید، باید غذاهای غنی از روی مصرف کنید.

۱۴- شکلات تلخ

شکلات تلخ ضد سرماخوردگی خانگی

باور کنید یا نه، شکلات تلخ یکی از خوشمزه‌ های کاهش دهنده علائم سرماخوردگی است. شکلات تلخ حاوی مقادیر بالا از تئوبرومین بوده و در درمان سرفه‌ های برونشیتی موثر می‌ باشد.

۱۵- کلم بروکلی

کلم بروکلی ضد سرماخوردگی خانگی

کلم بروکلی یکی از سبزیجات حاوی سولفورفان می‌ باشد.

این ماده شیمیایی موجود در سبزیجات باعث گردیده تا با رادیکال‌های آزاد در بدنتان مبارزه شود. و از این رو، سیستم ایمنی بدنتان تقویت شود. بدین ترتیب، کلم بروکلی یکی از سبزیجات موثر در کنترل و درمان سرماخوردگی است.

۱۶- سیر با عسل

سیر برای ضد سرماخوردگی خانگی

سیر یکی از گیاهان ضدعفونی کننده و ضد التهابی است

برای این منظور یک حبه عسل را با یک قاشق عسل طبیعی مخلوط کرده و آنرا میل کنید، بعد از آن یک لیوان آب نیز بنوشید تا تاثیر آن برای درمان سرفه را ببینید

دمنوش برای سرماخوردگی

درمان سرماخوردگی با خوراکیها در خانه | سایت فتوکده

مطلب مفید بود ؟ ۵ ۰

شما هم بخوانید