برای لاغری چه بخوریم | ۲۵ خوراکی موثر در لاغری شکم

مواد غذایی برای لاغری

برای لاغری چه بخوریم مواد غذایی برای لاغری خوراکی های موثر در لاغری شکم رژیم غذایی برای لاغری غذاهای مناسب لاغری شکم را در سایت فتوکده می خوانید

برای لاغری چه بخوریم ؟

نخوردن یکی از دلایل عمده چاقی محسوب می شود. شما با نخوردن اشتهایتان را برای وعده های غذایی پسین بیشتر و بیشتر کرده و ولعتان نسبت به خوردن افزایش می یابد.

اگر بدانید چه چیزهایی بخورید تا شما را بیشتر سیر نگه داشته و اشتهایتان را برای وعده های اصلی کاهش بدهد، گام موثری در جهت لاغری بر می دارید

در این مقاله با ۲۵ ماده خوراکی معجزه آسای لاغرکننده آشنا می شوید

برای لاغری چه بخوریم

آجیل

دانه های مغذی آجیل با آنکه کوچک هستند اما می توانند با فیبر، پروتئین و اسیدهای چرب امگا ۳ و ۶ شما را تا وعده اصلی غذا سیر نگه دارند

گردو، بادام، بادام زمینی، پسته، فندق، بذر کتان، شاه دانه و … شما را از شر اضافه وزن و چربی شکمتان خلاص می کند.

میوه ها

میوه ها حاوی فیبر سرشار هستند و از آنجا که فیبر دیر هضم می شود، نیاز شما به خوردن مواد غذایی را به تعویق می اندازد. از طرف دیگر، میوه ها دارای قند طبیعی هستند و در عین کنترل میزان قند خون نیازتان را به قند تامین می کنند.

سبزیجات سبز

سبزیجات به خصوص برگ های سبز آنها باعث گردیده از فیبر بیشتری برخوردار باشند. از این رو، در سیر لاغری کمک موثری به شما خواهند کرد.

انواع کلم

انواع کلم نظیر کلم بروکلی، کلم بروکسل، کلم پیچ و گل کلم در عین دارا بودن فیبر و پروتئین باعث احساس سیری در شما می شوند. از این رو، میزان نیاز شما به خوردن را کاسته و در جهت لاغری کمک موثری می کنند.

نشاسته کامل

خلاف تصور عموم نشاسته های کامل مانند سیب زمینی و سیب زمینی شیرین، برنج قهوه ای، کوینولا، ارزن و مواد غذایی از این قبیل دارای کالری کمی هستند و باعث احساس سیری طولانی مدت در شما می شوند.

بدین ترتیب، شما با خوردن نشاسته های کامل یک گام موثر در جهت لاغری بر می دارید.

سوپ سبزیجات

سوپ سبزیجات یکی از غذاهای موثر برای لاغری محسوب می شود.

البته ریختن شیر و یا خامه پرچرب را  درون سوپ فراموش کنید! شما می توانید با خوردن سوپ های ساده سبزیجاتی که دارای کالری کم و فیبر بالا هستند باعث لاغری شوید.

حبوبات

از حبوبات نترسید! البته اگر اصول پختن حبوبات را رعایت کنید و دچار مشکلات گوارشی نشوید، می توانید از حبوبات استفاده کنید. حبوبات دارای فیبر، پروتئین، نشاسته مقاوم و کالری کمی هستند که شما را به تدریج لاغر می کنند.

جو دوسر

جو دوسر به دلیل دارا بودن فیبر و نشاسته مقاوم از جمله منابع مهم لاغری محسوب می شود. زیرا که با خوردن آن سوخت و ساز بدنتان افزایش می رود.

جو پوست کنده

جو پوست کنده همانند جو دوسر سرشار از نشاسته مقاوم می باشد که یکی از المان های لاغری به شمار می رود.

کوینولا

دانه های کوچک، شیرین و معطر کوینولا (گنه گنه) که جزء غلات کامل محسوب می شود دارای پروتئین بوده و باعث احساس سیری در شما می گردد.

پنیر بز

نه هر پنیری اما پنیر بز یکی از انواع پنیرهایی است که به دلیل دارا بودن اسید چرب شما را تا مدت بیشتری بی نیاز از غذا کرده و از این جهت به شما کمک می کند تا لاغر شوید.

شیر کم چرب

شیر کم چرب یا بدون چربی منبع سرشاری از اسید چرب، پروتئین و کلسیم می باشد که نوشیدن آن باعث لاغری و چربی سوزی بیشتر می شود.

چلغوز

دانه کاج یا چلغوز جزء دانه های مغذی آجیل محسوب می شود که حاوی اسید چرب مفید فایده می باشد از این رو، خوردن چند دانه چلغوز می تواند شما را سیر نگه دارد.

پرتقال

پرتقال منبع زیادی از ویتامین ث می باشد. علاوه بر این، پرتقال با دارا بودن ۵۹ کالری سرشار از فیبر می باشد. فیبر زیاد پرتقال احساس گرسنگی شما را به تاخیر می اندازد.

شکلات تلخ

هرچه شکلات دارای تلخی بیشتر باشد تمایل شما را به خوردن تنقلات و مواد غذایی دیگر کاهش می دهد. چربی سالم شکلات تلخ سوخت و ساز بدن شما را بالا می برد.

موز

موز یکی از میوه های دارای نشاسته مقاوم محسوب شده که با خوردن نیمی از آن اشتهای شما تا حد زیادی کاهش می یابد.

آووکادو

آووکادو میوه به نظر چربی می باشد 

این میوه منبع سرشاری از چربی سالم، پروتئین و فیبر محسوب می گردد. از این رو، خوردن یک چهارم از این میوه سوخت و ساز بدن شما را بالا برده و چربی شکم شما را آب می کند.

سالمون

ماهی سالمون به دلیل دارا بودن پروتئین سرشار حتی از گوشت قرمز سالم تر و غنی تر می باشد. خوردن ماهی سالمون احساس گرسنگی شما را تا حدی رفع می کند.

گلابی

اگر یک عدد گلابی را به همراه پوست آن مصرف کنید، ۱۵ درصد از نیاز روزانه شما از فیبر را تامین می کند. کسانی که به دنبال رژیم های لاغری هستند، بهتر است به جای آن چند تا گلابی تازه مصرف کنند.

گریپ فروت

گریپ فروت منبع غنی از آب، پروتئین و فیبر زیادی است. خوردن نصف گریپ فروت قبل از هر وعده اصلی غذایی باعث می شود طی هر هفته نیم کیلو لاغرتر شوید!

چای سبز

چای سبز را جایگزین چای سیاه کنید تا بتوانید لاغری را تجربه کنید! چای سبز با داشتن مایعات زیاد و همچنین آنتی اکسیدان های غنی به چربی سوزی کمک می کند.

تخم مرغ

تخم مرغ منبع غنی از پروتئین می باشد که اشتهای شما را کاهش می دهد. اگر از تخم مرغ به عنوان جزء اصلی صبحانه مصرف کنید، می توانید از خوردن بیش از حد در وعده ناهار جلوگیری نمایید.

بلوبری

یک فنجان بلوبری کافی است تا با داشتن ۸۰ کالری ۴ گرم فیبر به بدن شما برساند. از این رو، مصرف بلوبری می تواند شما را در جهت لاغری کمک کند.

برنج قهوه ای

برنج قهوه ای خلاف برنج سفید که مصرف آن چاق کننده است، چربی سوز می باشد. برنج قهوه ای با دارا بودن فیبر غنی و نشاسته مقاوم می تواند سوخت و ساز بدن را بالا ببرد.

سیب زمینی

سیب زمینی یک منبع غنی از نشاسته مقاوم می باشد که خوردن آن بیشتر از یک تکه نان سفید شما را سیر نگه می دارد.

مواد غذایی برای لاغری شکم | سایت فتوکده

مطلب مفید بود ؟ ۲۰ ۴

شما هم بخوانید