بستن منافذ باز پوست بصورت دائم با ۱۵ روش خانگی

روش بستن منافذ باز پوست با لیزر

راه و روش بستن منافذ باز پوست صورت بصورت دائم به ۱۵ روش خانگی حذف منافذ پوستی با گلاب تا اسکراب و کرم های لایه بردار و لیزر را در سایت فتوکده می خوانید

راه و روش بستن منافذ باز پوست

منافذ یا روزنه های پوست در محل غدد چربی و سبابه و فولیکول های مو قرار دارند. چربی ترشح شده از پوست از طریق این منافذ خارج می شود

عواملی مانند تغییرات هورمونی ژنتیکی و استفاده بیش از حد از کرم های چرب کننده و مواد آرایشی از خروج چربی از این منافذ جلوگیری می کند

در این شرایط منافذ پوست برای رساندن چربی به سطح پوست گشاد و باز می شوند. این مسأله ظاهر پوست را تحت تأثیر قرار می دهد و بسیاری از افراد به ویژه خانم ها را ناراحت می کند

توجه : روش هایی که تأثیرات کمتری در بستن منافذ پوست دارند، جهت داشتن تأثیرات دائمی باید به صورت مرتب تکرار شوند.

آموزش بستن منافذ باز پوست به روش خانگی

بستن منافذ باز پوست به روش خانگی

روش های منافذ باز پوست

استعمال کرم های لایه بردار

استعمال کرم های لایه بردار روی پوست دو بار در روز صبح و شب کلیه منافذ باز پوست را کوچک می کند. استفاده از پماد موضعی متوسط رتینوئید هم تأثیرات مشابهی را در پی دارد.

از دیگر فواید این محصولات لایه بردار می توان به پاکسازی و جوان سازی پوست و رفع مشکلات پوستی از جمله لک های پوستی و جای جوش ها اشاره کرد.

استفاده از بخور

روش بخور شامل دو مرحله اصلی می باشد. در مرحله اول با نفوذ بخار آب گرم در منافذ پوستی این منافذ پاکسازی می شوند.

در مرحله دوم شستشوی صورت با آب سرد پس از بخور موجب از بین رفتن سلول های مرده و آلودگی های روی پوست شده و به بستن منافذ پوستی کمک می کند.

برای بخور کردن باید آب را تا وقتی که بخار از آن بلند شود گرم کنید و پس از انداختن حوله روی سر صورت خود را به اندازه ای که برخورد بخار روی پوست شما احساس شود نزدیک کنید.

البته باید بین خود و ظرف حالتی سرپوشیده ایجاد کنید که ورود و خروج هوا امکان پذیر نباشد.

ماسک صورت حاوی خاک رس

استفاده مستمر از ماسک های حاوی خاک رس و بلغورجو دوسر ناخالصی های منافذ پوستی را خارج می کند و موجب بستن دائم منافذ باز پوست می شود.

از دیگر ماسک های طبیعی مؤثر در این زمینه می توان به ماسک پودر چوب صندل و زردچوبه، شکر و آبلیمو، شیر و صمغ درخت بلوط، سفیده تخم مرغ، ماست و عسل و … اشاره کرد.

دقت داشته باشید انتخاب ماسک مناسب به نوع پوست شما هم بستگی دارد.

بستن منافذ باز پوست با لیزر

لیزردرمانی با تحریک تولید کلاژن موجب پاکسازی منافذ پوست شده و با بستن دائمی منافذ باز پوستی ظاهری زیبا و جوان به پوست شما می بخشد.

این روش برای کاهش زخم های آکنه و درمان مشکلات پوستی ناشی از نور خورشید کاربرد زیادی دارد.

در صورتی که توانایی پرداخت هزینه لیزر درمانی را ندارید، می توانید با استفاده از روش میکرو منافذ باز پوست خود را درمان کنید.

کرم های مرطوب کننده و ضدآفتاب

استعمال مرطوب کننده های باکیفیت آرایشی و بهداشتی دو بار در روز از بزرگ شدن منافذ باز پوست جلوگیری می کند.

فراموش نکنید یکی از دلایل باز شدن منافذ پوستی تجزیه کلاژن و الاستین پوست بر اثر اشعه ماوراء بنفش خورشید است بنابراین استفاده روزانه از کرم های ضد آفتاب مرغوب و مورد تأیید پزشک نیز جهت بستن دائمی منافذ باز پوست الزامی است.

بستن و حذف منافذ باز پوست صورت با لیزر

حذف منافذ باز پوست صورت

سرم جمع کننده منافذ باز

سرم های جمع کننده منافذ باز پوست حاوی ویتامین های C، B6 و E هستند. این ویتامین ها به کاهش منافذ باز پوست و بهبود ظاهر این منافد کمک می کنند.

رفع چربی ها از روی پوست، محافظت از پوست در برابر نور و هیدراته شدن پوست از دیگر فواید استفاده از این سرم ها به حساب می آیند.

شما می توانید سرم های جمع کننده منافذ باز پوست را به راحتی از دارو خانه ها و یا مراکز مراقبت پوست تهیه کنید.

کیسه کشیدن

منافذ بسته پوست شما بر اثر کیسه کشیدن باز شده و ظرف مدت ۵ دقیقه پاکسازی می شود. شستشوی صورت با آب سرد بعد از اتمام این مرحله منافذ باز شده را منقبض و تنگ می کند.

جهت کسب نتایج مطلوب در این روش باید کیسه و پوست صورت را پس از شستشو کاملاً خشک کنید و به مدت ۱۰ دقیقه کیسه را به آرامی و با حرکات دایره وار روی پوست خشک صورت بکشید.

شستشوی صورت با گلاب خالص

شستشوی صورت با گلاب خالص قبل از خواب به بستن منافذ پوست و درمان افسردگی و اختلالات خواب کمک می کند. البته برای انجام این روش صورت شما باید کاملاً تمیز و عاری از هر گونه کرم و مواد آرایشی باشد.

قرار دادن ترکیب گلاب با آب مرکبات تازه مانند نارنج و پرتقال روی پوست صورت نیز موجب ترمیم منافذ پوست و شادابی صورت می شود.

خشونت با پوست ممنوع

اگر مدام جوش صورت را دستکاری کنید یا با خشونت پوست خود را تمیز و لایه برداری کنید، منافذ پوست به صورت دائمی گشاد می شوند.

جهت بهبود منافذ باز پوست باید با پوست خود با ملایمت رفتار کنید.

کلیه اقدامات مراقبتی پوست مانند شستشو، استعمال کرم، خشک کردن پوست و … باید به آرامی با نوک انگشتان دست و بدون وارد آمدن هیچگونه فشاراضافی بر پوست انجام گیرند.

حفظ بهداشت پوست

منافذ باز پوست بر اثر تجمع آلودگی ها و چربی ها روی پوست مسدود می شوند. همین مسأله باعت گشاد شدن منافذ پوست می شود.

شستشوی پوست با یک پاک کننده ملایم هر شب قبل از خواب به رفع این مشکل کمک می کند.

شما می توانید برای انتخاب پاک کننده مناسب با پزشک متخصص پوست مشورت کنید. توصیه می شود هنگام آرایش کردن هم از پد ها و برس های آرایشی تمیز استفاده کنید.

نوشیدن آب به مقدار زیاد

اگر می خواهید پوستی سالم و زییا بدون منافذ باز داشته باشید باید هر روز حداقل ۸ لیوان آب بنوشید.

البته در روز های گرم سال و در هنگام انجام فعالیت های فیزیکی شدید و تعریق زیاد باید بیش از این مقدار آب بنوشید.

مصرف میوه ها و سبزی های آبدار مانند هندوانه، خیار و … و استفاده از سرم آب رسان پوست هم به تأمین آب مورد نیاز پوست کمک می کند.

یخ درمانی

ماساژ تکه های یخ روی پوست به مدت ۵ تا ۱۰ ثانیه در روز باعث انقباض و بسته شدن منافذ باز پوست می شود. شستشوی صورت با آب سرد نیز به تحریک گردش خون و افزایش این تأثیرات کمک می کند.

توجه داشته باشید بیماران مبتلا به مننژیت یا سینوزیت نباید از این درمان استفاده کنند. ضمناً شما می توانید به جای تکه های یخ از آب گوجه فرنگی یا آب لیموی یخ زده استفاده کنید.

ماساژ صورت با مواد طبیعی

اگر هر روز پوست صورت خود را با خمیر تهیه شده از ترکیب میوه های له شده پاپایا، انگور، توت فرنگی، آناناس و … ماساژ دهید.

منافذ باز پوست شما به تدریج کاهش می یابد. ماساژ پوست صورت با سایر مواد طبیعی مانند ژل آلوئه ورا، محلول جوش شیرین و آب گرم، روغن آرگان، روغن جوجوبا و … نیز همین تأثیرات را به دنبال دارد.

رژیم غذایی و روغن های سالم

تغذیه سالم و مصرف سبزی ها و میوه های تازه و گوشت گوسفند و بره به بستن دائم منافد پوست شما کمک می کند.

استفاده از روغن های سالم و طبیعی نظیر روغن زیتون، روغن کنجد، روغن حیوانی مانند روغن کرمانشاهی، روغن کوهان شتر و … نیز از خراب شدن پوست شما جلوگیری می کند.

توصیه می شود برای داشتن پوستی صاف و شاداب تا حد امکان از مصرف غذا های سرخ کردنی، فست فود و آماده خودداری کنید.

ترک سیگار و قلیان

افرادی که سیگار یا قلیان می کشند دچار کم آبی و خشکی پوست می شوند. به همین علت منافذ باز پوست آنها افزایش می یابد.

ترک مصرف سیگار و قلیان مناسبترین راه حل برای حفظ سلامت پوست این افراد است. البته جهت بررسی و درمان عوارض پوستی ناشی از مصرف دخانیات مراجعه به پزشک متخصص پوست نیز ضرورت دارد.

چگونه از پوست خود مراقبت کنیم

نحوه بستن منافذ باز پوست به روش خانگی | سایت فتوکده

مطلب مفید بود ؟ ۱۲ ۴

شما هم بخوانید