ثابت ماندن رنگ مو + چگونه رنگ مو را ثابت نگه داریم

چگونه رنگ مو را ثابت نگه داریم

ثابت ماندن رنگ مو برای ثابت ماندن رنگ مو چه باید کرد چگونه رنگ مو را ثابت نگه داریم روش ثابت نگه داشتن رنگ مو تثبیت رنگ موی را سایت فتوکده می خوانید

ثابت ماندن رنگ مو

رنگ کردن مو ها روش مناسبی برای ایجاد تنوع در چهره و پنهان کردن مو های سفید به شمار می رود. اما رنگ مو ماندگاری زیای ندارد و پس از گذشت مدتی کدرمی شود و جلوه آن تغییر می کند.

تخریب رنگ مو مو های سفید افراد را نیز نمایان می کند. با به کار گیری ۱۵ روش معرفی شده در سایت فتوکده می توانید به جواب سوال چگونه رنگ مو را ثابت نگه داریم برسید

چگونه رنگ مو را ثابت نگه داریم

ثابت نگه داشتن رنگ مو

۱۵ بهترین روش ثابت نگه داشتن رنگ مو

استفاده از شامپو های ملایم

نرم کننده ها و شامپو های مخصوص موهای رنگ شده مانند شامپو های انار مواد پاک کننده و چربی زدای کمتری نسبت به سایر شامپو ها دارند.

به همین خاطر با استفاده از این محصولات رنگ مو در مدت طولانی تری از روی مو ها پاک می شود.

ممانعت از وز شدن مو ها، محافظت از مو ها در برابر اشعه UV نور خورشید و جلوگیری از کدر شدن رنگ مو از دیگر مزایای مصرف نرم کننده ها و شامپو های تثبیت کننده است.

پرهیز از استخر و حمام با اب گرم

شنا کردن در استخر و استحمام با آب گرم حاوی کلراید رنگ موی شما را خراب می کند. شستن موها با آب شیرین و مناسب مقدار جذب کلراید توسط آنها را به میزان زیادی کاهش می دهد.

پوشیدن کلاه شنا و شستشوی مو ها ی سر با آب گرم بلا فاصله بعد از خروج از استخر روش های مناسبی برای حفظ ماندگاری رنگ مو به حساب می آیند.

حمام آفتاب ممنوع

قرار گرفتن در معرض شدید نور خورشید و اشعه ماوراء بنفش به مدت طولانی موجب خراب شدن رنگ مو ها به ویژه رنگ موی تیره می شود.

به همین علت پرهیز از حمام آفتاب و استفاده از کلاه برای حفاظت از رنگ مو قابل توصیه می باشد.

البته با توجه به نقش ضروری نور خورشید در تأمین ویتامین D مورد نیاز بدن باید از طریق به کار گیری روش های دیگر از کمبود این ویتامین پیشگیری کنید.

عدم استفاده از اتو، سشوار و فر

مو های رنگ شده به خصوص با رنگ تیره شکنندگی زیادی دارند.

به همین علت این مو ها در معرض حرارت ناشی از سشوار، اتو یا ابزار فر کننده مو با تبخیر مایع کورتکس دچار موخوره دائمی می شوند.

این نوع موخوره حتی با کوتاه کردن موهای دارای موخوره نیز قابل درمان نمی باشد، در این شرایط موهای رنگ شده به علت موخوره زیبایی خود را ازدست می دهند و از بین می روند.

استفاده از شامپو بعد از ۳ روز

فرآیند رنگ کردن مو موجب باز کردن لایه های کوتیکولی مو و ورود رنگ به درون آنها می شود. انجام این فرآیند به طور کامل نیازمند صرف زمان به مدت ۳ روز بعد از رنگ کردن است.

به همین دلیل عدم شستشوی مو های سر با شامپو در این دوره زمانی تأثیر زیادی بر تثبیت رنگ موی تیره دارد. استفاده کردن از پوشش های مو در این مدت از آلودگی و کثیفی مو ها جلوگیری می کند.

خشک کردن مو ها با جریان هوا

خشک کردن مو ها با حوله سبب آسیب رساندن به کوتیکول های مو بر اثر شیار ها و ناهمواری های موجود در حوله می شود.

به منظور تثبیت رنگ موی فانتزی خشک شدن مو ها با جریان هوا و خودداری از استفاده از حوله تا حد امکان بهترین راهکار ها به شمار می روند.

در صورت خشک کردن مو ها با حوله این کار را به آرامی انجام دهید.

مصرف شامپو های دفع کننده نور

بعضی از شامپو ها و شوینده های بهداشتی موجود در بازار میزان جذب مؤثر اشعه ماوراء بنفش را کاهش می دهند.

این محصولات دارای مواد شیمیایی خاص نظیر متوکسی دی بنزوئیل متان، تری مونیوم کلراید، بنزوفون ۳ یا ۴، سینا میدو پروپیل و … می باشند.

با توجه به اینکه ممانعت از نور آفتاب به صورت دائمی امکان پذیر نیست، استفاده از این شامپو ها در تثبیت رنگ موی افراد کاربرد زیادی دارد.

ماسک مو حاوی آلوئه ورا

استفاده مرتب از ماسک مو یکبار در هفته موجب حفظ رطوبت، جلوگیری از خشکی مو و محافظت از رنگ موی تیره و حفظ سلامت مو می شود.

ماسک مو در انواع مختلف آلوئه ورایی، روغنی و … در بازار موجود است.

توصیه می شود فقط در صورت خشکی بیش از حد مو ها از دو نوع از این ماسک ها به صورت همزمان استفاده کنید.

برای ثابت ماندن رنگ مو چه باید کرد

برای ثابت ماندن رنگ مو چه باید کرد

استحمام با آب تصفیه شده

اکثر مناطق مختلف کشور دارای آب های سنگین و حاوی مقدار زیادی املاح هستند. استحمام با این نوع آب ها موجب تخریب رنگ مو به ویژه رنگ موی تیره می شود.

استفاده از سیستم تصفیه کننده به حذف مواد معدنی و کلر از آب های سنگین کمک می کند. تعبیه این سیستم در حمام روش مؤثری برای ثابت ماندن رنگ مو است.

شستشوی مرتب و روزانه مو ممنوع

شستشوی روزانه مو ها موجب از بین رفتن چربی های مفید مرطوب کننده رشته مو ها و کاهش عمر رنگ مو می شود.

استفاده از شامپوی خشک جهت شستشوی مو های سر موجب تمیز به نظر رسدن مو ها بین هر بار شستشو می شود.

در صورت داشتن مو های چرب و نیاز به شستشوی مکرر، مو های خود را فقط با مقدار کمی از شامپو های مناسب بشویید.

لکه گیری و تمدید رنگ مو ها

لکه گیری ریشه های مو با کمک قلم و مقدارکمی از رنگ موی قبلی به سادگی امکان پذیر است. این کار شبیه به غلط گیری کردن با لاک است و بدون تمدید رنگ، رنگ موی شما را ثابت نگه می دارد.

تمدید رنگ مو ها هر ۶ هفته یکبار به ماندگاری رنگ مو کمک می کند. در صورتی که رنگ موی شما شرابی یا قرمز است باید آن را هر ماه تمدید کنید.

 اجتناب از شستشوی مو ها با آب داغ

آبکشی مو ها با آب داغ باز شدن کوتیکول لایه های مو، محو شدن رنگ موی تیره و ریزش مو ها را به دنبال دارد.

شستشوی مو ها با آب سر برای ثابت شدن رنگ مو و حفظ طراوت و شادابی مو ها بهترین گزینه است.

توصیه می شود در هنگام شستشو موهای رنگ شده خود را چنگ نزنید و از روش قرار گرفتن زیردوش و شستشوی خود به خودی مو ها از طریق جریان آب استفاده کنید.

های لایت جایگزین رنگ مو

مزایای استفاده از های لایت به جای رنگ مو عبارتند :

از پوشاندن کل مو ها، ایجا شکل و فرم طبیعی برای مو ها، کمتر نمایان شدن ریشه مو ها، استفاده از آن به شکل لایه لایه و در زمان کوتاه، عدم نیاز به تمدید سریع. برای ایجاد زیبایی بیشتر باید پس از مشورت با افراد متخصص از های لایت های جذاب با رنگ های متناسب با رنگ موی خود استفاده کنید.

معجزه گروه رنگ های دودی و زیتونی

بعضی از رنگ ها مانند گروه رنگ های دودی و زیتونی و یا ترکیب این رنگ ها به علت خوشرنگ شدن آنها بر اثر شستشو ماندگاری بیشتری دارند.

افزودن مقداری تثبیت کننده رنگ به ترکیب رنگ مو در زمان استفاده از آن نیز موجب ثابت نگهداشتن رنگ مو و به تعویق انداختن تغییر آن می شود.

ترکیب سه یا بیش از سه رنگ با شماره های نزدیک به هم یا پشت سرهم زیبایی رنگ مو را افزایش می دهد.

سایر روش های ثابت ماندن رنگ مو

● عدم استفاده از تافت، ژل و اسپری های حالت دهنده مو

● اسپری کراتینه روی موها در حالت مرطوب و همراه با کمی ماساژ بعد از حمام و بین دو رنگ آمیزی

● پرهیز از مصرف محصولات آرایشی و بهداشتی حاوی آمونیاک، پراکسید و الکل و محصولات فاسد یا منقضی شده

● انتخاب فیلتر دوش مناسب و استاندارد

● تقویت پوست سر با انواع سرم های حاوی ویتامین

و …

ثابت نگه داشتن رنگ مو چیست | سایت فتوکده

مطلب مفید بود ؟ ۹ ۱

شما هم بخوانید