خواص بامیه + ۳۰ خاصیت بامیه برای دیابت بارداری و مردان

خواص بامیه برای مردان دیابت و زنان و بارداری چیست

خواص بامیه برای دیابت چیست خاصیت بامیه برای بارداری زنان خواص بامیه برای مردان و پروستات بامیه چه خواصی دارد را در سایت فتوکده می خوانید

خواص بامیه برای زنان و مردان

بامیه سبزی سرشار از فیبر بوده و میزان زیادی فیبر محلول و غیرمحلول دارد و در آشپزی بسیار بکار برده می شود و برای قلب بسیار مفید می باشد.

بامیه خواص زیادی برای سلامتی داشته و سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و بهترین داروی قند بوده زیرا لوزالمعده را فعال می کند.

خوردن بامیه باعث مفاصل را نرم کرده و از آرتروز و رماتیسم جلوگیری می کند

آیا می دانید بامیه چه خواصی دارد

خاصیت بامیه برای سلامتی و لاغری و پوست و مو

خواص بامیه برای سلامتی

بامیه مواد غذایی با ارزشی نظیر ویتامین های A, B, C داشته و مواد معدنی مانند کلسیم، پتاسیم، منگنز، کبالت و فسفر دارد که برای سلامتی بدن تاثیر بسزایی دارد.

طبع بامیه سرد و تر بوده و جوشانده این گیاه مقوی و نرم کننده است.

جلوگیری از گرمازدگی

در آب و هوای گرم بدن در معرض خطر کم آبی قرار می گیرد که باعث بروز مشکلاتی در بدن می شود. استفاده از گیاه بامیه که آبدار است از گرمازدگی جلوگیری می کند.

کنترل سطح کلسترول

استفاده از سبزی بامیه باعث جذب کمتر کلسترول شده و از بروز بیماری های قلبی جلوگیری می کند. کلسترول باعث چاقی شده و بیماری های قلبی را زیاد می کند.

منبع عالی برای آنتی اکسیدان

غذاهای حاوی آنتی اکسیدان از ایجاد سرطان و بیماری های قلبی و نیز پیری زودرس جلوگیری می کند، بامیه آنتی اکسیدان زیادی داشته و از بروز دیابت جلوگیری کرده و آن را درمان می کند.

میزان فیبر بالا

سبزی بامیه منبعی عالی برای فیبر بوده و مشکلات گوارشی را برطرف می کند. فیبری که در این گیاه وجود دارد باعث بهبود هضم شده و از ایجد یبوست در بدن جلوگیری می کند.

حاوی فولات

فولات از ویتامین های بسیار مهم بوده و برای شکل دادن به گلبول های سفید و قرمز خون در مغز استخوان، تبدیل کربوهیدارات به انرژی ضروری می باشد.

در بامیه به میزان زیادی فولات وجود دارد و نقص لوله عصبی جنین را کاهش می دهد

کنترل آسم

آسم بیماری تنفسی بوده و برای کنترل آن می توان در وعده های غذایی از بامیه استفاده کرد. مصرف بامیه با توجه به خواصی که دارد به افراد مبتلا به آسم توصیه می شود.

خاصیت بامیه برای دیابت

بامیه از سیزیجات پرخاصیت بوده و سرشار از فیبر می باشد. مصرف بامیه از بروز بیماری دیابت پیشگیری کرده و علائم این بیماری را بطور چشمگیری کاهش می دهد.

جلوگیری از یبوست

یبوست در اثر برخی عوامل محیطی و غذاها ایجاد می شود و بامیه برای رفع آم موثر می باشد. بایمه جذب آب را آسان کرده و حرک دفعی بدن را تضمن نموده و از یبوست جلوگیری می کند.

حاوی ویتامین K

در بامیه ویتامین K وجود دارد که عامل اثر گذاری در فرایند انعقاد خون می باشد. این ویتامین در تقویت استخوان ها نقش مهمی دارد. بامیه دارای انواع مواد معدنی مورد نیاز بدن می باشد.

جلوگیری از سرطان روده بزرگ

سرطان روده بزرگ به رشد سلول های سرطانی در کولون یا رکتوم گفته می شود. اضافه کردن بامیه به وعده های غذایی به میزان زیادی از بروز سرطان روده بزرگ جلوگیری می کند.

شاخص گلیسمی پایین

افرادی که دیابتی هستند اغلب توصیه می شود که غذاهای با شاخص گلیسمی پایین مصرف کنند. بامیه شاخص گلیسمی ۲۰ داشته و ارزش شاخص گلیسمی آن بسیار پایین می باشد.

کنترل چاقی

مصرف منظم سبزی بامیه بصورت خام و پخته تا حد زیادی از چاقی جلوگیری می کند.

چاقی فقط بر اثر مصرف غذاهای چرب و پرکالری بوجود نمی آید، بلکه ممکن است در اثر کمبود مواد مغذی ایجاد شود.

بهبود گوارش

بامیه دارای فیبر حل شدنی بوده و گوارش را سرعت بخشیده و سطح قند خون را کنترل می کند. مصرف بامیه خط بیماری های قلب را کاهش داده و برای عملکرد بهتر دستگاه گوارش بسیار مفید می باشد.

جلوگیری از بیماری کلیوی

افرادی که به دیابت نوع ۲ دچارند اغلب با مشکلات کلیوی درگیر هستند. استفاده منظم از آب بامیه در رژیم غذایی از ایجاد بیماری های کلیوی در بدن جلوگیری می کند.

خاصیت بامیه برای پوست

در بامیه انواع ویتامین ها و مواد معدنی وجود دارد که برای حفظ سلامتی بدن بسیار ضروری می باشند.

مواد مغذی که در بامیه وجود دارد از تجمع رنگدانه در پوست جلوگیری کرده و باعث جوانسازی و ترمیم پوست می شود.

فیبر رژیمی برای پوست

بامیه سرشار از فیبر رژیمی بوده و استفاده از این سبزیجات مشکلات گوارش را برطرف می کند. پوست سالم نشان دهنده گوارش درست بوده و مصرف بامیه در این امر موثر می باشد.

جوانی پوست با ویتامین C

ویتامین C برای بدن بسیار مفید بوده و باعث طراوت پوست و زیبایی آن می شود. در بامیه به میزان زیادی ویتامین C وجود دارد که بافت های آسیب دیده پوست بدن را بهبود می بخشد.

مرطوب کننده پوست سر

بامیه مرطوب کننده عالی برای پوست سر خشک و دارای خارش می باشد. بامیه باعث نرمی موها شده و هیچ ضرری برای سلامتی ندارد.

بامیه برای بهم ریخته و بی طراوت موثر می باشد.

خاصیت بامیه برای مو

اگر از حجم کم موهای خود خسته شده اید برای بازگرداندن حجم موهای خود از بامیه استفاده کنید، بامیه را در آب جوشانده و مایع لزجی که از آن خارج می شود را برای پرپشت کردن موهای خود بکار ببرید.

نرم کننده مو

ماده لزجی که از جوشاندن بامیه بدست می آید به عنوان نرم کننده مو مورد استفاده می باشد. مایع لزج تهیه شده از بامیه را بر روی موها ماساژ داده و با آب بشویید.

رفع شوره سر

استفاده از بامیه پوست سر را بهبود بخشیده و با شوره سر مقابله می کند. بکار بردن بامیه باعث مرطوب شدن پوست سر شده و شوره سر را مهار می کند و رشد موها را افزایش می دهد.

داشتن موهای براق

در مواقعی که بامیه را بعنوان شوینده سر بکار می بریم باعث درخشان شدن موها شده و استفاده از بامیه باعث نرمی موها و رفع شکستگی و موخوره آن شده و سلامتی موها را حفظ می نماید.

ادرار آور

برخی غذاها و نوشیدنی ها و گیاهان ادرارآورهای طبیعی در بدن هستند.

برای افرادی که مبتلا به سوزاک هستند یا هنگام ادرار دچار درد می شوند، توصیه می شود قبل از غذا بامیه را آب پز کرده و میل کنند.

رفع گرفتگی صدا

گرفتگی صدا در اثر عوامل مختلفی ایجاد می شود و برای رفع آن می توانید از شربت بامیه استفاده کنیدف نخسن بامیه ها را جوشانده و کمی شکر داخل آن ریخته و هر روز ۳ بار از آن بخورید.

خاصیت بامیه برای بینایی

چشم ها از اندام های مهم در بدن به شمار می روند و خوردن برخی مواد خوراکی باعث تقویت بینایی می شود. برای افزایش قدرت بینایی چشماهایتان مصرف بامیه توصیه می شود.

تقویت سیستم ایمنی بدن

در بامیه به میزان بالایی ویتامین C وجود دارد که با افزایش گلبول های سفید خون سیستم ایمنی بدن را تقویت می کنند. این گیاه برای زیبایی پوست نیز بکار می رود و چین و چروک های پوستی را کاهش می دهد.

خواص بامیه برای مردان

پروستات عضو دستگاه تناسی مردانه بوده و پروستات غده ای سفت بوده و مجای ادرار پروستاتی را در بر می گیرد. مصرف منظم بامیه تاثیر زیادی در تقویت غده پروستات دارد.

خواص بامیه برای بارداری

بامیه حاوی اسیدفولیک بوده که برای رشد سلول های جنینی بسیار ضروری می باشد. بامیه حاوی ویتامین های بسیاری بوده و روی و کلسیم که برای دوران بارداری بسیار مهم می باشد.

دفع سنگ مثانه

سنگ های مثانه توده های سفت و سختی از املاح معدنی در مثانه بوده و موقع غلیظ شدن ادرار املاح ادرار متبلور شده و سنگ مثانه ایجاد می کنند.

مصرف بامیه در دفع سنگ مثانه بسیار موثر می باشد.

از بین برنده کرمک و کرم معده

کرمک نوعی عفونت انگلی ناشی از کرم در روده انسان بوده و موجوداتی ریز و باریک و سفید رنگ هستند. بامیه با داشتن مواد ضدعفونی کننده در خود کرم معده و کرمک را از بین می برد.

خواص بامیه برای مردان و دیابت چیست | سایت فتوکده

مطلب مفید بود ؟ ۱۳ ۰

1 نظر برای این مطلب ثبت شده است:

ﻧﺎﺷﻨﺎﺱ

۲۳ تیر ۱۳۹۸


ﺧﻮﺏ ﺑﻮﺩ اﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻛﺮﺩﻳﻢ

شما هم بخوانید