خواص برگ کاری | ۱۴ خاصیت برگ کاری برای مو تا وزن

خاصیت برگ کاری برای مو تا وزن

خواص برگ کاری خاصیت برگ کاری برای مو خواص برگ کاری برای ریزش مو خواص ادویه برگ کاری فواید برگ کاری برای وزن و سرماخوردگی را در سایت فتوکده می خوانید

خواص برگ کاری

درخت کاری از جمله درختان مناطق گرم سیر آسیا از جمله هندوستان و پاکستان است که از برگ های آن با عنوان یک طعم دهنده برای غذا استفاده می شود.

علاوه بر آن دم کرده برگ های آن نیز دارای طعمی متفاوت است، برگ های کاری دارای خواص متفاوتی هستند که زیر با آن آشنا می شوید.

خواص ادویه برگ کاری برای ریزش مو

جوان سازی پوست

برگ کاری غنی از آنتی اکسیدان است و برای مبارزه با رادیکال های آزاد به خوبی عمل کرده و از بروز چین و چروک بر روی پوست جلوگیری میکند.

کمک به رشد مو

کاری دارای خواص زیادی برای مو است.کاری به تقویت و رویش مجدد مو ها کمک میکند و ضخامت مو ها را بهبود می بخشد

جلوگیری از سفید شدن مو

اطبا سنتی هندی معتقدند برگ کاری از سفید شدن موها جلوگیری می کند، برگ های کاری را بکوبید و با روغن زیتون بر روی موها خود بمالید نیم ساعت بعد موهای خود را آبکشی نمائید

ترمیم زخم و سوختگی

برگ های کاری برای ترمیم زخم های پوستی، سوختگی و دیگر مشکلات پوستی بسیار موثر است و روند بهبود پوست را بهبود می بخشد

درمان جای جوش و آکنه

برگ های کاری برای از بین بردن لک و جای جوش مفید هستند و به بهبود پوست کمک میکنند، می توانید برگ های کاری را با زردچوبه و ماست ترکیب کنید و بعد از پانزده دقیقه آب کشی نمائید.

درمان سرطان

فنول ها و آلکالوئیدهای کربازول موجود در برگ های کاری از بروز سرطان جلوگیری کرده و با سلول های سرطانی مبارزه می کند.

خواص برگ کاری برای کاهش وزن

برگ های کاری به کاهش اشتها کمک می کنند، هر روز صبح ناشتا ده برگ کاری را بکوبید و مصرف کنید خواهید دید در طول روز اشتهای شما کاهش پیدا میکند.

درمان اسهال

محققان بر این عقیده اند برگ های کاری حاوی کربازول هستند که باعث درمان اسهال می شوند و برای سلامت دستگاه گوارش و تنظیم حرکات روده مفید است.

تنظیم کلسترول خون

برگ های کاری دارای خواصی است که به کاهش سطح کلسترول بد خون کمک می کند و از بروز مشکلات قلبی پیشگیری می کند

تقویت قوه‌ بینایی

برگ های کاری حاوی مقدار زیادی ویتامین آ است که برای سلامت چشم و پیشگیری از بیماری هایی مانند شب کوری و ضعف بینایی مفید است

درمان سرماخوردگی و آنفولانزا

عصاره ی برگ کاری دارای خواص ضد باکتریایی و ضد عفونی کننده است و در مقابل بیماری های عفونی و ویروسی در برابر بدن محافظت می کند.

سلامت کبد

وجود تانین ها و کربازول ها در برگ های کاری, باعث می شود از کبد در برابر رادیکال های آزاد و بیماری هایی نظیر هپاتیت محافظت کند.

محافظت از دستگاه گوارش

برگ های کاری برای مبارزه با مشکلات گوارشی نظیر اسهال، یبوست و نفخ مفید هستند؛ ترکیب برگ های کاری و آبلیمو برای درمان سوهاضمه نیز مفید است

ضد دیابت

طی تحقیقات انجام شده در هندوستان، برگ های کاری سطح گلوکز خون را تنظیم می کنند و از افزایش قند خون جلوگیری می کند.

خواص ادویه برگ کاری چیست | سایت فتوکده

مطلب مفید بود ؟ ۲۲ ۴

شما هم بخوانید